Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
redalert
RedCloud
Secrist
Infra
8 posters

    SD i stort opinionsras

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    SD i stort opinionsras Empty SD i stort opinionsras

    Inlägg  Infra 2011-07-10, 23:43

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SD i stort opinionsras Empty Knasigt

    Inlägg  Secrist 2011-07-11, 00:54

    Sidorna du länkade till torde väl höra till kvällens märkligaste. De får SMR att framstå som liberala. Rolling Eyes
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  Infra 2011-07-11, 04:07

    Bock och tack. Smile

    Tja, en gör så gott en kan.
    Like a Star @ heaven
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  RedCloud 2011-07-11, 08:20

    När SD lämnar sin kärnfråga att hata allt icke-ariskt och försöker leka seriöst parti blir deras medlemmar lite vilsna...och drar sig förmodligen ännu mer åt höger.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  redalert 2011-07-11, 09:27

    RedCloud skrev:När SD lämnar sin kärnfråga att hata allt icke-ariskt och försöker leka seriöst parti blir deras medlemmar lite vilsna...och drar sig förmodligen ännu mer åt höger.

    Kan inte du lägga av att skriva här för bövelen? Evil or Very Mad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  RedCloud 2011-07-11, 10:05

    Kan inte du lägga av att skriva här för bövelen?

    ha ha ha....den "demokratiska" forumhögerns syn på yttrande och åsiktsfrihet har mycket att önska...

    Hade du ingen åsikt om trådens ämne idag heller BlueHeaven ?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  SiP 2011-07-11, 10:29

    RedCloud skrev:När SD lämnar sin kärnfråga att hata allt icke-ariskt och försöker leka seriöst parti blir deras medlemmar lite vilsna...och drar sig förmodligen ännu mer åt höger.

    De flesta av SD´s väljare kommer från vänsterblocket, antagligen p.g.a. att det är arbetarklassen som får betala för den invandringspolitik som förts i detta land under lång tid, det skapas inga ghetton på Djursholm eller Lidingö de skapas där arbetarklassen bor och alltså så drabbas denna klass av inkompetenta utredare som inte ser verkningarna av deras mångkulturella experiment.

    Så länge det sitter såna som dig och låtsas att det är ett högerproblem så kommer SD att växa sig allt starkare i förorterna och på arbetsplatser, försöker man som du sopa problemet under mattan så är chansen stor att det blir så stort att det inte går att gömma det under mattan längre inom en snar framtid..
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  RedCloud 2011-07-11, 10:32

    De flesta av SD´s väljare kommer från vänsterblocket, antagligen p.g.a. att det är arbetarklassen som får betala för den invandringspolitik som förts i detta land under lång tid, det skapas inga ghetton på Djursholm eller Lidingö de skapas där arbetarklassen bor och alltså så drabbas denna klass av inkompetenta utredare som inte ser verkningarna av deras mångkulturella experiment.

    Detta tror jag först jag ser en seriös källa, själv tror jag det är extremhögern som fångas upp i SD

    Så länge det sitter såna som dig och låtsas att det är ett högerproblem så kommer SD att växa sig allt starkare i förorterna och på arbetsplatser, försöker man som du sopa problemet under mattan så är chansen stor att det blir så stort att det inte går att gömma det under mattan längre inom en snar framtid..

    SD ÄR ett högerparti, ingen tvekan om saken, så det är ju ett högerproblem.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  SiP 2011-07-11, 10:46

    RedCloud skrev:
    De flesta av SD´s väljare kommer från vänsterblocket, antagligen p.g.a. att det är arbetarklassen som får betala för den invandringspolitik som förts i detta land under lång tid, det skapas inga ghetton på Djursholm eller Lidingö de skapas där arbetarklassen bor och alltså så drabbas denna klass av inkompetenta utredare som inte ser verkningarna av deras mångkulturella experiment.

    Detta tror jag först jag ser en seriös källa, själv tror jag det är extremhögern som fångas upp i SD

    Så länge det sitter såna som dig och låtsas att det är ett högerproblem så kommer SD att växa sig allt starkare i förorterna och på arbetsplatser, försöker man som du sopa problemet under mattan så är chansen stor att det blir så stort att det inte går att gömma det under mattan längre inom en snar framtid..

    SD ÄR ett högerparti, ingen tvekan om saken, så det är ju ett högerproblem.

    Du är inte ofta ute på arbetsplatser typ byggen va, och du sätter aldrig din fot i förorterna, den vanlige arbetaren har tröttnat på politiker som tvingar på dem ett experiment som på många håll slagit åt helvete bakut..

    Men som sagt, sopa problemet under mattan har ju funkat förr, nazismen, kommunismen, ny demokrati och nu senaste valet SD, bra strategi ni/du har....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  Infra 2011-07-11, 10:54

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  RedCloud 2011-07-11, 10:54

    Du är inte ofta ute på arbetsplatser typ byggen va, och du sätter aldrig din fot i förorterna, den vanlige arbetaren har tröttnat på politiker som tvingar på dem ett experiment som på många håll slagit åt helvete bakut..

    När jag inte har semester så tillbringar jag ju mina 8 timmar på en arbetsplats, dock inte byggen etc.
    Får en liten fadd smak i munnen när jag hör "den vanlige arbetaren", vem är han ?
    Jag frågade efter en seriös källa, inte hörsägen.

    Självklart har en del sossar gått på SDs myt om folkhemmet, men min starka övertygelse är att SDs kärnväljare kommer högerut.

    Men som sagt, sopa problemet under mattan har ju funkat förr, nazismen, kommunismen, ny demokrati och nu senaste valet SD, bra strategi ni/du har....

    Jag känner min historia SiP, den som inte gör det tvingas uppleva den igen och igen och igen.
    SDs agerande i Sverige är en blåkopia av Tyskland på -30-talet, man har bara bytt ut ras mot kultur. Jude mot muslim, i övrigt är det exakt samma skit.
    Och med facit i hand vet vi ju vad som hände förra gången....

    SCB har räknat ut att efter 2030 minskar de etniska svenskarna i antal, vi föder för få barn helt enkelt så vi har då två val, antingen gå under som nation eller ha invandring. Att då lägga sin röst och sina sympatier på SD verkar bra korkat.

    Notera också att när SD leker seriöst parti så sviker väljarna, en tredjedel har lämnat enligt senaste opinionsundersökningarna.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  SiP 2011-07-11, 11:25

    RedCloud skrev:
    Du är inte ofta ute på arbetsplatser typ byggen va, och du sätter aldrig din fot i förorterna, den vanlige arbetaren har tröttnat på politiker som tvingar på dem ett experiment som på många håll slagit åt helvete bakut..

    När jag inte har semester så tillbringar jag ju mina 8 timmar på en arbetsplats, dock inte byggen etc.
    Får en liten fadd smak i munnen när jag hör "den vanlige arbetaren", vem är han ?
    Jag frågade efter en seriös källa, inte hörsägen.

    Självklart har en del sossar gått på SDs myt om folkhemmet, men min starka övertygelse är att SDs kärnväljare kommer högerut.

    Men som sagt, sopa problemet under mattan har ju funkat förr, nazismen, kommunismen, ny demokrati och nu senaste valet SD, bra strategi ni/du har....

    Jag känner min historia SiP, den som inte gör det tvingas uppleva den igen och igen och igen.
    SDs agerande i Sverige är en blåkopia av Tyskland på -30-talet, man har bara bytt ut ras mot kultur. Jude mot muslim, i övrigt är det exakt samma skit.
    Och med facit i hand vet vi ju vad som hände förra gången....

    SCB har räknat ut att efter 2030 minskar de etniska svenskarna i antal, vi föder för få barn helt enkelt så vi har då två val, antingen gå under som nation eller ha invandring. Att då lägga sin röst och sina sympatier på SD verkar bra korkat.

    Notera också att när SD leker seriöst parti så sviker väljarna, en tredjedel har lämnat enligt senaste opinionsundersökningarna.

    Nu är ju inte ett lärarum direkt representativ för arbetarklassen då lärare ofta ser sig som lite finare än t.ex. vaktmästaren eller byggjobbaren, så jag förstår att du får en fadd smak i munnen när arbetarklass diskuteras..

    Lätt att sitta och yla efter källa när allt som är negativt mot invandringen effektivt tystas och sopas under den berömda mattan..

    Skulle det göras en undersökning skulle jag gissa på att det är mer än 50% av de som röstar på SD som är från vänsterblocket, men då har ju inte jag skygglapparna på som vissa här...

    Och det är det jag menar med att ni/du sopar problemet under mattan, den startegin har provats med katastrofresultat förr..

    Så att de etniska Svenskarna minskar ska stå som försvar till det mångkulturella experiment som görs i vissa områden i Sverige, områden där det sätts invandrare som inte kan språket inte har en chans att integreras i det svenska samhället, som hamnar i ett bidragsträsk där det är bottenlöst, områden som blir laglösa där gängen regrar, så länge dessa områden finns så kommer SD att finnas...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  RedCloud 2011-07-11, 11:31

    Nu är ju inte ett lärarum direkt representativ för arbetarklassen då lärare ofta ser sig som lite finare än t.ex. vaktmästaren eller byggjobbaren, så jag förstår att du får en fadd smak i munnen när arbetarklass diskuteras..

    ledsen Sip, men här tycker jag du generaliserar, jag står för alla människors lika värde, snickare, lärare eller socialidragstagare

    Lätt att sitta och yla efter källa när allt som är negativt mot invandringen effektivt tystas och sopas under den berömda mattan..

    ahhh, det berömda men ack så slitna underdogkortet... ingen hindrar någon att uttrycka åsikter i det här landet (utom Blueheaven et compadres då) Problemet är bara att invandringsdebatten ofta i slutänden handlar om just invandraren, inte invandringen.

    Skulle det göras en undersökning skulle jag gissa på att det är mer än 50% av de som röstar på SD som är från vänsterblocket, men då har ju inte jag skygglapparna på som vissa här...

    jag är av en annan åsikt som du kanske märker....

    Och det är det jag menar med att ni/du sopar problemet under mattan, den startegin har provats med katastrofresultat förr..

    Exakt VAD är problemet som sopas under mattan ?

    Så att de etniska Svenskarna minskar ska stå som försvar till det mångkulturella experiment som görs i vissa områden i Sverige, områden där det sätts invandrare som inte kan språket inte har en chans att integreras i det svenska samhället, som hamnar i ett bidragsträsk där det är bottenlöst, områden som blir laglösa där gängen regrar, så länge dessa områden finns så kommer SD att finnas...

    Har du en annan lösning ?

    En nyligen publicerad undersökning visar klart och tydligt att etniciteten inte är problemet utan dete socioekonomiska orsaker. (ett nytt trasproletäriat om du så vill)


    BTW: varför tror du att 1/3 av SDröstarna lämnar skutan ?
    Vart tror du att de tar vägen ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  redalert 2011-07-11, 12:03

    RedCloud skrev:
    Kan inte du lägga av att skriva här för bövelen?

    ha ha ha....den "demokratiska" forumhögerns syn på yttrande och åsiktsfrihet har mycket att önska...

    Hade du ingen åsikt om trådens ämne idag heller BlueHeaven ?

    RC den fantastiske debattören som balanserar på knivseggen! geek
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  RedCloud 2011-07-11, 12:11

    RC den fantastiske debattören som balanserar på knivseggen!

    FORTFARANDE ingen åsikt om trådens ämne BlueHeaven ?

    Bara fortsatt fascination över lilla mig ?

    bounce bounce bounce

    du vet om att du är bra tröttsam va, som en traig skiva som hakat upp sig ?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  DMustaine 2011-07-11, 13:28

    Tror som SIP att majoriteten av folk som röstade på SD kommer från vänsterblocket! Helt enkelt av den anledningen att man måste vara lite lätt dum för att rösta SD. Och det är ju bevisat att de som inte begriper sig på politik röstar vänster! Så språnget över till att rösta SD är inte så stort. Dum blir lite dummare! Cool
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  RedCloud 2011-07-11, 13:34

    Och det är ju bevisat att de som inte begriper sig på politik röstar vänster!

    Länk o källa till det "beviset" ?

    bounce bounce bounce
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-07-11, 14:23





    Har ni inte lärt er något? När det är 3 år kvar till val så betyder en opinionsundersökning föga. ÄÖr vänstern verkligen så desperat att man får gåshud vid varje opinionsundersökning som visar de siffror som de vill se?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  SiP 2011-07-11, 20:06

    RedCloud skrev:
    Nu är ju inte ett lärarum direkt representativ för arbetarklassen då lärare ofta ser sig som lite finare än t.ex. vaktmästaren eller byggjobbaren, så jag förstår att du får en fadd smak i munnen när arbetarklass diskuteras..

    ledsen Sip, men här tycker jag du generaliserar, jag står för alla människors lika värde, snickare, lärare eller socialidragstagare

    Lätt att sitta och yla efter källa när allt som är negativt mot invandringen effektivt tystas och sopas under den berömda mattan..

    ahhh, det berömda men ack så slitna underdogkortet... ingen hindrar någon att uttrycka åsikter i det här landet (utom Blueheaven et compadres då) Problemet är bara att invandringsdebatten ofta i slutänden handlar om just invandraren, inte invandringen.

    Skulle det göras en undersökning skulle jag gissa på att det är mer än 50% av de som röstar på SD som är från vänsterblocket, men då har ju inte jag skygglapparna på som vissa här...

    jag är av en annan åsikt som du kanske märker....

    Och det är det jag menar med att ni/du sopar problemet under mattan, den startegin har provats med katastrofresultat förr..

    Exakt VAD är problemet som sopas under mattan ?

    Så att de etniska Svenskarna minskar ska stå som försvar till det mångkulturella experiment som görs i vissa områden i Sverige, områden där det sätts invandrare som inte kan språket inte har en chans att integreras i det svenska samhället, som hamnar i ett bidragsträsk där det är bottenlöst, områden som blir laglösa där gängen regrar, så länge dessa områden finns så kommer SD att finnas...

    Har du en annan lösning ?

    En nyligen publicerad undersökning visar klart och tydligt att etniciteten inte är problemet utan dete socioekonomiska orsaker. (ett nytt trasproletäriat om du så vill)


    BTW: varför tror du att 1/3 av SDröstarna lämnar skutan ?
    Vart tror du att de tar vägen ?

    Generaliserar tycker jag inte att jag gör, samtliga lärare jag haft att göra med under ungarnas skoltid samt de tre vi har i bekantskapskretsen ser sig som lite finare än en skitig verkstadsarbetare, så att ett lärarrum skulle spegla arbetarklassen är nog bara en utopi som du lever i...

    Ahh den så berömda "vi debatterar gärna invandringen, men förvänta er att bli kallade rasiter" inställningen, naturligtvis tystas all negativ info om invandringens baksidor, av media och politiker, ta bara detta med kostnaderna för invandringen, du kan hitta vad arbetslösheten kostar, vad sjukskrivningarna kostar, vad rökningen kostar men så fort det är invandringen så sitter det ett stort hänglås på informationen...

    Är det så svårt att inse/svälja att de som drabbas av den invandringspolitik som förts i detta land under två årtionden är arbetarklassen, var har de placerat alla ghetton?
    För du förnekar väl inte att det finns ghetton i Sverige??

    Ser du inte ens problemen där det sitter tusentals i områden där de inte kan språket.där kriminaliteten ökar där bidragsberondet inte har något slut, eller tycker du verkligen att systemet funkar bra??

    En lösning är att ställa krav på invandrarna, att lära sig språket, att vilja integreras i det svenska samhället istället för att ge dom en tvåa i något ghetto och adressen till soc...

    Så du menar att det är "white trash" som bränner bilar i rosengård, som kastar sten på brandkår och ambulans i Tensta eller som rånar andra ungar här i Vivalla??

    Helt klart är SD ett parti som svajar i opinionundersökningarna, nästa gång det mätts så har det varit något som hänt med invandrare inblandade, rån, mord eller något annat, då ökar dom tillfälligt, de är otroligt beroende av att något händer så att de kan hålla liv i sin fråga..
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  SiP 2011-07-11, 20:11

    DMustaine skrev:Tror som SIP att majoriteten av folk som röstade på SD kommer från vänsterblocket! Helt enkelt av den anledningen att man måste vara lite lätt dum för att rösta SD. Och det är ju bevisat att de som inte begriper sig på politik röstar vänster! Så språnget över till att rösta SD är inte så stort. Dum blir lite dummare! Cool

    Skulle tro att dumhet inte är partibundet, att de som inte bryr sig eller inte fattar politik skulle vara vänster är skitsnack, om man antar att arbetaren är "vänster" så tror nog jag att en snubbe som står på ett bygge i -15 grader har mer koll på vad de olika partierna vill än en fåne som bär pärmar fram och tillbaka på ett kontor i Kista..

    Sen är min tes att de som drabbas av politikers experiment med att sätta alla invandrare på ett och samma ställe har en tendens att också visa sitt missnöje med detta..
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  DMustaine 2011-07-11, 22:42

    RedCloud skrev:
    Och det är ju bevisat att de som inte begriper sig på politik röstar vänster!

    Länk o källa till det "beviset" ?

    bounce bounce bounce

    ”Valforskarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson vid Göteborgs universitet har i en ny bok (Väljare, Norstedts Juridik) studerat väljarnas allmänna politiska kunskap och hur de röstade vid valen 1985 till 2002 genom väljarundersökningar.
    - Om alla röstade som de politiskt mest kunniga skulle socialdemokraterna tappa stöd och folkpartiet vinna röster, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap.

    Valforskarna har också studerat vad som hade hänt om alla väljare vid de sex senaste valen hade röstat som den tredjedelen med mest kunskap. Valet 2002 hade slutat annorlunda:
    - Det hade blivit regeringsskifte. Mp hade åkt ur riksdagen och det borgerliga blocket hade blivit större än s-v, säger Sören Holmberg. Socialdemokraterna får vid samtliga sex riksdagsval mellan 1985 och 2002 större stöd av okunniga väljare än av kunniga.


    Och det är tvärtom för folkpartiet och moderaterna. Det innebär också att en kunskapshöjning hos väljarna skulle gynna kunna främst fp och missgynna s, menar forskarna.
    För vänsterpartiet visar utvecklingen mellan 1985 och 2002 att partiet fått mer och mer stöd bland okunniga väljare när partiets väljarbas breddats. Samma utveckling har mp. ”
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  redalert 2011-07-11, 23:18

    DMustaine skrev:
    RedCloud skrev:
    Och det är ju bevisat att de som inte begriper sig på politik röstar vänster!

    Länk o källa till det "beviset" ?

    bounce bounce bounce

    ”Valforskarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson vid Göteborgs universitet har i en ny bok (Väljare, Norstedts Juridik) studerat väljarnas allmänna politiska kunskap och hur de röstade vid valen 1985 till 2002 genom väljarundersökningar.
    - Om alla röstade som de politiskt mest kunniga skulle socialdemokraterna tappa stöd och folkpartiet vinna röster, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap.

    Valforskarna har också studerat vad som hade hänt om alla väljare vid de sex senaste valen hade röstat som den tredjedelen med mest kunskap. Valet 2002 hade slutat annorlunda:
    - Det hade blivit regeringsskifte. Mp hade åkt ur riksdagen och det borgerliga blocket hade blivit större än s-v, säger Sören Holmberg. Socialdemokraterna får vid samtliga sex riksdagsval mellan 1985 och 2002 större stöd av okunniga väljare än av kunniga.


    Och det är tvärtom för folkpartiet och moderaterna. Det innebär också att en kunskapshöjning hos väljarna skulle gynna kunna främst fp och missgynna s, menar forskarna.
    För vänsterpartiet visar utvecklingen mellan 1985 och 2002 att partiet fått mer och mer stöd bland okunniga väljare när partiets väljarbas breddats. Samma utveckling har mp. ”
    Basketball Basketball Basketball
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SD i stort opinionsras Empty SD

    Inlägg  Secrist 2011-07-12, 00:40

    Detta tror jag först jag ser en seriös källa, själv tror jag det är extremhögern som fångas upp i SD

    Med tanke på att SD är sveriges 4:e största parti skulle det betyda att sverige är nerlusat med "extremhöger". Du kanske vill ha en ny chans att göra en analys eftersom din första inte höll någon större klass?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  Infra 2011-07-12, 01:43

    Secrist skrev:Detta tror jag först jag ser en seriös källa, själv tror jag det är extremhögern som fångas upp i SD

    Med tanke på att SD är sveriges 4:e största parti skulle det betyda att sverige är nerlusat med "extremhöger". Du kanske vill ha en ny chans att göra en analys eftersom din första inte höll någon större klass?

    Ursäkta rättelsen men....

    De var 4:e största parti. Just nu är det lite si och så med den saken.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  redalert 2011-07-12, 08:17

    Infra skrev:
    Secrist skrev:Detta tror jag först jag ser en seriös källa, själv tror jag det är extremhögern som fångas upp i SD

    Med tanke på att SD är sveriges 4:e största parti skulle det betyda att sverige är nerlusat med "extremhöger". Du kanske vill ha en ny chans att göra en analys eftersom din första inte höll någon större klass?

    Ursäkta rättelsen men....

    De var 4:e största parti. Just nu är det lite si och så med den saken.

    Nej de är 4:e största parti fram till nästa val det är så det fungerar valsystemet i Sverige!

    Sponsored content


    SD i stort opinionsras Empty Sv: SD i stort opinionsras

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:18