Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
redalert
Infra
ericTheDog
SiP
Sniperace
RedCloud
10 posters

Pax Israeli

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Pax Israeli Empty Pax Israeli

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 09:18

Israelisk polis har gripit 13 bosättare som misstänks för att ha misshandlat och allvarligt skadat en tioårig pojke på Västbanken.
    Pojken hittades i lördags sönderslagen nära Ramat Migron, fem kilometer norr om Jerusalem. Där har 300 israeliska bosättare slagit sig ner i baracker. Israel har beslutat att bosättningen är olaglig och ska rivas.
    Enligt den israeliska tidningen Haaretz hade pojken svåra huvudskador.
    Polisen uppger att de israeliska männen var maskerade när de gav sig på pojken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13501047.ab

Jag har svårt att se att ett land med sådana invånare vill ha fred....

Och för att förekomma fokusförskjutarna.....det spelar ingen som helst roll vad Hamas, Hisbolla eller nån annan gjort. Vuxna, maskerade män som ger sig på ett tioårigt barn har inga ursäkter, whatsoever.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Pax Israeli Empty Sv: Pax Israeli

Inlägg  Sniperace 2011-08-21, 09:43

RedCloud skrev:Israelisk polis har gripit 13 bosättare som misstänks för att ha misshandlat och allvarligt skadat en tioårig pojke på Västbanken.
    Pojken hittades i lördags sönderslagen nära Ramat Migron, fem kilometer norr om Jerusalem. Där har 300 israeliska bosättare slagit sig ner i baracker. Israel har beslutat att bosättningen är olaglig och ska rivas.

Och för att förekomma fokusförskjutarna.....det spelar ingen som helst roll vad Hamas, Hisbolla eller nån annan gjort. Vuxna, maskerade män som ger sig på ett tioårigt barn har inga ursäkter, whatsoever.

Så du menar att på fullt allvar fritar du en sida i en konflikt helt från ansvar?

och att du jämställer ett par med hela befolkningen?

skillnaden här är att staten Israel här tagit förövarna och kommer straffa dem, det är nmågon som inte sker i Gaza.

vi har ju ex fallet där ett par palestinier tog sin in till bosättare, och där skar halsen av två små barn...
    jag kasn inte tänka mig att ett sådant land vill ha fred!!
    där rörde det sig om riktigt SMÅ barn, så vad tycker du, kan vi nu av det sluta oss till att den sdanb INTE vill ha fred, ge sig på SPÄDBARN och att sedan bli prisade och ärade som hjältar av ledningen i palestina?

Är den ena bättre eller sämre än den andra i detta fallet, betänk at ena sidan STRADDR för sådant, den andra belönar, jag ser lätt vilka som i det falölet skulle vara svinen
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 09:58

Så du menar att på fullt allvar fritar du en sida i en konflikt helt från ansvar?

Nej, men jag fritar ett tioårigt BARN !!!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2011-08-21, 12:31

Men ingenstans i artikeln står det om det var en israelisk eller palestinsk pojke, samt att Israel har beslutat att bosättningen är olaglig och skall rivas.

Men detta gäller alltså tretton stycken som har begått detta avskyvärda brott, och p.g.a. dessa tretton så har du svårt att se att övriga befolkningenm i Israel inte vill ha fred, när man snackar om enögdhet brukar man genast ta upp cyklopen Infra, men du ligger fan inte långt efter..
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 12:34

Men ingenstans i artikeln står det om det var en israelisk eller palestinsk pojke,

Israeli settlers assaulted a 10-year-old Palestinian girl on Sunday evening and an Israeli military jeep struck an 8-year-old boy in Hebron, witnesses said.

http://www.inminds.com/article.php?id=10470

Har vuxna maskerade människor mentaliteten att misshandla ett barn näst intill till döds, ja då har jag svårt att se att nationen Israel önskar fred. Det är våldet som genomsyrar det landet. Du får kalla det enögt om du vill, det ändrar dock inte min ståndpunkt.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-08-21, 12:56

RedCloud skrev:Israelisk polis har gripit 13 bosättare som misstänks för att ha misshandlat och allvarligt skadat en tioårig pojke på Västbanken.

Men du tror att Norge med invånare som abb vill ha fred?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 12:59

Men du tror att Norge med invånare som abb vill ha fred?

Absolut.

Tänk att du har otur precis VARJE gång du tänker lillErik....
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-08-21, 13:07

RedCloud skrev:
    Men ingenstans i artikeln står det om det var en israelisk eller palestinsk pojke,

Israeli settlers assaulted a 10-year-old Palestinian girl on Sunday evening and an Israeli military jeep struck an 8-year-old boy in Hebron, witnesses said.

http://www.inminds.com/article.php?id=10470

Har vuxna maskerade människor mentaliteten att misshandla ett barn näst intill till döds, ja då har jag svårt att se att nationen Israel önskar fred. Det är våldet som genomsyrar det landet. Du får kalla det enögt om du vill, det ändrar dock inte min ståndpunkt.

Så du dömer alltså länder och folk efter vad ett fåtal av deras fränder gör, då dömer du alltså t.ex. alla invandrare när en del av deras ungdomar kastar sten och orsakar upplopp i förorterna, är inte det lite inskränkt??
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 13:20

Så du dömer alltså länder och folk efter vad ett fåtal av deras fränder gör, då dömer du alltså t.ex. alla invandrare när en del av deras ungdomar kastar sten och orsakar upplopp i förorterna, är inte det lite inskränkt??

Jag är inte riktigt säker på varför du försvarar detta övergrepp SiP.
    Men det är ju ingen enskild isolerad handling direkt.
    Det är en direkt följd av politiska beslut och propaganda.
    Det följer ett mönster. Att du inte kan se det är bara att beklaga.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-08-21, 13:27

Övergrepp mot barn är snarare regel än undantag. Tycks vara en viktig del av ockupanternas
    övergrepp ungefär som krigsherrar använder våldtäkter som en aktiv del i krigföringen.

http://www.bahlool.se/2010/02/16/en-12-aring-idf-och-amira-hass/

http://www.alba.nu/Alba7_04/hammad.html
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-21, 13:35

RedCloud skrev:

Nej, men jag fritar ett tioårigt BARN !!!

vad sägerdu då om spädbarnen som fiuck sina halsar avskurna av palestinska "frihetskämpar" som hyllades av sin ledning som hjältar, Israel straffar sina missdådare, och palestinierna ärade dem som hjältar, hur ställer du dig till sådant?
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-08-21, 13:35

RedCloud skrev:

Jag är inte riktigt säker på varför du försvarar detta övergrepp SiP.
    Men det är ju ingen enskild isolerad handling direkt.
    Det är en direkt följd av politiska beslut och propaganda.
    Det följer ett mönster. Att du inte kan se det är bara att beklaga.

Jag försvarar inte detta brott, och detta borde ha stått klart för dig då jag skrev "Men detta gäller alltså tretton stycken som har begått detta avskyvärda brott" i mitt första inlägg, det jag vänder mig mot är din förenklade lösning som går ut på att fördöma alla israeler som krigsivrare utifrån vad tretton idioter gjort, och som sagt, Israel har också beslutat att bosättningen är olaglig och skall rivas så vad detta politiska beslut följer för mönster kanske du kan tyda för du verkar ju vara en hejare på att "se" sånt...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-21, 13:39

Har vuxna maskerade människor mentaöliteten at ta sig in i ett hus ochg där skära halsen av småbarn ocg spädbarn, då har jag svårt att se att palestinierna önskar fred, det är v¨ldet i samhället som genomsyrar det "landet", du kan kalla det enögt om du vill, det ändra dock inte min ståndpunkt.

skillnaden här är dock at ISRAEL straffar dessa missdådare, Palestinierna ärar och hedrar, belönar missdådarna istället för att straffa, vilka är då värst?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 13:42

Jag försvarar inte detta brott,

Bra, ursäkta mitt misstag

Israel har också beslutat att bosättningen är olaglig och skall rivas

ännu bättre

så vad detta politiska beslut följer för mönster kanske du kan tyda för du verkar ju vara en hejare på att "se" sånt...

Enda sättet för Israel att hålla ihop sin stat är att ständigt ha en yttre fiende att sluta sig samman för. Inbillade eller inte. Israel VILL inte ha fred.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 13:46

Har vuxna maskerade människor mentaöliteten at ta sig in i ett hus ochg där skära halsen av småbarn ocg spädbarn, då har jag svårt att se att palestinierna önskar fred, det är v¨ldet i samhället som genomsyrar det "landet", du kan kalla det enögt om du vill, det ändra dock inte min ståndpunkt.

skillnaden här är dock at ISRAEL straffar dessa missdådare, Palestinierna ärar och hedrar, belönar missdådarna istället för att straffa, vilka är då värst?

Men sniper, dom är ju "terrorister", de maskerade männen bor i "regionens enda demokrati".......
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-21, 13:51

RedCloud skrev:

Men sniper, dom är ju "terrorister", de maskerade männen bor i "regionens enda demokrati".......

menar du att någon av dessa är bättre än de andra?

VAd anser du om skillnaden, att den ena parten straffa sina missdådare och den andre belönar?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 13:53

menar du att någon av dessa är bättre än de andra?

jag anser att man kanske skulle kunnat vänta sig mer från de som anser sig vara medborgare i en demokrati.

VAd anser du om skillnaden, att den ena parten straffa sina missdådare och den andre belönar?

Har faktiskt ingen åsikt, då vi inte har full insyn i något av lägren.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-21, 13:56

men hur kan du då ha åsikt mot israel som stat när enskilda gjort ett brott de straffas för, men för att befria andra sidan för att du säger att du inte vet?

Har du ingen åsikt alls om vuxna maskerad palestinska män som med berått mod tar sig in i en bostad och där bestialist skär halsen av småbarn och spädbarn?
    vad säger det om det folket?
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-08-21, 13:57

RedCloud skrev:

Men vänta lite här nu, du är beredd att döma Israel rakt av p.g.a. tretton idioter som kommer få sitt straff, men du har helt plötsligt "ingen åsikt" då du inte har insyn i något av lägren när det kommer till att fördöma palestinernas brott...

Ja djävlar...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 13:59

men hur kan du då ha åsikt mot israel som stat när enskilda gjort ett brott de straffas för

De är inte dömda än sniper.

Har du ingen åsikt alls om vuxna maskerad palestinska män som med berått mod tar sig in i en bostad och där bestialist skär halsen av småbarn och spädbarn?

Jag anser att barn ska lämnas utanför alla som helst konflikter som de vuxna skapat.

En del håller inte med mig:

Pax Israeli Israel-war-crimes-in-Gaza
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 14:01

Men vänta lite här nu, du är beredd att döma Israel rakt av p.g.a. tretton idioter som kommer få sitt straff,

Vi har inte sett detta än SiP.

men du har helt plötsligt "ingen åsikt" då du inte har insyn i något av lägren när det kommer till att fördöma palestinernas brott..
    .

exakt, men läs gärna denna rad:

Jag anser att barn ska lämnas utanför alla som helst konflikter som de vuxna skapat.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-21, 14:02

SiP skrev:
    RedCloud skrev:

Men vänta lite här nu, du är beredd att döma Israel rakt av p.g.a. tretton idioter som kommer få sitt straff, men du har helt plötsligt "ingen åsikt" då du inte har insyn i något av lägren när det kommer till att fördöma palestinernas brott...

Ja djävlar...

Basketball Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-21, 14:06

[quote="RedCloud"]
    men hur kan du då ha åsikt mot israel som stat när enskilda gjort ett brott de straffas för

De är inte dömda än sniper.
    Men vi har många fall där sådana dömts

å fördömer du starkt det jag skrev om?
    du dömer palestinska missdådare lika hårt som israeliska?

[quote]
    En del håller inte med mig:
    vilka?
    själv fördömer jag allas medvetna mördande av barn

vad gäller din bild så verkar detta vara ett väldigt ensidigt fördömande där du uttalkar dig utan att riktigt vetra bakgrunden med orsak och verkan, där rör det sig med all säkerhet INTE att barnet varit ett utvalt mål, utan istället ett väldigt beklagligt offer för hamaz eller annan palestinsk grupp som valt at offra detta genom att avlossa raketer från den plasten, sådant möas alltid av moteld, alternativer vore ju att de då kunde skjuta skjyta och skjuta utan at motparen skulle få skjuta tillbaka, det är väl inte riktigt rätt enligt någon som helst tanke på hur världen faktiskt är?
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-08-21, 14:07

RedCloud skrev:
    Men vänta lite här nu, du är beredd att döma Israel rakt av p.g.a. tretton idioter som kommer få sitt straff,

Vi har inte sett detta än SiP.

men du har helt plötsligt "ingen åsikt" då du inte har insyn i något av lägren när det kommer till att fördöma palestinernas brott..
    .

exakt, men läs gärna denna rad:

Men det gäller bara åt ena hållet då du inte har "insikt i något av lägren", du börjar likna Infra i sitt hatande och uppläggande av bilder som endast visar ena sidan av kriget..
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-08-21, 14:11

Men det gäller bara åt ena hållet då du inte har "insikt i något av lägren"

Nej vi har heller ingen insikt i hur Israel hanterar sina brottslingar.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:33