Infra skrev:Vercingetorix skrev:Infra skrev:Vercingetorix skrev:Ifall invandrare som grupp betraktat, i större utsträckning än svenskar är arbetslösa, bidrar de då mer eller mindre till att öka arbetslösheten, och därmed socialbidragsutbetalningarna?
Ja eller nej fungerar som svar...
Ja eller nej kan du aldrig få ty du lägger både tillrätta förutsättningarna för frågan och ställer den ledande.
Nu är det bara så här att åtminstone här i Stockholm så råder det omvända förhållandet. Låt oss anta att det bor 6 familjer i ett trappuppgång i smalhus. 3 st svenska hushåll och tre invandrarhushåll. Då är det i alla fall här hos oss så att invandrarna går dagligen till sina anspråkslösa arbeten för att kunna försörja sina familjer och sina svenska grannar som trots yttre välmåga går hemma och drar benen efter sig i decennier.
Det här är inte invandrare som kom från Kabul i går utan som bott i Svedala i ett tiotal år och jobbat nästan lika länge. En av dem jag berättar om har varit här i c:a två år, skenäktad av en svenska. Han har nu börjat jobba mot alla odds. Fråga mig inte hur de bär sig åt men jobb finns det tydligen för dom. Frun däremot, svenskan, ungefär 21 år går hemma hela dagarna utan att göra ett skapandes grann. Sannolikt socialbidrag.
Ges invandraren chansen att etablera sig i vårt land så skaffar han ett jobb, vilket som helst, ty det är hans yttersta mål och största dröm.
Och ditt inledningsanförande var varken vinklat eller ledande?
Och vad visar det, då? Att Fredrik Reinfeldt inte säger det han säger?
Nej, just det! Mitt inledningsanförande var inte vinklat eller ledande, för det bara anförde vad vi fick höra direkt från hästens mun - ingenting ditlagt - ingenting bortdraget. Bara den nakna sanningen.
Ditt inledningsanförande var att du på ett ledande hävdar Reinfeldt vara rasist. Jag undrar hur du i hela fridens namn kan påvisa detta genom klippet i fråga...