Sniperace 2011-09-22, 22:00
formsvackan skrev: Sniperace skrev:Du hänger tydligen inte med, nu gällde det att ANTA nya medlemmar, då bör deras stadgar garantera dessa punkter eller hur?
På vilket sätt skulle det friskriva befintliga medlemmar ? Alla föreningar jag känner till kräver att samtliga medlemmar följer stadgarna, detta oavsett hur gammalt medlemskapet är.
Sniperace skrev:vad jag vet utesluter inte fn sina redan antagna medlemmar eller gör de det?
Inte vad jag vet. FN är fasiken för tamt mot de som bryter mot stadgarna.
Sniperace skrev:men visst ska man följa fns stadgar..
Så bra då, vi är överens.
Sniperace skrev:tycker du att stadgar som talar om utplåning av människor och land ska vara godkända när ett nytt
land söker medlemsskap?
Verkar inte vara någon bra idé, men vad har det med saken att göra.
det är HAMAZ stadgar, bör inte dessa delar strykas innan de beviljas medlemsskap?
just den delen har jag ju i många år sagt att är den största stötestenen för en eventuell fred, och idag det största hindret för medlemsskap, vilket Norge sagt att är något de kräver att tas bort innan DE röstar ja till detta.
Vad tycker du själv? Bör de få ha dessa punkter i sina stadgar för landet om de ska godkännas?
och som det är idag så skulle knappast edx nordkorea bevilja medlemsskap pga hur de gör liksom många andra, bör alla sådana uteslutas?
eller öär det inte så att det är bättre att vi kräver sådant innan vui beviljar nya medlemsskap?
eller ska vi inte ha några krav alls för att bevilja medlemsskap i FN?
Medge att det inte är ett oöverstigligt hinder eller ens kostsamt att stryka ett par punkter som strider mot fn,s stadgar för att bli medlemmar i FN!