Sniperace 2012-09-22, 20:55
ericTheDog skrev: Dao skrev: ericTheDog skrev: Dao skrev:Arrogansens arbetsmarknadspolitik har hittills lett till att fler folk "ligger hemma och käkar chips hela dagarna". "Arbetslinjen" kallas det för!
Vill man ha MER bidrag, röstar man på arrogansen nästa val. Vill man ha mänskliga försäkringar och stöd för de som behöver detta, röstar man på de rödgröna!
Så enkelt är det...
Fundera då över detta:
Varför är bidragslyftarna så arga på Alliansen?
Är inte det uppenbart? De vill ju ha möjlighet att ta sig ur skiten, förståss. Inte motarbetas...
Men du kan säkert hitta en annan förklaring!
Nämn det ett hinder som Alliansen satt upp.
Jag ser inga HINDER, däremot MÖJLIGHETER, idag tillåts att under ett år förvärsvarbeta och tjäna upp till 40.000 per år UTAN att sjukpensionen påverkas, man tillåts vara föreningsledare så mycket man orkar, och i den förening där jag är aktiv och driver verksamhet har jag haft med fk som riktigt älskar vad jag gör, här har jag ett vilrum med en säng att lägga mig i när orken tryter, medlemmar som hjälper mig hem de dagar jag inte har tillräcklig ork osv...
INGET av detta var tillåtet under sossetiden, där kunde aktivitet som ungdomsledare eller föreningsledare mynna ut i en indragen sjukpension´oavsettr hur lite man än behövde göra där...
Idag kan man utan några hinder få arbetspröva hur myccket man vill och med HJÄLP av fk samt af utan några hinder och utan att detta medför påtvingad fortsättning om man själv märker att man inte orkar...
ALLT detta ger livet värde och gör så att man mår psykiskt bättre genom att få en annan social samvaror och en känsla av att behövas, istället för att tvingas sitta hemma och dega ner sig.....
Allt detta TACKAR jag alliansen för.... annat vore en SKAM