Sniperace 2012-08-12, 18:10
Infra skrev: som sagt, i Israel är det helt fritt att avsäga sig judendomen som religion
Gör man det så straffar man med appartheid och berövas
fulla medborgerliga friheter eller så straffas man som palestinierna med död,
isolering och förtryck. Det betraktas som att gå på tvärs mot
mördarna i Telaviv och det straffar sig alltid om man som dom
vägrar att erkänna att de fått palestina av Gud.
Var länkar du till det ställe där jag säger att det är ok att påtvinga andra
sin tro???? Var snäll och lägg en länk sa jag!
Tja, du stöder ju Iran tex,
I iran finns inga militanta islamister. Det är en högst fredlig,
ickeexpansionistisk nation (i
motsats till Terrorstaten israel) som utformat sitt samhälle så som de
vill ha det. Jag har stött alla staters rätt till självförsvar mot
agressorer av USA:s och israels sort.
Att likt er Sverigedemokrater sitta och drömma sig tillbaks till Shaens
eller tortyrpresident Mubaraks dagar är mig helt främmande - det är sant.
Jag fick aldrig reda på om du visste vad kristna kaldéer gör med
de sina som konverterar till Islam, t ex???? Frågan kvarstår.
Sen kan du berätta för oss vad som händer en hederlig svensk som
konverterar till islam t ex. Hon straffas med utstötningt. (Fölåt,
sa du "påtvinga andra sin religion???)
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4062197&codingformat=.m4a&metafile=asx (Ljudfil)
"28-åriga Jonnhas familj bröt all kontakt med henne när hon blev tillsammans med en muslimsk man och konverterade till islam".
"28-åriga Jonnhas familj bröt all kontakt med henne, för några år sedan, när hon blev tillsammans med en muslimsk man och konverterade till islam. Det Jonnha var med om är vanligt bland svenskar som konverterar till islam, menar studieförbundet Ibn Rushd, som till hösten presenterar ett studiematerial om det de kallar för en svensk hederskultur.
Sedan drygt ett halvår sedan har Jonnah återfått kontakten med sina föräldrar och eftersom hon är mån om att bygga upp relationen till dem igen vill hon inte att vi säger hennes efternamn i reportaget. Om du bara vill lyssna på Natacha López reportage om Jonnha kan du lyssna här: Svensk hederskultur INSLAG
Hör reportaget samt det uppföljande samtalet med statsvetaren och genusforskaren Maria Carbin som har forskat om begreppet hederskultur och Sara Mohammad, ordförande i föreningen Glöm aldrig Pela och Fadime. En svensk hederskultur?" Källa. Människor och tro MOT sr.se
nej, en israelisk medborgar drabbas inte av något för att denne avsäger sig jodendom spom religion, det är LÖGN, här har alla rätten att vara ateister om de så vill
att en familj avsäger kontakten bör väl vara upp till dem, ogillar de denne islamist så ska de väl inte tvingas umgås med denne och lyssna på demmes predikande osv....
hur är det då med polirtik, det finns vänster som totqalt avsäger sig kontakten med sina anhöriga om de ex blir sverigdemokrater, fördämer du inte det då?
swedan har vi iran, du är väldigt naiv om du tror detta, i iran avraätas de som avfaller från islam, människor stenas pga sex utanför äktenskapet osc osv, och du ser detta som ett mönsterland, jag tycker du ska emigrera dit så får du kanske en annan bild sedan....