Ja ha ... osså blev han tvungen att skifta fokus till utomlands för 70 år sedan .... tycker du inte själv att det är våldsamt off fokus ?... ni kan inte föra en debatt utan att dra in vad ett HELT ANNAT LAND , gjorde för 70 ÅR SEDAN !!
Det avslöjar otvivelaktigt brist på relevans och sanningsgrund från er sida, men franförallt brist på argument
nej Fisten, det var inte 70 år sedan, det förekom ända fram till berlinmurens fall och en del efterårt, jag själv var i olika hamnar i sovjetunionen i mitten/slutet på sjuttiotalen, och det är fanimej inte några 70 år, utabn närmare trettio år.
Att det är vänstern som varit för förbud och övervakarmentalitet är fakta och inget som ligger väldigt långt tillbaka i tiden.
det var också på det sättet tt systremblaget HaR haft lista på persdoner so INTE fick köpa alkohol, och gissa under vilken regering detta förekom, precisw som motboken och förslaget om att förbjuda PARAOLER för de utarmade den svenska kulturen *asg*
Och du .... du skiftade fokus nu från vilka som införde FRA och övervakning av medborgarna ... tänk vilken överaskning
och tänk då på att detta var något jag starkt fördömde, alltså gick emot högern i denna fråga, något som du ch dina gelikar inte vgör när det gäler era menibgsfränder, då ärt det tyst eller bortförklaras *asg*
Jag är av annan åsikt !
det vet vi, men ännu har du inte kunnatv underbugga detta mer än qtt det underlättar för alkisar i oråfen där det är svårt att få tag på alkohol, men du hqar inte kunnat visa ett enda sådant omnråde, du har heller inte kunnat visa på hur det skulle öka drickandet heller eftersom allt detta existerar lagigt med andra leverantörer, och att det vär aldrg leverans samma dag osv.
skillnaden är inte stor att jag kan gå in på blomsteraffären i byn jag bor och beställa så har de den där dagen efter, som ombud för bolaget, men när jag sjule beställ av bolaget enlig förslaget tar det flera arbetsdagar, och leverantören är skyldig att kolla nykterheten, och att det är rätt person som tar emot osv, nej, detv är nog inget bra alktewrnativ för alkisen som skicka någon annan att hämmta, hur full han än är så får han sitt brännvin på andra väger