Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
DMustaine
redalert
Regndrottning
My Ass
RedCloud
theward
MartinLindgren
Secrist
Redvictory
F.I.S.T
14 posters

    Vad vill ni med era liv ??

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-03, 00:28

    Den förra utmaningen jag gav, blev för svår, när jag utmanade högern att komma med egna formulerade resonemang....

    Denna är då en tråd som kanske blir lättare ... eller inte , vad vet jag, allt verkar svårt att få till för vissa ... denna tråd gäller alla !!!

    Frågan lyder som rubriken...

    Vad vill ni med era liv ??

    Vi har fått ett visst antal dagar allihop, och vet aldrig när det kan ta slut.
    Vad vill ni med just ERT liv....

    Vad värderar ni högst ??

    är det pengar ??... är det ro ?.... är det sex ?? ... närhet ???
    Arbete ???.....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-03, 00:35

    Det viktiga för mig är:

    - att få ge !! (finns ingen större känsla än den satt få ge)

    - att njuta av resan medan jag är här... inte målet, utan resan (livet)

    - Röra på mig

    - att ha en meningsfull sysselsättning

    - Och att djurgårn vinner SM-guld igen Cool

    Någon sa att allt man behöver är: Något att göra, någon att älska, och något att se fram emot.... svårt att säga emot det
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  Redvictory 2010-03-03, 00:43

    F.I.S.T skrev:Det viktiga för mig är:

    - att få ge !! (finns ingen större känsla än den satt få ge)

    - att njuta av resan medan jag är här... inte målet, utan resan (livet)

    - Röra på mig

    - att ha en meningsfull sysselsättning

    - Och att djurgårn vinner SM-guld igen Cool

    Någon sa att allt man behöver är: Något att göra, någon att älska, och något att se fram emot.... svårt att säga emot det

    Anhängarna har nog inte lyckats googla på nåt där deras sektledare nämner nåt om vad han vill med sitt liv dvs det han tycker och säger det tycker ju anhängarna också!
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sekt

    Inlägg  Secrist 2010-03-03, 01:00

    Anhängarna har nog inte lyckats googla på nåt där deras sektledare nämner nåt om vad han vill med sitt liv dvs det han tycker och säger det tycker ju anhängarna också!


    Nu ska du inte vara elak mot martin bara för att han råkar tycka om Mona väldigt, väldigt mycket! Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  Redvictory 2010-03-03, 01:02

    Secrist skrev:Anhängarna har nog inte lyckats googla på nåt där deras sektledare nämner nåt om vad han vill med sitt liv dvs det han tycker och säger det tycker ju anhängarna också!


    Nu ska du inte vara elak mot martin bara för att han råkar tycka om Mona väldigt, väldigt mycket! Razz

    Vad jag vet är inte Martin en Alliansanhängare secrist! men det kanske du är! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Alliansen

    Inlägg  Secrist 2010-03-03, 01:05

    Vad jag vet är inte Martin en Alliansanhängare secrist! men det kanske du är

    Jodå, fast jag är rätt glidande på vilket parti jag röstar på. Det skiftar från val till val. Dock har jag aldrig röstat på moderaterna. Oavsett vad ditt flamsande antyder.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  Redvictory 2010-03-03, 01:14

    Secrist skrev:Vad jag vet är inte Martin en Alliansanhängare secrist! men det kanske du är

    Jodå, fast jag är rätt glidande på vilket parti jag röstar på. Det skiftar från val till val. Dock har jag aldrig röstat på moderaterna. Oavsett vad ditt flamsande antyder.

    Jag kan förstå att du skäms men att du inte vågar stå för det du tror på (det är en skam)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-03, 02:05

    Som sagt,jag är en rödgrön väljare utan prut,men vilka av dom tre jag röstar på vet ju bara jag!

    Tydligen till skillnad mot secristan som säger sig vara en glidare?

    Jag vet precis hur jag ska rösta, och inte fan blir det dagsformen som avgör på valdagen!

    Att tjejer ska låta som "kärringar" (bildligt talat) är ju som det ska, dom är ju kvinnor,
    Men när en grabb med ansiktsmask låter så är det en annan sak, eller hur secrist?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-03, 02:16

    hmm scratch
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  theward 2010-03-03, 09:50

    Jag vill må så bra som möjligt och detsamma vill jag att min familj och mina medmänniskor ska göra.
    Man får gärna kalla mig lat och bidragsparasit(om man nu har den böjelsen), men jag vill inte bara arbeta. Jag vill kunna utöva mina intressen(så gott det går) och ha lite kul i livet också.
    Jag skulle som jag sa till FK, må allra bäst om jag slapp ett schemalagt arbete, men det är ju inget man öht har råd med eller som är praktiskt genomförbart(om man inte bli miljonär på spel)
    Så då kör jag på det alternativ jag har nu och klarar trots allt av lite fritid och lite roliga saker också.
    Även om jag tycker det är för lite av den varan....Men det kan ju bli bättre om orken blir bättre
    Jag vill leva ett liv, som innehåller få stunder av ånger och tankar på at man skulle gjort saker annorlunda.
    jag vill leva i nuet, tänka tillbaka på roliga stunder och se framåt med hopp och tillförsikt,
    En del av det som driver mig framåt, under svårare stunder är mina barn.
    Men livsgnistan den har jag alltid haft
    Jag vill fortsäta lära mig nya saker och jag vill inte stagnera som människa
    Så här halvvägs i livet är jag nöjd med det jag hittils åstakommit och hoppas sista halvan blir minst lika rolig och givande
    Hoppas på många bra fiskafängen, hoppas på att miljön inte försämras så mkt, utan blir till det bättre.
    Hoppas på att det även i fortsättning kommer ut en massa bra musik
    Hoppas på många roliga sportögonblick.. Vad vill ni med era liv ?? Icon_biggrin
    Hoppas av rovdjuren är här för att stanna.....
    Hoppas på en bättre skogspolitik och mindre skövling av skog
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 10:29

    Leva efter devisen:

    Arbeta som om du hade evigt liv.
    Älska som om du skulle dö i morgon.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 10:31

    Och den här:

    Jorden kan du inte göra om
    så stilla din häftiga själ
    Endast en sak kan du göra
    En annan människa väl.
    Men det är redan så mycket
    att själva stjärnorna ler
    En hungrande männinska mindre
    betyder en broder mer.

    Stig Dagerman 1954
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  My Ass 2010-03-03, 12:18

    RedCloud skrev:Leva efter devisen:
    [b]
    Arbeta som om du hade evigt liv.
    b]

    Ursäkta, och hur ska då alla bidrag och den feta välfärd du säger dig vurma för uppstå ??

    Ridå, forever.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 12:22

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Ursäkta, och hur ska då alla bidrag och den feta välfärd du säger dig vurma för uppstå ??

    Du är ursäktad, för din utlevda stupiditet och alla dina tillkortakommanden.

    PS: lär dig quota ordentligt....

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Ridå, forever.

    Du menar att du loggar ut forever ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-03, 12:54

    Det är ganska skönt att leva i nuet.... Det är mitt största mål.
    De allra flesta av oss stressar vidare till morgondagen i sitt sinne...

    oroar sig över hur det ska bli. för det mesta i onödan....

    Det som skett i dåtid kan jag inte förändra, och det som sker om ett år, vet jag väldigt lite om...

    Idag och imorgon...är en rätt lagom tidsperiod att leva i.....Cool

    Nu tillåter inte den västerländska levnadsstilen detta i många fall, då man måste slå upp en planeringskalender för att fika med en vän
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-03, 13:00

    Själv vill jag leva mitt liv i lugn och ro, utan större bekymmer.

    Och det gör jag nu!!

    Jobbet är bra, ekonomin fungerar, kärleken är bra,maten är mycket bra.... jag saknar inget....T.o.m. vädret är bra!
    Very Happy

    queen
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-03, 13:00

    ...Majonäsburken och två koppar kaffe...

    När saker och ting i Ditt liv nästan har blivit för mycket för Dig att hantera, när dygnets 24 timmar inte känns nog, kom ihåg majonnäsburken och två koppar kaffe.

    En professor stod inför sina filosofistudenter med några föremål på
    bordet framför sig. När lektionen började lyfte han under tystnad upp en mycket stor och tom majonäsburk av glas och började fylla den upp till kanten med golfbollar.

    Han frågade sedan sina studenter om burken var full.
    Studenterna samtyckte till att den var det.
    Då lyfte professorn upp en ask med småsten och hällde dem i burken. Han skakade den lätt. Småstenarna rullade ner i tomrummen mellan golfbollarna. Återigen frågade han studenterna om burken var full. De höll med om att den var det.

    Därefter lyfte professorn upp en ask med sand och hällde sanden i burken. Sanden fyllde upp resten av tomrummen. Han frågade ännu en gång om burken var full. Återigen svarade studenterna med ett enhälligt 'JA'.

    Då lyfte professorn fram två koppar kaffe som stått under bordet och hällde hela deras innehåll i burken, vilket effektivt fyllde upp det återstående tomrum som kunde finnas kvar mellan sandkornen. Studenterna skrattade. Nu, sa professorn medan skratten klingade ut, vill jag att ni tänker er att den här burken representerar ert liv.

    Golfbollarna representerar de viktiga sakerna som familj, barn, hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta. Sådant som - om allt annat gick förlorat och bara dessa saker återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.

    Småstenarna representerar andra saker som betyder något, som hem, jobb och bil.
    Sanden representerar allt annat - småsakerna.
    Om ni lägger sanden i burken först, fortsatte professorn, går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen
    .
    Samma sak är det med livet.
    Om du lägger all tid och energi på småsaker finns det inte plats för det som är viktigt för dig.
    Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt för din lycka och förnöjsamhet. Umgås med dina barn.
    Ta med din partner ut på middag.
    Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad.

    Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt.
    Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något. Återställ det som är viktigast i ditt liv. Resten är bara sand.

    En av studenterna räckte upp sin hand och frågade vad kaffet representerar. Professorn log och sade, jag är glad att du frågar.

    Kaffet finns med för att visa er att hur fullt och pressat ert liv än känns, så finns det alltid plats för en fika med en vän.


    .....tänkvärd eller hur
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-03, 13:08

    F.I.S.T skrev:...Majonäsburken och två koppar kaffe...

    När saker och ting i Ditt liv nästan har blivit för mycket för Dig att hantera, när dygnets 24 timmar inte känns nog, kom ihåg majonnäsburken och två koppar kaffe.

    En professor stod inför sina filosofistudenter med några föremål på
    bordet framför sig. När lektionen började lyfte han under tystnad upp en mycket stor och tom majonäsburk av glas och började fylla den upp till kanten med golfbollar.

    Han frågade sedan sina studenter om burken var full.
    Studenterna samtyckte till att den var det.
    Då lyfte professorn upp en ask med småsten och hällde dem i burken. Han skakade den lätt. Småstenarna rullade ner i tomrummen mellan golfbollarna. Återigen frågade han studenterna om burken var full. De höll med om att den var det.

    Därefter lyfte professorn upp en ask med sand och hällde sanden i burken. Sanden fyllde upp resten av tomrummen. Han frågade ännu en gång om burken var full. Återigen svarade studenterna med ett enhälligt 'JA'.

    Då lyfte professorn fram två koppar kaffe som stått under bordet och hällde hela deras innehåll i burken, vilket effektivt fyllde upp det återstående tomrum som kunde finnas kvar mellan sandkornen. Studenterna skrattade. Nu, sa professorn medan skratten klingade ut, vill jag att ni tänker er att den här burken representerar ert liv.

    Golfbollarna representerar de viktiga sakerna som familj, barn, hälsa och annat som ligger passionerat i ert hjärta. Sådant som - om allt annat gick förlorat och bara dessa saker återstod - ändå skulle uppfylla och berika ert liv.

    Småstenarna representerar andra saker som betyder något, som hem, jobb och bil.
    Sanden representerar allt annat - småsakerna.
    Om ni lägger sanden i burken först, fortsatte professorn, går det inte att få plats med golfbollarna eller småstenen
    .
    Samma sak är det med livet.
    Om du lägger all tid och energi på småsaker finns det inte plats för det som är viktigt för dig.
    Så, var uppmärksam på det som är oumbärligt för din lycka och förnöjsamhet. Umgås med dina barn.
    Ta med din partner ut på middag.
    Ägna en omgång till, åt det som gör dig passionerad.

    Tids nog kan du städa huset och annat som är mindre viktigt.
    Ta hand om 'golfbollarna' först - sakerna som verkligen betyder något. Återställ det som är viktigast i ditt liv. Resten är bara sand.

    En av studenterna räckte upp sin hand och frågade vad kaffet representerar. Professorn log och sade, jag är glad att du frågar.

    Kaffet finns med för att visa er att hur fullt och pressat ert liv än känns, så finns det alltid plats för en fika med en vän.


    .....tänkvärd eller hur

    Very Happy

    Underbart!

    queen
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 13:18

    fist skrev:Idag och imorgon...är en rätt lagom tidsperiod att leva i..

    Det finns två dagar som en människa inte behöver bry sig i.

    Gårdagen, och morgondagen.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  My Ass 2010-03-03, 14:14

    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Ursäkta, och hur ska då alla bidrag och den feta välfärd du säger dig vurma för uppstå ??

    Du är ursäktad, för din utlevda stupiditet och alla dina tillkortakommanden.

    PS: lär dig quota ordentligt....

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Ridå, forever.

    Du menar att du loggar ut forever ?

    Hur ska du betala för all fet välfärd du säger dig vilja ha.
    När du samtidigt förhåller dig till arbete som just vad du är, arbetsskygg ?

    Vem ska fixa välfärden, näsan , när du inte vill arbeta, vem ??
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 14:20

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Hur ska du betala för all fet välfärd du säger dig vilja ha.

    Gud tycker om när du arbetar, men älskar dig när du sjunger.
    Så enkelt är det, fjant.

    Få sen nu, när det passar så står skatterna för välfärden, men när det inte passar...hmmm ägd du blir i varje pajasinlägg du gör......

    PS: har du lärt dig quota korrekt än ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  redalert 2010-03-03, 14:36

    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Hur ska du betala för all fet välfärd du säger dig vilja ha.

    Gud tycker om när du arbetar, men älskar dig när du sjunger.
    Så enkelt är det, fjant.

    Få sen nu, när det passar så står skatterna för välfärden, men när det inte passar...hmmm ägd du blir i varje pajasinlägg du gör......

    PS: har du lärt dig quota korrekt än ?

    Ägd?

    Hur många år sa du att du var, STUPIDO?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 14:39

    såååå brun om munnen skrev:Ägd?

    jajjamensan


    såååå brun om munnen skrev:Hur många år sa du att du var

    Jag tror vi är jämngamla, med skillnaden att livet lärt mig något, medan du är kvar på kindergarten stadiet.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  My Ass 2010-03-03, 14:40

    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Hur ska du betala för all fet välfärd du säger dig vilja ha.

    Gud tycker om när du arbetar, men älskar dig när du sjunger.
    Så enkelt är det, fjant.

    Få sen nu, när det passar så står skatterna för välfärden, men när det inte passar...hmmm ägd du blir i varje pajasinlägg du gör......

    PS: har du lärt dig quota korrekt än ?

    Nu ändrar näsan sitt filosofiska dravel, innan sa han att man skulle arbeta som om man hade ett evigt liv....

    Där får vänstern sin välfärd, alla thewardia och rd får sitta på betonggolvet och svälta ihjäl, medans redmiffo sitter och sjunger för dem... lol

    Om det är skatter eller ej som finansierar välfärden spelar väl heller ingen roll, idiot, arbetar folk inte hårt blir det ingen, dubbelidiot !
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  RedCloud 2010-03-03, 14:43

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:innan sa han att man skulle arbeta som om man hade ett evigt liv.

    ja, vem har bråttom ?

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:Om det är skatter eller ej som finansierar välfärden spelar väl heller ingen roll

    ha ha ha, nu är det härdsmälta i fantasigeneratorn

    Sponsored content


    Vad vill ni med era liv ?? Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 13:51