Sniperace 2012-09-23, 14:23
Dao skrev: Sniperace skrev:Men här FICK jag hjälpen av ALLIANSEN, jag fich´k uppmuntranb att göra detta , jag fick nu börja med föremniongsverksamhet som jag innan förbjöds sysla med, jag fich möjlighetenb att utan att riskera pensionen att arbetspröva, jag fick möjligheten att tjäöna upp till 40.000 per år utan att det påverkade min sjukpension, är inte DET hjälp från samhället?
Ja, det är möjligheter, som arrogansen ÄNNU inte tagit bort!
Men det finns foprtfarande ingen arbetsträning för de som blivit förtidspensionerarade, eller aktivt stöd så att man får komma igång lnte i taget. Det du beskriver är mer ett PASSIVT stöd, och alla har inte den förutsättningen att utnyttja detta. Du kunde det, och det är bra. Men de som inte kan göra detta, behöver mer aktivt stöd, åtminstone en kort period.
Tvärtom, det är sånant ALLIANSEN infört något som sossarna FÖRBJÖD.
Återigen går du emot vad du skrivit om att visa respekt. vatför gör du då inte detta gentemot alliansen genom att kalla dessa för öknamn ä det att föregå med gott exempel?
men sådant gäller tydligen inte dig själv?
men som sagt, ALLIANSEN HAR INFÖRT, och det är inge som helst problem att få hjälp med arbetsträning, hittar man själv inget företag som ställer upp så letar FK och AF upp ett företag som tar emot, och allt är helt FRIVILLIGT, klarar men inte det så får man inga problem med sin fotsatta sjukpension osv, annat var det under sossetiuden, då vqar risken stor att man satt på bar backe om man mot deras inrådan FÖRSÖKTE, då skulle en ny utdredninbg göras osv osv, och inte fick man vara föreningsfunktuionär, då riskerade man att få indragen sjukpensionb, de ansåg då att man kunde jobba osv osv
så ALLIANSEN har blivit ett UPPSVING för många