Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
DMustaine
redalert
Regndrottning
My Ass
RedCloud
theward
MartinLindgren
Secrist
Redvictory
F.I.S.T
14 posters

Vad vill ni med era liv ??

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Sv: Vad vill ni med era liv ??

Inlägg  marxisten 2010-03-07, 02:53

DMustaine skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Det har jag gjort! Flera gånger, dessutom!

Vilket det står dig helt fritt att göra. Det kallas demokrati. Hellre M än V. Wink

Och jag säger nu... Hellre V än M.... (Jag har ju vuxit upp...) Wink

queen

haha jag tror du blivit dement!

Snarare kan man väl säga att tesen VISHET KOMMER MED ÅLDERN stämmer jävligt bra in på regndrottningen!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-07, 11:12

marxisten skrev:
    Regndrottning skrev:Själv vill jag leva mitt liv i lugn och ro, utan större bekymmer.

Och det gör jag nu!!

Jobbet är bra, ekonomin fungerar, kärleken är bra,maten är mycket bra.... jag saknar inget....T.o.m. vädret är bra!
    Very Happy

queen

Regndrottning, sakna du inte en vettig regering?

Jovisst vore det bra med en vettig regering. Däremot är jag osäker på att vi skulle få en..... De senaste valen har jag aldrig röstat för ett parti... jag bara röstar emot. Att välja mellan pest eller kolera är inte mycket till val....

Och jag tillåter inte en regering att bestämma hur jag skall trivas med mitt liv.

queen
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Liv

Inlägg  Secrist 2010-03-08, 01:20

Och jag tillåter inte en regering att bestämma hur jag skall trivas med mitt liv.

He, he..ja, då ska du nog inte rösta rödgrönt. De älskar att styra och ställa i folks liv.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-08, 01:23

Secrist skrev:Och jag tillåter inte en regering att bestämma hur jag skall trivas med mitt liv.

He, he..ja, då ska du nog inte rösta rödgrönt. De älskar att styra och ställa i folks liv.

Du läste inte.... INGEN regering kan tala om för mig hur jag skall trivas med mitt liv....

queen
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-03-08, 07:45

Secrist skrev:Och jag tillåter inte en regering att bestämma hur jag skall trivas med mitt liv.

Tillskillnad från Alliansen då.
    De har ju inte styrt och ställt (till). Bla sjuka och arbetslösas liv....inte då Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Icon_tongue
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2010-03-08, 07:51

Så till den grad att människor tagit sitt eget liv .
    DET ska man aldrig glömma.
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Styr

Inlägg  Secrist 2010-03-08, 08:38

Tillskillnad från Alliansen då.
    De har ju inte styrt och ställt (till). Bla sjuka och arbetslösas liv....inte då

Alliansen ändrar i systemet för att värna statsfinanserna. De rödgröna för att de anser att folk inte begriper sitt eget bästa. Snudd på omyndigförklarande ibland.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-08, 08:55

Secrist skrev:Tillskillnad från Alliansen då.
    De har ju inte styrt och ställt (till). Bla sjuka och arbetslösas liv....inte då

Alliansen ändrar i systemet för att värna statsfinanserna. De rödgröna för att de anser att folk inte begriper sitt eget bästa. Snudd på omyndigförklarande ibland.

Om Alliansen skulle värna om stadsfinanserna så skulle de inte sänkt skatterna! eller var det bara för att det var ett vallöfte? attjävlas med de sjuka? det finns många sjuka i vårt land som blivit drabbade av denna inkompetenta Regering! vilka tror du de röstar på?
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Rödgrönt

Inlägg  Secrist 2010-03-08, 13:58

Om Alliansen skulle värna om stadsfinanserna så skulle de inte sänkt skatterna! eller var det bara för att det var ett vallöfte?

Och varken Mp eller S vill ta bort jobbskatteavdragen utan tvärtom vill de nu sänka skatten för pensionärer för 23 miljarder kronor. Hade alliansen lagt ett liknande förslag så hade du direkt börjat gapa om pajasar och blodspengar och allt vad det är. Men nu är det bara tystnad. Jag vet inte om det är chocken som inte riktigt lagt sig ännu. Rödgröna ska inte sänka några skatter. Skatt ska bara gå åt ett håll i RV:s värld och det är upp! Så nu när de rödgröna begår detta monumentala svek mot allt det som RV tror på så kan jag ha förståelse om han befinner sig i en förnekelsefas.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-08, 14:16

Secrist skrev:Om Alliansen skulle värna om stadsfinanserna så skulle de inte sänkt skatterna! eller var det bara för att det var ett vallöfte?

Och varken Mp eller S vill ta bort jobbskatteavdragen utan tvärtom vill de nu sänka skatten för pensionärer för 23 miljarder kronor. Hade alliansen lagt ett liknande förslag så hade du direkt börjat gapa om pajasar och blodspengar och allt vad det är. Men nu är det bara tystnad. Jag vet inte om det är chocken som inte riktigt lagt sig ännu. Rödgröna ska inte sänka några skatter. Skatt ska bara gå åt ett håll i RV:s värld och det är upp! Så nu när de rödgröna begår detta monumentala svek mot allt det som RV tror på så kan jag ha förståelse om han befinner sig i en förnekelsefas.

Nej de Rödgröna skall inte sänka skatterna bara återställa dem! att du ägnar dig åt personangrepp i varenda tråd gör dig (ännumindre) trovärdig secrist!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-08, 19:30

remember yesterday, think about tomorrow, but you have to live today......
    Alldeles för många värdesätter inte sina liv, som de borde.
    Många hinner aldrig riktigt göra det, andra kommer på det alldeles för sent Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Icon_rolleyes
    Livet ska vara kul att leva, men för den skull behöver man inte ha orimligt höga krav på hur det ska vara.
    För att det ska vara bra och kul...
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2010-03-08, 23:11

Nej de Rödgröna skall inte sänka skatterna bara återställa dem!

Här ska inte återställas någonting. De rödgrönas förslag bygger på rena skattesänkningar för pensionärerna. De enda som vill ta bort samtliga jobbskatteavdrag är vänsterpartiet. Sossarna vill ta bort steg fyra och lite av steg tre och Miljöpartiet vill behålla samtliga steg.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-09, 00:21

Secrist skrev:

Här ska inte återställas någonting. .

Det bestämmer inte du
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Återställa

Inlägg  Secrist 2010-03-09, 00:29

Det bestämmer inte du.

Nä, det gör ju de rödgröna och de har inte aviserat några återställare att tala om. Tvärtom har de aviserat skattesänkningar för pensionärsgruppen.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 00:56

Secrist skrev:Det bestämmer inte du.

Nä, det gör ju de rödgröna och de har inte aviserat några återställare att tala om. Tvärtom har de aviserat skattesänkningar för pensionärsgruppen.

Nu får du allt ta och kamma dig secrist! du tror tydligen att du är de Rödgröna! det är du inte! du är bara en liten högeranhängare som valt att kasta skit på allt de Rödgröna tar sig för! dvs hade Alliansen kommit med exakt samma förslag så hade detta varit helt gudomligt! så ta och kamma dig och förbered dig på regeringsskifte! det är lika bra att du vänjer dig vid tanken!
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Kamma

Inlägg  Secrist 2010-03-09, 09:42

Nu får du allt ta och kamma dig secrist! du tror tydligen att du är de Rödgröna! det är du inte! du är bara en liten högeranhängare som valt att kasta skit på allt de Rödgröna tar sig för! dvs hade Alliansen kommit med exakt samma förslag så hade detta varit helt gudomligt! så ta och kamma dig och förbered dig på regeringsskifte! det är lika bra att du vänjer dig vid tanken!

Vore det inte på sin plats att du faktiskt diskuterade sakfrågan istället för att ägna dig åt verklighetsflykt?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-09, 09:57

Secrist skrev:Nu får du allt ta och kamma dig secrist! du tror tydligen att du är de Rödgröna! det är du inte! du är bara en liten högeranhängare som valt att kasta skit på allt de Rödgröna tar sig för! dvs hade Alliansen kommit med exakt samma förslag så hade detta varit helt gudomligt! så ta och kamma dig och förbered dig på regeringsskifte! det är lika bra att du vänjer dig vid tanken!

Vore det inte på sin plats att du faktiskt diskuterade sakfrågan istället för att ägna dig åt verklighetsflykt?
    Säg så här att vi på forumet kanske förespråkar "återställare" och majoriteten kanska väljar att rösta på V, för att få lite balans i de rödgröna sammarbetet.
    Ska vi då inte få säga vad vi tycker och vad vi tror på?
    Jag har sagt det förrut: att S o MP vil ha kvar hela eller delar av jobbskatteavdraget, beror på självbevarelsedrift.
    De vet att svensken har blivit girigare, mer egoistisk och mer oempatisk under de senaste årtiondena.
    Skulle man återställa systemet, även om det skule gynna de flesta egentligen.
    Skulle folk helt enkelt inte rösta på dem.
    Många vill ha bättre välfärd, men för få vill vara med och betala den
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Åsikt

Inlägg  Secrist 2010-03-09, 10:06

Säg så här att vi på forumet kanske förespråkar "återställare" och majoriteten kanska väljar att rösta på V, för att få lite balans i de rödgröna sammarbetet.

Du har självklart alla rättigheter att uttrycka en privat åsikt. Problemet blir nu när ens privata åsikter försöker krängas som de rödgrönas satta politik trots att verkligheten säger något annat. Att förneka verkligheten leder ingenstans.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-09, 10:09

Secrist skrev:Säg så här att vi på forumet kanske förespråkar "återställare" och majoriteten kanska väljar att rösta på V, för att få lite balans i de rödgröna sammarbetet.

Du har självklart alla rättigheter att uttrycka en privat åsikt. Problemet blir nu när ens privata åsikter försöker krängas som de rödgrönas satta politik trots att verkligheten säger något annat. Att förneka verkligheten leder ingenstans.
    joo fast för mig lutar det åt en röst på V, så då är min personliga åsikt lika med partiets.
    För vi har fortfarand partier i Sverige inte bara "Allianser"
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Rödgrönt

Inlägg  Secrist 2010-03-09, 11:05

joo fast för mig lutar det åt en röst på V, så då är min personliga åsikt lika med partiets.

Fast vänsterpartiets politik är ju inte detsamma som de rödgrönas politik. Det skulle ju betyda att de rödgröna går till val på tre olika alternativ. Snacka om rörigt!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-03-09, 11:56

Secrist skrev:joo fast för mig lutar det åt en röst på V, så då är min personliga åsikt lika med partiets.

Fast vänsterpartiets politik är ju inte detsamma som de rödgrönas politik. Det skulle ju betyda att de rödgröna går till val på tre olika alternativ. Snacka om rörigt!
    Fortfarande har vi fler partier än två, eller hur?
    Rörigt? så har det varit i ala val, förutom i förra då högern bildade allians
    Secrist
    Secrist

Vad vill ni med era liv ?? - Sida 3 Empty Åsikt

Inlägg  Secrist 2010-03-09, 20:31

Fortfarande har vi fler partier än två, eller hur?
    Rörigt? så har det varit i ala val, förutom i förra då högern bildade allians.

Du måste göra skillnad p vad de enskilda partierna tycker i en fråga och vad de rödgröna ska komma överens om. Vad de ska gå till val på. Eftersom de ska gå till val med en gemensam valplattform så kan det ju vara käckt om de är överens.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 20:42

Eftersom de ska gå till val med en gemensam valplattform så kan det ju vara käckt om de är överens.

Allianspartierna är ju oense om det mesta men det går bra tydligen! ja just! det är ju ändå Moderaterna som bestämmer!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-03-09, 21:02

Redvictory skrev:Eftersom de ska gå till val med en gemensam valplattform så kan det ju vara käckt om de är överens.

Allianspartierna är ju oense om det mesta men det går bra tydligen! ja just! det är ju ändå Moderaterna som bestämmer!

Utåt sätt ska det se ut som att alla allianspartier håller ihop eftersom det är väldigt mycket Moderat politik som förs. Men hur står det till mellan dom fyra partierna igentligen?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 21:08

ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:Eftersom de ska gå till val med en gemensam valplattform så kan det ju vara käckt om de är överens.

Utåt sätt ska det se ut som att alla allianspartier håller ihop eftersom det är väldigt mycket Moderat politik som förs. Men hur står det till mellan dom fyra partierna igentligen?

Det vet vi ju! Reinfeldt stänger in dem i ett rum och läxar upp dem med partipiskan med jämna mellanrum! utåt har de en fasad som krackelerar!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 09:51