Vercingetorix 2011-09-15, 11:31
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: F.I.S.T skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: ericTheDog skrev: F.I.S.T skrev: ericTheDog skrev:
Då sätter du väl av några kronor till tandvård varje månad?
Att alla inte har råd att sätta undan detta bekymrar inte ETD
Inte om man prioriterar internetabonnemang, betal-tv, mobiler etc.
Ja du Eric man kan ju bo i en etta med barnen med för att minska hyreskostnaden...
Ska det vara annorlunda för vissa utvalda?
ser vi till invandrare och många svenskar då bor de trångt....
'
Så, JA, är det nödvändigt så kanske man får agera så.
här tydliggör sniper vad som är värt och inte värt att prioriteras... tydligen var våra barn inte en nödvändig prioritering i ett av världens rikaste länder
vill man inte använda sig av soc, och behöver mat på bordet kan det vara en utväg eller hur?
En annan utväg skulle kunna vara att inte satsa alla pengar i samhället på de som redan badar i pengar ... eller hur ?
För ca fem minuter sedan avslutade jag en lektion i hemkunskap/konsumentekonomi, där jag har elever både från utsatta områden som från välbärgade hem. Baserat på mina erfarenheter som lärare kan jag med fog säga att behovet av kunskaper inom nämnda område är gigantiskt. Folk har helt enkelt ingen koll på sin ekonomi.
Så varför inte satsa på utbildning istället för att pungslå arbetarna ännu mer? Det spelar liksom ingen roll hur mycket pengar du öser över människor som saknar insikter om pengars värde, för de kommer aldrig att räcka ändå.