Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
ANNA2LINK
F.I.S.T
formsvackan
ericTheDog
RedCloud
RedMentalCase
redalert
11 posters

    V mest osolidariskt

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty EU

    Inlägg  Secrist 2011-12-01, 13:05

    det är helt enkelt ett sätt att erövra Europa utan stridsvagnar, med pengar som vapen denna gång.....

    Och den som erövrar är.....?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  redalert 2011-12-01, 13:16

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Öh om det handlar om att stödja de fattiga länderna.... varför går gränserna för samarbetet vid Europa ??? Tanzania, Sudan, Haiti... etc etc..... EU ÄR elitistiskt

    Det handlar om inre och yttre solidaritet. Självklart påverkas hjälparbetet om mottagarlandet är en medlem av EU eller inte. Ett fattigt land utanför EU kan mycket väl vara en diktaturstat där folk svälter. Det finns inte inom EU.

    "kan mycket väl vara" Laughing .... nä du Secrist, jag är inte riktigt säker på om du förstått NÅGOT som helst av vad EU/EMU faktiskt är..... vilka har makten i EU/EMU ?.... och vad är deras mål ? .... ställ dig dessa frågor och svara ärligt så ska du se att det enkom är elitistiskt, som begränsar vid Europas gränser, lägger miljarder på onödig byråkrati, skapar obalans i ekonomin i stället för balans..... det är helt enkelt ett sätt att erövra Europa utan stridsvagnar, med pengar som vapen denna gång.....

    Pajas du är ett blindstyre utan like mensch! Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-01, 17:35

    Secrist skrev:det är helt enkelt ett sätt att erövra Europa utan stridsvagnar, med pengar som vapen denna gång.....

    Och den som erövrar är.....?

    Inte bundet till landsgränser i första hand, utan ekonomisk makt.-.. men att inte erkänna att Tyskland och Frankrike har våldsamt mycket mer makt än Sverige .... vore väl korkat
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-01, 17:36

    redalert skrev:
    Pajas du är ett blindstyre utan like mensch! Laughing

    Oj ... en liten påminnelse du gjorde ett personangrepp, utan att ens tangera varken ämne eller sidospår ...ÄNNU en gång.... Laughing
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  redalert 2011-12-01, 18:20

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    Pajas du är ett blindstyre utan like mensch! Laughing

    Oj ... en liten påminnelse du gjorde ett personangrepp, utan att ens tangera varken ämne eller sidospår ...ÄNNU en gång.... Laughing

    Så du har ensamrätt på detta? Basketball
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-01, 18:48

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Hur mycket har vi i Sverige att säga till om i EU??? Vi är för litet land för att få våran röst hörd. EU är ett dåligt skött projekt som jobbar för att de som jobbar inom EU tjänar multum med pengar... Men politiker i Europa kan ju tjäna hur mycket som helst medans mångfa vanliga människor knappt har råd med vardagen ens...

    Tja, är vi inte med så har vi definitivt inget att säga till om. Då får vi bara gilla läget när de fattar beslut i EU.


    Det ser inte bra ut med Eu idag och i Efta hade vi betydligt mer att säga till om...


    Ännu ett råkorkat inlägg. Du vet uppenbarligen inte vad EFTA är.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Makt

    Inlägg  Secrist 2011-12-01, 19:21

    Inte bundet till landsgränser i första hand, utan ekonomisk makt.-.. men att inte erkänna att Tyskland och Frankrike har våldsamt mycket mer makt än Sverige .... vore väl korkat

    Får vi mer makt genom att inte vara med?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  Regndrottning 2011-12-01, 22:15

    Secrist skrev:Inte bundet till landsgränser i första hand, utan ekonomisk makt.-.. men att inte erkänna att Tyskland och Frankrike har våldsamt mycket mer makt än Sverige .... vore väl korkat

    Får vi mer makt genom att inte vara med?

    Ja, vi skulle få mer makt över oss själva. Men, vi skulle inte få makt i övriga europa.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Fult

    Inlägg  PE Dal 2011-12-01, 22:44

    """Ja, vi skulle få mer makt över oss själva. Men, vi skulle inte få makt i övriga europa."""

    Luktar "unken" nationalism!!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  Regndrottning 2011-12-01, 22:47

    PE Dal skrev:"""Ja, vi skulle få mer makt över oss själva. Men, vi skulle inte få makt i övriga europa."""

    Luktar "unken" nationalism!!!

    Nej, men självbestämmande.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Solidaritet?

    Inlägg  PE Dal 2011-12-01, 23:09

    """Nej, men självbestämmande."""

    Det helt o hållet kollektiva kravet på nationellt självbestämmande, är naturligtvis i praktiken lika med rubriken nationalism, vill jag påstå! Eller på ett personligare plan lika med personlig egoism!
    Samarbete och global samverkan däremot är medicinen för homosapiens fortsatta skapande av en allt bättre klotexistens.
    Förmodligen verkar Socilisterna vara de sista konservativa medlemmarna av nationalstaten?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  Regndrottning 2011-12-01, 23:20

    PE Dal skrev:"""Nej, men självbestämmande."""

    Det helt o hållet kollektiva kravet på nationellt självbestämmande, är naturligtvis i praktiken lika med rubriken nationalism, vill jag påstå! Eller på ett personligare plan lika med personlig egoism!
    Samarbete och global samverkan däremot är medicinen för homosapiens fortsatta skapande av en allt bättre klotexistens.
    Förmodligen verkar Socilisterna vara de sista konservativa medlemmarna av nationalstaten?

    Nåja. Jag vet inte hur du är men jag föredrar att fatta mina egna beslut.

    Självbestämmande är inte motsatsen till samarbete. Men, hur mycket 'sam'arbete blir det när det är tvång?

    Vi ser redan att svenska lagar är underställda eu-reglerna. vi ser att EU skall bestämma över vilka priser som skall betalas och av vem.

    Men, jag förstår att du föredrar att inte fatta dina egna beslut. Det är sååå mycket lättare när någon annan sköter tänkandet åt dig..
    Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  F.I.S.T 2011-12-01, 23:36

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    Pajas du är ett blindstyre utan like mensch! Laughing

    Oj ... en liten påminnelse du gjorde ett personangrepp, utan att ens tangera varken ämne eller sidospår ...ÄNNU en gång.... Laughing

    Så du har ensamrätt på detta? Basketball

    det tycks vara din cup of tea
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Överlevare

    Inlägg  PE Dal 2011-12-01, 23:41

    """Nåja. Jag vet inte hur du är men jag föredrar att fatta mina egna beslut.
    Självbestämmande är inte motsatsen till samarbete. Men, hur mycket 'sam'arbete blir det när det är tvång?
    Vi ser redan att svenska lagar är underställda eu-reglerna. vi ser att EU skall bestämma över vilka priser som skall betalas och av vem.
    Men, jag förstår att du föredrar att inte fatta dina egna beslut. Det är sååå mycket lättare när någon annan sköter tänkandet åt dig.."""


    Slurig slutkläm där, Regndrottning,"Men, jag förstår att du föredrar att inte fatta dina egna beslut. Det är sååå mycket lättare när någon annan sköter tänkandet åt dig.."""[/i]

    Problemet för den observante nutidsmedborgaren är naturligtvis de omöjliga kraven på röstsedelns partibeteckning, kontra de egentligt stora framtidsfrågor som idag är av betydligt angelägnare tyngd än det inhemska partipolitiska pajkastandet!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  Regndrottning 2011-12-01, 23:43

    PE Dal skrev:"""Nåja. Jag vet inte hur du är men jag föredrar att fatta mina egna beslut.
    Självbestämmande är inte motsatsen till samarbete. Men, hur mycket 'sam'arbete blir det när det är tvång?
    Vi ser redan att svenska lagar är underställda eu-reglerna. vi ser att EU skall bestämma över vilka priser som skall betalas och av vem.
    Men, jag förstår att du föredrar att inte fatta dina egna beslut. Det är sååå mycket lättare när någon annan sköter tänkandet åt dig.."""


    Slurig slutkläm där, Regndrottning,"Men, jag förstår att du föredrar att inte fatta dina egna beslut. Det är sååå mycket lättare när någon annan sköter tänkandet åt dig.."""[/i]

    Problemet för den observante nutidsmedborgaren är naturligtvis de omöjliga kraven på röstsedelns partibeteckning, kontra de egentligt stora framtidsfrågor som idag är av betydligt angelägnare tyngd än det inhemska partipolitiska pajkastandet!

    Intressant analys.

    Så, du föreslår diktatur?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Kan det vara så

    Inlägg  PE Dal 2011-12-01, 23:52

    ""Intressant analys.
    Så, du föreslår diktatur?""


    Var föreslår jag diktatur?

    Vid 4 graders temeraturökning på vårt fagra klot, föreslår eller närmare bestämt förordar en klimatforskare, (Illustrerad Vetenskap)kan inte hitta namnet nu!!! att ett totalitärt styrande av klotet är enda vägen till räddning.Demokratier har ett alltför kortsiktigt perspektiv vad gäller framtidsfrågor!!!

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  Regndrottning 2011-12-01, 23:58

    PE Dal skrev:""Intressant analys.
    Så, du föreslår diktatur?""


    Var föreslår jag diktatur?

    Vid 4 graders temeraturökning på vårt fagra klot, föreslår eller närmare bestämt förordar en klimatforskare, (Illustrerad Vetenskap)kan inte hitta namnet nu!!! att ett totalitärt styrande av klotet är enda vägen till räddning.Demokratier har ett alltför kortsiktigt perspektiv vad gäller framtidsfrågor!!!


    I.o.m. du avfärdar olika partier som värdelöst så drog jag slutsatsen att du föredrog envälde. Men, jag var inte säker, därav mitt frågetecken.

    Ja, jag läser också Ill Vet.

    Att klimatforskningen och räddningen är viktigt och akut råder det nästan ingen tvekan om. Däremot är jag inte enig med dig om lösningen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Bestämma

    Inlägg  Secrist 2011-12-02, 00:09

    Ja, vi skulle få mer makt över oss själva. Men, vi skulle inte få makt i övriga europa.

    Fast det som händer i just "övriga europa" påverkar oss i hög grad. Men du anser att det inte finns någon anledning att ha inflytande där?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Framtid

    Inlägg  PE Dal 2011-12-02, 01:41

    ""!"Att klimatforskningen och räddningen är viktigt och akut råder det nästan ingen tvekan om. Däremot är jag inte enig med dig om lösningen."""

    En väsentlig del av lösningen heter naturligtvis samarbete över nationsgränserna,,inte enögd nationalism!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  R.O.F.L 2011-12-02, 01:53

    PE Dal skrev:""!"Att klimatforskningen och räddningen är viktigt och akut råder det nästan ingen tvekan om. Däremot är jag inte enig med dig om lösningen."""

    En väsentlig del av lösningen heter naturligtvis samarbete över nationsgränserna,,inte enögd nationalism!

    Bättre att säga nej, stänga in sig, bygga en mur. Att vara med och påverka är INTE intressant!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  Regndrottning 2011-12-02, 10:00

    PE Dal skrev:""!"Att klimatforskningen och räddningen är viktigt och akut råder det nästan ingen tvekan om. Däremot är jag inte enig med dig om lösningen."""

    En väsentlig del av lösningen heter naturligtvis samarbete över nationsgränserna,,inte enögd nationalism!

    Ja????

    Det är inte jag som pratar om nationalism, det är du.

    Jag har redan skrivit att samarbete behövs. Men samarbete består inte av tvång. Jag är ledsen att du inte förstår detta.

    Sponsored content


    V mest osolidariskt - Sida 2 Empty Sv: V mest osolidariskt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 09:07