Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
DirtyDog
ericTheDog
lazy
Infra
Sniperace
RedMentalCase
Thetaxpayer
R.O.F.L
Freedom
DMustaine
RedclownIII
Secrist
16 posters

SD – slagträ i sandlådan

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

SD – slagträ i sandlådan - Sida 4 Empty Sv: SD – slagträ i sandlådan

Inlägg  DirtyDog 2011-04-23, 20:20

Freedom skrev:
    Men är det verkligen SERIÖST att anklaga PARTIET att vara rasistiskt med tanke på att INGET i deras partiprogram är det?
    Man är inte vad som står i partiprogrammet utan vad man IRL.
    Vem är "man"?
    Påstår du att alla som röstar på SD är rasister eller menar du att någon/några av dem är det?

Så om några av vänsterns väljare gillar att "packa bajs" så är V ett bögparti?
    Det som definierar ett politiskt parti är den politik som de framför i riksdagen, INGET ANNAT!
    Freedom skrev:
    Varför accepteras de av SD som representanter?
    Hört talas om det nedsättande uttrycket "housenigger" ?
    Jo, det hävdar många muslimer att president Obama är. Det är ett negativt uttryck i avsikt att svärta ned någon som kanske inte ser allt i svart eller vitt utan har ett öppet sinne och är villig att komprimissa med sina ideal i avsikt att nå framåt i en annars hopplös situation.
    Ordet kommer från den tiden när plantageägare i amerikanska södern insåg att de inte bara behövde hjälp på fälten utan även i hushållet. De tog då in svarta som de litade på och lät dem arbeta inomhus i direkt anslutning till familjen. Man insåg att enda sättet att känna sig trygg i sitt hem med dem där var att behandla dem bättre och få dem att uppskatta det förtroende som de fick.
    Detta fick till följd att relationer skapades mellan svarta och vita som ej innan hade existerat och med tiden blev de ofta så oumbärliga att man inte kunde tänka sig ett liv utan dessa. Med tiden innebar samma sak inom företag och politik och allt fler svarta blev direkt inblandade i företagande och politik och kunde i allt större utsträckning påverka detta. Idag har det gått så långt att en av dem är president över världens mäktigaste stat.

Hur betydelsefullt detta varit för utvecklingen av mänskliga rättigheter är svårt att bedömma men att det haft STOR inverkan kan nog ingen förneka. I Israel finns en massa araber som jobbar åt judar och får samma epitet kastade efter sig från andra araber. Vem som gör mest nytta för arabernas framtid i Israel får nog framtiden utvisa.

Hur motiverar då invandrare att de inte bara hjälper Sverigedemokrater utan även företräder dem politiskt?
    Tja, här har du en åsikt:

En av Sverigedemokraternas utländska företrädare är 73-årige Zvonko Borcic, som sitter i kommunstyrelsen i Landskrona. Borcic föddes i Kroatien men precis som många andra jugoslaver kom han till Sverige som arbetskraftsinvandrare på 1960-talet. Zvonko Borcic är utbildad båttekniker och fick jobb endast två dagar efter att han anlänt till Sverige. När Sverigedemokraternas skribent pratar med honom målar han upp partiet som ett invandrarvänligt parti som vill integrera utlänningarna som kommer hit och betonar att ”alla som gör rätt för sig och anpassar till svenska lagar och regler är välkomna”. SD vill alltså inte kasta ut laglydiga invandrare.
    – När jag pratade med andra äldre utlänningar, så ville de att jag skulle engagera mig och säga det vi alla tycker. Landskrona har blivit en laglös stad med en massa kriminella invandrarungdomar. Alla vet det men inga politiker utom sverigedemokraternas vågar säga det, säger Zvonko Borcic om sitt SD-medlemskap.
    I kommunalvalen 2006 ställde SD upp med större andel kandidater med invandrarbakgrund (16 %) än Kristdemokraterna (15 %), Socialdemokraterna (14 %), Moderaterna (12 %) och Centerpartiet (7 %). Men partiet har inte bara företrädare med utländsk bakgrund. Invandrare tenderar också att rösta på partiet. Bland utomnordiska invandrare röstade nästan en procent (bortåt 50 000) på Sverigedemokraterna i valet 2006. Det var alltså vanligare att utomnordiska invandrare röstade på SD än på FI eller Junilistan.

Zvonko Borcic valde att engagera sig i Sverigedemokraterna eftersom han tycker att det är det enda partiet som tar integrationen och landets invandrare på allvar. Socialdemokraterna skiter egentligen i invandrarna, menar han. Under hans tid i det socialdemokratsika partiet var Mona Sahlin och de övriga medlemmarna bara intresserade att lyfta fram det positiva med invandringen och när det framkom kritik mot integrationspolitiken sopades den snabbt under mattan.
    – Sverige är ett annat land idag än det var på 60-talet. Då behövde Sverige arbetskraft, i dag måste vi stoppa invandringen och försöka skapa arbete åt dem som lever och bor i dagens Sverige. Varken jag eller Sverigedemokraterna är främlingsfientliga eller något sådant. Jag har varken läst, sett eller upplevt något sådant i partierna. Det är bara medierna som försöker hitta på sådant för att smutskasta oss.

Är denna avhoppare från S ett bra exempel på en "HouseNigger"? Skulle du ha modet att kalla honom för det mellan fyra ögon? Tror du att du skulle klara dig i en debatt om invandring mot honom? Tillåt mig tveka!

Så här skriver vänsterbloggaren Jonas Morian: När jag läser artikeln i Aftonbladet om att nästan var tredje i stadsdelen Almgården i Malmö röstat på Sverigedemokraterna, tycker jag mig tydligt se problemen. Här bor alltså många unga människor utan jobb eller högre utbildning. Några av dem har invandrarbakgrund, andra har varit svenskar i många generationer. Men de förenas i utanförskap.
    I någon mening har de alltså mycket gemensamt. Trots det blir utanförskapet en källa till missnöje, oro och våld. Det tar sig uttryck i uppeldade bilar, våld - och röster på ett i grunden främlingsfientligt parti som Sverigedemokraterna.

Hur kan det komma sig att en tredjedel i ett invandrartätt och fattigt område plötsligt har blivit rasister och nazister i dina ögon? Kan det möjligen vara så att de INTE är det utan röstar på SD av ANDRA orsaker? Såhär är det överallt. SD får främst sina röster från marginaliserade och fattiga. Varför placerar man dem till HÖGER om moderaterna politiskt när de vill behålla statliga företag och egentligen främst bara vill minska invandringen?

Kan bara f.ö. notera att du FEGT undvek resten av mitt föregående inlägg.
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-23, 21:21

Vem är "man"?

I detta fall SD

Påstår du att alla som röstar på SD är rasister eller menar du att någon/några av dem är det?

SD är ett rasistiskt parti med medlemmar som är raister och medlemmar som inte är det.

Det som definierar ett politiskt parti är den politik som de framför i riksdagen, INGET ANNAT!

Säger du det...

Björn Lennartsson Svergiedemokratisk fullmäktigeledamot i Askersund illustrerar den svenska rasens överlägsna intelligens.

Det är ett negativt uttryck i avsikt att svärta [...]

Tack jag vet vad ordet betyder. SD måste ha ett blatte-alibi för kunna sprida sitt hat, jag vet.

Skulle du ha modet att kalla honom för det mellan fyra ögon?

Jag gillar heller inte ordet och vad det står för, men det var enda sättet för att få dig med flera SD-kramare att förstå.

Såhär är det överallt. SD får främst sina röster från marginaliserade och fattiga.

Exakt samma utveckling som NSDAP hade på 30-talet...

Varför placerar man dem till HÖGER om moderaterna politiskt

Det är där nazismen traditionellt hör hemma, är du helt borta i politik ?

Kan bara f.ö. notera att du FEGT undvek resten av mitt föregående inlägg.

Öppet trams ger jag inte mycket för hörru
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

SD – slagträ i sandlådan - Sida 4 Empty Rasism

Inlägg  Secrist 2011-04-23, 22:14

SD är ett rasistiskt parti med medlemmar som är raister och medlemmar som inte är det.

Tyvärr så har du som vanligt fel när du ska kommentera politik. SD är ett nationalistiskt parti. Alla som kan någonting om de, fråga vilken statsvetare som helst, har satt den stämpeln. Dina kunskaper är plågsamt bristfälliga. Perfekt vänsteranhängare med andra ord. Ju mindre man kan, ju större chans att man röstar vänster som tidigare undersökningar har pekat på.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-04-23, 23:10

Tyvärr så har du som vanligt fel när du ska kommentera politik. SD är ett nationalistiskt parti.

Din bedömning, inte min.
    Och eftesomn du har fel i majoriteten av dina övriga inlägg så har du fel här också.
    Secrist
    Secrist

SD – slagträ i sandlådan - Sida 4 Empty SD

Inlägg  Secrist 2011-04-24, 00:02

Din bedömning, inte min.
    Och eftesomn du har fel i majoriteten av dina övriga inlägg så har du fel här också.

Min och alla som forskar på SD. Trist för dig så sitter du i samma trånga låda som alla som inte är intresserade av fakta. Eftersom fakta talar emot dina tillrättalagda åsikter så är de ointressanta.

Slogan: "Kan du inte någonting om politik och tycker det är tråkigt? Rösta som oss andra, rösta vänster!" cheers

Du får den helt gratis. Du kan använda den 2014.
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-24, 00:09

Secrist skrev:Din bedömning, inte min.

Min och alla som forskar på SD. Trist för dig så sitter du i samma trånga låda som alla som inte är intresserade av fakta. Eftersom fakta talar emot dina tillrättalagda åsikter så är de ointressanta.

Slogan: "Kan du inte någonting om politik och tycker det är tråkigt? Rösta som oss andra, rösta vänster!" cheers

Du får den helt gratis. Du kan använda den 2014.

RC är väl beviset, kan du ingenting så är du vänster, kolla bara Anna! Laughing
    Secrist
    Secrist

SD – slagträ i sandlådan - Sida 4 Empty Vänster

Inlägg  Secrist 2011-04-24, 08:44

RC är väl beviset, kan du ingenting så är du vänster, kolla bara Anna!

Anna är åtminstone godhjärtad.
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-24, 10:03

Secrist skrev:RC är väl beviset, kan du ingenting så är du vänster, kolla bara Anna!

Ja det är Annas plussidor, RC har ju inga sådana utan är rakt igenom urusel och falsk som vatten! Evil or Very Mad affraid
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-04-24, 10:11

Min och alla som forskar på SD.

Nu har jag SD väldigt nära i min vardag Secrist, och det jag ser är ett rasistiskt parti. Du och andra "forskare" kan gapa er blå om ni vill, det jag ser och hör är att SD är ett rasistiskt parti, och jag tar mig friheten att vidhålla detta.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-24, 10:41

lazy skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Framtidens fascister kommer att kalla sig anti-fascister.

- Winston Churchill

Mycket bra inlägg.

Klockrent Winston.Smile

Märks inte minst i Sverige idag där alla kräkvänster gapar högre och högre och kallar sig bålverk mot fascismen... man ömkar de som lyssnar på dem.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 11:18

SD är ett exkluderande, främlingsfientligt parti fullt med fullblodsrasister och smygrasister. Det torde vara fullkomligt klart för alla som följer deras politik. Vidare är dom en produkt av Alliansens och deras "förband"... (S under Göran Person) och deras politik som leder till ökade klyftor och ökat utanförskap. Man har luratr Svenska arbetare, medelklass att tro att de har det dåligt ställt, och därför monterat ner välfärden med hjälp av skattesänkningar. Vidare har man då på detta sätt ökat eget kapital, utöver alla bonusar och egenhändigt höjda löner.... och lurat i folket att de fått det sämre pga att vi tar emot invandrare.....

Man har således ställt i första läget arbetare mot sjuka, och sedan har folk gått med i SD för att man tror att det är invandrarna pengarna försvinner till, när det i själva verket är egoistisk, fylla-börsen-politik från borgerligt håll, som pengarna gått till....

SD är rasistiska, och det är Alliansen som banat väg för dem, precis som Bildts regeringen banade väg för Ny demokrati
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-04-24, 11:21

SD är rasistiska, och det är Alliansen som banat väg för dem

klockrent....
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-24, 12:03

F.I.S.T skrev:SD är ett exkluderande, främlingsfientligt parti fullt med fullblodsrasister och smygrasister. Det torde vara fullkomligt klart för alla som följer deras politik. Vidare är dom en produkt av Alliansens och deras "förband"... (S under Göran Person) och deras politik som leder till ökade klyftor och ökat utanförskap. Man har luratr Svenska arbetare, medelklass att tro att de har det dåligt ställt, och därför monterat ner välfärden med hjälp av skattesänkningar. Vidare har man då på detta sätt ökat eget kapital, utöver alla bonusar och egenhändigt höjda löner.... och lurat i folket att de fått det sämre pga att vi tar emot invandrare.....

Man har således ställt i första läget arbetare mot sjuka, och sedan har folk gått med i SD för att man tror att det är invandrarna pengarna försvinner till, när det i själva verket är egoistisk, fylla-börsen-politik från borgerligt håll, som pengarna gått till....

SD är rasistiska, och det är Alliansen som banat väg för dem, precis som Bildts regeringen banade väg för Ny demokrati

Vem försöker du lura, dig själv och dina löss? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 12:05

RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:SD är ett exkluderande, främlingsfientligt parti fullt med fullblodsrasister och smygrasister. Det torde vara fullkomligt klart för alla som följer deras politik. Vidare är dom en produkt av Alliansens och deras "förband"... (S under Göran Person) och deras politik som leder till ökade klyftor och ökat utanförskap. Man har luratr Svenska arbetare, medelklass att tro att de har det dåligt ställt, och därför monterat ner välfärden med hjälp av skattesänkningar. Vidare har man då på detta sätt ökat eget kapital, utöver alla bonusar och egenhändigt höjda löner.... och lurat i folket att de fått det sämre pga att vi tar emot invandrare.....

Vem försöker du lura, dig själv och dina löss? Rolling Eyes

Jag försöker få fram sanningen, i en värld full av folk som "blå-ljuger"
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-24, 12:08

Analys från asylumet.......
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 12:09

Secrist skrev:RC är väl beviset, kan du ingenting så är du vänster, kolla bara Anna!

Ja det är hon med all säkerhet, likt mig själv och Freedom, formsvackan med flera, däremot får jag svårare att hitta dem i blå lägret, .... King Edward möjligtvis, och V-rix..... där kan det nog finnas spår av medmänsklighet kvar Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 12:09

RedMentalCase skrev:

En klockren analys ! Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-24, 12:14

F.I.S.T skrev:

Ja det är hon med all säkerhet, likt mig själv och Freedom, formsvackan med flera, däremot får jag svårare att hitta dem i blå lägret, .... King Edward möjligtvis, och V-rix..... där kan det nog finnas spår av medmänsklighet kvar Cool

Du förväxlar din efterblivenhet med medmänsklighet.

Du är ursäktad.

Medmänsklighet är att jobba för ett samhälle som är hållbart även i framtiden, inte ett där ett stort antal idag inte vill bidra utan bara ha.

Förresten, hur mycket skatt ville du plocka ut av folket?
    30 eller 90%, det är av ett visst intresse.....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 12:21

RedMentalCase skrev:
    Du förväxlar din efterblivenhet med medmänsklighet.

Nej det är nog du som drar lika-meds-tecken mellan de två orden

RedMentalCase skrev:Du är ursäktad.

Du är inte ursäktad, då ditt resonemang drabbar människor

RedMentalCase skrev:Medmänsklighet är att jobba för ett samhälle som är hållbart även i framtiden,

Bra .... rösta vänster då !!

RedMentalCase skrev:inte ett där ett stort antal idag inte vill bidra utan bara ha.

Bra rösta vänster då !

RedMentalCase skrev:Förresten, hur mycket skatt ville du plocka ut av folket?
    30 eller 90%, det är av ett visst intresse.....

Vad var din skattesats den har du inte redovisat än, du har bara sagt en approximativ procentsats på den sänkning du eftersträvar, och den är inte konstant .... som du kräver utav vänstern.... och fortfarande är det korkat att låsa fast en skattesats
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-24, 12:25

Stackars fist har fortfarande inte lyckats precisera hur mycket skatt denne röding vill plocka av folket.

Hur många promille av folket tror fisten är villig att följa ditt lämmeltåg ?

Dessutom kan fisten inte ens läsa svar som denne får om hur mycket jag anser är lämpligt.

Men jag ska hjälpa din beslutsvånda fisten,
    vill du höja eller sänka skatten idag, i så fall hur mycket och var?

RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-24, 12:27

RedMentalCase skrev:

Och vem banade vägen för vpk och afa? affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 12:33

RedMentalCase skrev:Stackars fist har fortfarande inte lyckats precisera hur mycket skatt denne röding vill plocka av folket.

Dessutom kan fisten inte ens läsa svar som denne får om hur mycket jag anser är lämpligt.

Det är redovisat vad jag tycker
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-04-24, 12:39

F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Stackars fist har fortfarande inte lyckats precisera hur mycket skatt denne röding vill plocka av folket.

Men återge det då här och nu och sluta tramsa annars får du finna dig i att bli idiotförklarad som anhängare av 100% skatter! cyclops clown
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-24, 12:40

F.I.S.T skrev:

Ja, du tycker ingenting konkret. Därmed kan man aldrig komma nånstans i en "debatt" med dig, du tycker egentligen ingenting som du måste stå upp för eller måste försvara.

Men du har ju chansen här och nu, vill du höja eller sänka skatten idag, i såfall hur mycket och var?,
    eller du tror att skattebetalarna anser att "efter förmåga och behov.." är nåt man litar på?
    Secrist
    Secrist

SD – slagträ i sandlådan - Sida 4 Empty SD

Inlägg  Secrist 2011-04-24, 23:43

Nu har jag SD väldigt nära i min vardag Secrist, och det jag ser är ett rasistiskt parti. Du och andra "forskare" kan gapa er blå om ni vill, det jag ser och hör är att SD är ett rasistiskt parti, och jag tar mig friheten att vidhålla detta.

Trots att en person som Helene Lööw, en av sveriges mest respekterade personer vad gäller forskning på högerextrema grupper, inte håller med dig?

Ja, du är för gó Fritis. Inga fakta rubbar dig va? Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:52