Sniperace 2011-08-24, 09:48
ANNA2LINK skrev: Thetaxpayer skrev: ANNA2LINK skrev: Secrist skrev:Det har inte jag sagt men att bestämma att vissa får skattesänkningar och inte andra är totalt fel!
Så du skulle få mer pengar om inte din arbetande granne får det menar du? Har lite svårt att se hur dina inkomster minskar på grund av att din granne får sänkt inkomstskatt. Eller är det bara avundsjuka? Hursomhelst, så fort du börjar jobba så kommer du att få samma förmån. Bra va?
Gud vilket tjat det är ifrån er om detta men det ni inte fattar är att just detta - Ökar orättvisorna i samhället! Men det som är mest värt är enligt er att ni får som ni vill och klyftorna ökar...
Men det är ju detta ni inte fattar. Det är inte orättvist att de som betalar skatt får lite mera kvar. De som inte betalar skatt kan ju inte få någon skattesänkning. Däremot skulle de ju kunna få en bidragshöjning eller högre försäkringsuttag
.
Det där stämmer ju inte att inte vi andra betalar skatt, det har vi ju pratat om. Ni har den uppfattningen men den är fel! Varför får inte jag hela summan ifrån facket nu då om jag inte betalar skatt?
därför att dennaq är beräknad mot vad du eg skulle batlt om det ine var just så, och ännu värre, du skulle inte kunnat göra ränteavdrag och annat, så därför är lösningen ganska bra eller hur, men jag frågar återigen, om ALLA gick och försörjdes av skattepengar, och betalade skatt på dessa, skulle sverige då kunna gå bra?
låt säga att ALLA då får 100.000 ac staten per månad och betalar 85 tusen i skatt då skulle det komma in mycket skattepengar eller hur? bSkulle staten tjäna på detta genom at få in dessa 85-tusen per m ånad från varje medborgare, eller skulle de förlora 15-tusen per medborgare.
det sår väldigt klart att det blir så att de som TILLFÖR staten inkomster är närande, och de som inte tillför staten inkomst är en kostnad...
JAG är en kostnad för staten rent krasst