Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Secrist
PE Dal
formsvackan
DirtyDog
ericTheDog
redalert
Sniperace
RedMentalCase
Infra
13 posters

Vem gick in på Riksdans hemsida och ändrade regler i efterhand för att skada Juholt?

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Vem gick in på Riksdans hemsida och ändrade regler i efterhand för att skada Juholt? - Sida 2 Empty Sv: Vem gick in på Riksdans hemsida och ändrade regler i efterhand för att skada Juholt?

Inlägg  Infra 2011-10-18, 13:19

Tyvärr Dirty Dog. Du är helt fel ute när du försöker knyta regler gällande ersättningsrum eller övernattningsrum till Juholt, ty han disponerar inget sådant.

Båda dessa sorters rum erhålls direkt ifrån Riksdagsförvaltningen som
    kontrollerar en pol med den sortens boenden och efter ansökan delar ut sådant till ansökande, behövande riksdagsman.

Den lägenhet som Juholt bor i är en vanlig hyreslägenhet i Allmännyttans bostadsbestånd och omfattas inte av reglerna för övernattningsrum eller ersättningsrum.

Det har varit klart för mig hela tiden att dessa regler har existerat men Herregud människa: de omfattar ju inte hyreslägenheter. För hyreslägenheter fanns inga regler alls då Juholt begick "brottet".

Tyvärr är du helt fel ute. Hur gärna du än vill att jag ska ha fel så har du
    missuppfattat alltsammanns.

BTTW: Varför plockar du inte själv ut textpartier från PDF-dokumentet när du påstår att det går. På det sättet skulle du enklast kunna belägga dina påståenden.
    Neutral

Senast ändrad av Infra den 2011-10-18, 13:23, ändrad totalt 2 gånger
    Infra
    Infra

Vem gick in på Riksdans hemsida och ändrade regler i efterhand för att skada Juholt? - Sida 2 Empty Sv: Vem gick in på Riksdans hemsida och ändrade regler i efterhand för att skada Juholt?

Inlägg  Infra 2011-10-18, 13:22

Secrist skrev:Nåja, fel eller inte. Juholts problem borde väl egentligen vara att han förväntas jobba med människor som gladeligen sätter kniven i ryggen på honom så fort han vänder sig om. Allt mer uppgifter pekar ju på att de drivande krafterna i hetsjakten varit hans egna partikollegor. Hur han ska kunna vinna val på de premisserna kan man ju fundera på.

Min avsikt med den här tråden var inte alls att gräva i interna motsättningar inom partiet. Det skulle ha blivit som att kliva ner i ett råttbo.

Nej, Secrist. Denna tråd begränsar sig till att utreda Juholts skuld och drevets mekanismer.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-19, 09:04

Infra skrev:
    Secrist skrev:Nåja, fel eller inte. Juholts problem borde väl egentligen vara att han förväntas jobba med människor som gladeligen sätter kniven i ryggen på honom så fort han vänder sig om. Allt mer uppgifter pekar ju på att de drivande krafterna i hetsjakten varit hans egna partikollegor. Hur han ska kunna vinna val på de premisserna kan man ju fundera på.

Min avsikt med den här tråden var inte alls att gräva i interna motsättningar inom partiet. Det skulle ha blivit som att kliva ner i ett råttbo.

Nej, Secrist. Denna tråd begränsar sig till att utreda Juholts skuld och drevets mekanismer.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-10-19, 12:47

Infra skrev:Tyvärr Dirty Dog. Du är helt fel ute när du försöker knyta regler gällande ersättningsrum eller övernattningsrum till Juholt, ty han disponerar inget sådant. Neutral
    Nu var det du som drog in reglerna för dessa och inte jag, eller hur?
    Det som är tydligt för alla som läser de reglerna är dock att myndigheterna är måna om att UTOMSTÅENDE inte skall kunna dra nytta av skattebetalarnas utgifter TROTS att det knappast ökar kostnaden för samhället ifall en flickvän/hora/whatever övernattar i övernattningsrummet tillsammans med politikern.
    Infra skrev:
    Båda dessa sorters rum erhålls direkt ifrån Riksdagsförvaltningen som kontrollerar en pol med den sortens boenden och efter ansökan delar ut sådant till ansökande, behövande riksdagsman.

Den lägenhet som Juholt bor i är en vanlig hyreslägenhet i Allmännyttans bostadsbestånd och omfattas inte av reglerna för övernattningsrum eller ersättningsrum.

Det har varit klart för mig hela tiden att dessa regler har existerat men Herregud människa: de omfattar ju inte hyreslägenheter. För hyreslägenheter fanns inga regler alls då Juholt begick "brottet".
    Men herregud människa, VEM har påstått att de regler som DU har hänvisat till omfattar hyreslägenheter?
    Vad jag förstod har reglerna som finns för hyreslägenheter på riksdagens hemsida existerat länge och att det ENDAST rör sig om en mening (som FÖRTYDLIGAR) som har lagts till. Bestämmelserna tillämpas så att ledamoten får ersättning för sin del av bostadskostnaden om ledamoten bor tillsammans med någon annan. <= Den texten har alltså lagts till.
    Här hittar du en annan gammal regel som INTE har blivit uppdaterad. http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/bestall/svenska/Faktablad_S09.pdf
    Där står inget om ev sambos utan endast såhär: Logikostnader vid tjänsteresor ersätts med de faktiska kostnaderna.
    För en egen övernattningsbostad i Stockholm betalas dock ersättning upp till ett visst belopp som löpande anpassas till den aktuella hyresnivån.

Frågan som uppstår för den politiker som tänker utnyttja denna ersättning är alltså.
    1. VAD är mina FAKTISKA kostnader för detta boende?
    2. Kan jag redovisa ett kvitto på dessa kostnader?

Övernattar man hos sina föräldrar eller hos en älskarinna så behöver man alltså inte vara någon Einstein för att begripa att denna kostnad står i relation till hur ofta den utnyttjas och den kostnad som man PERSONLIGEN drabbas av.
    Eftersom Tjuvholt troligen inte tvingades betala något till sin "knullbo" så hade han ingen kostnad att redovisa vilket även är rimligt då hans övernattning inte kostar honom något och därför inte kan (eller skall) ersättas. Trots detta är hans boendekostnader lägre än motsvarande kollega bosatt i Stockholm då boendekostnaden i Oskarshamn är betydligt lägre än i Stockholm.

Nåja, finns det möjlighet att fiffla till sig en ersättning så försöker samvetslösa politiker givetvis även göra detta och han ser då till att få med sitt namn på sin "knullbo's" hyresavi. Nu har han plötsligt någon form av kvitto som han kan redovisa och han skickar in denna.
    Riksdagsförvaltningen tror tydligen att han hyr i andra hand (vilket är väldigt vanligt i huvudstaden) och tolkar det som att hyran är den kostnad som Juholt faktiskt betalar och ersätter enligt detta. Om man hyr i andra hand så byter inte hyresbolaget ut namnet på den som står för kontraktet men av någon märklig anledning så har de lagt till hans namn? Är det för att hans sambo skall slippa betala skatt för hyresintäkterna?

När man frågade Tjuvholt om detta så svarade han:

Hur kunde du tro att skattebetalarna skulle stå för hela hyran när du delar lägenheten med din sambo?

– Jag har över huvud taget aldrig föresvävat mig detta. Detta är min kostnad för dubbelt boende.

HUR kunde HENNES lägenhetshyra plötsligt bli HANS kostnad för "dubbelt boende"?
    Enligt hans eget uttalande häromdagen så bodde han väldigt sällan i lägenheten överhuvudtaget.

Infra skrev:
    Tyvärr är du helt fel ute. Hur gärna du än vill att jag ska ha fel så har du missuppfattat alltsammanns.
    Neutral
    Exakt VAD är det som jag har missuppfattat?

Infra skrev:BTTW: Varför plockar du inte själv ut textpartier från PDF-dokumentet när du påstår att det går. På det sättet skulle du enklast kunna belägga dina påståenden. Neutral
    Det var ju EXAKT vad jag gjorde din jävla idiot!

Detta kommer från PDF-filen du länkade till: Kostnad för övernattande person
    45 § Om en person som avses i 43 § och som inte har rätt till logiersättning övernattar i ersättarrummet, skall logiersättningen för denna tid reduceras till 75 procent.
    Ledamoten skall för sådan övernattning betala tillbaka utbetald logiersättning med 25 procent av 1/30 per dag

Du skrev även: "man måste alltså öppna detta dokument i sin helhet för att se att det inte finns några regler alls om bostäder av den typ som Juholt bor i. "
    Hur öppnar man en PDF-fil om INTE i sin helhet? Är du fullständigt lobotomerad? Smile

Sen är det endast att markera texten man vill kopiera, högerklicka på markeringen och välja "Kopiera". Svårt?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-19, 12:47

Infra skrev:upp
    Nöjd?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-19, 13:10

Infra skrev:Den lägenhet som Juholt bor i är en vanlig hyreslägenhet i Allmännyttans bostadsbestånd Neutral
    Sen när började man räkna privata fastighetsbolag till "Allmännyttan"?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-19, 13:17

Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-10-19, 14:30

Jag förstår inte riktigt varför riksdagsledamöter ska få betalt för att ha två bostäder.

Om man nu jobbar i Stockholm, och tillbringar större delen av sin tid där, så borde man ju rimligtvis också bo där. Väljer man ändå att ha kvar sin bostad på hemorten, så får man väl för sjutton stå för den kostnaden själv?

Jag kan bara få ersättning för dubbelt boende om det är av tillfällig art, och 4 år kallar inte jag för "av tillfällig art". Inte sjutton får jag ersättning för dubbel bosättning om jag tvingas ta jobb 30 mil ifrån min bostadsort. Jag får allt vackert flytta.

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-10-19, 14:46

Corven skrev:Jag förstår inte riktigt varför riksdagsledamöter ska få betalt för att ha två bostäder.

Om man nu jobbar i Stockholm, och tillbringar större delen av sin tid där, så borde man ju rimligtvis också bo där. Väljer man ändå att ha kvar sin bostad på hemorten, så får man väl för sjutton stå för den kostnaden själv?

Jag kan bara få ersättning för dubbelt boende om det är av tillfällig art, och 4 år kallar inte jag för "av tillfällig art". Inte sjutton får jag ersättning för dubbel bosättning om jag tvingas ta jobb 30 mil ifrån min bostadsort. Jag får allt vackert flytta.

Gott så men vad vill du som vänster göra åt det för det är ju inte riktigt lösningen på detta man ser framför sig med skattehöjningar, förstatliganden och utökad politikermakt?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-10-19, 17:17

Framgick inte det?

Ta bort ersättningen för dubbelt boende.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-10-19, 17:30

Corven skrev:Framgick inte det?

Hur det är ju varken du eller jag som bestämmer det är politikerna tror du dessa är beredda att försämra för sig själva? Rolling Eyes

Senast ändrad av redalert den 2011-10-20, 08:28, ändrad totalt 2 gånger
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-10-19, 18:55

redalert skrev:

Hur det är ju varken du eller jag som bestämmer det är politikerna tror du dessa är beredda att försämra för sig själva? Rolling Eyes

när gjorde de senast något som drabbade dem negativt?
    och om de gjort det har de samtidigt fixat ett beslut som kompenserar detta Sad
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-19, 23:19

Upp!

Nå Infra, kan du svara på mitt inlägg som postades 11:47?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-19, 23:24

DirtyDog skrev:Upp!

Nå Infra, kan du svara på mitt inlägg som postades 11:47?

Ok. Låt oss se först. Återkommer.

Ok. Jag ser att jag missat att besvara inlägg av dig.

Skillnaden i möjligheter att plocka ut textpartier ur PDF-dokument,
    förstår jag, nu, beror på att jag använder olika webbläsare för
    litet olika ändamål. På den webbläsare jag använt här har jag ingen
    Adobe. jag förstår nu som först att det är det detta som spökat för
    mig när jag försökt bryta loss textpartier ur just detta dokument.

Därför trodde jag också att du bara hade skrivit av texten.
    Lobotomerat, va?

Något inlägg från 11:47 kan inte hittas. Därför får jag besvara dina
    frågor litet blandat. Ok; det var ingen kommunal hyresvärd då. Jag
    hade andra uppgifter. Det är bara bra att du rättar till felaktigheter
    som du hittar. Jag har inga andra intressen än sanningen i det här.

Din egen text: "För en egen övernattningsbostad i Stockholm betalas dock ersättning upp till ett visst belopp som löpande anpassas till den aktuella hyresnivån.
    Frågan som uppstår för den politiker som tänker utnyttja denna ersättning är alltså.
    1. VAD är mina FAKTISKA kostnader för detta boende?
    2. Kan jag redovisa ett kvitto på dessa kostnader?

En hyresunderlag (hyresinbetalningskort med spec) med båda hyresgästernas namn på som lämnas i förskott varje månad borde (tycker jag) vara lika tydligt som ett kvitto som lämnas i efterhand. Här står bådas namn och totalsumman - inte är det för mycket begärt att Riksdans ledamotservice med ledning av detta tänker själva. En tydligare redovisning kan de i alla händelser inte få, enligt mig.

Din text: "Sen är det endast att markera texten man vill kopiera, högerklicka på markeringen och välja "Kopiera". Svårt?2
    Jag kan förstå din indignation - men som sagt, först nu förstår jag att det är skillnad hur ett PDF-dokument visas beroende av om man har installerat Adobe (reader eller flashplayer - stryk det som ej önskas) i just den webbläsare man använder.

För att försvåra intrång och angrepp går jag sällan in på denna sajt med en webbläsare som har flashplayer eller reader installerat (till råttans stora förtvivlan). Har upptäckt att jag då slipper dessa ständiga intrångsförsök så snart jag kopplar in mig här. Trivas bra med detta - men som sagt; denna gång blev det missförstånd igen. Om det var mitt "fel" ber jag gärna om ursäkt.
    Hoppas du är nöjd med svaret. Väl bekomme. Om du vill ha kompletterande svar så fråga gärna igen. Jag missade visst att vår dialog fortsatte.
    pale

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-20, 00:03

Infra, du missade att kommentera nedanstående.
    DirtyDog skrev:
    Övernattar man hos sina föräldrar eller hos en älskarinna så behöver man alltså inte vara någon Einstein för att begripa att denna kostnad står i relation till hur ofta den utnyttjas och den kostnad som man PERSONLIGEN drabbas av.
    Eftersom Tjuvholt troligen inte tvingades betala något till sin "knullbo" så hade han ingen kostnad att redovisa vilket även är rimligt då hans övernattning inte kostar honom något och därför inte kan (eller skall) ersättas. Trots detta är hans boendekostnader lägre än motsvarande kollega bosatt i Stockholm då boendekostnaden i Oskarshamn är betydligt lägre än i Stockholm.

Nåja, finns det möjlighet att fiffla till sig en ersättning så försöker samvetslösa politiker givetvis även göra detta och han ser då till att få med sitt namn på sin "knullbo's" hyresavi. Nu har han plötsligt någon form av kvitto som han kan redovisa och han skickar in denna.
    Riksdagsförvaltningen tror tydligen att han hyr i andra hand (vilket är väldigt vanligt i huvudstaden) och tolkar det som att hyran är den kostnad som Juholt faktiskt betalar och ersätter enligt detta. Om man hyr i andra hand så byter inte hyresbolaget ut namnet på den som står för kontraktet men av någon märklig anledning så har de lagt till hans namn? Är det för att hans sambo skall slippa betala skatt för hyresintäkterna?

Hur kunde du tro att skattebetalarna skulle stå för hela hyran när du delar lägenheten med din sambo?

– Jag har över huvud taget aldrig föresvävat mig detta. Detta är min kostnad för dubbelt boende.

Enligt hans eget uttalande häromdagen så bodde han väldigt sällan i lägenheten överhuvudtaget.

Hur kan någon normalbegåvad tro att bara för att man hittat en slampa i Stockholm som man kan sova över hos några gånger per månad så skall skattebetalarna stå för hela hennes hyra. Det är ju inte HANS lägenhet och det jag tjatat om i många inlägg nu är den självklara frågan:

- HUR lyckades han få med SITT namn på hyreskontraktet?

De ENDA sätten att lyckas med det finns beskrivna i länken som jag postade ovan.
    http://meritwager.wordpress.com/2011/10/12/kan-det-mojligen-rentav-vara-sa-att-juholts-permanenta-boende-ar-i-vastertorp-och-att-han-darmed-inte-borde-fa-nagot-bostadsbidrag-alls/

Har du möjligen några kommentarer till innehållet på länken?

VARFÖR är det så viktigt för Juholt att trycka på att han MEST bor i OSKARSHAMN?
    Jo, för bodde han MER i Stockholm så skulle han inte få en krona i ersättning.
    Hur mycket bor han då i Stockholm om han RESER 200 dagar per år?

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-20, 00:18

DirtyDog skrev:Infra, du missade att kommentera nedanstående.
    DirtyDog skrev:

Hur kan någon normalbegåvad tro att bara för att man hittat en slampa i Stockholm som man kan sova över hos några gånger per månad så skall skattebetalarna stå för hela hennes hyra. Det är ju inte HANS lägenhet och det jag tjatat om i många inlägg nu är den självklara frågan:

- HUR lyckades han få med SITT namn på hyreskontraktet?

De ENDA sätten att lyckas med det finns beskrivna i länken som jag postade ovan.
    http://meritwager.wordpress.com/2011/10/12/kan-det-mojligen-rentav-vara-sa-att-juholts-permanenta-boende-ar-i-vastertorp-och-att-han-darmed-inte-borde-fa-nagot-bostadsbidrag-alls/

Har du möjligen några kommentarer till innehållet på länken?

VARFÖR är det så viktigt för Juholt att trycka på att han MEST bor i OSKARSHAMN?
    Jo, för bodde han MER i Stockholm så skulle han inte få en krona i ersättning.
    Hur mycket bor han då i Stockholm om han RESER 200 dagar per år?

Jag har sagt det flera gånger förut: jag hyser ingen Juholtvurm.

I bakvattnet av det här drevet har min ambition varit att reda ut skuldfrågan
    och få tag i sanningen. Jag anser mig i samarbete med flera andra
    ärliga, till stor del ha lyckats.

Säg så här: uppenbarligen misstror du fortfarande Juholt - det gör
    inte jag.

Däremot håller jag med Corven då hon vill avskaffa riksdagsmännens
    bidrag för dubbel bosättning. Detta anser jag att de har råd att
    betala själva.

Vidare tycker jag att en sån som Juholt tjänar alldeles för mycket
    pengar. Vid sidan om sin riksdagsmannalön på 140 000 / månad lär
    han ha en nätt liten lön som partiordförande också. Jag anser
    naturligtvis att det är skamligt.

Men man kan inte blanda ihop olika diskutioner.

Låt oss diskutera var sak för sig så blir slutsatserna tydligare.
    Oroa dig inte Dirty Dog:

jag anser mig inte ens vara sosse. Jag är "bara" en
    rättvis människa.
    Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-20, 01:42

Infra skrev:jag anser mig inte ens vara sosse. Jag är "bara" en rättvis människa. Very Happy
    Intressant!

Isåfall undrar jag vad du anser om följande:

Kalle och Stina bor tillsammans i en 3:a och delar självklart på hyran.
    Kalle och Stina blir osams och gör slut och Stina flyttar till Nisse istället.
    Kalle inser att ekonomin blir usel när man bor ensam i sin 3:a och låter därför kompisen Eva hyra ett rum och betala 40% av hyran (trots att bägge disponerar lika stora utrymmen).
    Skattemyndigheten kräver nu att Kalle betalar skatt på den del som Eva betalar till honom.
    Kalle och Eva säger nu till skattemyndigheten att de sover tillsammans och slipper därför skatten.

Nu till frågan?

Varför skall vi beskatta folk som bor tillsammans men inte delar sovrum? Är det RÄTTVIST?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-20, 01:50

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:jag anser mig inte ens vara sosse. Jag är "bara" en rättvis människa. Very Happy
    Intressant!

Kalle inser att ekonomin blir usel när man bor ensam i sin 3:a och låter därför kompisen Eva hyra ett rum och betala 40% av hyran (trots att bägge disponerar lika stora utrymmen).
    Skattemyndigheten kräver nu att Kalle betalar skatt på den del som Eva betalar till honom.
    Kalle och Eva säger nu till skattemyndigheten att de sover tillsammans och slipper därför skatten.

Nu till frågan?

Varför skall vi beskatta folk som bor tillsammans men inte delar sovrum? Är det RÄTTVIST?

Detta anser jag: vad folk har för sig i sovrummet det vet varken
    du eller jag. (Det är nog inte meningen heller).

Jag sa det förut - jag säger det igen: uppenbarligen misstror du
    fortfarande Juholt - det gör inte jag.
    Smile
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-20, 02:14

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Intressant!

Nu till frågan?

Smile
    Du ÄR verkligen hjärndöd?

Jag hade inte med någonting som rör Juholtaffären i min frågeställning och frågade inte heller om din åsikt om vad folk gör i sovrummet.

Läs frågan igen och försök komma med ett svar? Så jävla svår kan väl inte frågeställningen vara ens för din ärt-hjärna?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-20, 02:30

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Intressant!

Nu till frågan?

Smile
    Du ÄR verkligen hjärndöd?

Jag hade inte med någonting som rör Juholtaffären i min frågeställning och frågade inte heller om din åsikt om vad folk gör i sovrummet.

Läs frågan igen och försök komma med ett svar? Så jävla svår kan väl inte frågeställningen vara ens för din ärt-hjärna?

Du får inget annat svar. Vill du ha tillrättalagda
    svar får du vända dig till nån annan. Om den där
    frågan inte har med ämnet (Juholt) att göra har du
    ställt den i fel tråd. Gör om - gör rätt!

Ärthjärna kan du va själv. Ju mindre du grubblar,
    desto bättre verkar det som. Grubbla du i din ensamhet
    i stället. Lämna mig utanför dina grublerier, tack.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-10-20, 04:21

Infra skrev:Du får inget annat svar. Vill du ha tillrättalagda svar får du vända dig till nån annan.

Du skröt om din "rättvisa" och vi diskuterar hyreskostnader.

Vad är egentligen problemet med att besvara min fråga?

Vem har bett om ett "tillrättalagt" svar? Jag ville ha ett ÄRLIGT svar från någon som förespråkar RÄTTVISA!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-10-20, 04:31

Du har fått mitt svar.

Det dög inte. Fråga då någon annan.

Svaret blir beroende av om de ligger

med varann eller inte.

Och det vet ingen av oss om de gör.

Motfråga: Ljuger kalle för myndigheterna

eller ljuger han inte?

BTW: Jag skryter aldrig.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-10-20, 08:29

redalert skrev:

HUR????? var frågan det är mycket snack men liten verkstad. Rolling Eyes
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-10-20, 09:52

redalert skrev:

Nej, det lär dom inte göra. Politiker gör aldrig något som försämrar för dom själva, trots att dom kräver att vi medborgare ska acceptera försämringar.

Men det gör ju inte att jag ändra min åsikt om att ersättningen borde tas bort, även om jag vet att politikerna inte kommer genomföra det.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-10-20, 11:06

Ersättningen för dubbelt boende måste vara kvar, annars riskerar vi ju att bara få Stockholmspolitiker, en farlig utveckling.

Att vissa Juholtare är giriga bidragsfifflare ska inte påverka det, sätt åt Juholt istället.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:28