Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Sniperace
RedclownIII
DMustaine
lazy
Sossar ee lata
ericTheDog
Secrist
redalert
Thetaxpayer
F.I.S.T
14 posters

Seels invandrarhat .... nästan aldrig startar han nå andra trådar än invandrarhatiska

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Seels invandrarhat .... nästan aldrig startar han nå andra trådar än invandrarhatiska - Sida 8 Empty Sv: Seels invandrarhat .... nästan aldrig startar han nå andra trådar än invandrarhatiska

Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-25, 14:28

lazy skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Ska samma småtjejer få springa omkring i smink, högklackat, leggings osv ?

Du kan åtminstone vara säker på att de valt det själva. Oftast mot föräldrarnas vilja.

....och det är bra då tycker du ?... själv tycker jag det är bättre när föräldrar sätter gränser .... så kanske det blir mindre otukt av minderåriga etc

Otukt av minderåriga?? Hur menar du nu? Skulle det vara sminkets fel att det blir otukt av minderåriga?

Tror jag börjar se ett samband här, F.I.S.T verkar ha köpt argumentet att kvinnor/flickor är "skyddade" från män som inte kan kontrollera sina lustar om de bär slöja, har de smink och "sexiga" kläder så får de skylla sig själva oavsett ålder. Wink

Ja det blir ju lätt att man får det intrycket speciellt när lille Fisten hellre pratar i gåtor så att han skall kunna anklaga någon för rasism eller islamofobi senare.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Seels invandrarhat .... nästan aldrig startar han nå andra trådar än invandrarhatiska - Sida 8 Empty Sv: Seels invandrarhat .... nästan aldrig startar han nå andra trådar än invandrarhatiska

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-25, 17:14

Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Ska samma småtjejer få springa omkring i smink, högklackat, leggings osv ?

Du kan åtminstone vara säker på att de valt det själva. Oftast mot föräldrarnas vilja.

....och det är bra då tycker du ?... själv tycker jag det är bättre när föräldrar sätter gränser .... så kanske det blir mindre otukt av minderåriga etc

Otukt av minderåriga?? Hur menar du nu? Skulle det vara sminkets fel att det blir otukt av minderåriga?

Jag menar i ett västerländskt samhälle där det finns gott av sexuellt avvikande personer, där hela samhället och nästan all reklam är uppbyggt på sexualitet... och därmed även marknadsekonomin. Så skulle inte jag låta en tonårsdotter klä sig som nån på Malmskillnadsgatan och utsätta dem för större risker än behövligt.... kanske ni ser annorlunda på detta, men jag är rädd om våra ungdomar.
    Sedan att dividera ... som ni antyder, om vart skuldfrågan ligger vid en ev våldtäkt, är som att hävda sina rättigheter i trafiken i varje enskilt moment... och sedan på gravstenen stod det "jag hade rätt"

Sedan att det ALDRIG är ett våldsoffers fel, är det mest uppenbara som finns, och behövs nog inte diskuteras, OM INTE ni känner att ni motsäger er detta....
    Däremot skulle jag aldrig vänta tills det hänt, om det finns något att göra för att undvika det.... men som sagt, ni kanske tycker annorlunda ?

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-09-25, 17:23

Det finns nog ingen normal förälder som uppmuntrar sin dotter att klä sig som ett fnask men uppenbart så behövs inte det heller när det gäller våldtäkt, det finns gott om tjejer som råkat ut för det trots helt "normal" klädsel, t.o.m gamla tanter på äldreboenden har råkat illa ut, apropå sexuellt avvikande. Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-25, 17:33

lazy skrev:Det finns nog ingen normal förälder som uppmuntrar sin dotter att klä sig som ett fnask men uppenbart så behövs inte det heller när det gäller våldtäkt, det finns gott om tjejer som råkat ut för det trots helt "normal" klädsel, t.o.m gamla tanter på äldreboenden har råkat illa ut, apropå sexuellt avvikande. Shocked

visst är det så ! .... hur som helst så kan man oxå diskutera vad helt normal klädsel är i sådana sammanhang. Det finns kvinnor som gärna visar helar härligheten så mycket att brösten håller på att trilla ur, och sedan upprör sig över att män tittar på dom....
    Jag tror nog att i dessa fall var det denna effekt de ville åstadkomma i första läget,

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-09-25, 19:37

F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:Det finns nog ingen normal förälder som uppmuntrar sin dotter att klä sig som ett fnask men uppenbart så behövs inte det heller när det gäller våldtäkt, det finns gott om tjejer som råkat ut för det trots helt "normal" klädsel, t.o.m gamla tanter på äldreboenden har råkat illa ut, apropå sexuellt avvikande. Shocked

visst är det så ! .... hur som helst så kan man oxå diskutera vad helt normal klädsel är i sådana sammanhang. Det finns kvinnor som gärna visar helar härligheten så mycket att brösten håller på att trilla ur, och sedan upprör sig över att män tittar på dom....
    Jag tror nog att i dessa fall var det denna effekt de ville åstadkomma i första läget,

Eftersom jag är en person som anser att min kropp är min och inte allmänhetens så försvinner sådana urringningar på offentlig plats och har alltid gjort, "slampighet" var för min man. Smile

Likt förbaskat har jag många, många gånger råkat ut för dreglande karlar som inte ens haft vett att begripa att de varit "icke önskvärda" och en gång var jag tvungen att knäa en i skrevet för att inte hamna i våldtäktsstatistiken, för vissa spelar det nog ingen roll hur man är klädd eller hur man beter sig, det räcker att man finns där.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-25, 22:22

lazy skrev:
    F.I.S.T skrev:

Eftersom jag är en person som anser att min kropp är min och inte allmänhetens så försvinner sådana urringningar på offentlig plats och har alltid gjort, "slampighet" var för min man. Smile

Likt förbaskat har jag många, många gånger råkat ut för dreglande karlar som inte ens haft vett att begripa att de varit "icke önskvärda" och en gång var jag tvungen att knäa en i skrevet för att inte hamna i våldtäktsstatistiken, för vissa spelar det nog ingen roll hur man är klädd eller hur man beter sig, det räcker att man finns där.

Jo det finns sådana oxå. Det är inte samma sak för oss män, den enda liknelsen är att du även som man får glåpord och oönskad uppmärksamhet om du har en utstickande klädstil. Dock vill jag hävda att det var en av de få grejer som var bättre i Sthlm än på landsbygden, Här bör du som kille gå klädd i jeans, gympadojer .... t-shirt och keps, annars sticker du ut, och får diverse ogillande blickar med mera Bra förresten att du använde knäet
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-10-04, 12:51

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:34