redalert skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:lazy skrev:ANNA2LINK skrev:lazy skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:
Det är inte alls brist på jobb. Tvärtom har många företag sanslösa rekryteringsproblem.
Jaha är det derför vi har hög arbetslöshet? Varför har vi det då?
Kanske för att en del jobb, som t.ex vård och omsorg som du vurmar så mycket för inte anses "fint" nog?
Många flyr vården pga att det är för tufft i vården idag.
I ditt fall måste vården ha varit "tuff" i väldigt många år.
Jag tycker det. Jag känner personer som jobbar i vården samt läser och hör en del om vården i massmedia med... Psykvården vet jag själv inte fungerar och så är det inom mycket i vården fortfarande. Tänk på alla lex Maria fall som kommer fram då och då ja slutsattsen kan man ju dra själv och jag har som sagt kontakt med flera som jobbar i¨vården så detta är inte taget ur luften.
För att inte tala om läkaren på Astrid Lindgrens barnsjukhus som förmodligen fått sitt liv fösrstört. Där kan man tala om tufft jobb. Utan koppling till detta kan vi konstatera att det är lätt att ställa höga krav på de som arbetar samtidigt som man kräver extra resurser till de som går och slår dank.
Alla måste klara sig i ett samhälle om vi inte vill ha stora problem. Men vill vi ha stora problem så får vi skylla oss själva att problemen växer med våld,annan kriminlitet, rasism, utanförskap. Det är bara att välja. A) Ett bra och tryggt samhälle för alla 2) Ett dåligt och otryggt samhälle där ingen eller väldigt få känner sig trygg i. Så har vi idag och det har att göra med att människor känner sig OTRYGGA.
Du missar målet igen. Ett bra och tryggt samhälle förutsätter att folk jobbar. Du vill ju t.ex ha gratis tandvård. Då är det jubra om det finns en tandläkare på mottagningen. Annars kan ju han/hon leva loppan istället för att arbeta gratis åt dig.
Har aldrig sagt eller menat gratis. Alla ska ha råd med tandläkaren det är skillnad!
Alla har råd med tandläkaren då detta ingår i vad man kan få ersättning för hos socialen.
Fråga: Hur ska du motivera städaren att gå till jobbet om hon/han ändå har det bra? Hur kul tror du det är att jobba som städare?
Det skiter väl Anna i?
Äh det spelar ingen roll vad man skriver. Nu vill inte skapa rättvisa i vilket fall pga att samhället är rättvist för er själva, men andra skiter ni i, bara ni själva har det bra...