Du är inte ofta ute på arbetsplatser typ byggen va, och du sätter aldrig din fot i förorterna, den vanlige arbetaren har tröttnat på politiker som tvingar på dem ett experiment som på många håll slagit åt helvete bakut..
När jag inte har semester så tillbringar jag ju mina 8 timmar på en arbetsplats, dock inte byggen etc.
Får en liten fadd smak i munnen när jag hör "den vanlige arbetaren", vem är han ?
Jag frågade efter en seriös källa, inte hörsägen.
Självklart har en del sossar gått på SDs myt om folkhemmet, men min starka övertygelse är att SDs kärnväljare kommer högerut.
Men som sagt, sopa problemet under mattan har ju funkat förr, nazismen, kommunismen, ny demokrati och nu senaste valet SD, bra strategi ni/du har....
Jag känner min historia SiP, den som inte gör det tvingas uppleva den igen och igen och igen.
SDs agerande i Sverige är en blåkopia av Tyskland på -30-talet, man har bara bytt ut ras mot kultur. Jude mot muslim, i övrigt är det exakt samma skit.
Och med facit i hand vet vi ju vad som hände förra gången....
SCB har räknat ut att efter 2030 minskar de etniska svenskarna i antal, vi föder för få barn helt enkelt så vi har då två val, antingen gå under som nation eller ha invandring. Att då lägga sin röst och sina sympatier på SD verkar bra korkat.
Notera också att när SD leker seriöst parti så sviker väljarna, en tredjedel har lämnat enligt senaste opinionsundersökningarna.