Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
R.O.F.L
ANNA2LINK
Thetaxpayer
Secrist
redalert
DMustaine
F.I.S.T
11 posters

Reinfeldt - bluffgubben del 2

Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Reinfeldt - bluffgubben del 2 - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldt - bluffgubben del 2

Inlägg  Vercingetorix 2011-08-30, 01:19

Dan Josefsson vill få läsarna att tro att t ex jobbskatteavdraget ofelbart kommer att leda till Gehenna och Götterdämmerung, men glömmer att läsarna har egna ögon att se med. Kriser avlöser varandra runt om i världen, samtidigt som svensk ekonomi (trots upprepade jobbskatteavdrag) står stark, med en sjunkande (!) statsskuld... Jag har som boende i detta land fortfarande fri och högkvalitativ sjukvård att gå till om jag blir sjuk, en bra (fri-)skola för mina barn att gå till, en äldrevård som tar hand om mina gamla nära och kära, ett skyddsnät för de som tappat fotfästet i tillvaron, förbättrade ekonomiska villkor för sjukpensionärer, etc etc... Tillsammans med en högre realinkomst för alla löntagare, tillika finansiärer av välfärdssystemet. Detta trots allt vad domedagsprofeterna och rättshaveristerna på vänstersidan, mot bättre vetande, velat få oss andra att tro ända sedan regeringsskiftet -06...
    Det har gått fem år... Ni hade fel då. Ni har fel nu. Snap out of it!

Ett samhälle med 0% skatt är lika lite önskvärt som ett med 100%. Tricket med samhällsbygge är att hitta ett optimalt skatteuttag, som både stimulerar ekonomin och finansierar välfärden. Där har vänstern misslyckats.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-30, 08:08

Vercingetorix skrev:Dan Josefsson vill få läsarna att tro att t ex jobbskatteavdraget ofelbart kommer att leda till Gehenna och Götterdämmerung, men glömmer att läsarna har egna ögon att se med. Kriser avlöser varandra runt om i världen, samtidigt som svensk ekonomi (trots upprepade jobbskatteavdrag) står stark, med en sjunkande (!) statsskuld... Jag har som boende i detta land fortfarande fri och högkvalitativ sjukvård att gå till om jag blir sjuk, en bra (fri-)skola för mina barn att gå till, en äldrevård som tar hand om mina gamla nära och kära, ett skyddsnät för de som tappat fotfästet i tillvaron, förbättrade ekonomiska villkor för sjukpensionärer, etc etc... Tillsammans med en högre realinkomst för alla löntagare, tillika finansiärer av välfärdssystemet. Detta trots allt vad domedagsprofeterna och rättshaveristerna på vänstersidan, mot bättre vetande, velat få oss andra att tro ända sedan regeringsskiftet -06...
    Det har gått fem år... Ni hade fel då. Ni har fel nu. Snap out of it!

Ett samhälle med 0% skatt är lika lite önskvärt som ett med 100%. Tricket med samhällsbygge är att hitta ett optimalt skatteuttag, som både stimulerar ekonomin och finansierar välfärden. Där har vänstern misslyckats.

WORD!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2011-08-30, 09:23

Tricket med samhällsbygge är att hitta ett optimalt skatteuttag, som både stimulerar ekonomin och finansierar välfärden.

Det där har jag tjatat om i evigheter Cool Den perfekta skatten!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-08-30, 09:23

Jag som trodde den person som nyss länkat till artikeln i fråga slutat skriva här. Lustigt sammanträffande faktiskt.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 03:31