men anna har ju klart deklarerat att hon INE anser denna räcker, trots att det är många arbetande som inte har mer, och dessutom har reskostnader och dagiskostnader mm mm
+10
Anne
berralarzon
DMustaine
ericTheDog
lazy
Sniperace
Thetaxpayer
Secrist
redalert
ANNA2LINK
14 posters
Människor i svåra situationer måste ofta byta boende...
Sniperace- Antal inlägg : 32948
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
Sniperace skrev:men anna har ju klart deklarerat att hon INE anser denna räcker, trots att det är många arbetande som inte har mer, och dessutom har reskostnader och dagiskostnader mm mm
Vilket rent skitsnack!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Absolut sista meddelandet till dig. Jag har aldrig varit en mobbare och kommer aldrig att vara det Sniper.
Kanske inte. Men du skulle tjäna på att inte klappa värstingvänstern på ryggen när de skriver grovt kränkande inlägg.
Jag gör inte det. Att vara tyst är inte alltid att hålla med.
Inlägg som "Sant" och "Så är det" ser man ofta från dig. Oavsett vilka konstiga inlägg som skrivs.
Du tycker det är konstiga inlägg ja som jag svarar på.
Vad tycker du själv om kvalitén på rv's inlägg. 1-10 ?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
ANNA2LINK skrev:DirtyDog skrev:På vilket sätt är frågan knäpp?ANNA2LINK skrev:DirtyDog skrev:bidragslotto!ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Anna,
Sluta tyck synd om dig själv och inse att du varit en vinnare på bidragslotto. Men nu är tid för arbete. Jag tror du kommar vara en vinnare på det också.
??? Vinnare på bidragskonto... Gud vilket dumt uttryck!
Vad är det förresten som tar så långt tid att svara JA eller NEJ på gällande ifall du anser att du borde ha ett högre bidrag än lägsta pensionsersättningen?
Hur kan man INTE "hinna" svara ja eller nej?
För frågan är helknäpp anser jag.
Gällande regler för pension är: Garantipensionen garanterar att ogifta personer inte får lägre pension än 7 597 kronor i månaden före skatt (2011) och att den som är gift inte får mindre än 6 777 kronor i månaden före skatt i pension (2011).
Dessa pensioner skall de leva på trots att de kanske har jobbat hela sitt liv (de flesta av dem kvinnor som har skött hem och barn medans maken stod för försörjningen).
Min fråga till dig var om du anser att DIN ersättning FÖRE skatt bör vara HÖGRE (år efter år efter år....) än vad dessa individer får och hur du isåfall MOTIVERAR det. Om du svarar NEJ så behöver du ju inte motivera det men om du svarar JA så måste du väl ändå ha någon form av ARGUMENT till VARFÖR du skall få ett högre BIDRAG från samhället. Dessa äldre får ju inte bidrag i egentlig mening utan får väl sina pengar från pensionssystemet som de (eller deras make) varit med och finansierat.
Nej jag tycker de ska ha mer än både mig och dig...
Men då får väl du Anna göra dig beredd på att klara dig på mindre än idag. Nån ska betala. Varför inte du?
redalert- Antal inlägg : 13973
ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:DirtyDog skrev:På vilket sätt är frågan knäpp?ANNA2LINK skrev:DirtyDog skrev:bidragslotto!ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Anna,
Sluta tyck synd om dig själv och inse att du varit en vinnare på bidragslotto. Men nu är tid för arbete. Jag tror du kommar vara en vinnare på det också.
??? Vinnare på bidragskonto... Gud vilket dumt uttryck!
Vad är det förresten som tar så långt tid att svara JA eller NEJ på gällande ifall du anser att du borde ha ett högre bidrag än lägsta pensionsersättningen?
Hur kan man INTE "hinna" svara ja eller nej?
För frågan är helknäpp anser jag.
Gällande regler för pension är: Garantipensionen garanterar att ogifta personer inte får lägre pension än 7 597 kronor i månaden före skatt (2011) och att den som är gift inte får mindre än 6 777 kronor i månaden före skatt i pension (2011).
Dessa pensioner skall de leva på trots att de kanske har jobbat hela sitt liv (de flesta av dem kvinnor som har skött hem och barn medans maken stod för försörjningen).
Min fråga till dig var om du anser att DIN ersättning FÖRE skatt bör vara HÖGRE (år efter år efter år....) än vad dessa individer får och hur du isåfall MOTIVERAR det. Om du svarar NEJ så behöver du ju inte motivera det men om du svarar JA så måste du väl ändå ha någon form av ARGUMENT till VARFÖR du skall få ett högre BIDRAG från samhället. Dessa äldre får ju inte bidrag i egentlig mening utan får väl sina pengar från pensionssystemet som de (eller deras make) varit med och finansierat.
Nej jag tycker de ska ha mer än både mig och dig...
Men då får väl du Anna göra dig beredd på att klara dig på mindre än idag. Nån ska betala. Varför inte du?
WORD!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:men anna har ju klart deklarerat att hon INE anser denna räcker, trots att det är många arbetande som inte har mer, och dessutom har reskostnader och dagiskostnader mm mm
Vilket rent skitsnack!
jasså, är du nöjd med din inkomst nu då, är den tillräcklig?
varför har du då tidigare klagat på att den var för liten?