F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Inga stenar inga skjutvapen som används. Hur enkelt som helst att fatta. inga raketer inga stridsvagnar. (vad detta nu hade med göteborgskravallerna att göra)
I din och forumhögerns värld är allt svart-vitt, tydligen.
Det är alltid Amerikanerna som är goda, och Araber är alltid elaka självmordsbombare som startar bråket, och allt väst gör är att "försvara sig"
Det finns speciella ord för sådant tänk.
Hasse o Tage har gjort en underbar text om dettaThetaxpayer skrev:Jag anser att du försvarar stenkastarna genom att säga att polisens vapen är farligare och genom att blanda in Israel.
Okej ?!Thetaxpayer skrev:Självklart måste polisen ha skjutvapen när de möter skubb som dessa.
Nej det är inte självklart på något vis.Thetaxpayer skrev:De skulle fan skjutit flera.
Här avslöjar du dig på samma sätt som delar av forumhögern gjorde kring diskussionen om yttrandefrihet, när de tyckte att vänsterdebattörer inte borde få förekomma på forum. En ganska fantastisk motsägelsefullhet i sig faktiskt
Men detta tankesätt genomsyrar mycket av svensk högerrörelse. Den svartvita synen på orsak och verkan, den starkes rätt, lösa våld med större och mera våld, mer poliser istället för att ordna med orsaker till kravaller, ett särställt skyddat läge från den kaos högern skapar genom ojämställd, osolidarisk egoistisk politik med ökande klyftor som mål.
Du pratar en massa blajj som vanligt. Jag har absolut inget emot om någon uttrycker sin åsikt på rätt sätt. Däremot så tycker jag att den som i leken ger får leken tåla. Vattenkanoner, gummikulor, tårgas osv var helt klart berättigat att använda i läget som uppstod. Sedan kan ju du försöka blanda bort korten genom att blanda in Israelfrågan och flummig vänstreretori hur mycket som helst. Tycker du att polisen tex skulle låta demonstranterna komma in i svenska mässan där mötet hölls? Om svaret är nej kan du då förklara hur de skulle hindrat dem utan att bruka våld?
Det finns våld, och så finns det våld !.... man behöver inte skjuta alla människor för att klara sin uppgift. Vattenkanoner, batonger, sköldar, tårgas, elchock....
... men det "känns" väl bättre för dig om nån skjuts ?
Återigen så verkar du veta bättre än jag vad jag tycker. Mycket tröttsamt. Varför gör vänstern alltid så?
Läs mitt inlägg där det står så här. Vattenkanoner, gummikulor, tårgas osv var helt klart berättigat att använda i läget som uppstod.
Sedan så är det fortfarande ovanligt att polisen använder sitt tjänstevapen Dock är det ju naturligtvis bra att det finns tillhands när behov uppstår.