många anser att ont ska med ont bekämpas.... så har det alltid varit, och kommer troligen även i framtiden vara så.F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:
Jag gillar absolut inte tortyr, men den absolut största andelen av dem som finns där finns där av en anledning,nu tror jag inte att tortyr ger rätt svar alla gånger, de kan tvärtom ge bara de svar de vill ha eller förväntar sig få.
Hur vet du det ?... de har ju inte fått någon rättegång, och tvingas fram svar med toryr !... låter mer som du ÖNSKAR att det vore så
och att de finns där av en anledning har jag rätten att tro, men att du förutsätter att ALLA som sitter där är oskyldiga vita lamm har jag förstått[qoute]Sniperace skrev:
och hade inte dessa terrorister funnits skulle ingen funnits där.
Aha ??... Asså jag undrar hur jävla enögd man kan bli... och du tar priset.
Här torterar USA människor i Guantanamo, och du försvarar detta beteende som kan jämställas med terror, .. försvarar det med att det finns andra som begår terror ???
och tyvärr så finns detta med orsak och verkan, det där vi kallar bakomliggande orsaker, dessa måste du förstå även i detta fall och inte bara där det är lämpligt för din åsikt
Sniperace skrev:
upprepa den i vissa fall, som ex sovjets storhetstid....
Vad får dig att tro det ?[/quote]
ditt sätt att "debattera" och sätt att vilja tysta andra åsiktsyttringar än din egen