Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
foliesvackan
berralarzon
GustavAnder
Susz X
KickTheRasist
Secrist
lazy
Regndrottning
theward
MartinLindgren
ANNA2LINK
Dao
womanlover
17 posters

Ondskan frodas i världen

womanlover
    womanlover

Antal inlägg : 421

Ondskan frodas i världen Empty Ondskan frodas i världen

Inlägg  womanlover 2009-11-07, 20:53

Varför har världen blivit så OND ?
    I dag kan inte två killar ta en rättvis fight - t.ex slåss lite om en tjej - på en dans eller ett disco.
    Nähä - nu ska man sparka den som ligger - helst i huvudet.
    Denna omsvängning av moralen har skett på kort tid. 10 - 15 år.
    Beror detta månne på:
    1: Invandringen
    2: Våldsfilmer
    3: Våldsamma dataspel

Jag vet inte - men jag lutar åt att alla tre har lite skuld i det hela.

Vad tror ni ?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Ondskan frodas i världen Empty Sv: Ondskan frodas i världen

Inlägg  Dao 2009-11-07, 20:56

Inget av dessa!

Den stora skurken här är att samhället har vänt människorna ryggen. Idag är det egoism, alltså den starkes rätt, som gäller - och som ständigt heroiseras. Detta på solidaritetens bekostnad.

Idag sker inga brott när de sker, utan först när man åker fast och döms för dessa. Undviker man detta, är man en hjälte!

Allt enligt läran som gäller idag!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-07, 21:06

Ja det Dao skriver sämmer.Mycket av det som är av ondo i samhället har med människors frustration över att just samhället har svikit dom(politiker). Uppfostran har betydelse med. Respekten för varann att acceptera varandra och varandras olikheter är viktigt i ett land. Vart har den tagit vägen? Vad händer med jämställdheten i landet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-07, 22:02

Förmodligen är womanlover ute efter invandrar skalper i vanlig ordning,
    naturligtvis helt orättvist,
    Våldsverkare är lika goda kålsupare oavsett ursprung!

Sen är ju jag säker på att många av dom våldsamma populäraste tvspelen haqr stor del, då det säkert finns dom som tar efter,

Tänker då i första hand på spelen janne Josefsson visade i förra säsongens debatt när frågan var uppe,

Det ena spelet byggde på att slita in en prostituerad i bilen,våldta henne för att sen dra ut henne och hugga ihjäl tjejen med kniv?

Det andra gällde att smyga runt och leta upp hemlösa uteliggare och knivhugga eller skära halsen av så många som möjligt?

Vad är tanken och meningen bakom att barn och ungdomar som är påverkbara spelar sådana våldspel?

Nu påstår ju inte jag att alla påverkas av spelen,men det är tillräckligt illa om några gör det!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-07, 22:12

Det stora problemet är att föräldrarna idag i alltför stor utsträckning inte har varken tid eller ork att engagera sig i sina barn och deras uppväxt ordentligt.
    Barnen har ingen som lär dem rätt eller fel, eller förklarar att tex filmer och spel inte är verkliga...
    Ingen som som säger åt dem när de ska komma hem, eller som ringer efter dom, alternativ åker och letar efter dem om de inte kommer hem när de borde..
    ingen som bryr sig om hur deras skolarbete går osv

barnen/ungdomarna idag är bortskämda när det gäller prylar och pengar, men kärlek o omtanke har de fått alldeles för lite av...

Detta leder till att alltför stor del växer upp till att bli relativt känslokalla, ytliga och egoistiska vuxna individer
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-07, 22:17

theward skrev:Det stora problemet är att föräldrarna idag i alltför stor utsträckning inte har varken tid eller ork att engagera sig i sina barn och deras uppväxt ordentligt.
    Barnen har ingen som lär dem rätt eller fel, eller förklarar att tex filmer och spel inte är verkliga...
    Ingen som som säger åt dem när de ska komma hem, eller som ringer efter dom, alternativ åker och letar efter dem om de inte kommer hem när de borde..
    ingen som bryr sig om hur deras skolarbete går osv

barnen/ungdomarna idag är bortskämda när det gäller prylar och pengar, men kärlek o omtanke har de fått alldeles för lite av...

Detta leder till att alltför stor del växer upp till att bli relativt känslokalla, ytliga och egoistiska vuxna individer

Rätt det som du skriver med Theward!!!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-11-08, 00:24

I dag kan inte två killar ta en rättvis fight - t.ex slåss lite om en tjej

Jävla mansgrissnack!

Skulle två killar slåss om vem som skall 'ha' henne? Precis som hon vore någon sak som vinnaren kunde lägga beslag på.

Tjejer kan faktisk själv välja utan att två puckon behöver slåss. Jävla testosteronet som förvandlar människor till djur!

Mansgris är rätta ordet!

queen
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-11-08, 00:30

Regndrottning skrev:

Jävla mansgrissnack!

Skulle två killar slåss om vem som skall 'ha' henne? Precis som hon vore någon sak som vinnaren kunde lägga beslag på.

Tjejer kan faktisk själv välja utan att två puckon behöver slåss. Jävla testosteronet som förvandlar människor till djur!

Mansgris är rätta ordet!

queen

Håller med dej!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-08, 00:32

martin7lindgren skrev:Förmodligen är womanlover ute efter invandrar skalper i vanlig ordning,
    naturligtvis helt orättvist,
    Våldsverkare är lika goda kålsupare oavsett ursprung!

Sen är ju jag säker på att många av dom våldsamma populäraste tvspelen haqr stor del, då det säkert finns dom som tar efter,

Tänker då i första hand på spelen janne Josefsson visade i förra säsongens debatt när frågan var uppe,

Det ena spelet byggde på att slita in en prostituerad i bilen,våldta henne för att sen dra ut henne och hugga ihjäl tjejen med kniv?

Det andra gällde att smyga runt och leta upp hemlösa uteliggare och knivhugga eller skära halsen av så många som möjligt?

Vad är tanken och meningen bakom att barn och ungdomar som är påverkbara spelar sådana våldspel?

Nu påstår ju inte jag att alla påverkas av spelen,men det är tillräckligt illa om några gör det!

Vem kan tycka om att spel dessa spel då som du nämner martin??? Vilka rent ut sagt sjuka spel!!!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-08, 00:53

Regndrottning skrev:

Jävla mansgrissnack!

Mansgris är rätta ordet!

queen

Ett problem är att det faktiskt finns tjejer som gillar när killar slåss om dem, rent fysiskt också.
    Vad ska man kalla dessa tjejer??

Jag har aldrig fattat vitsen med att slåss, i annat än i rent självförsvar eller för att rädda någon annan från att råka riktigt illa ut.....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-08, 01:28

Någonting säger mig att Womanlover inte var seriös i debattstarten, utan enbart var ute efter att provocera!

Trots det tycker jag debatten skall tas! Varför är samhället råare nu än tidigare?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Ondskan frodas i världen Empty Rått

Inlägg  Secrist 2009-11-08, 02:24

Trots det tycker jag debatten skall tas! Varför är samhället råare nu än tidigare?

Beror på vad du menar med tidigare. Som en forskare lite ironiskt uttryckte det: "Krogvåldet har sjunkit stadigt sedan 1600-talet." Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-08, 03:11

Secrist skrev:Trots det tycker jag debatten skall tas! Varför är samhället råare nu än tidigare?

Beror på vad du menar med tidigare. Som en forskare lite ironiskt uttryckte det: "Krogvåldet har sjunkit stadigt sedan 1600-talet." Smile

Krogvåld och slagsmål har funnits i alla tider, i stort sett - men det har blivit råare. På femtiotalet boxades man, och man slogs mestadels inte nedanför bältet och inte på de som låg ner, generellt sett. På 70- och 80-talet kom sparkarna in, inte sällan bakifrån och på de som låg ner.

Det HAR blivir råare - inte enbart vad gäller våldet. Äldre människor minns när man kunde ställa en oåst cykel utanför affären och den var kvar när man kom ut. Det är enbart en utopi nuförtiden. Gränserna för vad som är acceptabelt har tänjnts på hela skalan.

Givetvis har det varit rått och omoraliskt tidigare, men då oftast i små grupper eller i mindre områden. Nu sker det rent allmänt och bland betydligt fler!

Dock verkar det extrema våldet ha stannat vid en nivå vi fick vid 90-talet, men det är ändock på tok för högt!!!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-08, 03:13

Dao skrev:
    Secrist skrev:Trots det tycker jag debatten skall tas! Varför är samhället råare nu än tidigare?

Krogvåld och slagsmål har funnits i alla tider, i stort sett - men det har blivit råare. På femtiotalet boxades man, och man slogs mestadels inte nedanför bältet och inte på de som låg ner, generellt sett. På 70- och 80-talet kom sparkarna in, inte sällan bakifrån och på de som låg ner.

Det HAR blivir råare - inte enbart vad gäller våldet. Äldre människor minns när man kunde ställa en oåst cykel utanför affären och den var kvar när man kom ut. Det är enbart en utopi nuförtiden. Gränserna för vad som är acceptabelt har tänjnts på hela skalan.

Givetvis har det varit rått och omoraliskt tidigare, men då oftast i små grupper eller i mindre områden. Nu sker det rent allmänt och bland betydligt fler!

Dock verkar det extrema våldet ha stannat vid en nivå vi fick vid 90-talet, men det är ändock på tok för högt!!!

Ja visst är det så!!!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-08, 05:14

womanlover skrev:Varför har världen blivit så OND ?
    I dag kan inte två killar ta en rättvis fight - t.ex slåss lite om en tjej - på en dans eller ett disco.
    Nähä - nu ska man sparka den som ligger - helst i huvudet.
    Denna omsvängning av moralen har skett på kort tid. 10 - 15 år.
    Beror detta månne på:
    1: Invandringen
    2: Våldsfilmer
    3: Våldsamma dataspel

Jag vet inte - men jag lutar åt att alla tre har lite skuld i det hela.

Vad tror ni ?

Jag skulle kunna spöa skiten ur dig din äckliga Valon-slav tjockis utan tvekan hälsningar från en blatte !!

Smile
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-11-08, 05:34

Våldsfilmer och spel med våld kan ja hålla med om.
    Men inte ENBART det.I de spelen finns oxå LJUD!
    Alla påverkas via sinnet hörseln- oxå om man inte HÖR ljudet.

Ungar indoktrineras ju på så sätt- det är inte en nyhet.Även vuxna.
    Men att lägga skulden på invandrare- då är man enbart dum och lat
    och har inte kunskap om vad som finns mer.
    Du gör det förbannat enkelt för dig själv- slippa skaffa kunskap typ..!
    Så får andra lida för det- fy faan!

Hört talas om anabola? gBL? Blandmissbruk? Syntetiskt framställda
    preparat som säljs på nätet som "happy tripping" och dessas biverkningar??
    Tydlien icke.
    Läs på för faan du är ju pinsam womanlover.

En aspekt till är hur folk påverkas av ljud
    - oxå texter i musik etc..

Bara ett enda exempel:

"- Det viktiga är att du har någon form av avsikt med det du gör, och bara inte sätta en mikrofon framför högtalaren och få feedback, bara för att göra det. Det bör finnas en tanke med det.

Hjorten är buller kan vara från ett par sekunder upp till 40 minuter. Ett projekt han arbetar med nu är att få folk att e-post honom ljudfiler som är exakt två sekunder lång, inte mer än två filer per person. Av de 450 två andra filer kommer han att sätta ihop en 15 minuter lång bit. Tanken är inte hans egen, fann han det på ett buller forum på Internet."

se mer här:
    http://www.johanhjort.se/interview-upsala_nya_tidning_2007

[b]Hur upplever andra denna ljudterrorism då?
    saxat:

"C.G, 61 år.
    Det var fruktansvärt för mina öron! Bara en stor pip. Annars lyssnar jag ganska blandad musik. Men jag får inte denna genre.

N.H, 27 år.
    Jag tror att detta är det värsta ljud jag någonsin hört i mitt liv. Om du vill bli helt rasande detta förmodligen bra."

http://www.johanhjort.se/interview-uppsalatidningen_2007
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-08, 05:52

citat:
    "Våldsfilmer och spel med våld kan ja hålla med om.
    Men inte ENBART det.I de spelen finns oxå LJUD!
    Alla påverkas via sinnet hörseln- oxå om man inte HÖR ljudet."

Hej Susz trevligt att mötas ikväll Smile ... Våldsfilmer eller våldsspel påverkar inte någon människa som är icke psykisk instabil , däremot dem som har grova psykiska problem kanske ja!

citat:
    "Ungar indoktrineras ju på så sätt- det är inte en nyhet.Även vuxna."

Tja alltså se ovan till exempel om man är grov psykiskt sjuk då skall man hålla sig inom instängda dörrar på psyket , och det innebär att man skall "Absolut" inte ha något kontakt med världen och inte minst kontakt med våldsspel , för att man vet ju aldrig vilken psykotisk anfall denna personen kommer att få!!

citat:
    "Men att lägga skulden på invandrare- då är man enbart dum och lat
    och har inte kunskap om vad som finns mer."

Ja Muhamed är störd i huven och denna har flugit med Boeing 727 på WTC enbart för att denne tyckte att det var häftigt att döda 3.000 amerikaner sant??

citat:
    "Du gör det förbannat enkelt för dig själv- slippa skaffa kunskap typ..!
    Så får andra lida för det- fy faan!"

Ursäkta men jag tror att du vill vakna en "dead brain" Lycka till !

"Hört talas om anabola? gBL? Blandmissbruk? Syntetiskt framställda
    preparat som säljs på nätet som "happy tripping" och dessas biverkningar??
    Tydlien icke.
    Läs på för faan du är ju pinsam womanlover."

Jag tror inte att Valonen är skadat av något kemikaliskt framställning jag tror att denna transvestit är född på så sätt tyvärr Sad
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-11-08, 06:00

Hej- ja det var nicee och längesen...
    Hoppas allt är bra med dig KTR!
    Du- läs lite mer om ljudterrorism..
    det finns snubbar som skriver att Uppsala måste utplånas
    och en massa annat dravel om man länkar si fram.
    Har även funnit länkar om att ljudterrorism finns på fler orter
    tex Helsinborg.
    Det säljs ju på nätet oxå..

Och visst är det så KTR- att vi människor påverkas via våra SINNEN
    - alltså även av ljud som vi är så vana vid att de bara finns där.
    Påstå inte att det inte är så i spel?!
    Skulle de vara ett undantag? Jisses- reklambranchen kan konsten att påverka
    - varför skulle de
    vara ensamma om att kunna det?

(Tänk om den där förbannade snubben kunde göra ljud som påverkar människor att vara goda i stället?!
    Då hade det varit helt okej- men nu är ja förbannad på skitstöveln..grrrr!)

Eller huur..

Senast ändrad av Susz X den 2009-11-09, 21:59, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-11-08, 06:13

citat:
    "Hej- ja det var nicee och längesen...
    Hoppas allt är bra med dig KTR!"

Hej Susz ja det är helt ok jag tog en sen semester och fick nostalgi efter min hemland och även min svenska drottning tyckte att det var helt ok att slappna av efter buisness ... nu är vi i Split och badar faktisk Smile kan du tänka dig ??!

citat:
    "Du- läs lite mer om ljudterrorism..
    det finns snubbar som skriver att Uppsala måste utplånas
    och en massa annat dravel om man länkar si fram."

Tja människor med makt har försökt alltid att styra andra på ett eller annat sätt till exempel genom reklam etc..

Om jag skall vara ärligt jag förstår exakt vad du menar med ljud , det finns ju faktisk instrumentet som kan användas som ljud vapen och då kan vi snacka om väldigt låga db (Decibel) som inte en människa hör men man kan vara faktisk påverkad av , men jag tror att denna används mest i militära syftet , så jag tror inte att dem har något i värde att terrorisera mig och dig till exempel Smile

Trevligt helg på dig!!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-11-08, 10:12

Såå..det finns alltså även vapen- satt just och funderade på det,,,( hur ser de ut och hur funkar de då?)

Jo- hur det skadar de där inspelninara är ju tex det denne hjort skriver
    - att ett ljud kan vara att det låter som krig på långt håll..
    Tänk då en person som flytt från tortyr, våldtäkt och krig..
    pale
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Ondskan frodas i världen Empty höra

Inlägg  GustavAnder 2009-11-08, 18:05

Dao skrev:Någonting säger mig att Womanlover inte var seriös i debattstarten, utan enbart var ute efter att provocera!

Den debatten skulle kommit för 20 år sen. idag är det försent, rasister och taliban-kramare styr den debatten.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-11-08, 18:17

[quote="GustavAnder"]
    Dao skrev:Någonting säger mig att Womanlover inte var seriös i debattstarten, utan enbart var ute efter att provocera!

Den debatten skulle kommit för 20 år sen. idag är det försent, rasister och taliban-kramare styr den debatten.[/quote

Nu är du väl ute på en långcykeltur långt i från potta din asfultruhten/gustavander "tjyven" ska bli intressant hur du ska komma ur ditt inlägg nu, fast du skyller säkert på någon annan, och för ordningens skull kanske du "tjyven" tala om vem någon annnan är?
    Sicken dåre du är..
    //berra
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-11-08, 18:53

Råheten är en funktion av människans minskade betydelse i förhållande till pengarna. I ett nyliberalt samhälle är ekonomi den enda måttstocken.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-11-08, 19:19

GustavAnder skrev:

Den debatten skulle kommit för 20 år sen. idag är det försent, rasister och taliban-kramare styr den debatten.

I sådana fall är det rasisterna, för några "Talibankramare" finns det inte på detta forumet, mer än i din fantasi!

Och desto viktigare att debatten görs idag, så inte rasisterna gör den till sin!
    Thrakath
    Thrakath

Antal inlägg : 225

Ondskan frodas i världen Empty Videovåld och dataspelsvåld.....

Inlägg  Thrakath 2009-11-08, 20:41

Jag har gillat strategispel ett bra tag nu och jag har inte erövrat världen....

Än! Twisted Evil

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 20:15