Sniperace 2011-05-15, 17:14
Freedom skrev: nu är det ju inte ett småbrott detta svin gjort, utan något som ligger mer mot brott mot hela mänskligheten, samtidigt måste man se till vad som skulle skett med honom som fånge, och de dåd som skulle göras för att få honom fri, den risken finns idag INTE.
Brott mot mänskligheten ger inga dödsskvadroner carte blanche, det civiliserade samhället har en särskild domstol för detta. I Haag.
tyvärr kommer det alltid finnas saker som kan ge undantag för att konsekvenserna blir värre, och som jag ock de flesta andra ser det är det bättre att detta skeede än at han antingan skulle lämnats i fred, eller blivit den som en massa grupper försöker få fri genom kidnappningar osv.
hyckleriet är når sedan vissa säger att hade hans fortsatta liv orsakat att MITT barn skulle dö, då skulle jag tveklöst DÖDAT honom själv....
Hur skulle d själv gjort om ex det var så att om han inte dödades skulle dina anhöriga dö?
Skulle DU då mnedverka till att han INTE dödades och att han skulle ha en "rättvis" rätegång, samtidigt som dina anhöriga dog?
Jag misstänker att du INTE vill svara på fantasier eller uppdiktade scenarion-.
men svara gärna så blir jag glad, skulle du offra dina anhöriga för hans "rättigeher"?
Om idioter kunde flyga skulle detta vara en flygplats