+6
redalert
Infra
ericTheDog
SiP
Sniperace
RedCloud
10 posters
Pax Israeli
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 26
Sv: Pax Israeli
och därför förömer du bara ena sidan utan tt veta ettsmack om den sida du vägrar fördöma?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 27
och därför förömer du bara ena sidan utan tt veta ettsmack om den sida du vägrar fördöma?
Ena sidan ockuperar olagligt, den andra sidan är ockuperad, och har med folkrätten rätt att göra motstånd.
Dock ingår det inte i folkrätten att skära halsen av spädbarn.
- Inlägg 28
RedCloud skrev:och därför förömer du bara ena sidan utan tt veta ettsmack om den sida du vägrar fördöma?
Ena sidan ockuperar olagligt, den andra sidan är ockuperad, och har med folkrätten rätt att göra motstånd.
Dock ingår det inte i folkrätten att skära halsen av spädbarn.
Nej, just det, och vad anser du då om dem som gör detta och som äras av sitt folk för dådet?
Vad säger det om det folket tycker du?
själv ser jag det i BÅDA fallen som enskilda personer som är svin, men det är ganska frapperande at en saidan straffar och andra sidan belönar
- Inlägg 29
Jag har en känsla av att vi har haft den här debatten tidigare, och vi kommer inte längre, och det kan mycket väl sluta att vi kastar okvädningsord till varandra som "argument".
Men konflikten ÄR väldigt enkel, ett folk ockuperar, ett annat är ockuperat.
Ett land använder övervåld, ett annat osmakligt våld mot civila.
Thats it, men de enda som KAN skapa fred är ISrael, men det vill man inte, då krackelerar landet.
Thats it, men de enda som KAN skapa fred är ISrael, men det vill man inte, då krackelerar landet.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 30
All the detained suspects are teenagers, aged 16 to 18, police officials said.
Ynet
Garanterat samma gäng som brukar bränna israeliska flaggor, spotta på andra medborgare och poliser m.m m.m, ett gäng idioter som är övertygade om att de kan/får göra precis vad som helst.
Jag läste några av kommentarerna under artikeln och ngn tog upp att det var tveksamt eftersom det hände under Sabbaten men det har hittills aldrig hindrat dem från att i princip två år varje lördag försöka hindra människor från att komma fram till den enda lördagsöppna parkeringen i Jerusalem eller att stå framför lördagsöppna butiker för att hindra folk från att gå in. Idioter.
Ynet
Garanterat samma gäng som brukar bränna israeliska flaggor, spotta på andra medborgare och poliser m.m m.m, ett gäng idioter som är övertygade om att de kan/får göra precis vad som helst.
Jag läste några av kommentarerna under artikeln och ngn tog upp att det var tveksamt eftersom det hände under Sabbaten men det har hittills aldrig hindrat dem från att i princip två år varje lördag försöka hindra människor från att komma fram till den enda lördagsöppna parkeringen i Jerusalem eller att stå framför lördagsöppna butiker för att hindra folk från att gå in. Idioter.
- Inlägg 31
Idioter.
ja jävlar, det trodde jag inte om dig Lazy, men cred får du...
- Inlägg 32
RedCloud skrev:Jag har en känsla av att vi har haft den här debatten tidigare, och vi kommer inte längre, och det kan mycket väl sluta att vi kastar okvädningsord till varandra som "argument".
JAg har inte kastat okvädningsord moty dig, och frågan är hur enkel frågan är.
först VARFÖR är områdena ockuperade, jo för att israel blev anfallet, utan dessa skulle israel varit kvar på de av fn fastställda gränserna, detta är inte mycket annorlunda än ex karelen, där detta nu tillhär ryssland, som krigsbyrte och led i fredsöverenskommelsen, men när det gäller israel palestina pågår kriget fortfarande, och kraven fråm hamaz är israels förintande och judarnas utplåning, med sådana krav kan det knappast bli fred, så kanske bör dessa s över vad som är realistiskt för dem
- Inlägg 33
och tydligen var det inte heller vuxna män, utan 16 till 18 år, och då räknar du de flesta dessa som BARN....RedCloud skrev:Idioter.
ja jävlar, det trodde jag inte om dig Lazy, men cred får du...
kanske bör fördömandet då mildras och inte längre läggas hela israels befolkning till last?
- Inlägg 34
kanske bör fördömandet då mildras och inte längre läggas hela israels befolkning till last?
varje människa ansvarar för sina handlingar oavsett. Är man 16-18 VET man att man inte ska banka skiten ur en 10-årig flicka.
- Inlägg 35
RedCloud skrev:kanske bör fördömandet då mildras och inte längre läggas hela israels befolkning till last?
varje människa ansvarar för sina handlingar oavsett. Är man 16-18 VET man att man inte ska banka skiten ur en 10-årig flicka.
ok, med andra ord bör dessa behandlas helt som vuxna när det gäller straff?
att svenska myndigheter är flata som inte ger dessa lika kraftiga straff som vuxna?
men du svarade inte på frågan egentligen, ska dessa unga muissdådares dåd lägas hela landet till last och spegla hur landet är?
ska vi se på, samma sätt när det gäller palestinas ungdomar, eller gäller andra regler för dem?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 36
RedCloud skrev:
Men du tror att Norge med invånare som abb vill ha fred?
Absolut.
Tänk att du har otur precis VARJE gång du tänker lillErik....
Verkar vara du som har otur, du är bara för pantad för att begripa det.
- Inlägg 37
ok, med andra ord bör dessa behandlas helt som vuxna när det gäller straff?
jag känner inte till straffrätten i ISrael.
att svenska myndigheter är flata som inte ger dessa lika kraftiga straff som vuxna?
Där VEt jag att barn inte döms som vuxna.
men du svarade inte på frågan egentligen, ska dessa unga muissdådares dåd lägas hela landet till last och spegla hur landet är?
Läggas till last: nej
Speglar dom det Israeliska samhället: ja
ska vi se på, samma sätt när det gäller palestinas ungdomar, eller gäller andra regler för dem?
I vissa fall är deras motstånd helt berättigat, eftersom man både får och ska göra motstånd mot ockupationsmakten.
- Inlägg 38
ericTheDog skrev:RedCloud skrev:
Men du tror att Norge med invånare som abb vill ha fred?
Absolut.
Tänk att du har otur precis VARJE gång du tänker lillErik....
Verkar vara du som har otur, du är bara för pantad för att begripa det.
inte då
- Inlägg 39
Inbegriper detta alla de självmordsbomer och sådant mot restauranger, diskotek, bussar osv där det bara finns civila, inbegriper det intrång i en bostad och mördande av småbarn där, och hur är det spegalr detta även deras folk?
I vissa fall är deras motstånd helt berättigat, eftersom man både får och ska göra motstånd mot ockupationsmakten.
är den ena bättre än den andra?
och är det inget att bry sig om att ena sidan bestraffar sådant och den andra belönar och främjar?
- Inlägg 40
Inbegriper detta alla de självmordsbomer och sådant mot restauranger, diskotek, bussar osv där det bara finns civila, inbegriper det intrång i en bostad och mördande av småbarn där, och hur är det spegalr detta även deras folk?
Folkrätten anger att militära mål är legitima, inte civila
Jag står på de ockuperades sida i deras kamp mot ockupanterna....
och är det inget att bry sig om att ena sidan bestraffar sådant och den andra belönar och främjar?
Så länge ingen Israel dömts för brott mot krigets lagar, så nej...
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 41
[quote="RedCloud"]
jag anser att man kanske skulle kunnat vänta sig mer från de som anser sig vara medborgare i en demokrati.
Men hur var det nu? Var det inte demokratiska val i Gaza? Äri nte det en demokrati då?
menar du att någon av dessa är bättre än de andra?
jag anser att man kanske skulle kunnat vänta sig mer från de som anser sig vara medborgare i en demokrati.
Men hur var det nu? Var det inte demokratiska val i Gaza? Äri nte det en demokrati då?
- Inlägg 42
Var det inte demokratiska val i Gaza?
Dom dumma jävlarna röstade ju "fel" enl USA och världssamfundet.
Sedan gissar jag på att den 10-åriga flickan inte var någon Hamas-soldat....
Najs try, annars....
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 43
RedCloud skrev:Var det inte demokratiska val i Gaza?
Dom dumma jävlarna röstade ju "fel" enl USA och världssamfundet.
Sedan gissar jag på att den 10-åriga flickan inte var någon Hamas-soldat....
Najs try, annars....
Jo men man kan ju tycka att man skulle kunnat vänta sig mer från de som anser sig vara medborgare i en demokrati hur nu de än må ha röstat.
- Inlägg 44
[quote="RedCloud"]
och fortfarande, denna ockupation skulle inte funnits om Israel inte anfsalits och atackerats gång på gång.
och vad gäller palestinierna då?
ISRAEL HAR fängslat många israeler för brott mot palestinier, palestina har inte gjort det med en enda av sina medborgare som begått brott mot israeler, där belönas istället, men du stöder alltså det så länge "ockupationen" pågår?
så då är alltså en majoritet av palestinierna att fördöma eftersom de riktar sig mot enbart civila? Det är ju en bråkdel som riktas mot militära mål.
Folkrätten anger att militära mål är legitima, inte civila
oavsett vad de gör, som ex tar sig inh i en bostad och skär halsen av spädbar¨n, spränget en skolbuss, ett dikotek, mördar en ostrupp, att sådant är helt ok eftersom de är ockuperade?
Jag står på de ockuperades sida i deras kamp mot ockupanterna....
och fortfarande, denna ockupation skulle inte funnits om Israel inte anfsalits och atackerats gång på gång.
Så länge ingen Israel dömts för brott mot krigets lagar, så nej...
och vad gäller palestinierna då?
ISRAEL HAR fängslat många israeler för brott mot palestinier, palestina har inte gjort det med en enda av sina medborgare som begått brott mot israeler, där belönas istället, men du stöder alltså det så länge "ockupationen" pågår?
- Inlägg 45
men du stöder alltså det så länge "ockupationen" pågår?
Alla brott mot krigets lagar ska beivras.
- Inlägg 46
RedCloud skrev:men du stöder alltså det så länge "ockupationen" pågår?
Alla brott mot krigets lagar ska beivras.
Men varför kräver du enbart då att israeler ska åtalas, och mest försöker förminska palestiniernas illdåd?
Tror du inte att det hade gett positiva effekter om just palestiniernas olika dåd riktade enbart mot israels civila upphörde?
Då helt plötsligt skulle det inte längre finnas skäl till motattacker.
- Inlägg 47
Men varför kräver du enbart då att israeler ska åtalas, och mest försöker förminska palestiniernas illdåd?
Det kräver jag inte.
Tror du inte att det hade gett positiva effekter om just palestiniernas olika dåd riktade enbart mot israels civila upphörde?
De upphör när Israel lämna ockuperat område.
"Då helt plötsligt skulle det inte längre finnas skäl till motattacker."
- Inlägg 48
RedCloud skrev:Men varför kräver du enbart då att israeler ska åtalas, och mest försöker förminska palestiniernas illdåd?
Det kräver jag inte.
De upphör när Israel lämna ockuperat område.
"Då helt plötsligt skulle det inte längre finnas skäl till motattacker."
Du menar tömmer hela israel som det står i Hamaz stadgar?
de utrymde hela GAZA, och attackernq ÖKADE
- Inlägg 49
Du menar tömmer hela israel som det står i Hamaz stadgar?
Nej jag menar: lämna ockuperat område, följ FNs resolutioner
Rättfärdiga, enkla åtgärder för fred i regionen.
Är det ngt du kan ställa upp på ?
- Inlägg 50
RedCloud skrev:Du menar tömmer hela israel som det står i Hamaz stadgar?
Nej jag menar: lämna ockuperat område, följ FNs resolutioner
Rättfärdiga, enkla åtgärder för fred i regionen.
Är det ngt du kan ställa upp på ?
JAvisst, men det kan ju inte HAMAZ, och förutsättningarna för att Israel ska göra detta är ju att aqttackerna upphör, de ockuperar ju för att förhindra dessa och pga dessa.
Så ett första steg vore ju att stryka de passager i stadgarna som kräver israels utplånande och judarnas utrotande, samt erkännewr Israels rätt att existera som stat på området fn stadgat, men inget av detta är ju något HAMAZ vill gå med på