F.I.S.T skrev:
ha ha ha ... ja du sniper, du e lustig du.
Några enkla tydliga svar på dina fantasier:Sniperace skrev:Ja, vi har förstått att DIN rättvisa är ALLT åt ALLA,
Nej !
Sniperace skrev:att arbetsvägran inte ska vara något skäl att inte få lika mycket som de arbetande osv osv...
Fel !Sniperace skrev: och i slutänden att de som inte arbetar ska ha mer än de som arbetar,
NejSniperace skrev:just för att de arbetande har ofta kostnader för att kunna göra detta ex resor och kanske att tvingas äta lunch ute....
Detta är ju ett märkligt påstående.
Vi arbetare har redan betydligt mer att röra sig med än sjuka och arbetslösa.
Och de omkostnader du nu pratar om för arbetare är både marginella, och gällande enkom för en liten del av arbetskraften. Likaså så bör de som måste göra resor i sådana fall få göra avdrag för just resorna... och mig veterligen så finns detta redan med i skattesystemet. Så det behövs inget extra jobbskatteavdrag för detta.
När ska du vakna upp och inse att jobbskatteavdragen som i första hand gynnar höginkomsttagare enkom är till för att öka klyftor i samhället. Detta är borgarnas grundideologi, att vissa ska stå med mössan i handen....
Vinnare och förlorare osv.....
Jag vill påstå att du är väldigt naiv i detta Sniper. Sen finner jag det märkligt att du aldrig kan debattera i nyanser
Jag håller verligen med dig i detta F.I.S.T!.