F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:
Den rödgröna rörans politik byggde som du vet på motsatsen. 1/3 tvingades försörja de andra 2/3-delarna. Massförtidspensioneringen som Proppmätt genomförde var bara ett led i att flytta folk från den närande delen till den tärande.
Så enligt dig arbetade bara 33% under Socialdemokratiskt styre ??? ... och arbetslösheten låg på 66 % ... det må jag säga, var revolutionerande nyheter. Ser med spänning fram på när du underbygger dessa påståenden med källor.ericTheDog skrev:Först hittar du på en åsikt åt mig, sen kräver du att jag ska underbygga detta.ericTheDog skrev:Den rödgröna rörans politik byggde som du vet på motsatsen. 1/3 tvingades försörja de andra 2/3-delarna.
Var har jag skrivit att 2/3 var arbetslösa, menar du?
Men ... om du har alzheimers kunde du ju sagt detta, så hade jag inte dömt dig så hårt i debatten, och tagit allt med en nypa salt som du sagt... jag kunde ju inte veta detta. Skrev du inte alldeles nyss att S förde en politik som innebar att 1/3 av befolkningen skulle försörja 2/3 ??? ....
Det räcker väl bra med att den offentliga sektorn är tvåtredjedelar och det är den nästan du tror väl inte inte att offentliga sektorn betalar sig själv?
Ser man offentliga sektorn som enbart en kostnad så begriper man rätt lite. Sedan är inte 2/3 av Sveriges arbeten inom offentlig sektor
Nej inte arbetsstyrkan men väl den ekonomiska omfattningen!
Ser man offentliga sektorn som enbart en kostnad så begriper man rätt lite.
Men vem betalar den då?
Vem betalar för förutsättningarna för ett fritt rikt land, med högutbildad arbetskraft ??.... jo folket, offentliga sektorns funktion, sjukvård, skola, utbildning, polis, rättsväsende....mm mm
Ser man offentliga sektorn som enbart en kostnad så begriper man rätt lite.
Du förstår lilla förvirrade vän, de hör ihop, och behöver varann, det är inte stat EMOT det privata eller tvärtom..... båda är ett MÅSTE för ett marknadsekonomiskt samhälle. När denna balans rubbas till att bli övervikt på den privata sidan, främjas enkom privatekonomiska intressen, och kapital flyttas utomlands.... under Alliansens Sverige... det scenario som EU-förespråkarna varnade för "om inte Sverige gick med i EU..... nu sker det UNDER alliansens regeringstid, och UNDER medlemskap i EU.... förmögna svenskar flyttar utomlands och spyr galla över den stat som gett dem förutsättningarna att bli rika.... fy fan ! på ren svenska.... för borgarSverige