redalert skrev:F.I.S.T skrev:SiP skrev:
Fistarn verkar vara den nye Dao,
Det var en fin jämförelse !! ... tack så mycket!
Ja då var det bekräftat tack så mycket själv.
Varsegod !, och återigen tackar jag för den fina jämförelsen
redalert skrev:F.I.S.T skrev:SiP skrev:
Fistarn verkar vara den nye Dao,
Det var en fin jämförelse !! ... tack så mycket!
Ja då var det bekräftat tack så mycket själv.
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:MartinLindgren skrev:Varför tillåts hojåkare åka runt med svarta visir och täckta ansikten medans andra förbjuds bära slöja,
DUBBELMORAL tycker jag... )
Det är faktiskt så Martin. Man upprörs mest för att det tillhör en annan kultur.
Jag är inte heller nån förespråkare av niqab och slöja.... men till skillnad från högern är jag emot tvång, och för individuell frihet hur man ska klä sig.
Ja ser man ingen skillnad på en Niqab , burka eller motorcykelvisir med solskydd så är nog inte dubbelmoralen det största problemet. Det vore intressant att veta vem "Man" är. Jag antar att du har någon länk eller källa angående den där "Man". Kanske det är som så att man känner andra som man känner sig själv.
Ja det är inte så svårt !!
Med man i detta fall, menar jag att alla bör få klä sig som man vill, oavsett kön, kultur och ålder... men du kanske har andra värderingar som "borgerlig frihet" dvs sån frihet som bara inkluderar vissa grupper ??
F.I.S.T skrev:lazy skrev:Någon som minns den här? Vilka "rasister" de är australiensarna.
borde vara ganska lätt att ordna med hjälp av fingeravtryck, att kolla identitet på kvinnan.....
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:lazy skrev:Någon som minns den här? Vilka "rasister" de är australiensarna.
borde vara ganska lätt att ordna med hjälp av fingeravtryck, att kolla identitet på kvinnan.....
Nog ändå lättare om hon visar ansiktet. Eller vad tror du?
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:MartinLindgren skrev:Varför tillåts hojåkare åka runt med svarta visir och täckta ansikten medans andra förbjuds bära slöja,
Det är faktiskt så Martin. Man upprörs mest för att det tillhör en annan kultur.
Jag är inte heller nån förespråkare av niqab och slöja.... men till skillnad från högern är jag emot tvång, och för individuell frihet hur man ska klä sig.
Ja ser man ingen skillnad på en Niqab , burka eller motorcykelvisir med solskydd så är nog inte dubbelmoralen det största problemet. Det vore intressant att veta vem "Man" är. Jag antar att du har någon länk eller källa angående den där "Man". Kanske det är som så att man känner andra som man känner sig själv.
Med man i detta fall, menar jag att alla bör få klä sig som man vill, oavsett kön, kultur och ålder... men du kanske har andra värderingar som "borgerlig frihet" dvs sån frihet som bara inkluderar vissa grupper ??
Nej du skrev. Man upprörs mest för att det tillhör en annan kultur. och jag undrar vem Man är och om du har någon täckning för ditt påstående om Man?
lazy skrev:
inga funderingar alls om att kvinnan ifråga var fullt beredd att förstöra polismannens karriär och i princip, hela hans liv?[/font]
Thetaxpayer skrev:Nog ändå lättare om hon visar ansiktet. Eller vad tror du?F.I.S.T skrev:lazy skrev:Någon som minns den här? Vilka "rasister" de är australiensarna.
F.I.S.T skrev:lazy skrev:
inga funderingar alls om att kvinnan ifråga var fullt beredd att förstöra polismannens karriär och i princip, hela hans liv?
Och det kunde du utläsa enkom med hjälp av att hon bar niqab/slöja ??... helt makalöst Lazy, jag tycker du ska flytta till USA, där kan de behöva tankeläsare, så de slipper köra sitt lands ekonomi i botten med militära säkerhetsapparater
lazy skrev:F.I.S.T skrev:lazy skrev:
inga funderingar alls om att kvinnan ifråga var fullt beredd att förstöra polismannens karriär och i princip, hela hans liv?
Och det kunde du utläsa enkom med hjälp av att hon bar niqab/slöja ??... helt makalöst Lazy, jag tycker du ska flytta till USA, där kan de behöva tankeläsare, så de slipper köra sitt lands ekonomi i botten med militära säkerhetsapparater
Nej, genom att lyssna på hennes egna anklagelser mot polismannen och sedan jämföra det med den videoinspelning som, henne ovetandes, spelades in från polisbilen, varför tror du att hon åtalades?
Du verkar, ärligt talat, snurrigare än vanligt när det gäller att försvara det oförsvarbara.
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:MartinLindgren skrev:Varför tillåts hojåkare åka runt med svarta visir och täckta ansikten medans andra förbjuds bära slöja,
Nej du skrev. Man upprörs mest för att det tillhör en annan kultur. och jag undrar vem Man är och om du har någon täckning för ditt påstående om Man?
oki ... ja det stämmer, i det fallet var jag otydlig, jag menade givetvis alla forumets islamofober och rasister
SiP skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:MartinLindgren skrev:Varför tillåts hojåkare åka runt med svarta visir och täckta ansikten medans andra förbjuds bära slöja,
oki ... ja det stämmer, i det fallet var jag otydlig, jag menade givetvis alla forumets islamofober och rasister
Kallas man för islamofob och rasist av Fistarn så är det något bra, han själv står ju helt klart på förtryckarnas sida i denna fråga, undrar hur hans fru har det, hon studsar nog snyggt mellan hans knytnäve och väggen...
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:MartinLindgren skrev:Varför tillåts hojåkare åka runt med svarta visir och täckta ansikten medans andra förbjuds bära slöja,
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:Nog ändå lättare om hon visar ansiktet. Eller vad tror du?F.I.S.T skrev:lazy skrev:Någon som minns den här? Vilka "rasister" de är australiensarna.
För polismannen ... Ja!
SiP skrev:
[b]Kallas man för islamofob och rasist av Fistarn så är det något bra,
SiP skrev:han själv står ju helt klart på förtryckarnas sida i denna fråga,
F.I.S.T skrev:SiP skrev:
Kallas man för islamofob och rasist av Fistarn så är det något bra,
Så du gillar rasism och islamofobi ?.... undrar vad "ditt parti, S" säger om detta ?SiP skrev:han själv står ju helt klart på förtryckarnas sida i denna fråga,
Jag står aldrig på förtryckarnas sida, men det är INTE så klart för dig alla gånger, att inte alla muslimer är förtryckare, och att INTE alla vita, medelålders höginkomsttagare står för allt det goda i världen
SiP skrev:
Har tanten din fått sina slag ikväll??
kändes det skönt för dig att visa din makt??
F.I.S.T skrev:SiP skrev:
SiP skrev:F.I.S.T skrev:SiP skrev:
Var högernäven upptagen?? Man börjar förstå ditt nick..
En sorglig människa som anser att kvinnor är skräp som skall foga sig i vad mannen säger är du...
F.I.S.T skrev:SiP skrev:F.I.S.T skrev:SiP skrev:
Var högernäven upptagen?? Man börjar förstå ditt nick..
En sorglig människa som anser att kvinnor är skräp som skall foga sig i vad mannen säger är du...
tack för att du bevisar så tydligt att det stämmer det jag skriver.
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:
För polismannen ... Ja!
Ja just det och för vem skall det annars var lätt för? Menar du att polisen skall be om ursäkt varje gång de pratar med en misstänkt. Snacka om slöseri med tid.
Secrist skrev:Ska samma småtjejer få springa omkring i smink, högklackat, leggings osv ?
Du kan åtminstone vara säker på att de valt det själva. Oftast mot föräldrarnas vilja.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Ska samma småtjejer få springa omkring i smink, högklackat, leggings osv ?
Du kan åtminstone vara säker på att de valt det själva. Oftast mot föräldrarnas vilja.
....och det är bra då tycker du ?... själv tycker jag det är bättre när föräldrar sätter gränser .... så kanske det blir mindre otukt av minderåriga etc
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Ska samma småtjejer få springa omkring i smink, högklackat, leggings osv ?
....och det är bra då tycker du ?... själv tycker jag det är bättre när föräldrar sätter gränser .... så kanske det blir mindre otukt av minderåriga etc
Otukt av minderåriga?? Hur menar du nu? Skulle det vara sminkets fel att det blir otukt av minderåriga?