Sniperace 2012-06-06, 10:46
Infra skrev: R.O.F.L skrev:I Landet Hen vill nu Vänsterpartiet i Landstinget Sörmland att männen sätter sig ned för att kissa.
Viggo Hansen (V), ersättare i landstingsfullmäktige, har motionerat om att göra toaletterna i landstingets lokaler könslösa med krav på att sitta ned då man kissar.Är detta i klass med när Lars Ohly förslog att män borde amma barnen?
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sqM0gJgCGyo
Ingen dum ide, alls. Men jag erkänner direkt: jag sitter aldrig och kissar!
Och jag erkänner att det är min manliga fåfänga som ligger hindrande i vägen.
"Det är feminint att sitta och kissa" tycks något i mig resonera.
Avundsjukt skickar jag då och då en tanke till Jack Nicolsson i den där filmen
där han under toffeln, av sin fru, tvingats sitta och kissa ett helt liv. Nu
när hon äntligen är död kan han inte neka sig nöjet att kissa över hela
badrumsgolvet i nån slags försenad och missriktad protest. Eller kanske vill
han bara övertyga sig själv om att det är sant att han äntligen blivit fri.
Hur som helst är det inte utan förtjusning han nu kissar ner sina badrumsklinkers. Själv anser jag innerst inne att det är lika omanligt att stå och skvätta litet runt om toastolen och på den. "A man have to do what a man have to do" torde i detta fallet handla om att en riktig karl är målfokuserad även på toa. Han står inte och spiller ur sig urinet. Han drar ner gylfen och tömmer
i en enda stråle det som ska tömmas - och han siktar rätt med varenda droppe.
Men vet jag att alla andra karlar sitter ska jag svälja min stolthet och sitta, jag också.
behöver inte vara varken stolthet eller fåfänga som gör att man står o pinkar....
jag kan gärna sitta och pinka, MEN, jag är tvingad att ställa mig upp och fortsätta, för sittande kan jag INTE tömma blåsan helt, så efter att ha ställt mig pinkar jag lika mycket till och enligt läkare skulle det vara fullt normalt.
visst händer det att man råkar skvätta utanför, men det är så lätt att torka upp.