Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Se & lär era små gnällspikar......

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-09, 13:47

    http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/britt-marie-78-har-fem-jobb

    Det är det här Reinfeldt menar, inte som ni snöskallar tolkar det att alla skall jobba till 75. Men ni är som ni är, så fort det pratas jobba så skriker ni rakt ut, men pratas det bidrag så jublar ni.....patetiskt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Det man ångrar mest

    Inlägg  RedCloud 2012-02-09, 13:54

    För mycket arbete, dålig kontakt med vännerna och drömmar som aldrig förverkligats. En australiensisk sjuksköterska har skrivit en bok om vad människor ångrar allra mest på dödsbädden. ”Många hade inte förverkligat ens häften av sina drömmar”, säger hon enligt The Guardian.

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/det-angrar-doende-allra-mest

    så otakt med verkligheten......
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  formsvackan 2012-02-09, 13:58

    Sossar ee lata skrev:http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/britt-marie-78-har-fem-jobb

    Det är det här Reinfeldt menar, inte som ni snöskallar tolkar det att alla skall jobba till 75. Men ni är som ni är, så fort det pratas jobba så skriker ni rakt ut, men pratas det bidrag så jublar ni.....patetiskt.
    Och denna dam försörjer sig på sina "uppdrag" ?

    Tänk, jag tror inte alls att detta är det som Reinfeldt menade. Men du är som du är, så fort det pratas pension/bidrag så skriker du rakt ut, men pratas det oavlönat arbete så jublar du.....patetiskt
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-02-09, 14:00

    RedCloud skrev:För mycket arbete, dålig kontakt med vännerna och drömmar som aldrig förverkligats. En australiensisk sjuksköterska har skrivit en bok om vad människor ångrar allra mest på dödsbädden. ”Många hade inte förverkligat ens häften av sina drömmar”, säger hon enligt The Guardian.

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/det-angrar-doende-allra-mest

    så otakt med verkligheten......





    Nej det är såklart bättre att förverkliga sina drömmar och låta andra jobba in välfärden. Typiskt egoistiskt vänstertänk.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  formsvackan 2012-02-09, 14:03

    Thetaxpayer skrev:Nej det är såklart bättre att förverkliga sina drömmar och låta andra jobba in välfärden. Typiskt egoistiskt vänstertänk.
    Om ditt idealsamhälle innebär att vi ska jobba hårt från vaggan till graven beklagar jag dig, samtidigt som jag ändå kommer att göra vad jag kan för att motarbeta dig.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Vänsterns viktigaste ord

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-09, 14:05

    Vänsterns absolut viktigaste ord JAG!!! JAG JAG JAG, större egoister får man leta efter.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  formsvackan 2012-02-09, 14:18

    Sossar ee lata skrev:Vänsterns absolut viktigaste ord JAG!!! JAG JAG JAG, större egoister får man leta efter.
    Lyser TILT-lampan ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-02-09, 14:19

    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Nej det är såklart bättre att förverkliga sina drömmar och låta andra jobba in välfärden. Typiskt egoistiskt vänstertänk.
    Om ditt idealsamhälle innebär att vi ska jobba hårt från vaggan till graven beklagar jag dig, samtidigt som jag ändå kommer att göra vad jag kan för att motarbeta dig.




    Jag inser att för att få mitt idealsamhälle så måste man jobba. Det fungerar inte annars. Pengar och välfärd växer inte på träd. Visst vore det skönt med ett flumsamhälle som vissa verkar vilja ha men låt mig som vill arbeta behålla mina pengar i så fall.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  RedCloud 2012-02-09, 14:25

    Nej det är såklart bättre att förverkliga sina drömmar och låta andra jobba in välfärden

    I min värld är det inte motsatser....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  formsvackan 2012-02-09, 14:32

    RedCloud skrev:
    Nej det är såklart bättre att förverkliga sina drömmar och låta andra jobba in välfärden

    I min värld är det inte motsatser....
    Genom sänkning av välfärden kommer de många att tvingas jobba hårt och länge för att de få ska kunna förverkliga sina drömmar.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Jo det är precis vad det är

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-09, 14:33

    RedCloud skrev:
    Nej det är såklart bättre att förverkliga sina drömmar och låta andra jobba in välfärden

    I min värld är det inte motsatser....

    Du och de dina lever i en värld där man så mycket som möjligt försöker snylta på andrsas pengar i form av bidrag, ni vill jobba så lite som möjligt och gnäller så fort ni har ordet jobba.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-02-09, 14:33

    RedCloud skrev:
    Nej det är såklart bättre att förverkliga sina drömmar och låta andra jobba in välfärden

    I min värld är det inte motsatser....





    Inte i min heller. Men jag anser att var man är ansvariga för sina egna drömmar och att det är helt onödigt att gnälla över att man jobbat för mycket på sin dödsbädd eftersom du antagligen inte haft råd med några flummiga drömmar utan att ha jobbat mycket.

    Sponsored content


    Se & lär era små gnällspikar...... Empty Sv: Se & lär era små gnällspikar......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 11:37