Sniperace 2011-12-20, 16:28
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:
avsätta vis nästa val?
det är inte avsättning om man röstar så att de inte får fortsätta...
Semantik !..... Det är en fråga om hur du vill se det. Men i min värld är regeringen faktisk arbetstagare åt det svenska folket (demokrati - folkstyre) och därmed är vi, folket faktiskt arbetsgivare.... således är det inte fel att uttrycka att folket avsätter en regering efter ett demokratiskt val. Sniperace skrev:men tror du på det själv när du ser de olika statistiska undersökningarna?
inte med Juhiolt som partiledare, och utan SAP kav v bara drömma om en plats i solen, och som det ser ut nu kan de nog glömma det ändå.
Nej jag är faktiskt svagt pessimistisk vad gäller utgången av nästa val, detta baserat på att vi lever i ett 2/3-samhälle, där många har blivit mutade med skattesänkningar på kort siktig egen välfärd, utan omtanke till den sista tredjedelen.
Och det stämmer Vänsterpartiet i sin nuvarande utformning kommer inte på överskådlig tid se 20% sträcket, men den situationen delar de ju faktiskt med alla utom M och S.... dvs MP, SD, KD, FP och C.... och ändå har de ett visst inflytande över svensk politik, om än väldigt lite, då Moderaterna allt mer agerar på egen hand...
Men på lång sikt , med en mera Mediasmart ledare i Jonas Sjöstedt så kommer V att växa... lika så kommer MP fortsätta ha en stark ställning, delvis på bekostnad av S....
För övrigt tycker jag mig skönja samma överdådiga självsäkerhet här hos dig vad gäller valvinst, som i princip alla av er forumhöger har påpekat om och om igen att det kanske inte var så lyckat att vara för självsäker....
... det kan straffa sig min vän !
faktum är att jag bryr mig inte mycket, för som jag ser det så har det inte särskilt stor betydelse vilka som sitter i regeringsposition´, de tänker ändå mest på sig själv som riksdagsmän osv...
så, på ett sätt skiter jag i vilka som vinner, de som annars var TVÄRSÄKRA var ju annars vänstersidan som ju inte fick fortsätta, och som åter förlorade vid nästa val, vi minns välk alla här hur tvärsäkar hela vänstersidan var med sina spådomar eller hur?
men vad gäller V tror jag inte på någon större tillväxt för dem....