Sniperace skrev: marxisten skrev:Så här ser jag på det. Något skumt med 9/11 är det. Vad vet jag inte, men om man kolla på sanningsrörelsens filmer är det ett mästerverk på de fem källkretiska stegen så det är inte bara konspiration. Och om man kollar på deras punkter så är det saker man bör vara kritisk mot bitvis! Dessutom så hjälper ju inte regeringen i USA till precis... Vissa skaer kan de ju trots allt göra! Tex. kan de ju SLÄPPA filmerna från Pentagon som bevisar flygplanet. De få som släppts syns bara explosionen på, inget flygplan... Alla fårn kameror på fel sida av byggnaden. Lite ksumt tycker jag.
Eller hur kan allt utom PASS försvinna. 120 ton plan av metall, borta. Men ett pass av papper är helt.
men alla människor som faktiskt SÅG det hända, är det betalda skådespelare?
är de filer som finns trickfilm?
och tror man verkligen att staten skulle offa sina egna medborgare på det sättet, samtidigt som man förnekar att stalin och sovjetunionen gjorde sina utrensningar, att det var helt andra saker utanför deras kontroll?
att eftersom det är USA så¨är det sant/troligt, men när det talas om sovjet är det historieförfalskning?
näää, jag tror det är lika illa som att förneka förintelsen
Ingen förnekar 9/11, snarare är folk kritiska till den officiella historien.
Dessutom om Planen snackade jag om Pentagon, inte WTC.
Frågor om Pentagon.1) Jag tänkte mest på Pentagon och där såg inte alla det och historierna går isär. Vittnen såg allt från F15 och 757:or till småplan.Det finns mängder av övervakningsbilder, de är beslagtagna, alla utom 3 4 stycken, som visar bilder på andra sidan byggnaden, man ser smällen. Om man nu inte ljugit med att det var passagerarplan som flög in, varför visar man då inte en enda övervakningstape som visar flygplaner mot Pentagon.
2) En 757:a är jävligt stor och klumpig, ändå gjordes en jävligt komplicerad inflygning men en med sågrova svängar att G-krafterna nästan bör krossat vingarna, av en pilot som enligt flygindustrierna var knappt medelmåttig och som knappt kunde flyga en månad tidigare och träffade byggnaden mitt i prick och lämnade ett endast 5 METER stort hål i väggen. Det hela såg enligt vittnen ut som om det var ett militär flyg på ingång, inte en 757:a. Hela flygplanskroppen försvann i Smällen av sin egen värme sa man. HUR ÄR DETTA MÖJLIGT?
3) Varför ingrep inte militärflyg när man beordrat ALLA att landa och ett inte svarar.
Gällande WTC är det andra frågor som: 1) Varför säger vittnen och brandmän de hörde explosioner innan de rasade.
2) Hur kunde de rasa av en brand på bara ett par våningar efter bara 2 timmar? Det ska klara längre än så!
3) Vad är det för rökpuffar, nästan som små sprängladdningar, som syns i en seriekopplad reaktion innan det rasar.
4) Hur kan TRE hus i princip falla i fritt fall. Det skiljer bara några tiondelar av en sekund från ett precist fritt fall enligt fysikens lagar, hur är det möjligt PÅ BÅDA tornen och WTC7.
5)Hur kunde det rasa som en PERFEKT SPRÄNG RIVNING, inte bara en gång utan TRE GGR!
TVILLINGTORNEN + byggnad 7! Vad är chansen för det?
Jag förnekar inte 9/11 på något vis, men utredningen som finns är mycket obesvarat i...