Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Vercingetorix
lazy
DMustaine
Infra
PE Dal
redalert
Sniperace
RedMentalCase
Thetaxpayer
ericTheDog
Secrist
RedCloud
ANNA2LINK
F.I.S.T
18 posters

Reinfeldt bygger ett utanförskap

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Sv: Reinfeldt bygger ett utanförskap

Inlägg  Sniperace 2011-12-21, 17:25

ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

Löjligt trams. Röran hade ingen politik och blev därför avklädda i debatt efter debatt. Står man i tv och säger att att om man kastar ut nuvarande regeringen så är det en bra början och därefter så ehhh, vi vet...inte riktigt hur man regerar ehhh...Ja, då förlorar man valet.

Dumvänstern trodde i kraft av höga opinionssiffror att de skulle vinna valet utan politik. Det straffade sig.

Ljuger du medvetet eller förstår du inte bättre ? Att påstå att de rödgröna inte hade nån politik, är en ren lögn. Bara för att politiken de presenterade inte föll dina egoistiska ideal i smaken, innebär detta inte att de är utan politik, bara att den tilltalade färre än Alliansens. Tom Alliansen, har faktiskt en politik, men en väldigt dålig politik tycker jag....

Jag skulle inte kalla "Butler i t-banan" samt Ohlys bröstpumpar för politik. Men okej, om det är detta du menar med politik så hade de kanske en politik.

Nu tog du upp två exempel, som jag håller m,ed om att det är dålig politik respektive klantigt uttalande.... men du råkade missa 99,99 % av de rödgrönas politik... kanske inte en slump va
    ?

och sap uttalande om att INTE ändra akassereglerna igen, inte riva upp fralagen, inte riva upp fk-reglerna osv osv, de har ju klart deklarerat att allt detta inte skulle ändras

Jag är ganska säker på att F-kassereglerna framför allt måste bli bättre och till för de sjuka oavsett regering! Idag är det ju kaos inom F-kassan!

Javisst, och det med det saker som sossarnba hade arbetat fram och som alliansen fulföljde.

Och ändå vill du ha sossarna som regerng fastän större delen är sådan som arbetats fram av dem
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Demokrati

Inlägg  Secrist 2011-12-21, 19:41

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Det är klart att de har en politik men har inte lyckats med att nå ut med den...

Och när Vänsterpartiet säger hurra för förmögenhetsskatt och Mp säger korkat? Vilket gäller?

samma sak som för alliansen, kompromisser ... har du missat hur demokrati går till ?

Och kompromissen bestod i......?
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Kaos

Inlägg  Secrist 2011-12-21, 19:44

Jag är ganska säker på att F-kassereglerna framför allt måste bli bättre och till för de sjuka oavsett regering! Idag är det ju kaos inom F-kassan!

Forumets största domedagsprofet klassar som vanligt en del av samhället som "kaos". Sida vid sida med vård, skola och omsorg och all annan verksamhet överhuvudtaget. Jag tänkte att jag skulle springa inom biblioteket också men jag vet inte om jag vågar. Det kanske är "kaos" där också. Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Sv: Reinfeldt bygger ett utanförskap

Inlägg  F.I.S.T 2011-12-22, 03:52

Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Det är klart att de har en politik men har inte lyckats med att nå ut med den...

Och när Vänsterpartiet säger hurra för förmögenhetsskatt och Mp säger korkat? Vilket gäller?

samma sak som för alliansen, kompromisser ... har du missat hur demokrati går till ?

Det var då väldigt va svårt du har att förstå, om dessa två partier hamnar i regeringsställning så kommer det kompromissa, och få fram olika delar av sin politik.... jag trodde du förstod detta... men jag får väl inse mitt misstag när jag trodde så höga tankar om dig
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-22, 04:03

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:

Det var då väldigt va svårt du har att förstå, om dessa två partier hamnar i regeringsställning så kommer det kompromissa, och få fram olika delar av sin politik.... jag trodde du förstod detta... men jag får väl inse mitt misstag när jag trodde så höga tankar om dig

Patrasitfisten speklulerar om valet 2026.....
    valet då vänstern återigen kan ha chansen att regera.
    Klarar du dig utan bidragshöjningar så länge, fisten?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-12-22, 05:03

Infra skrev:
    ericTheDog skrev:Infra,

Gå då till ditt arsle till klanledare och fråga vad en bra sjukförsäkring är. För du verkar inte veta.

Säg mig ska lata inkluderas i den? Är lathet en sjukdom?

Ja. "Lathet" är en sjukdom som sprids via en viss sorts mask som finns
    i ost: Latmasken.

Sjukdomen är speciellt utbredd i gamla Öststater och i Kina där en plats
    i staten ses som högsta mål för barnen om vissa föräldrar får råda.

Vad var det nu man sa i Svedala förr? Var det: "Statens kaka är liten
    men naggande god" eller var det möjligen: "Statens kaka är liten men....eh..."
    Never mind.

[img]Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Worklessphoto[/img]

[img]Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Statstjnsteman[/img]

Julbetraktelse

Själv blev jag - endast en tvärhand hög - svårt anfrätt av denna
    plåga. Så arbetare jag är, angreps jag redan i unga år av denna förfärliga
    parasit. Tidigt i livet stod det klart för mig att jag föredrog att sova
    framför att arbeta. En fasansfull upptäckt för en person med stora
    sömnsvårigheter.

Men vad hjälpte det? Jag satt ohjälpligt fast i selen och var tvungen att
    jobba. Insikten som sakta kom smygande - att mamma hade uppfostrat mej till
    playboy - gav mig heller ingen tröst, ty mat på bordet måste man ju ha.
    Och har man "bara" sitt arbete att sälja så......

Ett tag gick det så långt att jag allvarligt funderade på att starta upp den
    svenska motsvarigheten till en förening som i årtionden funnits i Danmark:
    "De arbetsskyggas förening", men jag var för svårt anfrätt av lättja redan då,
    för att ta idén till ett högre plan. På den vägen är det.

(Om nån får höra nåt om en ledig, statlig tjänst så skulle jag vara
    intresserad).

(Kan någon väcka mig när det blir mat, i fall jag skulle råka somna)?
    Sleep

[img]Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Lttja[/img]

Senast ändrad av Infra den 2011-12-22, 09:20, ändrad totalt 3 gånger
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2011-12-22, 08:32

ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:ja ja ...om det är vad du vill inbilla dig, men förvänta dig inte att resten av Sverige ska gå på när du blå-ljuger

Tja, jag förutsätter ju att du vet att de rödgröna gjorde ett fiaskoval och därifrån är det inte så svårt att dra slutsatser. Svenska väljare underkände det rödgröna alternativet.

Att de rödgröna förlorade valet vet de flesta nu Secrist, att därifrån dra slutsatsen att de inte har nån politik, är urbota korkad, är du urbota korkad Secrist ?

Alla som har följt åtminstone någon debatt i media sedan hösten 2010 kan ju knappast ha missat orsaken till de rödgrönas valfiasko. Men du kan har pysslat med annat?

Det är klart att de har en politik men har inte lyckats med att nå ut med den...

Det var när man tillslut kunde enas om en politik och nådde ut med den som det stora raset började! Så det du säger är skitsnack typ! Politiken gick inte hem hos den intelligenta delen av befolkningen!
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Kompromiss

Inlägg  Secrist 2011-12-22, 09:02

Öh, borde man inte vara klar med kompromissen före valet så att väljarna slipper rösta på hemliga lådan? Det är ju det normala förfarandet. Det kan ju vara trevligt att veta vad man röstar på. För övrigt så beskrev du precis det som jag sagt hela tiden. Att de inte hade någon gemensam politik. Vilket kanske inte är så lyckat om man nu går till val baserat på samarbete.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-12-23, 15:52

AftonbladetNyheter
    Publicerad: 2011-12-23
    155 rekommenderar
    Textstorlek:
    Fyllefällde grannens tallar

Mannen fick en "fylleknäpp" och sågade ner tre av grannens tallar. Nu väntar dagsböter, skadestånd och villkorlig dom för 46-åringen, skriver Gotlands Allehanda.

Han hade bett grannkvinnan på Gotland att ta ner träden som skymde utsikten. Hon vägrade och efter en fest skred den nu dömde till verket med en fogsvans.

Grannkvinnan hade krävt betydligt mer än det beviljade skadeståndet på nästan 180 000 kronor. Bland annat ville hon ha ersättning för terapin hon genomgick efter tallmassakern.

TT

Det är en sorgligt låg nivå på svenska folket fortfarande vad det gäller förmågan att klara psykiska påfrestningar, allt från döda hamstrar till nedhuggna träd. Laughing
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-12-23, 16:14

allt från döda hamstrar till nedhuggna träd.

Tja synen på träd kan ju vara lite olika. Bland de stammar som levde i det som nu är tyskland så höll man träden för heliga. Kom man på någon med att fälla ett träd så dömdes man till döden. Man skar en liten slamsa från magen, sedan snurrade man honom runt ett träd till skinnet var slut...då hade man nog varit glad för att bara behöva pynta lite terapi.

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-12-24, 01:37

RedCloud skrev:

Tja synen på träd kan ju vara lite olika. Bland de stammar som levde i det som nu är tyskland så höll man träden för heliga. Kom man på någon med att fälla ett träd så dömdes man till döden. Man skar en liten slamsa från magen, sedan snurrade man honom runt ett träd till skinnet var slut...då hade man nog varit glad för att bara behöva pynta lite terapi.

Länk källa?
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Träd

Inlägg  Secrist 2011-12-24, 02:45

Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:

Länk källa?

Kan vara svårt att bygga hus utan trä. Tror fantasin skenar lite med RC. Men hans historiska kunskaper har ju aldrig imponerat på någon.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-12-24, 14:05

RedCloud skrev:

uråldrig sedan som en del verkar vilja ha kvar, detta medatt döda dem som gör fel mot det de håller heligt...
    här ser vi ju et bra exempel när det ex gällde mohammedteckningarna och vad som skre med sådana som avfaller från en viss tro
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-26, 12:32

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

uråldrig sedan som en del verkar vilja ha kvar, detta medatt döda dem som gör fel mot det de håller heligt...
    här ser vi ju et bra exempel när det ex gällde mohammedteckningarna och vad som skre med sådana som avfaller från en viss tro
    Du glömde nämna Breivik i sammanhanget (eller låtsades glömma).
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-26, 12:58

Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:

Löjligt trams. Röran hade ingen politik och blev därför avklädda i debatt efter debatt. Står man i tv och säger att att om man kastar ut nuvarande regeringen så är det en bra början och därefter så ehhh, vi vet...inte riktigt hur man regerar ehhh...Ja, då förlorar man valet.

Dumvänstern trodde i kraft av höga opinionssiffror att de skulle vinna valet utan politik. Det straffade sig.

Ljuger du medvetet eller förstår du inte bättre ? Att påstå att de rödgröna inte hade nån politik, är en ren lögn. Bara för att politiken de presenterade inte föll dina egoistiska ideal i smaken, innebär detta inte att de är utan politik, bara att den tilltalade färre än Alliansens. Tom Alliansen, har faktiskt en politik, men en väldigt dålig politik tycker jag....

Jag skulle inte kalla "Butler i t-banan" samt Ohlys bröstpumpar för politik. Men okej, om det är detta du menar med politik så hade de kanske en politik.

Nu tog du upp två exempel, som jag håller m,ed om att det är dålig politik respektive klantigt uttalande.... men du råkade missa 99,99 % av de rödgrönas politik... kanske inte en slump va
    ?

och sap uttalande om att INTE ändra akassereglerna igen, inte riva upp fralagen, inte riva upp fk-reglerna osv osv, de har ju klart deklarerat att allt detta inte skulle ändras

Javisst, och det med det saker som sossarnba hade arbetat fram och som alliansen fulföljde.

Och ändå vill du ha sossarna som regerng fastän större delen är sådan som arbetats fram av dem

Ja men idag så funkar det ju inte... Tror inte att sossarna ville gå så långt som alliansen. Den som är sjuk, måste få vara sjuk, oavsett regering!!!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-26, 13:01

DMustaine skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:ja ja ...om det är vad du vill inbilla dig, men förvänta dig inte att resten av Sverige ska gå på när du blå-ljuger

Tja, jag förutsätter ju att du vet att de rödgröna gjorde ett fiaskoval och därifrån är det inte så svårt att dra slutsatser. Svenska väljare underkände det rödgröna alternativet.

Att de rödgröna förlorade valet vet de flesta nu Secrist, att därifrån dra slutsatsen att de inte har nån politik, är urbota korkad, är du urbota korkad Secrist ?

Alla som har följt åtminstone någon debatt i media sedan hösten 2010 kan ju knappast ha missat orsaken till de rödgrönas valfiasko. Men du kan har pysslat med annat?

Det är klart att de har en politik men har inte lyckats med att nå ut med den...

Det var när man tillslut kunde enas om en politik och nådde ut med den som det stora raset började! Så det du säger är skitsnack typ! Politiken gick inte hem hos den intelligenta delen av befolkningen!

Valet senast var väldigt koncentrerad kring Mona och hennes tobleråneaffärer och inte kretsade det så mycket om de rödgrönas politik, det förstörde valresultatet för de rödgröna.
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Toblerone

Inlägg  Secrist 2011-12-26, 13:24

Valet senast var väldigt koncentrerad kring Mona och hennes tobleråneaffärer och inte kretsade det så mycket om de rödgrönas politik, det förstörde valresultatet för de rödgröna.

Jag trodde det var alliansens mutor till folket som förstörde det? Orsakerna verkar variera från dag till dag. Den bistra verkligheten säger att de rödgröna lyckades inte formulera en politik som folk trodde på. Hela samarbetet framstod som synnerligen skört med V och Mp som fiender snarare än vänner. Plus att Ohly skrämde bort mittenväljarna.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-26, 13:41

Secrist skrev:Valet senast var väldigt koncentrerad kring Mona och hennes tobleråneaffärer och inte kretsade det så mycket om de rödgrönas politik, det förstörde valresultatet för de rödgröna.

Jag trodde det var alliansens mutor till folket som förstörde det? Orsakerna verkar variera från dag till dag. Den bistra verkligheten säger att de rödgröna lyckades inte formulera en politik som folk trodde på. Hela samarbetet framstod som synnerligen skört med V och Mp som fiender snarare än vänner. Plus att Ohly skrämde bort mittenväljarna.

Ja visst är det en del av sanningen det med... Folk visste inte vad de röstade på...Men det visar sig ju mer och mer...
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Visa

Inlägg  Secrist 2011-12-26, 13:44

Ja visst är det en del av sanningen det med... Folk visste inte vad de röstade på...Men det visar sig ju mer och mer...

Gör det? Alliansen har väl aldrig varit så starka som nu och sossarnas siffror är ju katastrofala med deras mått mätt. Din verklighetsförankring verkar glida dig ur händerna Anna.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-12-26, 13:46

Plus att Ohly skrämde bort mittenväljarna.

he he du är rolig du. En massiv kampanj från pr-företagen knutna till Alliansen drog igång komunistspökeskampanjen lagom till valet. En händelse som ser ut som en tanke....

(v): - Vi vill införa 6-timmars arbetsdag.

(M)egafonhögern: Gulag, gulag, gulag

(v): vi kämpar för ett rättvist samhälle !

(M)egafonhögern: Stalin ! Stalin ! Stalin !

(v): Vi vill ha mindre klyftor i samhället.

(M)egafonhögern: NordKorea NordKorea NordKorea

Känns det igen secrist, på detta forum och IRL ?
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt bygger ett utanförskap - Sida 6 Empty Ja ja

Inlägg  Secrist 2011-12-26, 13:48

RedCloud skrev:

he he du är rolig du. En massiv kampanj från pr-företagen knutna till Alliansen drog igång komunistspökeskampanjen lagom till valet. En händelse som ser ut som en tanke....

Är du ledsen över valfiaskot och letar syndabockar? Helst från det otäcka högerspöket. Att folk har egen tankeförmåga verkar inte vara något som du lägger någon större vikt vid. Behöver jag påminna om att Mona tvingades ta med V i samarbetet under stor vånda. Är det också högerns fel?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-12-26, 13:51

ANNA2LINK skrev:
    DMustaine skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:

De rödgröna fick fram sin politik rätt bra. Butler i t-banan och bröstpumpar. Nånstans där fick folket nog av dumheterna.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-26, 14:01

ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    DMustaine skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:

De rödgröna fick fram sin politik rätt bra. Butler i t-banan och bröstpumpar. Nånstans där fick folket nog av dumheterna.

Det fick de inte alls Eric!!!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-12-26, 14:30

Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Är du ledsen över valfiaskot och letar syndabockar? Helst från det otäcka högerspöket. Att folk har egen tankeförmåga verkar inte vara något som du lägger någon större vikt vid. Behöver jag påminna om att Mona tvingades ta med V i samarbetet under stor vånda. Är det också högerns fel?

Välskött? Om man aldrig gungar en båt kan den ju heller aldrig välta.
    I Grekland lyssnar de fortfarande till den sträng som brast men Borg,
    han vågar aldrig spänna en båge. Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-12-26, 14:37

V är ett freakparti som egentligen aldrig haft med verkligheten att göra och inte heller brytt sig om den, följden har ju blivit att deras anhängare med åren också har blivit alltmer knäppa , om det nu är möjligt att bli mer konstiga för rcberra fist och form.

Det som V fortfarande är mest kända för är att de har varit är ett parti som stödee7stöder diverse vansinniga diktaturer i världen, och ett politiskt och ekonomiskt system som är rent vansinne. Och nu står de i begrepp att återigen välja en gammal kommunist som ledare.

Freakshow!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:10