de ockuperar ju för att förhindra dessa och pga dessa.
Fast det är ju en liten lätt historieförfalskning, sniper.
de ockuperar ju för att förhindra dessa och pga dessa.
RedCloud skrev:de ockuperar ju för att förhindra dessa och pga dessa.
Fast det är ju en liten lätt historieförfalskning, sniper.
Det anser du ja, men det är långt ifrån alla som anser det
RedCloud skrev:Det anser du ja, men det är långt ifrån alla som anser det
Hamas bildades 1987.
Västbanken ockuperades 1967.
"de ockuperar ju för att förhindra dessa och pga dessa."
RedCloud skrev:Det anser du ja, men det är långt ifrån alla som anser det
Hamas bildades 1987.
Västbanken ockuperades 1967.
"de ockuperar ju för att förhindra dessa och pga dessa."
Men nu är ju hamas bara en i raden av de som attackerat Israel
RedCloud skrev:Men nu är ju hamas bara en i raden av de som attackerat Israel
Israel får snällt räkna med attacker så länge de ockuperar och inte följer FNs resolutioner.
OCH då kommer sniper svara: så länge man skickar raketer....
MEN för att få fred i regionen MÅSTE Israel uppträda på rätt sätt, följa folkrätten och världssamfundet.
Men det vill man inte, för då krackelerqar Israel inifrån.
ska vi ha ett moment 22 här?
RedCloud skrev:ska vi ha ett moment 22 här?
Vi HAR ett moment 22 här.
Sniperace skrev:
JAg har inte kastat okvädningsord moty dig
lazy skrev:To receive UN membership, the Palestinian Government will have to unambiguously prove that it does not pose a danger to others.
Detta ska Abbas övertyga FN om nästa månad, i ljuset av vad som hänt bara de senaste dagarna så lär det bli svårt för Abbas.
redalert skrev:Sniperace skrev:
Kanske dags att börja göra det nu då?
Jag vet snart inte vilka kriterier Israel ska leva upp till
för att idag begära hjälp från samma FN för att fördöma Israels angrepp på Gaza
KAnske den dag det inte är ett svar på ett angrepp och verkligen riktat som terrorangrepp och inte mot militära mål, vi vet ju hamaz och de olika grupperingarnas förkärlek att gömma sig bak civila kvinnor och barn, att lägga avskjutningsramperna där det är störst sannolikhet att civila ska skadas, att ha baser vid skolor och sjukhus osv osv.
Finns inget motsägelsefullt i detta. När tror du FN kallar Israels slakt i Gaza för terrorhandling ?
"vi vet ju"
Sniperace skrev:KAnske den dag det inte är ett svar på ett angrepp och verkligen riktat som terrorangrepp och inte mot militära mål, vi vet ju hamaz och de olika grupperingarnas förkärlek att gömma sig bak civila kvinnor och barn, att lägga avskjutningsramperna där det är störst sannolikhet att civila ska skadas, att ha baser vid skolor och sjukhus osv osv.
Finns inget motsägelsefullt i detta. När tror du FN kallar Israels slakt i Gaza för terrorhandling ?
Och de ockuperade områdena lämnas inte förrän hamaz stadgar ändrast och attackerna mot israels civila upphört
Och de ockuperade områdena lämnas inte förrän hamaz stadgar ändrast och attackerna mot israels civila upphört
Sniperace skrev:redalert skrev:Sniperace skrev:
Det gör jag bara mot de som först gör det mot mig....
R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:KAnske den dag det inte är ett svar på ett angrepp och verkligen riktat som terrorangrepp och inte mot militära mål, vi vet ju hamaz och de olika grupperingarnas förkärlek att gömma sig bak civila kvinnor och barn, att lägga avskjutningsramperna där det är störst sannolikhet att civila ska skadas, att ha baser vid skolor och sjukhus osv osv.
Och de ockuperade områdena lämnas inte förrän hamaz stadgar ändrast och attackerna mot israels civila upphörtOch de ockuperade områdena lämnas inte förrän hamaz stadgar ändrast och attackerna mot israels civila upphört
Hur ska dem få bosättarna att lämna områderna, med schaktfordon eller ska dem bara vänligt säga till?
redalert skrev:Sniperace skrev:redalert skrev:Sniperace skrev:
Han förtjänar respekt?
En skicklig balanskonstnär?
Sniperace skrev:redalert skrev:Sniperace skrev:redalert skrev:Sniperace skrev:
Han förtjänar respekt?
En skicklig balanskonstnär?
har noll med saken att göra, alla som hoppar på mig med okvädningar får svar i samma stil, oavsett politisk sida.....
Hur ska dem få bosättarna att lämna områderna, med schaktfordon eller ska dem bara vänligt säga till?
RedCloud skrev:Hur ska dem få bosättarna att lämna områderna, med schaktfordon eller ska dem bara vänligt säga till?
Kan man vräka palestinier med schaktmaskiner och stridsvagnar kan man nog göra det med olagliga bosättare också. Dock vinner man inga inrikespoäng på det.
Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:KAnske den dag det inte är ett svar på ett angrepp och verkligen riktat som terrorangrepp och inte mot militära mål, vi vet ju hamaz och de olika grupperingarnas förkärlek att gömma sig bak civila kvinnor och barn, att lägga avskjutningsramperna där det är störst sannolikhet att civila ska skadas, att ha baser vid skolor och sjukhus osv osv.
Och de ockuperade områdena lämnas inte förrän hamaz stadgar ändrast och attackerna mot israels civila upphörtOch de ockuperade områdena lämnas inte förrän hamaz stadgar ändrast och attackerna mot israels civila upphört
de tämde GAZA från många bosättare, och där var det polis och militär från ISRAEL som såg till att de försvann från området, finns det okända hinder att göra likadant i resten av området?
Dessutom, hur tror du dessa klarar sig om de ställs helt utan skydd från Israel och lämnas åt palestiniernas godtycke, de lär väl knappast ha någon chans då eller hur?