theward 2009-08-04, 09:57
Blåfront skrev:Man märker att folk utnyttjar rotavdragen
Mina föräldrar har byggt ut huset med en ca 20kvm stort trädäck, och nu håller dom på att bygga ut huset med en glasveranda. För billig peng så har värdet på huset nu värderats med flera hundra
När man går förbi villaområden ser man flera pågåenden byggen
DVS DET SKAPAS ARBETSTILLFÄLLEN
Men rödjävlar är för fina att erkänna detta för detta bara gynnar rika.
Många har slitit för sina villor i 30 års tid, så så jävla rik behöver man inte vara för att bo i villa!
Ni rödjävlar vill väll hellre man bor trångbott?
Eller är det bara invandrare som får bo lyxigt?
Rotavdraget är inte bara till för riks.
Men man kan säga att det är till för de som inte kan, vill eller har tid att fixa huset själva.
Sen att det ger mer desto mer det kostar, är ju hur du än vrider på det helt sant
Anlitar man en hantverkare typ 10 timmar, så tror jag få gör det pga av rotavdraget..Det gör liksom ingen ekonomisk skillnad
Har man dock stora och dyra jobb som ska utföras, är det givetvis mkt bättre att få dessa jobb gjorda nu
Nä man kan vara fattig och bo i villa. beror helt enkelt på vart villan ligger belägen någonstans.
jag har nu pga av lågrränta en total hyra för min 85kvm "stora" villa på 3000 kr..Sen tillkommer iofs VA och uppvärmingen. Men jag hamnar på c.a 4000kr/mån
Det får jag ju knappt inte en etta för en gång
...
Dock ser jag ingen nytta med rotavdraget för egen del, för med den tighta ekonomi man har, så får man fixa det som måste fixas på egen hand helt enkelt
Ett exempel från mitt eget hus är att strax innan ag flyttade hit , la ägarna nytt tak på halva huset. Det kostade dem 20 000..
Jag skulle kuna köpa material för 3500 för andra sidan och fixa det själv, med lite gratishjälp från vänner.
Arbetskostanden var alltså 16 500, , nu skulle den vara 8750kr med rotavdraget.
Billigare ja visst , men gratis är ännu billigare