Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+17
Secrist
SilverSurfer
Redvictory
DirtyDog
RedMentalCase
DMustaine
Thetaxpayer
Sniperace
RedclownIII
Dao
lazy
SiP
ericTheDog
Vercingetorix
R.O.F.L
Sossar ee lata
Infra
21 posters

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Dao 2012-09-23, 11:33

    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Och här levererade Daoren ännu en vänsterlögn..."alla vill ta sig i kragen". Ganska lätt att se vem som lever i sagornas värld!

    Nja... Inte alla, direkt. Men helt klart de absolut flesta. Samhället borde hjälpa dem, inte tvärt om...


    Nu får du bestämma dig. Om arbete är ett straff, varför skulle nästan alla sträva efter att straffas?

    Var skulle jag ha hävdat att arbete är ett straff???
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  RedclownIII 2012-09-23, 11:37

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Och här levererade Daoren ännu en vänsterlögn..."alla vill ta sig i kragen". Ganska lätt att se vem som lever i sagornas värld!

    Nja... Inte alla, direkt. Men helt klart de absolut flesta. Samhället borde hjälpa dem, inte tvärt om...


    Och detta löser man genom att återgå till de gamla reglerna, med lite längre 80%-ersättning i a-kassan samt att man tillät oändliga sjukskrivningar? Vidare hade man fler förtidspensionerade.

    Nej, det som fanns tidigare var inte bra det heller. Men det var bättre än det som är nu! Givetvis skall vi inte gå tillbaka till något gammalt, utan gå vidare så att det nuvarande fungerar - även för de allra svagaste!

    Hörru pajas kan du säga mig varför och när man kallas för de allra svagaste? Rolling Eyes

    Kan du kanske även tala om, om man lyckades med det omöjliga att eliminera de allra svagste, kallar de nya som tar deras plats? Laughing
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Infra 2012-09-23, 11:41

    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Och här levererade Daoren ännu en vänsterlögn..."alla vill ta sig i kragen". Ganska lätt att se vem som lever i sagornas värld!

    Nja... Inte alla, direkt. Men helt klart de absolut flesta. Samhället borde hjälpa dem, inte tvärt om...


    Nu får du bestämma dig. Om arbete är ett straff, varför skulle nästan alla sträva efter att straffas?
    Det är inte Dao som fört de resonemangen.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  ericTheDog 2012-09-23, 11:42

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:

    Bara en koll så att jag förstår Dao rätt:

    Skillnaden mellan att lämna en medvetslös killa att bli överkörd av ett tåg och att vara en empatisk person, är detsamma som marginella skillnader i a-kassa och sjukförsäkring.

    Om man anser att det är rimligt att sjukförsäkringen ska användas till de sjuka är man således att betrakta som tunnelbanerånaren?

    Jag tror nog att Dao i vanlig ordning hävdar att hens horribla påstående aldrig ägt rum.

    Det tror jag också efter att han läst igenom det ordentligt. Smile

    Visst är det praktiskt att bestämma vad andra tycker! Very Happy




    Dao skrev:På samma sätt som er nuvarande "favoritskurk" inte hjälpte en man upp från tunnelbanespåren, hjälper inte arrogansens politik de som behöver hjälp för att komma ur sina problem. Och många problem är sådana som man behöver hjälp, en liten push i rätt riktining, för att ta sig ur. Dessa är inte BIDRAG, som ni lutar er mot, utan FÖRSÄKRINGAR. Tar man bort försäkringar, så blir det effekt. Detta ser vi idag, och då ha den fulla konsekvensen inte ännu börjat...

    Men detta har du faktiskt skrivit alldeles själv. Men vill du backa så är det bara att säga till.

    Ja, jag gjorde en JÄMFÖRELSE! En man som kunde hjälpa valde att inte göra detta. Staten har möjlighet att hjälpa också, men valt att inte göra detta - i avgörande fall!

    Staten är till för folket, inte bara de previligerade. En stat som fungerar, skall ha funktioner sär svaga och på olika sätt orkeslösa människor skall ha möjlighet att komma på fötter igen. Arrogansen har klart FÖRSÄMRAT detta - för de utan pengar.

    Och att gnälla på att "de är lata soffliggare", motsvarar som att den man som rånade mannen på spåren också skulle skälla ppå denne att "vafan ligger du där och latar dig för?"...

    LIKNELSER!!!!


    Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  RedclownIII 2012-09-23, 11:43

    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Och här levererade Daoren ännu en vänsterlögn..."alla vill ta sig i kragen". Ganska lätt att se vem som lever i sagornas värld!

    Nja... Inte alla, direkt. Men helt klart de absolut flesta. Samhället borde hjälpa dem, inte tvärt om...


    Nu får du bestämma dig. Om arbete är ett straff, varför skulle nästan alla sträva efter att straffas?
    Det är inte Dao som fört de resonemangen.

    Arscheloch! Laughing
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  ericTheDog 2012-09-23, 11:48

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Och här levererade Daoren ännu en vänsterlögn..."alla vill ta sig i kragen". Ganska lätt att se vem som lever i sagornas värld!

    Nja... Inte alla, direkt. Men helt klart de absolut flesta. Samhället borde hjälpa dem, inte tvärt om...


    Och detta löser man genom att återgå till de gamla reglerna, med lite längre 80%-ersättning i a-kassan samt att man tillät oändliga sjukskrivningar? Vidare hade man fler förtidspensionerade.

    Nej, det som fanns tidigare var inte bra det heller. Men det var bättre än det som är nu! Givetvis skall vi inte gå tillbaka till något gammalt, utan gå vidare så att det nuvarande fungerar - även för de allra svagaste!


    Lustigt att du tar upp "de allra svagaste". Då ska du ha klart för dig att vi knappast talar om de som får a-kassa eller sjukersättning. Här talar vi istället om t.ex de förtidpensionärer som Alliansen faktiskt förbättrat situationen för.

    Dessutom: Idag finns det ca 400000 förtidare. 2005 fanns det 550000. Här har Alliansen gjort ett väldigt bra jobb. Det hade varit enkelt att på sossemanér dölja arbetslöshet med fler förtidspensioneringar. Istället har Alliansen gjort tvärtom. Framförallt har det räddat kanske uppemot 100000 människor från ett liv bland de som "har det allra svårast".
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  ericTheDog 2012-09-23, 11:49

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Och här levererade Daoren ännu en vänsterlögn..."alla vill ta sig i kragen". Ganska lätt att se vem som lever i sagornas värld!

    Nja... Inte alla, direkt. Men helt klart de absolut flesta. Samhället borde hjälpa dem, inte tvärt om...


    Nu får du bestämma dig. Om arbete är ett straff, varför skulle nästan alla sträva efter att straffas?

    Var skulle jag ha hävdat att arbete är ett straff???

    I en annan tråd. Vill du backa från det också? Varsågod.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Dao 2012-09-23, 12:14

    ericTheDog skrev:Lustigt att du tar upp "de allra svagaste". Då ska du ha klart för dig att vi knappast talar om de som får a-kassa eller sjukersättning. Här talar vi istället om t.ex de förtidpensionärer som Alliansen faktiskt förbättrat situationen för.

    Dessutom: Idag finns det ca 400000 förtidare. 2005 fanns det 550000. Här har Alliansen gjort ett väldigt bra jobb. Det hade varit enkelt att på sossemanér dölja arbetslöshet med fler förtidspensioneringar. Istället har Alliansen gjort tvärtom. Framförallt har det räddat kanske uppemot 100000 människor från ett liv bland de som "har det allra svårast".

    Kollade upp detta, och det stämmer det ni skriver - att det var arrogansen som införde detta med 40 000-gränsen. Kombinerat att Sverige upphörde med förtidspensionstvånget, är faktiskt två bra intentioner som arrogansen gjort.

    Men var finns den mer aktiva hjälpen. De som blev tvingade in i förtidspension under Goran. De som ringer försäkringskassan eller arbetsförmedlingen och frågar om arbetsträning? Detta finns inte, trots att det skulle hjälpa en massa människor, och dessutom vara ekonomiskt hållbart för staten.

    Och dina siffror om hur många arrogansens politik har "räddat" stämmer inte. Långtidsarbetslösheten ökar, den direkta fattigdomen ökar, hemlösheten ökar, eleverna får allt sämre resultat, etc, etc... Att hjälpa 10 stycken, men förvärra för 100 är ingen bra politik!

    Men det är ju bättre att dessa 10 får hjälp än att det bara skulle vara 1, givetvis!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Dao 2012-09-23, 12:15

    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Och här levererade Daoren ännu en vänsterlögn..."alla vill ta sig i kragen". Ganska lätt att se vem som lever i sagornas värld!

    Nja... Inte alla, direkt. Men helt klart de absolut flesta. Samhället borde hjälpa dem, inte tvärt om...


    Nu får du bestämma dig. Om arbete är ett straff, varför skulle nästan alla sträva efter att straffas?

    Var skulle jag ha hävdat att arbete är ett straff???

    I en annan tråd. Vill du backa från det också? Varsågod.

    I vilket inlägg har jag hävdat detta?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Dao 2012-09-23, 12:16

    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.

    Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  RedMentalCase 2012-09-23, 12:33

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:

    Bara en koll så att jag förstår Dao rätt:

    Skillnaden mellan att lämna en medvetslös killa att bli överkörd av ett tåg och att vara en empatisk person, är detsamma som marginella skillnader i a-kassa och sjukförsäkring.

    Om man anser att det är rimligt att sjukförsäkringen ska användas till de sjuka är man således att betrakta som tunnelbanerånaren?

    Jag tror nog att Dao i vanlig ordning hävdar att hens horribla påstående aldrig ägt rum.

    Det tror jag också efter att han läst igenom det ordentligt. Smile

    Visst är det praktiskt att bestämma vad andra tycker! Very Happy




    Dao skrev:På samma sätt som er nuvarande "favoritskurk" inte hjälpte en man upp från tunnelbanespåren, hjälper inte arrogansens politik de som behöver hjälp för att komma ur sina problem. Och många problem är sådana som man behöver hjälp, en liten push i rätt riktining, för att ta sig ur. Dessa är inte BIDRAG, som ni lutar er mot, utan FÖRSÄKRINGAR. Tar man bort försäkringar, så blir det effekt. Detta ser vi idag, och då ha den fulla konsekvensen inte ännu börjat...

    Men detta har du faktiskt skrivit alldeles själv. Men vill du backa så är det bara att säga till.

    Ja, jag gjorde en JÄMFÖRELSE! En man som kunde hjälpa valde att inte göra detta. Staten har möjlighet att hjälpa också, men valt att inte göra detta - i avgörande fall!

    Staten är till för folket, inte bara de previligerade. En stat som fungerar, skall ha funktioner sär svaga och på olika sätt orkeslösa människor skall ha möjlighet att komma på fötter igen. Arrogansen har klart FÖRSÄMRAT detta - för de utan pengar.

    Och att gnälla på att "de är lata soffliggare", motsvarar som att den man som rånade mannen på spåren också skulle skälla ppå denne att "vafan ligger du där och latar dig för?"...

    LIKNELSER!!!!

    Liknelser??, du är f-n i mig inte riktigt navlad din rödmupp!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  DirtyDog 2012-09-23, 14:01

    Dao skrev:Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...
    De som INTE får sjukersättning anses inte vara sjuka. En bekant gick sjukskriven under flera år och skyllde på ryggbesvär. Under tiden så jobbade han dessutom svart. Nu, sen han blivit av med sin sjukpenning så jobbar han endast svart. Han är (och kommer nog att förbli) en fifflare.
    Denna kategori var så stor att de som fick ersättning minskade kraftigt under en period, men alla som ÄR sjuka kan givetvis SÖKA ersättning. Dock är det inte rimligt att en konsertpianist skall gå sjukskriven under 10 år OM han kan utföra nån annan sorts arbete. Ifall han inte kan få detta arbete så skall han istället ansöka om A-kassa (vilket så många har gjort att antalet arbetslösa kraftigt ökade TROTS att allt fler fick jobb).

    Nu gnäller vänstern om att fler blir arbetslösa och sjuka inte får ersättning. Varför inte sjukskriva alla som saknar jobb, det måste väl vara vänsterns idealsamhälle? 80% i ersättning i evighet och ingen är arbetslös?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Sniperace 2012-09-23, 14:23

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Men här FICK jag hjälpen av ALLIANSEN, jag fich´k uppmuntranb att göra detta , jag fick nu börja med föremniongsverksamhet som jag innan förbjöds sysla med, jag fich möjlighetenb att utan att riskera pensionen att arbetspröva, jag fick möjligheten att tjäöna upp till 40.000 per år utan att det påverkade min sjukpension, är inte DET hjälp från samhället?

    Ja, det är möjligheter, som arrogansen ÄNNU inte tagit bort!

    Men det finns foprtfarande ingen arbetsträning för de som blivit förtidspensionerarade, eller aktivt stöd så att man får komma igång lnte i taget. Det du beskriver är mer ett PASSIVT stöd, och alla har inte den förutsättningen att utnyttja detta. Du kunde det, och det är bra. Men de som inte kan göra detta, behöver mer aktivt stöd, åtminstone en kort period.
    Tvärtom, det är sånant ALLIANSEN infört något som sossarna FÖRBJÖD.
    Återigen går du emot vad du skrivit om att visa respekt. vatför gör du då inte detta gentemot alliansen genom att kalla dessa för öknamn ä det att föregå med gott exempel?

    men sådant gäller tydligen inte dig själv?

    men som sagt, ALLIANSEN HAR INFÖRT, och det är inge som helst problem att få hjälp med arbetsträning, hittar man själv inget företag som ställer upp så letar FK och AF upp ett företag som tar emot, och allt är helt FRIVILLIGT, klarar men inte det så får man inga problem med sin fotsatta sjukpension osv, annat var det under sossetiuden, då vqar risken stor att man satt på bar backe om man mot deras inrådan FÖRSÖKTE, då skulle en ny utdredninbg göras osv osv, och inte fick man vara föreningsfunktuionär, då riskerade man att få indragen sjukpensionb, de ansåg då att man kunde jobba osv osv

    så ALLIANSEN har blivit ett UPPSVING för många
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Redvictory 2012-09-23, 15:57

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Men här FICK jag hjälpen av ALLIANSEN, jag fich´k uppmuntranb att göra detta , jag fick nu börja med föremniongsverksamhet som jag innan förbjöds sysla med, jag fich möjlighetenb att utan att riskera pensionen att arbetspröva, jag fick möjligheten att tjäöna upp till 40.000 per år utan att det påverkade min sjukpension, är inte DET hjälp från samhället?

    Ja, det är möjligheter, som arrogansen ÄNNU inte tagit bort!

    Men det finns foprtfarande ingen arbetsträning för de som blivit förtidspensionerarade, eller aktivt stöd så att man får komma igång lnte i taget. Det du beskriver är mer ett PASSIVT stöd, och alla har inte den förutsättningen att utnyttja detta. Du kunde det, och det är bra. Men de som inte kan göra detta, behöver mer aktivt stöd, åtminstone en kort period.
    Tvärtom, det är sånant ALLIANSEN infört något som sossarna FÖRBJÖD.
    Återigen går du emot vad du skrivit om att visa respekt. vatför gör du då inte detta gentemot alliansen genom att kalla dessa för öknamn ä det att föregå med gott exempel?

    men sådant gäller tydligen inte dig själv?

    men som sagt, ALLIANSEN HAR INFÖRT, och det är inge som helst problem att få hjälp med arbetsträning, hittar man själv inget företag som ställer upp så letar FK och AF upp ett företag som tar emot, och allt är helt FRIVILLIGT, klarar men inte det så får man inga problem med sin fotsatta sjukpension osv, annat var det under sossetiuden, då vqar risken stor att man satt på bar backe om man mot deras inrådan FÖRSÖKTE, då skulle en ny utdredninbg göras osv osv, och inte fick man vara föreningsfunktuionär, då riskerade man att få indragen sjukpensionb, de ansåg då att man kunde jobba osv osv

    så ALLIANSEN har blivit ett UPPSVING för många

    Och en rejäl knuff utför ättestupan för ännu fler! (får ni en orgasm nu?)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Dao 2012-09-23, 16:51

    Det bästa man kan säga om arrogansen, är att det inte blev så illa som man fruktade. Än! Inte lika illa som förra gången, under Bildt...

    Men det som skett är illa nog!

    Det råder heller ingen tvekan om att Reinfeldt har lärt sig av Goran - inte bara hur han uttrycker sig i TV, utan även i vilken ordning som han sköter politiken. Att göra de jobbiga först, som gynnar oppositionen, och komma med de populära strax före valet - så att de kan få folk att glömma vad de egentligen eftersträvar (det som sker i början av mandatperioden).

    Frågan är om sossarna lärt sig något av detta, och inte står lika handfallna som förra gången...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  ericTheDog 2012-09-23, 17:37

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.

    Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...


    Fel. Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Infra 2012-09-23, 17:45

    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.

    Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...


    Fel. Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Jasså? Gäller den statistiken även hjärtsjuka?

    http://www.expressen.se/gt/josefine-ar-hjartsjuk---far-ingen-ersattning/
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  ericTheDog 2012-09-23, 18:25

    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.

    Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...


    Fel. Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Jasså? Gäller den statistiken även hjärtsjuka?

    http://www.expressen.se/gt/josefine-ar-hjartsjuk---far-ingen-ersattning/

    Statistik är mer än ett enskilt fall. Dao kan säkert bidra med den statistiken.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Infra 2012-09-23, 19:08

    ericTheDog skrev:
    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.

    Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...


    Fel. Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Jasså? Gäller den statistiken även hjärtsjuka?

    http://www.expressen.se/gt/josefine-ar-hjartsjuk---far-ingen-ersattning/

    Statistik är mer än ett enskilt fall. Dao kan säkert bidra med den statistiken.
    Du skriver själv:
    Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Du har naturligtvis ett statistiskt underlag för det påståendet, eller...........
    Sen svarade du aldrig på frågan.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  DirtyDog 2012-09-23, 19:26

    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.

    Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...


    Fel. Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Jasså? Gäller den statistiken även hjärtsjuka?

    http://www.expressen.se/gt/josefine-ar-hjartsjuk---far-ingen-ersattning/
    Heltid är inte att tänka på. Tycker hon själv. Och i jakten på ett deltidsjobb har hon inte haft någon framgång.
    - Jag har försökt men det har aldrig varit någon som velat anställa mig.

    Hon anser SJÄLV att heltid inte är att tänka på?
    Jaja, men varför skall hon få sjukersättning bara för att hon inte lyckas på ett halvtidsjobb? Skall alla som inte får ett jobb få sjukersättning istället?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  ericTheDog 2012-09-23, 20:38

    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:
    Infra skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de SJUKA!!! Hur det liknas vid tunnelbanerånaren som lämnade en oskyldig småbarnspappa att dö på spåret, begriper nog ingen med förnuftet i behåll.

    Och antalet sjuka som INTE får sjukförsäkringar har ÖKAT markant!!! Så liknelsen håller, men jag förstår att den är obekväm för dig...


    Fel. Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Jasså? Gäller den statistiken även hjärtsjuka?

    http://www.expressen.se/gt/josefine-ar-hjartsjuk---far-ingen-ersattning/

    Statistik är mer än ett enskilt fall. Dao kan säkert bidra med den statistiken.
    Du skriver själv:
    Antalet sjuka som inte får sjukförsäkring har faktiskt minskat.
    Du har naturligtvis ett statistiskt underlag för det påståendet, eller...........
    Sen svarade du aldrig på frågan.

    Lägg dig inte i saker du inte begriper. Självklart har JAG ingen statistik, då jag inte bedriver undersökningar.

    Mitt inlägg var ett ironiskt svar på Daorens påstående om motsatsen. Lustigt att du inte krävde källa på det påståendet, då det berör exakt samma ämne. Så glöm mitt inlägg och kräv istället svar ifrån Daoren. Lycka till.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Infra 2012-09-23, 21:21


    Lustigt att du inte krävde källa på det påståendet

    Jag läste det inte ens. Ofta när man har litet tid får man luska
    över det senast skrivna och svara på det.

    Ironin missade nog de flesta. Jag tar alltid för gott det som skrivs
    och du var tydlig nog. Ironi kan vara vanskligt om den missförstås.

    Min länk om den hjärtsjuka mamma stödjer hur som helst Daos syn på
    saken.


    http://www.expressen.se/gt/josefine-ar-hjartsjuk---far-ingen-ersattning/

    Jasså jag ska inte lägga mig i när du mobbar Dao? Vill du mobba honom ifred??? pirat


    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  ericTheDog 2012-09-23, 21:44

    Infra skrev:
    Lustigt att du inte krävde källa på det påståendet

    Jag läste det inte ens. Ofta när man har litet tid får man luska
    över det senast skrivna och svara på det.

    Ironin missade nog de flesta. Jag tar alltid för gott det som skrivs
    och du var tydlig nog. Ironi kan vara vanskligt om den missförstås.

    Min länk om den hjärtsjuka mamma stödjer hur som helst Daos syn på
    saken.


    http://www.expressen.se/gt/josefine-ar-hjartsjuk---far-ingen-ersattning/

    Jasså jag ska inte lägga mig i när du mobbar Dao? Vill du mobba honom ifred??? pirat




    Din länk beskrev ett enskilt fall, och detta har DD redan svarat på. Det ironiska är att med han svar i åtanke är det snarare mitt "ironiska" inlägg som förefaller ligga närmast sanningen.

    P.S

    Noterar att du inte längre efterfrågar en källa avseende sakfrågan.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Infra 2012-09-24, 04:32



    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5041216

    F. ö: varför anklagar du Dao för nåt som jag bär ansvar för?
    Jag tror nästan det är du som ha kommit in snett i debatten.

    Det var jag som, i tråden "Två samhällsklasser - två olika världar"
    diskuterade om arbete som sstraff i polemik mot dig.

    F ö har du fortfarande inte besvarat frågan: varför hade man slavar
    förr om man nu hade sån ypperlig chans att bidra till sin egen
    försörjning?
    OSA, tack!


    https://acbladet.swedishforum.se/t53677p15-tva-samhallsklasser-tva-olika-varldar
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Infra 2012-09-24, 06:56

    BTW: vad är fas2:are och fas3:are, om inte moderna slavar.
    De är inte ens löneslavar eftersom de inte får nån lön.



    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article15491654.ab

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15488774.ab

    Att drabba svaga grupper som den Moderata politiken gör - kan det
    vara annat än klasshat?

    Och mitt i kaoset står Göran Hägglund och ler. Att karln inte skäms.

    Sponsored content


    Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga. - Sida 3 Empty Sv: Reinfeldts klasshat ger hårdare kadaverdiciplin mot fattiga.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:34