Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
MartinLindgren
SiP
DMustaine
Sniperace
Secrist
ericTheDog
F.I.S.T
Thetaxpayer
redalert
PE Dal
14 posters

Pöbelen argumenterar

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Pöbelen argumenterar - Sida 3 Empty Sv: Pöbelen argumenterar

Inlägg  Sniperace 2011-06-19, 12:42

Secrist skrev:Var det demokratisk dialog att skjuta verkanseld rakt in bland obeväpnade
    och flyende demonstranter? Man får Syrienvibbar.

En historieförfalskning som skulle få Stalin att ringa upp och be om en lektion.

Ja, först och främst var det inte verkanseld IN I EN FOLKMASSA, det var verknseld mot EN individ som stod i begrepp att mörda en liggande polisman med avslagen hjälm med ett livsfarligt vapen, nämligen en tung gatsten som skulle rosat ett huvud om det träffat.
    Attackerar man poliser med livsfarliga vapen får man vara beredd på att de skjuter, för det SKA de göra enligt alla regler, MEN vänsterpöbeln vill att de ska stå still och inte göra några försök att undkomma stenarna, eller besnbomber osv osv, det är ju vänsterpöbelns rättigheter enligt dessa
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-06-19, 15:07

redalert skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:Var det demokratisk dialog att skjuta verkanseld rakt in bland obeväpnade

Infra lägger fram en förvirrad text späckad med konspirationsteorier till varför det är ok att kasta gatsten om man tillhör extremvänstern.

Vilket arsle har fått för sig att jag stödjer stenkastning.
    V v ge ett belägg där jag säger det, tack.

Du har väl visat dig svag för bilbrännare, stenkastare och självmordsbombare det går väl ändå inte att neka till? Laughing

Liksom din svaghet för barnamördare, polisövergrepp och massmord, då?

Senast ändrad av Infra den 2011-06-19, 15:11, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-19, 15:11

En historieförfalskning som skulle få Stalin att ringa upp och be om en lektion.

Så du väntar samtal från ovan? Jag tror varken ärkeängeln Gabriel eller S:te Per skulle låna ut sina mobiler till herr Stalin.

Du får friska i med den där gamla Skifsdängan medan du väntar:
    "Ring, ring, bara du slog en signal" (eller var det ABBA)?

Senast ändrad av Infra den 2011-06-19, 15:18, ändrad totalt 2 gånger
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-19, 15:14

Historieförfalskning? Du tittar alltså inte på bevisan fast jag har serverat
    dom rakt under näsan på dig. Företeelsen har ett namn. Det kallas pärlor
    för svin.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-06-19, 16:42

Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:

Infra lägger fram en förvirrad text späckad med konspirationsteorier till varför det är ok att kasta gatsten om man tillhör extremvänstern.

Du har väl visat dig svag för bilbrännare, stenkastare och självmordsbombare det går väl ändå inte att neka till? Laughing

Inte då!

Även detta har du fått totalt om bakfoten! cyclops
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2011-06-19, 17:00

redalert skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:

Inte då!

Även detta har du fått totalt om bakfoten! cyclops

Fel fel fel, bockfoten ska det va...
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-20, 14:50

redalert skrev:
    Infra skrev:

Detta börjar bli smått "sniperistiskt = tillskriv någon en åsikt du vill frondera emot, och börja sedan kasta skit". Nämn ett enda citat där jag säger att jag stödjer någon av dessa företeelser, tack. Eftersom du inte kan det så ber du i stället om ursäkt.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-20, 14:54

Kära rondellhundshöger: jag har förklarat självmordsbombning och bilbrännande.
    Dock aldrig stenkastning. Skulle ni behöva få det förklarat? Någon...?

Att förklara är inte att försvara. Två olika ord - två olika företeelser.
    Om jag förklarar Hin Håle i Helvetet - försvarar jag honom då?

Ja: sannolikt i högerns värd - den brukar vara just så där onyanserad, inskränkt och galen.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-06-20, 15:03

Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:

Detta börjar bli smått "sniperistiskt = tillskriv någon en åsikt du vill frondera emot, och börja sedan kasta skit". Nämn ett enda citat där jag säger att jag stödjer någon av dessa företeelser, tack. Eftersom du inte kan det så ber du i stället om ursäkt.

Be om ursäkt för dagens sanning, inte då! Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-20, 15:21

redalert skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:

Tja - då ger du mig ett direktcitat i stället.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-06-20, 15:31

Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:

Minns du debatten om L.Vilks då du blev bannad och forumet stängde? Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-20, 18:45

redalert skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:

Hur skulle jag kunna minnas nåt som inte ägt rum, bullshit? För det första blev jag aldrig bannad. Det fanns nämligen aldrig någon anledning. Det var
    det som var själva felet med denna incident. Hade de som hatade mig uppträtt korrekt så hade jag naturligtvis blivit bannad. Den enda jag vet som blev bannad på det forumet var Kicken vad jag minns. Nej, här stänger en viss person ett helt forum utan förvarning därför att han inte gillar en viss åsikt eller vissa argument. Jag hade inte gillat att bli bannad men det hade åtminstone varit ett normalt beteende hos forumägar´n. Du har dåligt minne Bullshit.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-06-20, 19:13

Hehe, rätt kul att Infra lyckades stänga ett helt forum. Något bara rc lyckats med tidigare.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-20, 19:32

ericTheDog skrev:Hehe, rätt kul att Infra lyckades stänga ett helt forum. Något bara rc lyckats med tidigare.

Ni är bara alltför vänliga. Fast det bär mig emot att sola mig i glansen i lånta
    fjädrar. Jag har inte på långt när den makt och det inflytande ni försöker
    tillskriva mig.

Jag är smickrad. Vill ni minnas mig på det viset, såååå vad kan jag göra? Embarassed

Sayonara.
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-06-20, 20:30

Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:
    redalert skrev:
    Infra skrev:

Hur skulle jag kunna minnas nåt som inte ägt rum, bullshit? För det första blev jag aldrig bannad. Det fanns nämligen aldrig någon anledning. Det var
    det som var själva felet med denna incident. Hade de som hatade mig uppträtt korrekt så hade jag naturligtvis blivit bannad. Den enda jag vet som blev bannad på det forumet var Kicken vad jag minns. Nej, här stänger en viss person ett helt forum utan förvarning därför att han inte gillar en viss åsikt eller vissa argument. Jag hade inte gillat att bli bannad men det hade åtminstone varit ett normalt beteende hos forumägar´n. Du har dåligt minne Bullshit.

Hur många gånger har du upprepat det där för att det ska bli en sanning för dig, men tyvärr för dig så är den enda sanningen att dina antisemitistiska utspel gjorde att jag valde att släcka forumet, och dina fina åsikter om judarna har ju forsatt här, vad var det du skrev, "deportera alla judar till en öken i USA", tja din egen hustomte Hitler körde ju också med deportering av judar, så att du vill forsätta i hans spår är väl en direkt följd av ditt hat mot judarna...
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-21, 18:28

SIPP undrar: "Hur många gånger har du upprepat det där........"

56 gånger. Men det hjälper inte. Ty mot dumhet kämpar gudarna förgäves.

När SIPP svingar sitt trollspö då blir israelkritik antisemitism. Det är
    ett billigt debattknep för att slippa svara upp mot kritiken. Jag trodde
    i min enfald att vi kommit förbi denna infantila argumentationstaktik i
    den svenska debatten.

Visst. Du är emot en mosaisk stat i vänligt sinnade USA. Det har du rätt
    att vara. Jag förutsätter då också att du är emot att vi skänkte assyrierna en fristad i Södertälje. Märkvärdigare än så är det faktiskt inte.

Det är ytterst olämpligt, däremot, att etablera en ny stat mitt i en fientlig omgivning. Ärligt nu SIPP: är inte det att be om trubbel?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-06-21, 19:15

Infra skrev:SIPP undrar: "Hur många gånger har du upprepat det där........"

den svenska debatten.

att vara. Jag förutsätter då också att du är emot att vi skänkte assyrierna en fristad i Södertälje. Märkvärdigare än så är det faktiskt inte.

Det är ytterst olämpligt, däremot, att etablera en ny stat mitt i en fientlig omgivning. Ärligt nu SIPP: är inte det att be om trubbel?

Har vi skänkt assyrier en fristad i södertälje?
    äer detta en enklav med egen regering och myndighet?

eller är det bara så att det råkat samlas många assyrier just i denna stad, som svenska medborgare eller med uppehållstillstånd där de lyder under svensk lag osv?
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-06-21, 19:33

Infra skrev:SIPP undrar: "Hur många gånger har du upprepat det där........"

den svenska debatten.

Och tydligen är dumheten djup på dig då du ändå inte fattar att det var enbart på grund av dig som forumet klipptes..

Att kalla dina mot judar hatiska inlägg kritik är att som att säga att Greklands statsfinanser är OK, du är bara en liten mupp med Hitlerkomplex som du försöker att leva ut genom dina nazistinkande inlägg...

Har vi skänkt bort land till assyrierna? fan det har jag missat, vad har de för skattesats där, kanske man ska skriva sig där och få lägre skatt då??

Staten Israel kommer inte att uphöra att existera även om du säger det tre gånger och slår ihop hälarna, det som behövs i området är att ALLA vill ha fred och inte bara några få, så länge det attackeras åt ena hållet så lär svaren komma i form av våld från det andra hållet...
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Pöbelen argumenterar - Sida 3 Empty Tvångsartat beteende

Inlägg  PE Dal 2011-06-21, 21:58

Staten Israel kommer inte att uphöra att existera även om du säger det tre gånger och slår ihop hälarna, det som behövs i området är att ALLA vill ha fred och inte bara några få, så länge det attackeras åt ena hållet så lär svaren komma i form av våld från det andra hållet...

Sign Infra har i åratal deklarerat sitt absolut urskjillningslösa hat mot den demokratiska staten Israels hotade befolkning , man undrar ju vad som driver denne skrivares totalt våldsamma enögdhet?
    Ett antisemitiskt arv från 40talet? En judefobistisk och rasistisk åkomma? Eller helt enkelt en ny oanmäld form av tvångssyndrom?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-21, 23:24

PE Dal skrev:Staten Israel kommer inte att uphöra att existera även om du säger det tre gånger och slår ihop hälarna, det som behövs i området är att ALLA vill ha fred och inte bara några få, så länge det attackeras åt ena hållet så lär svaren komma i form av våld från det andra hållet...

Sign Infra har i åratal deklarerat sitt absolut urskjillningslösa hat mot den demokratiska staten Israels hotade befolkning , man undrar ju vad som driver denne skrivares totalt våldsamma enögdhet?
    Ett antisemitiskt arv från 40talet? En judefobistisk och rasistisk åkomma? Eller helt enkelt en ny oanmäld form av tvångssyndrom?

Du blandar ihop israelkritik med judehat. Det är onyanserat och billigt.
    Det är alls inte samma sak. "Vad som driver denna skrivare......."

Det som driver är fascisthat och rättvisepatos. israels statsidelogi sorterar jag nämligen under de övriga fascistiska ideologierna som sig bör. Varför skulle
    israel tillåtas det vi inte tillät Hitler, Mussolini, Pinockio eller Grekjuntan?

Det som utlöste mitt
    vebbengagemang var januarimassakern i Gaza, år 2009. Då tänkte jag "Nu
    får det fanimej räcka". Jag såg internets stora potential för alla som
    engagerade sig.

Fram till dess hade israel i decennier dominerat propagandan folken emellan, genom goda, etablerade kontakter med AP, Reuters, BBC och alla andra stora nyhetsbyråer över världen. Vem som samtidigt dominerade militärt kanske jag inte behöver påpeka.

Att du fortfarande kallar israel för "demokrati" säger mig att du själv lever kvar på den svunna tiden. Inte torterar en demokrati barn. Inte håller en demokrati en grannbefolkning fången på koncentrationsliknande territorium. Inte tillämpar en
    demokrati appartheid. Inte begår en demokrati massmord på civila kvinnor och barn
    eller stjäl deras mark under vapenhot liksom river deras hus. Inte heller bryter en demokrati mot närmare 300 FN-resolutioner. Inte vägrar väl en demokrati att skriva på ickespridningsavtalet eller begår massmord till havs i strid mot internationell rätt.

Det förvånar att du fortfarande tror att israel vill ha fred. De visade inte nån fredsvilja sist de spräckte de senaste förhandlingarna genom fortsatta markstölder

http://radioislam.org/jewish-photos/index.htm
    .

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000012&conference=10400000000000023&posting=19500000003933776

Senast ändrad av Infra den 2011-06-22, 00:05, ändrad totalt 5 gånger
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-21, 23:35

SIPP: "Och tydligen är dumheten djup på dig då du ändå inte fattar att det var enbart på grund av dig som forumet klipptes.."

Du menar att det klipptes på grund av ditt hat mot mig. Inte riktigt samma sak..

Men i ditt fall är det ju klädsammats att skylla ifrån sig.

Det finns en (1) person som hade makten att släcka ditt forum. Du själv. Själv var jag totalt maktlös när det gäller dina val och är det tydligen fortfarande.

Du väljer att släcka forum. Själv har jag inget forum att släcka. Jag tycker
    det är fegt av dig att gömma dig bakom mig då det gäller dina egna beslut.
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Pöbelen argumenterar - Sida 3 Empty Undring och varför

Inlägg  PE Dal 2011-06-22, 00:14

Jag loggade in här första gången,,,19 mars 2009 - 825 inlägg om allehanda ting och företeelser sedan dess.

Infra loggade in 11 mars 2009 - 5970 inägg, mestadels till största delen handlar dessa om Israel/Palestinakonflikten.

Jag bara undrar vad som är drivkraften för detta mångåriga engagemang för denna konflikt? Allrahelst som gensvaren/hållamed varit snarast obefintliga? Världen har förändrats under dessa två Forumår , nya konflikter finns dagligdax för läsning i våra tidningar, Syrien, Libyen, Tunisien, Jemen, osv,,,
    Någonting annat/djupare än själva konflikten verkar därför, allt enligt min egen slutledningsförmåga, vara av större dignitet för sign Infras 5970 inlägg på detta glesbefolkade Forum, där flertalet inlägg enbart skuldbelägger områdets enda fungerande Demokrati Israel,,, därav mitt förra inlägg.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-22, 10:03

Vän av ordning undrar möjligtvis varför Infras antal inlägg skulle
    jämföras med just ditt antal inlägg? Som du ser så haltar jämförelsen betänkligt. Ser du inte förklaringen till det?

Har du nån hjärtefråga som gjorde att du reggade dig på fora
    överhuvedtaget? Jasså, inte det! Men det har uppenbarligen jag. Gissar
    att detta är förklaringen till ojämlikheten i antalet inlägg.

Hittills har Palestinakonflikten varit en neverendingstory men jag känner
    starkt att underlaget för israeliskt förtryck och terror sviktar betänkligt
    dessa dar. Däri har vi alla bloggare och forumister en del.

Att detta forum är glesbefolkat behöver inte nödvändigtvis betyda att vi
    har färre gäster än användare vid varje viss given tidpunkt. Forumet har
    blivit allt glesare efter Snipers spammande och efter hans och SIPP:s
    strid med mig, det är sant.

Om man som jag är relativt ensam om att driva en medveten kampanj för
    nåt man tror på så kanske man är relativt ensam om intensiteten och
    frenesin hos sitt engagemang.

I Skarpa lägen då konflikten hettat till vill man ju läsa mer än det
    gammelmedia kränger. Då läser man vad Infra eller andra palestinavänner
    säger just den dan, i bloggar och på olika forum. Det blir mycket intressantare eftersom man vet att de är oberoende.

Du hittar också de flesta inlägg som görs i frågan under googleslagningar
    som sprider kunskapen i vidare cirklar som väcker intresse. Ett exempel,
    märk 3:e punkten:

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=Gazas+vattenverk&btnG=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google&oq=Gazas+vattenverk&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=1841l16874l0l30l28l0l10l10l0l200l2046l9.8.1l18&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=b50d34c475341fe3&biw=1280&bih=891

Men att ni forumister är trötta på mig förvånar mig inte alls. Jag har
    länge känt att jag tar för stor plats. Men jag måste tillåta mig det ty
    det är aldrig populärt att säga sanningen.

Glöm inte att jag från början, startade mitt engagemang (totalt novis)
    på AB-forum. Vi är fler som gärna skulle ha suttit kvar där men det
    fick vi inte. Den som startade ACB ville kompensera oss för förlusten
    av AB-forum - ett vällovligt initiativ.

Sedan blir mina åsikter, kommentar och angrepp allt som oftast för yviga
    och skulle censureras på andra fora. Där måste jag s a s skärpa mig men
    det lyckas inte alltid fullt ut. Jag håller inte för otroligt att AB-forum stängde som en följd av mina, allt för många, sanningar om Palestinakonflikten (men det kan också vara att övervärdera min egen betydelse).

Därför passar det mig bra att husera på Sveriges friaste vebbforum.
    Själv tycker jag aldrig jag går över gränsen. Jag var litet
    för elak mot Dilsa häromdan men det var inte så farligt och som
    offentlig person får man stå ut med det.

Om än i agressivaste laget har jag alltid berömt mig av att ha bra omdöme.
    Det har blivit allt bättre under årens lopp. Men jag tassar sällan runt det jag vill säga. Stryker ofta nära gränsen - är medveten om det.

Det är det ärligaste svar jag kan ge dig.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-06-22, 10:49

Infra skrev:Men att ni forumister är trötta på mig förvånar mig inte alls. Jag har länge känt att jag tar för stor plats. Men jag måste tillåta mig det ty det är aldrig populärt att säga sanningen.
    Sanningen är att du stödjer vilka eländiga terrorister som helst bara de bekämpar Israel. Det är den "sanning" som du själv vägrar inse.

Din polare Hassan Nasrallah stödjer fortfarande diktatorn i Syrien och hans polare i Iran. Vissa antyder även att Hizbollah är de som skjuter syriska soldater i ryggen om de INTE skjuter på de som protesterar.

https://www.youtube.com/watch?v=5XRpdhMXCeE

"Pro Democracy protesters Interview with captured Hezbollah member. They bought me with $1-3000 dollars, and even bought me a car. Is that haram [forbidden]?
    Last Friday I came to Syria, the party [Hezbollah] brought me here with 4-5 bus to Syria, they gave us money, everything was sorted out with the security, everything was organised by the party.
    We were paid in US dollars, not Syrian money.
    The security apparatus gave me the money in their office. There is also an office in Lebanon that organises the travel and provides money.

Yahya's claims of Hezbollah involvement in Syria chime with what defecting Syrian soldiers have told reporters from Turkish refugee camps north of Jisr al-Shughour. One such soldier interviewed by Agence France Presse has said that he saw Hezbollah snipers perched on rooftops in that city, ready to pick off any army regulars who refused to fire on civilians."
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-06-22, 13:14

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:Men att ni forumister är trötta på mig förvånar mig inte alls. Jag har länge känt att jag tar för stor plats. Men jag måste tillåta mig det ty det är aldrig populärt att säga sanningen.
    Sanningen är att du stödjer vilka eländiga terrorister som helst bara de bekämpar Israel. Det är den "sanning" som du själv vägrar inse.

Din polare Hassan Nasrallah stödjer fortfarande diktatorn i Syrien och hans polare i Iran. Vissa antyder även att Hizbollah är de som skjuter syriska soldater i ryggen om de INTE skjuter på de som protesterar.

https://www.youtube.com/watch?v=5XRpdhMXCeE

"Pro Democracy protesters Interview with captured Hezbollah member. They bought me with $1-3000 dollars, and even bought me a car. Is that haram [forbidden]?
    Last Friday I came to Syria, the party [Hezbollah] brought me here with 4-5 bus to Syria, they gave us money, everything was sorted out with the security, everything was organised by the party.
    We were paid in US dollars, not Syrian money.
    The security apparatus gave me the money in their office. There is also an office in Lebanon that organises the travel and provides money.

Yahya's claims of Hezbollah involvement in Syria chime with what defecting Syrian soldiers have told reporters from Turkish refugee camps north of Jisr al-Shughour. One such soldier interviewed by Agence France Presse has said that he saw Hezbollah snipers perched on rooftops in that city, ready to pick off any army regulars who refused to fire on civilians."

Ett illa genomtänkt inlägg som för det mesta. Du negligerar helt att det är jag som ivrigast här på forat drivit på bakom den "arabiska våren".

Redan innan den tunisiska revolutionen brutit ut fick jag sitta här och käfta med personer av din sort huruvida muslimer var demokratiälskande eller inte.
    Historien gav mig rätt på den punkten också.

Just nu har flera blivit stumkäft på forat - sitter och gapar av förvåning då "araberna" kräver demokrati. Själv är jag inte ett dugg överraskad. Det sa jag ju i alla år.

Det inlägget var alltså ännu ett exempel på det hyckleri som präglar dina påhopp på mig. Precis som du hycklade då det gällde kollektiv skuld.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:48