Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
ANNA2LINK
Sniperace
RedMentalCase
formsvackan
redalert
Secrist
RedCloud
11 posters

Klyftor är bra säger Råttan, andra håller inte med...

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Klyftor är bra säger Råttan, andra håller inte med... - Sida 6 Empty Sv: Klyftor är bra säger Råttan, andra håller inte med...

Inlägg  ericTheDog 2011-08-11, 22:40

ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:

Vart har jag skrivit eller antytt det? Många med mig och jag förstår att en vill form av klyftor går inte komma ifrån att vi har men dessa klyftor som vi håller på att utveckla idag är skadligt för hela landet, för de fattiga och för de rika, för hela samhället!

Var ligger felet i om någon jobbar häcken av sig och på det sättet har mer pengar än den som bara gör sina 40 timmar per vecka, och inte kämpar för att arbeta in mer?

skulle alla ha samma lön oavsett hur mycket eller hur hårt de arbetar?
    Alla ha likadana kläder, bo likadant, ha likadana bilar osv osv
    så att ingen ojämlikhet rådde

Har aldrig skrivit det som du påstår och överdriver!

Får vi det bästa samhället idag när social utslagning sker, när ätterstupan är verkar bättre än att försöka att få ett socialt bra samhälle? Anser du att de svaga i smahället inte är värda mer än just ätterstupan?

klyftorna är väl fattig rik, medelinkomsttagare rik eller medelinkomsttagare fattig osv...

så länge alla inte har samma är det ju skillnader eller hur?

Men snälla Sniper lyssna/läs det jag skriver jag har aldrig påstått att samhället kan vara utan klyftor men ökade klyftor på detta sätt som vi har idag är skadligt för alla Sverige! Men ni anser väl mig vara kommunist för att jag skriver detta?

Klyftorna har bara ökat marginellt. Vi har fortfarande typ världens näst högsta skatter. Obervera att hela den rödgröna röran accepterade jobbskatteavdragen inför valet 2010. Det finns nog inget parti kvar för dig Anna. Ingen vill ha de galna skattehöjningar du förespråkar.
    ericTheDog

Klyftor är bra säger Råttan, andra håller inte med... - Sida 6 Empty Sv: Klyftor är bra säger Råttan, andra håller inte med...

Inlägg  ericTheDog 2011-08-11, 22:44

[quote="F.I.S.T"]
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Det är viktigare att försöka hitta dessa innan de hinner ställa till med eländet.

Här är nyckeln !!

Om skapar ett bättre samhälle med mindre klyftor, blir det färre vansinniga människor som han extremhögerbombaren, och mindre avarter som huserar på forum och är destruktiva och cyniska

Du resonerar som en dum blondin. Fred på jorden och bla, bla, bla
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-08-11, 22:51

RedCloud skrev:
    I Sverige t.ex lider vi av att klyftorna är alldeles för små på gräsrotsnivå.

källa: Timbro

Nej, så var det exempelvis för min svåger, han tjänade mer på att gå hemma arbetslös, än att jobba sex mil hemifrån och tvingas betala barnomsorg för barnen (han var då ensamstående pappa till tre barn)

Resultatet av detta var att både akassa och sjukpenning blev mer kvar av än det blev när han arbetade.

Vilket blir då mest lockande, vara hemma och kunna umgås med barnen och göra vad han ville, eller få mindre pengar och vara från barnen
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-08-11, 22:56

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

Nej, så var det exempelvis för min svåger, han tjänade mer på att gå hemma arbetslös, än att jobba sex mil hemifrån och tvingas betala barnomsorg för barnen (han var då ensamstående pappa till tre barn)

Resultatet av detta var att både akassa och sjukpenning blev mer kvar av än det blev när han arbetade.

Vilket blir då mest lockande, vara hemma och kunna umgås med barnen och göra vad han ville, eller få mindre pengar och vara från barnen

I rest my case...

Tack sniper!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-11, 23:12

ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:

Vart har jag skrivit eller antytt det? Många med mig och jag förstår att en vill form av klyftor går inte komma ifrån att vi har men dessa klyftor som vi håller på att utveckla idag är skadligt för hela landet, för de fattiga och för de rika, för hela samhället!

Var ligger felet i om någon jobbar häcken av sig och på det sättet har mer pengar än den som bara gör sina 40 timmar per vecka, och inte kämpar för att arbeta in mer?

skulle alla ha samma lön oavsett hur mycket eller hur hårt de arbetar?
    Alla ha likadana kläder, bo likadant, ha likadana bilar osv osv
    så att ingen ojämlikhet rådde

Har aldrig skrivit det som du påstår och överdriver!

Får vi det bästa samhället idag när social utslagning sker, när ätterstupan är verkar bättre än att försöka att få ett socialt bra samhälle? Anser du att de svaga i smahället inte är värda mer än just ätterstupan?

klyftorna är väl fattig rik, medelinkomsttagare rik eller medelinkomsttagare fattig osv...

så länge alla inte har samma är det ju skillnader eller hur?

Men snälla Sniper lyssna/läs det jag skriver jag har aldrig påstått att samhället kan vara utan klyftor men ökade klyftor på detta sätt som vi har idag är skadligt för alla Sverige! Men ni anser väl mig vara kommunist för att jag skriver detta?

Klyftorna har bara ökat marginellt. Vi har fortfarande typ världens näst högsta skatter. Obervera att hela den rödgröna röran accepterade jobbskatteavdragen inför valet 2010. Det finns nog inget parti kvar för dig Anna. Ingen vill ha de galna skattehöjningar du förespråkar.

Ha ha ha kul Eric
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2011-08-11, 23:57

redalert skrev:
    RedCloud skrev:

Lite råttgift skulle nog inte skada?

mot vad ?

din otillräcklighet som debattör ?

ledsen då räcker det nog inte ens med råttgift serru....

Skott i pannan kanske är bättre? affraid

Du är lika (kanske tom sjukare) än Anders Breivik!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-08-12, 00:03

Redvictory skrev:
    redalert skrev:
    RedCloud skrev:

mot vad ?

Vi älskar dig också...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-12, 00:38

Ha ha ha ha ha....tur man slipper RöVlappen!

Cyankalium det blir fint! Sad
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-12, 01:31

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    F.I.S.T skrev:

"Vi lever av alla dem som betalar nettoskatter (arbetarna) ifall du inte fattar bättre"

Jasså, det var en revolutionerande åsikt för att komma från höger, jag trodde både vänster och höger var överens om att en majoritet levde genom förvärvsarbete....
    Men utveckla gärna din teori om att "ALLA" lever på dem som betalar nettoskatter Laughing
    Laughing

fick inget svar på detta

HAde INGEN betalat skatt skulle inga samhällsfunktioner funkat, så det ÄR rätt, utan netooskatteberalare så skulle inte många klara sig, det var väl inte så svårt att förstå

Det är inte rätt Sniper, de allra flesta LEVER på egen inkomst, sedan att ett samhälle inte skulle fungera utan skatter, det är en annan sak, som alla vet... nästan...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-12, 01:38

ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    RedCloud skrev:
    Secrist skrev:Varför vågar du inte ta debatten fullt ut? Du slänger dig med påståenden som du inte kan hantera. Ungefär som att säga att vi inte ska ha några CO2-utsläpp för det är inte bra. Rolling Eyes

Akademisk forskning visar att FÖR stora klyftor i samhället (som nu i GB, och snart i Sverige) är skadligt för ALLA, fattiga som rika.
    En del av forumhögern förordar ökade klyftor som något bra.
    Vi ser resultatet i GB idag....

Att du försökrer få det till "inte ta debatten fullt ut" "inte kan hanter" är ju bara dimridåer o dravel från din sida. Dock är jag inte det minsta förvånad.

Inte jag heller RedC. Vi får det samhälle som vi "förtjänar". Vill vi ha ett samhälle med stora klyftor då får de det oroliga samhälle som vi har idag. Om vi skapar ett samhälle med social rättvisa så långt som det går så får hela samhället mindre problem och är inte det bättre än att samhället blir mer och mer oroligt?

Hur kommer det sig att mycket av detta ser vi i världen med? Kan det vara just social oro???

Nej kampen mot ett rättvist samhälle är viktigt, den viktigaste kampen för oss alla människor på jorden. Det handlar om att vi människor ska överleva så länge som möjligt för att inte "utplåna" oss själva i förtid. Människan kommer att dö ut en dag men vi kan ju påverka så att vi får leva så länge vi kan genom att ha en bra politik för alla i världen och det gäller också att ha en bra politik för djuren och naturen.

Lite grann är det så enkelt att det samhälle som inte tillmötesgår vänstermupparna straffas med våld, bränder, stenkastning och plundring.

Det är inte ok men visst är man inte förvånad att vissa reagerar med att förstöra, det är ju för att väcka uppmärksamhet och att samhället ändrar sig så att fler blir nöjda.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-08-12, 01:40

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    F.I.S.T skrev:

"Vi lever av alla dem som betalar nettoskatter (arbetarna) ifall du inte fattar bättre"

Jasså, det var en revolutionerande åsikt för att komma från höger, jag trodde både vänster och höger var överens om att en majoritet levde genom förvärvsarbete....
    Men utveckla gärna din teori om att "ALLA" lever på dem som betalar nettoskatter Laughing
    Laughing

fick inget svar på detta

HAde INGEN betalat skatt skulle inga samhällsfunktioner funkat, så det ÄR rätt, utan netooskatteberalare så skulle inte många klara sig, det var väl inte så svårt att förstå

Det är inte rätt Sniper, de allra flesta LEVER på egen inkomst, sedan att ett samhälle inte skulle fungera utan skatter, det är en annan sak, som alla vet... nästan...

Tror du det?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Klyftor är bra säger Råttan, andra håller inte med... - Sida 6 Empty Mångkultur

Inlägg  Secrist 2011-08-12, 07:44

ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Nej för just konsekvensern av ett ökat klassamhälle är just oro och oro kan uttryckas på många sätt...

Och ökad mångkultur.

Jag kan hålla med om detta till en viss grad. Samhället vi har idag sker det mycket kulturkrockar i.

I ett mångkulturellt samhälle där måste alla få ha vilken religion som helst men det är svensk lag som gäller trotts detta. Detta måste vi se skillnad på.

De invandrare som har kommit hit måste ta till sig den svenska kulturen också plus att de har sin egen kultur för det är här "krockarna sker".

Svenska regler och lagar gäller i hela Sverige oavsett vem du är, om du så är kristen, jude, muslim, Katolik mm. De lagar och regler som vi har styr vårat gemensamma land.

Samtidigt så måste vi svenskar acceptera andra kulturer om de inte är extrema.

Men som sagt vi lever i Sverige där våra regler och lagar gäller och så måste det vara för oss alla svenskar!

Nu får du passa dig Anna. Nu är du snubblande nära att bli stämplad som rasist av politiskt korrekta på vänsterkanten.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-12, 10:35

Redvictory skrev:
    redalert skrev:
    RedCloud skrev:

mot vad ?

Kallar du dig själv för du?

skott i pannan på svartråttor är effektivt
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2011-08-12, 10:37

Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    redalert skrev:
    RedCloud skrev:

mot vad ?

Nej! den som så ivrigt vill sätta en kula i pannan på sina meningsmotståndare!
    fattar du? (förmodligen inte)
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-12, 10:40

[quote="ericTheDog"]
    F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Det är viktigare att försöka hitta dessa innan de hinner ställa till med eländet.

Här är nyckeln !!

Om skapar ett bättre samhälle med mindre klyftor, blir det färre vansinniga människor som han extremhögerbombaren, och mindre avarter som huserar på forum och är destruktiva och cyniska

Är man förvånad över att du INTE vill ha fred på jorden ??... njää inte mycket Cool Så det sunda menar du är att skapa en värld med ökade konflikter ?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2011-08-12, 10:45

[quote="F.I.S.T"]
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:

Här är nyckeln !!

Är man förvånad över att du INTE vill ha fred på jorden ??... njää inte mycket Cool Så det sunda menar du är att skapa en värld med ökade konflikter ?

Det ironiska är att han ena stunden förespråkar en vit arisk ras för att nästa andetag dumförklara den ha,ha,ha
    Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-12, 10:51

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

Nu ställer jag mig tvivlande till de fakta du framlägger här, och dess omfattning.
    Men även om det vore sant, att en promille av befolkningen råkar ut för en sådan sitts, så bör du i första hand fråga dig hur det kommer sig att en sådan situation uppstår. Och sedan vad man ska göra åt det.
    ' Högerns lösning på ett problem som knappt existerar, har hittills varit att dra in inkomsten för sjuka människor, och jaga dessa och arbetslösa med blåslampa.
    På vilket sätt löser det din svågers situation ?
    Och när var detta påstådda inträffade ?. Tillåt mig tvivla, med tanke på högerns lögnpropaganda om det "utbredda fusket", som i sin tur bara var en lögn fabricerad för att kunna få skattelättnader till rika, subventioner till de rika, där kristallkronor skall putsas med skattelättnader,. Och detta kan du bara få skattelättnad för om du uppnår en viss summa av denna tjänst. Är inte detta lite märkligt hörrni.... man skulle nästan kunna tolka det som att det ska gynna höginkomsttagare ???

Man löser inte din svågers situation genom att försämra för sjukskrivna och arbetslösa.
    Man löser den gen andra regeländringar som gynnar din svåger genom att se till att även deltidsarbete är lönsamt, och uppmuntra även detta, speciellt med tanke på att det är ett arbetstidsformat som de flesta småföretagare är gynnade av att tillhandahålla.....

Och man löser det genom att föra en bra småföretagarpolitik, vilket alliansen inte alls kunnat presentera, men MP och V hade förslag som låg i topp hos småföretagarna.
    Och man löser det genom löneavtal som gynnar arbete
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-08-12, 10:54

[quote="Redvictory"]
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:

Här är nyckeln !!

Det ironiska är att han ena stunden förespråkar en vit arisk ras för att nästa andetag dumförklara den ha,ha,ha
    Very Happy

Cool ... plus att jag inte är blond.... ger mig fan på att han är det, eller så är han som Hitler i den frågan, propagerar för den ariska rasen, när han själv är kort och mörk, dvs allt annat än arisk
    cyclops
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2011-08-12, 11:01

[quote="F.I.S.T"]
    Redvictory skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:

Här är nyckeln !!

Very Happy

Cool ... plus att jag inte är blond.... ger mig fan på att han är det, eller så är han som Hitler i den frågan, propagerar för den ariska rasen, när han själv är kort och mörk, dvs allt annat än arisk
    cyclops

Jag tror han är kort gråhårig (fd mörk) och har en mycket liten snopp! dessutom lider han av impotens! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-12, 11:25

Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    redalert skrev:
    RedCloud skrev:

mot vad ?

Nej! den som så ivrigt vill sätta en kula i pannan på sina meningsmotståndare!
    fattar du? (förmodligen inte)

Men han ville ju bara sätta en glasskula i pannan, det vet du väl att han inte menade en kula från ett vapen, precis på samma sätt som du inte menade att giftmörda Råttan, utan istället bara vanliga råttor...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-12, 11:35

Man löser inte din svågers situation genom att försämra för sjukskrivna och arbetslösa.
    Man löser den gen andra regeländringar som gynnar din svåger genom att se till att även deltidsarbete är lönsamt, och uppmuntra även detta, speciellt med tanke på att det är ett arbetstidsformat som de flesta småföretagare är gynnade av att tillhandahålla.....

Men man löser dem inte genopm att propagera för att sjukpenning mm ska vara högre, för det är en sanning som är välkänd, slipper man barnomsorg för ex tre barn och slipper 12 mils bilkörning om dagen till jobbet så lönar det sig för väldigt många att vara hemma arbetslösa eller sjukskrivna eftersom det blir mer pengar kvar i börsen, och kvalitetstid med barnen, samt att man kanske kan göra vad man vill under dagarna...

Men jag har aldrig sagt något om att försämra för de sjuka och arbetslösa, men att förbättra blir väl lite av att då måste det förbättras rejält även för dessa som skulle tjäna på att vara hemma, ex att resor till och från arbetet blev helt fria utan kostnad, att dagis var gratis osv...

för du håller väl med om att det SKA löna sig att arbeta, att de som arbetar ändå bär tjäna på detta?

Jag ex gnäller INTE för att jag har mindre att leva på än den arbetande....

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-08-12, 11:48

F.I.S.T skrev:
    Nu ställer jag mig tvivlande till de fakta du framlägger här, och dess omfattning.
    Men även om det vore sant, att en promille av befolkningen råkar ut för en sådan sitts, så bör du i första hand fråga dig hur det kommer sig att en sådan situation uppstår.

Är det inte du som skall fråga dig hur en sådan situation uppstått?

Kan det ha något med skattetrycket och bidragssystemets storlek att göra? Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-08-12, 11:56

tror du att du hade kunnat leva på din inkomst om samhälet inte fungerade, ingen kollektivtrafik, ingen soptömning, inget kommunalt vatten och avlopp, ingen infrastruktur med vägar och kommunikationer osv osv.

så utan skatterna som finansierar allt detta skulle man få svårt att leva på sin inkomst.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-08-12, 12:04

Secrist skrev:Varför vågar du inte ta debatten fullt ut? Du slänger dig med påståenden som du inte kan hantera. Ungefär som att säga att vi inte ska ha några CO2-utsläpp för det är inte bra. Rolling Eyes

Men ge dig secrist, sitter du fortfarande och väntar på debatt från kackerlackan med den inrökta hjärnan? Han har ju förstånd som typ, en elak 4 åring som befinner sig i en vuxen lönnfet mans kropp.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-08-12, 12:27

[quote="Redvictory"]
    F.I.S.T skrev:
    Redvictory skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:

Här är nyckeln !!

Very Happy

cyclops

Jag tror han är kort gråhårig (fd mörk) och har en mycket liten snopp! dessutom lider han av impotens! Very Happy

Detta var ett bra vänsterinlägg Fisten. Jag är förstummad.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:37