theward 2010-03-10, 11:44
Det de flesta som är mer eller mindre sjuka, drömmer om.
Är endast en sak.....att bli frisk....
Det är så jävla drygt att vara sjuk, så det finns inte
Nu är man förkyld igen dessutom, feber och huvud och halsont i kvadrat och kubik.....
När det är så fint väder ute, hade man som sagt hellre varit ute och lekt med barnen efter att man slutat jobbet......
Träna är en anna dröm, eller ska vi kalla abstinens man har...
Har man tränat mer än 20 år, är det inte direkt upplyftande att inte kunna göra det.
Då talar jag om allt från medel till hårdträning...
Man kan ju vara glad för att man kan prestera ganska bra ibland, eller så sätter det bara mer fingret på vad man kunnat jämnt förrut.
jag själv försöker leva efter det första tankesättet, men det är inte alltid så lätt
Har troligen nån form av diskfel på nacken(vilket ger bortdomnade händer och gör så jag tappar saker, samt får synrubbningar), förutom kotfelet i ryggen...som gör benen till klumpar ibland, i bästa fall ger det bara smärta i benen och höfterna
Väntar som bäst på magnetröntgen (och det kan ta lång lång tid, kön är lång)
lägg där till fibromylagin, med allt som det medför.
Jag är mkt mera utsatt för förkylningar öän andra, pga att immunförsvar är på högspänn hela tiden
Trots allt detta blir jag utförsäkrad efter att den förlängda sjukpenningen tar slut...
och någon sjukersättning, är som jag talat om förrut...väldig svår att få..
Nu vill jag inte att folk ska tycka synd om mig, utan jag vil att de ska förstå hur många som lever i precis samma situation som mig.
Samt att de själva kan hamna i detta, närsomhelst och därför behövs en mkt bättre sjukvård, sjukpolitik och en mkt bättre syn på sjuka