Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
SiP
Freedom
Vercingetorix
Mollgan
RedclownIII
formsvackan
lazy
Secrist
Sniperace
Infra
RedMentalCase
F.I.S.T
DMustaine
17 posters

Usama Bin Laden..

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Usama Bin Laden.. - Sida 6 Empty Sv: Usama Bin Laden..

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:19

SiP skrev:
    Freedom skrev:
    nu är det ju inte ett småbrott detta svin gjort, utan något som ligger mer mot brott mot hela mänskligheten, samtidigt måste man se till vad som skulle skett med honom som fånge, och de dåd som skulle göras för att få honom fri, den risken finns idag INTE.

Brott mot mänskligheten ger inga dödsskvadroner carte blanche, det civiliserade samhället har en särskild domstol för detta. I Haag.

Då säger du alltså att väst är civiliserat medan arabstaterna är ociviliserade..

Min tolkning av Fredoms uttalande är att värdsamfundets lagar borde gälla även USA, och att om man inte tar brottslingar som BinLadin till rätta, så blir man en brottsling själv... i USAs fall , som stat betraktat är ju förvisso så redan fallet, uppenbart för alla som inte har tungan uppe mellan de två halvorna på Gluteus Maximus på USAs ledning
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-05-15, 17:23

Då säger du alltså att väst är civiliserat medan arabstaterna är ociviliserade..

inte alls, suck, när ska ni sluta förvränga allt man skriver
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-05-15, 17:25

tyvärr kommer det alltid finnas saker som kan ge undantag för att konsekvenserna blir värre

herre jösses, det finns inga sådana undantag i folkrätten, USA har gett sig själva det undantaget i det här fallet, ivrigt applåderat av en forumhöger som dagligen klagar på den odemokratiska vänstern....

Min tolkning av Fredoms uttalande är att värdsamfundets lagar borde gälla även USA, och att om man inte tar brottslingar som BinLadin till rätta, så blir man en brottsling själv... i USAs fall , som stat betraktat är ju förvisso så redan fallet, uppenbart för alla som inte har tungan uppe mellan de två halvorna på Gluteus Maximus på USAs ledning

korrekt tolkning, tack

Senast ändrad av Freedom den 2011-05-15, 17:27, ändrad totalt 1 gång
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:27

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    Freedom skrev:
    nu är det ju inte ett småbrott detta svin gjort, utan något som ligger mer mot brott mot hela mänskligheten, samtidigt måste man se till vad som skulle skett med honom som fånge, och de dåd som skulle göras för att få honom fri, den risken finns idag INTE.

Brott mot mänskligheten ger inga dödsskvadroner carte blanche, det civiliserade samhället har en särskild domstol för detta. I Haag.

Om nu Pakistans regering hade gått in och skjutit skallen av aset så hade ni inte skrikigt er hesa om folkrätt, men så fort det gäller USA så kommer skrikhalsarna krypande med fördömmande av deras agerande, som jag ser det så kunde de inte riskera oskyldiga västerlänningar som skulle ha levt under hot om kidnappningar och sprängdåd om de hade försökt att hålla honom i förvar tills en rättegång..
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:28

Freedom skrev:

inte alls, suck, när ska ni sluta förvränga allt man skriver

Läs vad du skriver, när har en arabstat någonsin tagit en brottsling mot folkrätten till Haag??

"det civiliserade samhället har en särskild domstol för detta. I Haag."
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-05-15, 17:29

Om nu Pakistans regering hade gått in och skjutit skallen av aset så hade ni inte skrikigt er hesa om folkrätt
    ,

hypotetiskt antagande utan bäring

men så fort det gäller USA så kommer skrikhalsarna krypande med fördömmande av deras agerande,

sedan när har USA rätt att spela åklagare, domare OCH bödel ?

som jag ser det så kunde de inte riskera oskyldiga västerlänningar som skulle ha levt under hot om kidnappningar och sprängdåd om de hade försökt att hålla honom i förvar tills en rättegång..

kallas i min värld svepskäl....

Man har blivit de terrorister som man påstår sig bekämpa...
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-05-15, 17:29

Läs vad du skriver, när har en arabstat någonsin tagit en brottsling mot folkrätten till Haag??

Både Israels och Syriens ledargarnityr hör hemma där, i Haag.

Inte att förglömma herr Khadaffi.
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:35

Freedom skrev:
    Om nu Pakistans regering hade gått in och skjutit skallen av aset så hade ni inte skrikigt er hesa om folkrätt
    ,

men så fort det gäller USA så kommer skrikhalsarna krypande med fördömmande av deras agerande,

som jag ser det så kunde de inte riskera oskyldiga västerlänningar som skulle ha levt under hot om kidnappningar och sprängdåd om de hade försökt att hålla honom i förvar tills en rättegång..

I din värld så är allt USA gör av ondo medan du skyller på orsak/verkan så fort dina kära folkhjältar lyckas med ett själmordssprängning där oskyldiga dör..
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:35

Sniperace skrev:
    tyvärr kommer det alltid finnas saker som kan ge undantag för att konsekvenserna blir värre, och som jag ock de flesta andra ser det är det bättre att detta skede än att han antingen skulle lämnats i fred, eller blivit den som en massa grupper försöker få fri genom kidnappningar osv.

Har du statistik som styrker detta ...... eller är det din egen maskin där du tillverkar fakta som du anser passa dina syften som vanligt

Sniperace skrev:hyckleriet är när sedan vissa säger att hade hans fortsatta liv orsakat att MITT barn skulle dö, då skulle jag tveklöst DÖDAT honom själv....

Vem säger det ?.... och skulle denne då gå fri , om det varit i Sverige ?

Sniperace skrev:Hur skulle d själv gjort om ex det var så att om han inte dödades skulle dina anhöriga dö?
    Skulle DU då medverka till att han INTE dödades och att han skulle ha en "rättvis" rättegång, samtidigt som dina anhöriga dog?

Nu har Sniper snurrat till det igen ,,,, skulle alltså anhöriga dö "SAMTIDIGT" som rättegången ?? .... är det brist på dålig svenska i all hets om att få ur dig din ilska, eller är det ett sätt att medvetet dramatisera/ och påskina att man skulle kunna hindra UBL i detta fantasiexempel, från att döda anhöriga.
    I verkligheten har UBL redan dödat massor av oskyldiga, precis som USAs stat har gjort .... UBL ville jag ska sota för detta i en rättegång.... Att USA nånsin kommer att få stå till svars för sin terror och sin tortyr, kommer vi nog aldrig få se.... men det kommer aldrig stoppa mig från att påtala vad som sker.... till skillnad från forumhögern

Sniperace skrev:skulle du offra dina anhöriga för hans "rättigheter"?

Om och om och om igen har vi försökt förklara för dig att det inte handlar om en brottslings rättigheter, men ingen tar till sig detta... det handlar om att världens starkaste militärmakt tar sig rättigheter att utöva terror, tortyr, avrättning som de förnekar ALLA andra....
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:37

Freedom skrev:

Både Israels och Syriens ledargarnityr hör hemma där, i Haag.

Inte att förglömma herr Khadaffi.

Och Syrien och herr Khadaffi hyllar just nu folkrätten genom att sjkuta sina egna medborgare.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-05-15, 17:39

Hur många tårar har vänstern för UBL?

Lite fler än för de SVENSKAR som dödades i terrordåden i WTC och på Bali verkar det som.

Vad är det för röda superas vi har att göra med här, folks..?
    De verkar ha grava asociala beteenden.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:40

SiP skrev:
    Freedom skrev:
    ,

I din värld så är allt USA gör av ondo medan du skyller på orsak/verkan så fort dina kära folkhjältar lyckas med ett själmordssprängning där oskyldiga dör..

Jag har läst det mesta av det Freedom skrivit här, och har aldrig sett honom eller någon annan ens antyda nåt om "folkhjältar" som du här helt uppenbart ljuger om.... Det vore på sin plats att ni öppnade ögonen för ALL internationell brottslighet, oavsett kultur, religion eller statsterrorism
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:44

Appropå grava asociala beteenden.....

RedMentalCase skrev:Hur många tårar har vänstern för UBL?

Lite fler än för de SVENSKAR som dödades i terrordåden i WTC och på Bali verkar det som.

Här demonstrerar mentalfallet två saker... dels sin förmåga att nästan aldrig tala sanning, genom lögnen om våra påstådda tårar för UBL... ni kan inte hitta ett enda inlägg som ens antyder detta, om ni inte går ner i källarn hos Sniper där han snickrar ihop egen "fakta" förståss.....

Det andra han demonstrerar är att han anser det är skillnad i värde på Svenskar och andra nationaliteter
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:45

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    Freedom skrev:
    ,

Jag har läst det mesta av det Freedom skrivit här, och har aldrig sett honom eller någon annan ens antyda nåt om "folkhjältar" som du här helt uppenbart ljuger om.... Det vore på sin plats att ni öppnade ögonen för ALL internationell brottslighet, oavsett kultur, religion eller statsterrorism

nåja han hade väl en tråd där de som vi såg som terrorister i hans värld var frihetskämpar, säger allt om honom..
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-05-15, 17:45

RedMentalCase skrev:Hur många tårar har vänstern för UBL?
    Inga alls vad vi kan se, däremot är många bedrövade över demokratins "nederlag".
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-05-15, 17:48

SiP skrev:nåja han hade väl en tråd där de som vi såg som terrorister i hans värld var frihetskämpar, säger allt om honom..
    Det säger endast att ni må ha haft olika synpunkter i frågan, något som är mycket vanligt förekommande i hela vår värld.
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:51

Jag skulle vilja se ett förslag från extremistvänstern på VAD de skulle gjort när de lokaliserat UBL, och framför allt vad de tror skulle ha hänt om de tagit honom levande..
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:51

SiP skrev:

nåja han hade väl en tråd där de som vi såg som terrorister i hans värld var frihetskämpar, säger allt om honom..

Så du menar att jag ska osett köpa din version av detta, utan att du talar om vad det handlar om, ...... för det första så behöver inte Freedom någon som försvarar hans uttalanden, det klarar han själv med bravur, för det andra finns det ingen som har exakt lika åsikter i allt, även om många forumhöger tycks vara riktigt nära en sådan hjärnkollaps.... Så antingen kommer du med grund för ditt påstående här, eller så ignorerar jag det som fri subjektiv tolkning från dig
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-05-15, 17:52

Jag tror form ska hålla käften om referenser till demokratin och dess eventuella nederlag då jag uppriktigt anser att form inte riktigt har koll på vad demokrati är.

Och visst fäller vänstern många bittra tårar över UBL, det vimlar ju av inlägg med indirekt försvar för hans status och hans välbefinnande.

Var fanns vänsterns beklagande över de Svenskar som dödades i terrordåden?, jag såg inga haranger och tusentals inlägg om mord då, har kanske folieform bevis om motsatsen?

UBL dödas, hela den normala världen jublar, vänstern kallar det mord.

Svenskar dödas i terrordåd, alla normala Svenskar förfäras,
    vänstern är knäpptyst.

case closed.

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-05-15, 17:53

Vad är det för röda superas vi har att göra med här, folks..?
    De verkar ha grava asociala beteenden.

De står i.a.f relativt ensamma om vi bortser från såna som Chomsky, Iran, Hamas m.fl Wink

Reaktioner från världen 11-05-02

"Afghanistans president Hamid Karzai sa att bin Ladin nu har fått betala för sina dåd. Han uppmanade talibanerna att sluta strida och att talibanerna bör lära sig en läxa av bin Ladins död.

Till BBC sa den afghanska parlamentsledamoten Fawzia Koofi att rättvisa nu har skipats för alla som dödats både före och efter elfte september.
    – Det faktum att han dödades långt utanför Afghanistan visar att terrorismens källa inte är i Afghanistan, vårt folk är också offer, sa Fawzia Koofi.

I Pakistans huvudstad Islamabad kallade president Al Zardari till sig premiärministern och andra höga tjänstemän för ett möte och Pakistans utrikesdepartement kallade insatsen för ett allvarligt bakslag för terroristorganisationer världen över.

– Ett hedersmord i ordets rätta bemärkelse, säger elektrikern Ahmed i Kairostadsdelen Embaba. Han var terrorist och det han gjorde har inget med islam att göra.
    – Vad lyckades han med egentligen? Säger Ahmed. Vi störtade Mubarak, vad åstadkom bin Ladin annat än förstörelse och att ge muslimer över hela världen dåligt rykte?

I Jemen välkomnade myndigheterna nyheten om bin Ladins död

Tyskland, Frankrike, Japan, Jemen och Kenya välkomnar bin Ladins död. I ett skriftligt uttalande säger sig Tysklands förbundskansler Angela Merkel vara lättad över nyheten. "Fredens styrkor var framgångsrika i natt, men internationell terrorism har inte besegrats. Vi måste vara fortsatt vaksamma", står det vidare i uttalandet.

Även Turkiets president Abdullah Gul uttrycker att han är nöjd med att bin Ladin har dödats.

I Storbritannien, som har varit USA:s närmaste allierade i kriget mot terrorismen, välkomnade premiärminister David Cameron nyheten om bin Ladins död.
    – Det är ett stort steg framåt i kampen mot terrorismen, sa premiärminister David Cameron, men han varnade samtidigt för att det den närmaste tiden kan komma hämndaktioner från grupper med kopplingar till al-Qaida.

I EU:s huvudstad Bryssel välkomnade alla ledarna för EU:s stora institutioner budskapet om bin Ladins död.
    – Vi har i dag vaknat upp i en säkrare värld, sa europaparlamentets talman Jerzy Buzek. Usama bin Ladins död innebär en viktig framgång i det internationella samfundets kamp mot terrorister.

EU-kommissionens ordförande Jose Manuel Barroso och EU:s valde president Herman van Rompuy har gjort ett gemensamt uttalande om bin Ladins död: ”Bin Ladin var en förbrytare ansvarig för tusentals oskyldiga människors död”, skriver de Barroso och van Rompy och avslutar med att slå fast EU:s fulla stöd till USA i kampen mot terrorism.

I Ryssland hyllar Kreml USA:s stora framgång i kampen mot den internationella terrorismen. I ett pressmeddelande från presidentens presstjänst sägs också att alla terrorister oundvikligen kommer att drabbas av vedergällning."
    Källa:Ekot
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:53

SiP skrev:Jag skulle vilja se ett förslag från extremistvänstern på VAD de skulle gjort när de lokaliserat UBL, och framför allt vad de tror skulle ha hänt om de tagit honom levande..

Det vimlar av sådana förslag från oss vänster... Extremvänstern vet jag dock inte vad de tycker, då de inte är representerade på detta forum
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:54

formsvackan skrev:
    SiP skrev:nåja han hade väl en tråd där de som vi såg som terrorister i hans värld var frihetskämpar, säger allt om honom..
    Det säger endast att ni må ha haft olika synpunkter i frågan, något som är mycket vanligt förekommande i hela vår värld.

En som säger att han skall lämna ett forum för att sedan komma tillbaka med ett nytt nick och som sitter och blåljuger i sitt första inlägg ger jag inte mycket för, meningsskiljaktigheter eller ej...
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2011-05-15, 17:55

F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:Jag skulle vilja se ett förslag från extremistvänstern på VAD de skulle gjort när de lokaliserat UBL, och framför allt vad de tror skulle ha hänt om de tagit honom levande..

Det vimlar av sådana förslag från oss vänster... Extremvänstern vet jag dock inte vad de tycker, då de inte är representerade på detta forum

lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:56

Det är märkligt att de som vill döda utan rättslig påföljd, dvs forumhögern, kallar sig demokrater. Och vi som vill se rättspåföljder och mindre krig och mord... blir kallade "extremister"

Med högern vid makten är det uppochnervända världen Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-15, 17:58

SiP skrev:
    F.I.S.T skrev:

lol!

Det var förvånande att du samlade dig till extrema pottkantshögern ... den där är signifikativ för dem

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 16:42