Men sedan hände något. Skolexperter tittade närmare på konsekvenserna av skolpengen, insåg dess rent destruktiva potential och drog öronen åt sig.
Sverige faller som en sten i de flesta kunskapsmätningar och enligt Skolverket lever vi nu i ett land där både de genomsnittliga resultaten och utbildningens likvärdighet sjunker.
Elevers försämrade resultat beror på att segregationen och klassklyftorna mellan skolorna ökar. Forskarna och Skolverket talar om en skola där elevers betyg i allt högre grad påverkas av det sociala arvet.
http://www.aftonbladet.se/ledare/article13036986.ab
I stället för att föra en politik där man ser till att alla skolor är lika bra konserveras ett system där fattiga skiljs från rika, högutbildade från lågutbildade, svenskar från invandrare.
Hurra för valfriheten....känns politiken igen ?
*****************************************************************************
Allt som forumhögern inte gillar eller begriper brukar ju nonchalant avfärdas som kommunistpropaganda.
Den här artikeln bygger dock på fakta från skolexperter, Skolverket och Finanspolitiska rådet så ska det avfärdas så är de också kommunister.