ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:
Vart har jag skrivit eller antytt det? Många med mig och jag förstår att en vill form av klyftor går inte komma ifrån att vi har men dessa klyftor som vi håller på att utveckla idag är skadligt för hela landet, för de fattiga och för de rika, för hela samhället!
Var ligger felet i om någon jobbar häcken av sig och på det sättet har mer pengar än den som bara gör sina 40 timmar per vecka, och inte kämpar för att arbeta in mer?
skulle alla ha samma lön oavsett hur mycket eller hur hårt de arbetar?
Alla ha likadana kläder, bo likadant, ha likadana bilar osv osv
så att ingen ojämlikhet rådde
Har aldrig skrivit det som du påstår och överdriver!
Får vi det bästa samhället idag när social utslagning sker, när ätterstupan är verkar bättre än att försöka att få ett socialt bra samhälle? Anser du att de svaga i smahället inte är värda mer än just ätterstupan?
klyftorna är väl fattig rik, medelinkomsttagare rik eller medelinkomsttagare fattig osv...
så länge alla inte har samma är det ju skillnader eller hur?
Men snälla Sniper lyssna/läs det jag skriver jag har aldrig påstått att samhället kan vara utan klyftor men ökade klyftor på detta sätt som vi har idag är skadligt för alla Sverige! Men ni anser väl mig vara kommunist för att jag skriver detta?
Klyftorna har bara ökat marginellt. Vi har fortfarande typ världens näst högsta skatter. Obervera att hela den rödgröna röran accepterade jobbskatteavdragen inför valet 2010. Det finns nog inget parti kvar för dig Anna. Ingen vill ha de galna skattehöjningar du förespråkar.