Bristen på inbillad kommunism kanskeF.I.S.T skrev:Det tycks vara ett ljumt intresse från forumhögern att diskutera den odemokratiska europeiska unionen... tro vaffö de ?
+8
berralarzon
RedCloud
RedMentalCase
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
ericTheDog
F.I.S.T
12 posters
I sanning så !
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 26
Sv: I sanning så !
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 27
formsvackan skrev:Bristen på inbillad kommunism kanskeF.I.S.T skrev:Det tycks vara ett ljumt intresse från forumhögern att diskutera den odemokratiska europeiska unionen... tro vaffö de ?
Undra om tjatte fnatte/tjatte överhuvudtaget vågar sig ut i verkligheten.
//Berra
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 28
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Naturligtvis inte
varför yttrar du dig då ?
Därför att jag kan.
Så du är här och yttrar dig i trådar som du inte bryr dig om trådämnet, och inte är intresserad av att föra debatt..... bara för att du kan ??
... märkligt !
Trådämnet står väl i rubriken? Eller brukar du dölja detta i en länk till ett virussmittat alliansfritt Sverige?
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 29
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:Naturligtvis inte
varför yttrar du dig då ?
Därför att jag kan.
Så du är här och yttrar dig i trådar som du inte bryr dig om trådämnet, och inte är intresserad av att föra debatt..... bara för att du kan ??
... märkligt !
Trådämnet står väl i rubriken? Eller brukar du dölja detta i en länk till ett virussmittat alliansfritt Sverige?
det blev kanske för svårt för dig när det stod nån rad under
- Inlägg 30
F.I.S.T Yesterday at 00:47
(Svårt och svårt...)
(Svårt och svårt...)
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 31
ericTheDog skrev: F.I.S.T Yesterday at 00:47
(Svårt och svårt...)
Och att du är helt empatilös visas ju ideligen.
btw: håller du på att ladda upp till en ny spamatack?
jag har från en säker källa fått mig tillskrivet att du var nörden.
//Berra
- Inlägg 32
berralarzon skrev:ericTheDog skrev: F.I.S.T Yesterday at 00:47
(Svårt och svårt...)
//Berra
Oj, är du fortfarande vaken.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 33
Vaken
ericTheDog skrev:berralarzon skrev:ericTheDog skrev: F.I.S.T Yesterday at 00:47
(Svårt och svårt...)
//Berra
Oj, är du fortfarande vaken.
Bara tills hans Stilnoct kickar in.
- Inlägg 34
Efterlyses ; Forumhögerkommentar som berör ämnet !
- Inlägg 35
F.I.S.T skrev:Efterlyses ; Forumhögerkommentar som berör ämnet !
Ämnet: I sanning så...
Vad gör ff i den tråden?
- Inlägg 36
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Efterlyses ; Forumhögerkommentar som berör ämnet !
Vad gör ff i den tråden?
Ja .... du i din värld är det väl felaktigt att trådstartaren får kommentera i sin egen tråd.... Jag vet att du enbart gör dig löjlig nu, men försök att kommentera ämnet.
Jag kan förklara tydligare för dig eftersom du verkar ha svårt för dig. Först finns det en rubrik, sedan finns det en länk till Youtube som du kan klicka och titta på, och under det en förklaring i text till vad som diskuteras i tråden.... är det fortfarande för svårt att förstå, råder jag dig att gå om grundskolan
- Inlägg 37
F.I.S.T skrev:Efterlyses ; Forumhögerkommentar som berör ämnet !
- Inlägg 38
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Efterlyses ; Forumhögerkommentar som berör ämnet !
Vad gör ff i den tråden?
Ja .... du i din värld är det väl felaktigt att trådstartaren får kommentera i sin egen tråd.... Jag vet att du enbart gör dig löjlig nu, men försök att kommentera ämnet.
Jag kan förklara tydligare för dig eftersom du verkar ha svårt för dig. Först finns det en rubrik, sedan finns det en länk till Youtube som du kan klicka och titta på, och under det en förklaring i text till vad som diskuteras i tråden.... är det fortfarande för svårt att förstå, råder jag dig att gå om grundskolan
Var inne på youtube, men valde att se bättre klipp.
- Inlägg 39
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Efterlyses ; Forumhögerkommentar som berör ämnet !
Vad gör ff i den tråden?
Var inne på youtube, men valde att se bättre klipp.
Du kan alltså inte svara eller kommentera trådämnet ?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 40
F.I.S.T skrev:F.I.S.T skrev:Efterlyses ; Forumhögerkommentar som berör ämnet !
Vad var ämnet, förutom att du är en förvirrad fjant?
- Inlägg 41
- Inlägg 42
Nu har forumhögern både fått beskrivet i text, fått en b8ild att klicka på som leder till va ämnet handlar om och ändå har de inte förstått..... de måste gått på nån privatskola misstänker jag....
Fortfarande efterlyses forumhögerkommentar som berör ämnet !... eller kan det möjligen va så att ni är rädda att diskutera EU och Euro då det faktiskt handlar om att ni stöder en odemokratisk process som går allt mer mot diktatur ?
Fortfarande efterlyses forumhögerkommentar som berör ämnet !... eller kan det möjligen va så att ni är rädda att diskutera EU och Euro då det faktiskt handlar om att ni stöder en odemokratisk process som går allt mer mot diktatur ?
- Inlägg 43
Hallå !!!???
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 44
F.I.S.T skrev:Hallå !!!???
Ha ha ha ......pajas!
- Inlägg 45
Anser FISTen EU vara diktatur, är det moras som Grekland utsatt sig för demokrati då?
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 46
RedMentalCase skrev:Anser FISTen EU vara diktatur, är det moras som Grekland utsatt sig för demokrati då?
Varför jämför du EU med Grekland? Varför jämför du inte EU med Sverige.
En mycket viktig tråd av FIST. Det är precis det här som måste diskuteras.
De som vill rädda den dödsdömda Euron väjer inte för att krossa demokratin
på vägen.
- Inlägg 47
Infra skrev:RedMentalCase skrev:Anser FISTen EU vara diktatur, är det moras som Grekland utsatt sig för demokrati då?
Varför jämför du EU med Grekland? Varför jämför du inte EU med Sverige.
En mycket viktig tråd av FIST. Det är precis det här som måste diskuteras.
De som vill rädda den dödsdömda Euron väjer inte för att krossa demokratin
på vägen.
Min fråga kvarstår, varför är det mer demokrati om en stat störtar sig själv i fördärvet, man tvingas ju då till ännu värre avsteg från demokratin, fattar du eller ?
- Inlägg 48
RedMentalCase skrev:Anser FISTen EU vara diktatur, är det moras som Grekland utsatt sig för demokrati då?
Nä Grekland innefattas inte längre av demokratiska processer, då de är med i EU, det är ju hela poängen som jag visar på.
Hade Grekland varit fri från EU hade de förvisso fortfarande haft misskötta statsfinanser och ekonomisk kris, men då hade de haft det i egna händer, kunnat devalvera en egen valuta, styrt räntor mm.... kort sagt styrt över sitt eget land. Nu så har de en ekonomi som inte stämmer överens med värdet på den gemensamma valutan Euro, och inga möjligheter att påverka situationen, då EU dikterar villkoren, och pumpar in pengar i ett land utan planer för hur ekonomin skall räddas.... och Europeiska skattebetalare får betala för vad politiker i EU och Grekland ställt till...
EU är odemokratiskt på flera plan.
1 Man struntar i vad folken i Europa tycker om att göra ett Europas förenta stater.
2 "Presidenten" väljs inte ens av folket
3 Beslutsprocesserna kommer så långt ifrån folket att det inte liknar demokrati längre
4 Euron som valuta bakbinder nationella stater att agera
5 Det finns ingen opposition, och därmed per definition blir kritiker till politiken stämplade som motståndare till "den enda valmöjligheten" Utan opposition finns ingen demokrati !
6 Tom i parlamentet börjar det se ut som i Sovjetunionens maktkammare, där man avlägsnar oliktänkande. När den tillfällige "presidenten från Tjeckien påpekade dessa demokratibrister, så lämnade flera 100 ledamöter parlamentet i protest
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 49
F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:Anser FISTen EU vara diktatur, är det moras som Grekland utsatt sig för demokrati då?
Nä Grekland innefattas inte längre av demokratiska processer, då de är med i EU, det är ju hela poängen som jag visar på.
Hade Grekland varit fri från EU hade de förvisso fortfarande haft misskötta statsfinanser och ekonomisk kris, men då hade de haft det i egna händer, kunnat devalvera en egen valuta, styrt räntor mm.... kort sagt styrt över sitt eget land. Nu så har de en ekonomi som inte stämmer överens med värdet på den gemensamma valutan Euro, och inga möjligheter att påverka situationen, då EU dikterar villkoren, och pumpar in pengar i ett land utan planer för hur ekonomin skall räddas.... och Europeiska skattebetalare får betala för vad politiker i EU och Grekland ställt till...
EU är odemokratiskt på flera plan.
1 Man struntar i vad folken i Europa tycker om att göra ett Europas förenta stater.
2 "Presidenten" väljs inte ens av folket
3 Beslutsprocesserna kommer så långt ifrån folket att det inte liknar demokrati längre
4 Euron som valuta bakbinder nationella stater att agera
5 Det finns ingen opposition, och därmed per definition blir kritiker till politiken stämplade som motståndare till "den enda valmöjligheten" Utan opposition finns ingen demokrati !
6 Tom i parlamentet börjar det se ut som i Sovjetunionens maktkammare, där man avlägsnar oliktänkande. När den tillfällige "presidenten från Tjeckien påpekade dessa demokratibrister, så lämnade flera 100 ledamöter parlamentet i protest
Att inte Jonas Sjöstedt den gamle kommunisten och eu-parlamentariken slog näven i bordet?
Särskilt då Tjeckien var tvångstyrt av kommunisterna i flera decennier!
- Inlägg 50
Greklands politiker har ju som bekant försökt göra något åt saken med diverse åtstramningar. Folket blev som bekant rabiata.
Tyvärr tycks figurer som FF tro att grekerna skulle bli gladare av att betala via en devalvering som t.ex gör deras pensioner mer eller mindre värdelösa. Tror FF att grekerna är hur dumma som helst?
Tyvärr tycks figurer som FF tro att grekerna skulle bli gladare av att betala via en devalvering som t.ex gör deras pensioner mer eller mindre värdelösa. Tror FF att grekerna är hur dumma som helst?