Vem är "man"?Freedom skrev:Man är inte vad som står i partiprogrammet utan vad man IRL.Men är det verkligen SERIÖST att anklaga PARTIET att vara rasistiskt med tanke på att INGET i deras partiprogram är det?
Påstår du att alla som röstar på SD är rasister eller menar du att någon/några av dem är det?
Så om några av vänsterns väljare gillar att "packa bajs" så är V ett bögparti?
Det som definierar ett politiskt parti är den politik som de framför i riksdagen, INGET ANNAT!
Jo, det hävdar många muslimer att president Obama är. Det är ett negativt uttryck i avsikt att svärta ned någon som kanske inte ser allt i svart eller vitt utan har ett öppet sinne och är villig att komprimissa med sina ideal i avsikt att nå framåt i en annars hopplös situation.Freedom skrev:Hört talas om det nedsättande uttrycket "housenigger" ?Varför accepteras de av SD som representanter?
Ordet kommer från den tiden när plantageägare i amerikanska södern insåg att de inte bara behövde hjälp på fälten utan även i hushållet. De tog då in svarta som de litade på och lät dem arbeta inomhus i direkt anslutning till familjen. Man insåg att enda sättet att känna sig trygg i sitt hem med dem där var att behandla dem bättre och få dem att uppskatta det förtroende som de fick.
Detta fick till följd att relationer skapades mellan svarta och vita som ej innan hade existerat och med tiden blev de ofta så oumbärliga att man inte kunde tänka sig ett liv utan dessa. Med tiden innebar samma sak inom företag och politik och allt fler svarta blev direkt inblandade i företagande och politik och kunde i allt större utsträckning påverka detta. Idag har det gått så långt att en av dem är president över världens mäktigaste stat.
Hur betydelsefullt detta varit för utvecklingen av mänskliga rättigheter är svårt att bedömma men att det haft STOR inverkan kan nog ingen förneka. I Israel finns en massa araber som jobbar åt judar och får samma epitet kastade efter sig från andra araber. Vem som gör mest nytta för arabernas framtid i Israel får nog framtiden utvisa.
Hur motiverar då invandrare att de inte bara hjälper Sverigedemokrater utan även företräder dem politiskt?
Tja, här har du en åsikt:
En av Sverigedemokraternas utländska företrädare är 73-årige Zvonko Borcic, som sitter i kommunstyrelsen i Landskrona. Borcic föddes i Kroatien men precis som många andra jugoslaver kom han till Sverige som arbetskraftsinvandrare på 1960-talet. Zvonko Borcic är utbildad båttekniker och fick jobb endast två dagar efter att han anlänt till Sverige. När Sverigedemokraternas skribent pratar med honom målar han upp partiet som ett invandrarvänligt parti som vill integrera utlänningarna som kommer hit och betonar att ”alla som gör rätt för sig och anpassar till svenska lagar och regler är välkomna”. SD vill alltså inte kasta ut laglydiga invandrare.
– När jag pratade med andra äldre utlänningar, så ville de att jag skulle engagera mig och säga det vi alla tycker. Landskrona har blivit en laglös stad med en massa kriminella invandrarungdomar. Alla vet det men inga politiker utom sverigedemokraternas vågar säga det, säger Zvonko Borcic om sitt SD-medlemskap.
I kommunalvalen 2006 ställde SD upp med större andel kandidater med invandrarbakgrund (16 %) än Kristdemokraterna (15 %), Socialdemokraterna (14 %), Moderaterna (12 %) och Centerpartiet (7 %). Men partiet har inte bara företrädare med utländsk bakgrund. Invandrare tenderar också att rösta på partiet. Bland utomnordiska invandrare röstade nästan en procent (bortåt 50 000) på Sverigedemokraterna i valet 2006. Det var alltså vanligare att utomnordiska invandrare röstade på SD än på FI eller Junilistan.
Zvonko Borcic valde att engagera sig i Sverigedemokraterna eftersom han tycker att det är det enda partiet som tar integrationen och landets invandrare på allvar. Socialdemokraterna skiter egentligen i invandrarna, menar han. Under hans tid i det socialdemokratsika partiet var Mona Sahlin och de övriga medlemmarna bara intresserade att lyfta fram det positiva med invandringen och när det framkom kritik mot integrationspolitiken sopades den snabbt under mattan.
– Sverige är ett annat land idag än det var på 60-talet. Då behövde Sverige arbetskraft, i dag måste vi stoppa invandringen och försöka skapa arbete åt dem som lever och bor i dagens Sverige. Varken jag eller Sverigedemokraterna är främlingsfientliga eller något sådant. Jag har varken läst, sett eller upplevt något sådant i partierna. Det är bara medierna som försöker hitta på sådant för att smutskasta oss.
Är denna avhoppare från S ett bra exempel på en "HouseNigger"? Skulle du ha modet att kalla honom för det mellan fyra ögon? Tror du att du skulle klara dig i en debatt om invandring mot honom? Tillåt mig tveka!
Så här skriver vänsterbloggaren Jonas Morian: När jag läser artikeln i Aftonbladet om att nästan var tredje i stadsdelen Almgården i Malmö röstat på Sverigedemokraterna, tycker jag mig tydligt se problemen. Här bor alltså många unga människor utan jobb eller högre utbildning. Några av dem har invandrarbakgrund, andra har varit svenskar i många generationer. Men de förenas i utanförskap.
I någon mening har de alltså mycket gemensamt. Trots det blir utanförskapet en källa till missnöje, oro och våld. Det tar sig uttryck i uppeldade bilar, våld - och röster på ett i grunden främlingsfientligt parti som Sverigedemokraterna.
Hur kan det komma sig att en tredjedel i ett invandrartätt och fattigt område plötsligt har blivit rasister och nazister i dina ögon? Kan det möjligen vara så att de INTE är det utan röstar på SD av ANDRA orsaker? Såhär är det överallt. SD får främst sina röster från marginaliserade och fattiga. Varför placerar man dem till HÖGER om moderaterna politiskt när de vill behålla statliga företag och egentligen främst bara vill minska invandringen?
Kan bara f.ö. notera att du FEGT undvek resten av mitt föregående inlägg.