F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Det har vi inte alls!
Inte? Så fort man pratar om skattesänkning (att man får behålla lite mer av sina pengar) så pratar ni om det som att man stjäl pengar från staten och samhället.
Det har inte jag sagt men att bestämma att vissa får skattesänkningar och inte andra är totalt fel!
ok, det är alltså då fel att vissa får göra reseavdrag men andra inte, att vissa får göra ränteavdrasg men andra inte, att vissa får göra avdrag för kostnader för inkomstenbs förvärvande , men andra inte osv osv?
Varför får jag som sjukpensionär inte göra just reseavdrag eller avdrag för kostnader för inkomstens förvärvande?
JO, för att jag INTE har några arbetsresor och kostnader för at få min inkomst, på samma sätt ser du jobbavdraget, har du inget jobb så får du inget sådant avdrag, enkelt och lätt, och eg väldigt rättvist
Det blir patetiskt när en alliansare försöker prata om rättvisa.
Jag undrar hur du resonerar kring rättvisan i att pensionärer som byggt upp detta välstånd åt Sverige, inte får ta del av skattelättnaderna ??...
Rättvisa är ett begrepp som högern inte har en susning om vad det innebär
Ja, vi har förstått att DIN rättvisa är ALLT åt ALLA, att arbetsvägran inte ska vara något skäl att inte få lika mycket som de arbetande osv osv... och i slutänden att de som inte arbetar ska nha mer än de som arbeta, just för att de arbetande har ofta kostnader för att kunna göra detta ex resor och kanske att tvingas äta lunch ute....