ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev:
Det som definierar ett politiskt parti är den politik som de framför i riksdagen, INGET ANNAT!
Konstigt, dom spelreglerna tycks inte gälla när ni ser på Vänsterpartiet, har nästan aldrig sett er diskutera Vs politik, bara historiska personliga blunders och bokstavskombinationer.
Hehe, när jag senast citerade v's partiprogram gick det åt tre vänstermuppar att försöka hävda att det somstår där inte står där.
+12
DirtyDog
ericTheDog
lazy
Infra
Sniperace
RedMentalCase
Thetaxpayer
R.O.F.L
Freedom
DMustaine
RedclownIII
Secrist
16 posters
SD – slagträ i sandlådan
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 126
Sv: SD – slagträ i sandlådan
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 127
Freedom skrev:Hehe, när jag senast citerade v's partiprogram gick det åt tre vänstermuppar att försöka hävda att det somstår där inte står där
Det gjorde ju inte det heller....det var ju som vanligt stoff från fantasigeneratorn.
Vilka vi är det du gör dig till talesman för?
Kanske var detta strax innan du röstade på Allians för Sverige...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 128
SD
Debatterar man SDs rasism ska man plötsligt svara på frågor om (V)s solkiga förflutna för att forumhögern vill fokusförskjuta, det kan någon annan få göra, jag avstår.
Underligt hur Vänsterpartiets grumliga förflutna är totalt ointressant men SD:s tidigare historia är totalt avgörande.
Underligt hur Vänsterpartiets grumliga förflutna är totalt ointressant men SD:s tidigare historia är totalt avgörande.
- Inlägg 129
Regler
Men Fist då, högra laget har ju alldeles speciella spelregler härinne....
Japp, vi gillar att jobba med fakta. Inte egna hemmasnickrade teorier när fakta inte passar.
Japp, vi gillar att jobba med fakta. Inte egna hemmasnickrade teorier när fakta inte passar.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 130
- Inlägg 132
ericTheDog skrev:Freedom skrev:Hehe, när jag senast citerade v's partiprogram gick det åt tre vänstermuppar att försöka hävda att det somstår där inte står där
Det gjorde ju inte det heller....det var ju som vanligt stoff från fantasigeneratorn.
rc och berra?
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 133
Men vänta lite nu...?Freedom skrev:Men herre jösses, tröttnar aldrig forumhögern på att veva fantasigeneratorn ?Hursomhelst så definierar du alltså SD som rasistiskt pga att de för 8 år sedan uteslöt en medlem som uttryckte sig rasistiskt?
Är att hitta på åsikter som aldrig uttalats erat enda sätt att "debattera" ?
När jag skrev "Det som definierar ett politiskt parti är den politik som de framför i riksdagen, INGET ANNAT!" så svarade du med att visa din YouTube-film och jag kunde då tolka det på 2 sätt.
1. Du insåg inte (alt. struntade i) att filmen var från 2003 och att konsekvensen blev att deltagaren uteslöts ur sitt parti.
2. Du insåg att filmen var gammal och kände till represalierna som drabbade politikern.
Eftersom jag antog att du var upplyst så satsade jag på #2 och min frågeställning blev fullständigt logisk.
Det är nog NU som du måste plocka fram din "Fantasigenerator" för att svara på vilket av ovanstående alternativ det var och hur du skall förklara ditt användande av filmen.
Då är det väl ÄNNU märkligare att du drog fram ett exempel som visar på att SD reagerade på filmen på samma sätt som varje anständigt parti borde ha gjort? Men vad blir då din poäng, lille vän? Veva nu fram ett bra svar i din "Fantasigenerator".Freedom skrev:Nu avslöjas ju SD medlemmar som rasister var o varannan vecka serru, så när går DIN tidsgräns ?pga att de för 8 år sedan
Igår ? Imorgon ?
Vilken fantastisk argumentering? Har du verkligen smörjt din "Fantasigenerator" ordentligt?Freedom skrev:"Ni" ?Helt riktigt, och trots det så kallar ni dem för "höger om högern"?
Jag gör det iaf. För att det ÄR så.
Så att inte alla inser att du inte KAN det?Freedom skrev:Varför då ?Öppet trams?
Det där får du nog förtydliga?
Nåja, det är ju redan uppenbart.
Freedom skrev:Sorry DD, du har liksom inte den tyngden...
Seså, berätta nu!
Och där kom standardsvaret när "Fantasigenerator" krånglar för dig och inte vill vara med och leka.
- Inlägg 134
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 135
ericTheDog skrev:Freedom skrev:Hehe, när jag senast citerade v's partiprogram gick det åt tre vänstermuppar att försöka hävda att det somstår där inte står där
Haha, Touche!
- Inlägg 136
F.I.S.T skrev:lazy skrev:R.O.F.L skrev:
Framtidens fascister kommer att kalla sig anti-fascister.
- Winston Churchill
Mycket bra inlägg.
Japp... det visar tex att "Nya moderaterna" är ett namn med föga förnyelse, och lite relevans, ett extremparti, med mjukiströjor
Du är ju en idiot på riktigt, förstår du inte vad Winston menade så ska du hålla käften. Sluta besudla en av världens största tänkare , miffo.
- Inlägg 137
Skämt
Dagens skämt !
Ett gammalt skämt var det rödgröna valmanifestet. Sällan har man sett något mer skrattretande!
Ett gammalt skämt var det rödgröna valmanifestet. Sällan har man sett något mer skrattretande!
Freedom- Antal inlägg : 1404
- Inlägg 138
lillErik nämner inte ens ordet "vi" i inlägget....om du nu ska försöka argumentera kanske du ska ha på fötterna ?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 139
"en av världens största tänkare", kyss Karlsson.RedMentalCase skrev:Sluta besudla en av världens största tänkare , miffo.
History will be kind to me for I intend to write it.
/Winston Churchill
- Inlägg 140
RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:lazy skrev:R.O.F.L skrev:
Framtidens fascister kommer att kalla sig anti-fascister.
- Winston Churchill
Mycket bra inlägg.
Japp... det visar tex att "Nya moderaterna" är ett namn med föga förnyelse, och lite relevans, ett extremparti, med mjukiströjor
Du är ju en idiot på riktigt, förstår du inte vad Winston menade så ska du hålla käften. Sluta besudla en av världens största tänkare , miffo.
PÅ vilket sätt ser du mitt inlägg som att besudla Winstons uttalande ?... jag håller ju med honom.... Däremot besudlar jag gärna Moderaternas politik, och det var precis vad jag gjorde här, och i synnerhet ser jag hur de med ordlekar, lyckats bli det mest extrema partiet i riksdagen tillsammans med SD
- Inlägg 141
Rasism
Intressant inlägg av statsvetare Stig-Björn Ljunggren. Misstänker dock att Fritis i vanlig ordning avfärdar detta som trams.
I Fritis värld är sverige nerlusat med "hard core" rasister.
För det andra har ”rasism”-begreppet urholkats.
Från att ha varit ett mycket skämmigt epitet på den som hyser förakt för andra människogrupper med biologiska argument som att ”negrerna är slöa av naturen” eller ”judarna är giriga parasiter” har rasism kommit att bli en beteckning på i stort sett alla slags kritiska omdömen om andra etniska grupper.
Överhuvudtaget har det blivit allt svårare att diskutera öppet utan att någon känner sig kränkt, kräver ursäkt eller kastar ur sig anklagelser av värsta sorten.
För det tredje. De som kallar sig antirasister beter sig märkligt. Liksom nervösa skolor etc som har problem med skolavslutningar i kyrkor. Eller bokförlag som inte törs ge ut böcker med ord som ”neger”.
Mest har jag retat mig på organisationer som Centrum för rasism. De har nästan blivit en parodi på antirasismen.
Först görs rasismen till något allmänmänskligt, sedan görs antirasisterna om till clowner.
Centrum mot rasism försökte för en tid sedan tysta debatten om islam genom att anmäla Aftonbladet för att de släppte fram Sverigedemokraternas kritiska budskap om denna religion.
Det här är alltså samma organisation som för ett par år sedan gav sig på ett glassbolag för att de sålde glass med namnet ”Black Nogger”. Eller som hävdat att Lantmäteriet är en rasistisk myndighet eftersom de inte anser att ett bostadskvarter i Karlstad som har det antika namnet ”Negern” bör tvingas byta hamn.
Från att ha varit ett mycket skämmigt epitet på den som hyser förakt för andra människogrupper med biologiska argument som att ”negrerna är slöa av naturen” eller ”judarna är giriga parasiter” har rasism kommit att bli en beteckning på i stort sett alla slags kritiska omdömen om andra etniska grupper.
Överhuvudtaget har det blivit allt svårare att diskutera öppet utan att någon känner sig kränkt, kräver ursäkt eller kastar ur sig anklagelser av värsta sorten.
För det tredje. De som kallar sig antirasister beter sig märkligt. Liksom nervösa skolor etc som har problem med skolavslutningar i kyrkor. Eller bokförlag som inte törs ge ut böcker med ord som ”neger”.
Mest har jag retat mig på organisationer som Centrum för rasism. De har nästan blivit en parodi på antirasismen.
Först görs rasismen till något allmänmänskligt, sedan görs antirasisterna om till clowner.
Centrum mot rasism försökte för en tid sedan tysta debatten om islam genom att anmäla Aftonbladet för att de släppte fram Sverigedemokraternas kritiska budskap om denna religion.
Det här är alltså samma organisation som för ett par år sedan gav sig på ett glassbolag för att de sålde glass med namnet ”Black Nogger”. Eller som hävdat att Lantmäteriet är en rasistisk myndighet eftersom de inte anser att ett bostadskvarter i Karlstad som har det antika namnet ”Negern” bör tvingas byta hamn.
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 142
Skall bli intressant att höra fisten med flera förneka eller försvara centrum för rasism agerande!
Vem vet kanske kan fisten dessutom tillföra genusperspektiv över saken också?
- Inlägg 143
RedclownIII skrev:Skall bli intressant att höra fisten med flera förneka eller försvara centrum för rasism agerande!
Gärna lite HBT-frågor i kompotten också. Som kronan på verket. Alla kan bli kränkta!
- Inlägg 144
Freedom skrev:Vilka vi är det du gör dig till talesman för?
lillErik nämner inte ens ordet "vi" i inlägget....om du nu ska försöka argumentera kanske du ska ha på fötterna ?
Det är många jag inte nämnt i inlägget. Frågor på det?
- Inlägg 145
RedclownIII skrev:Skall bli intressant att höra fisten med flera förneka eller försvara centrum för rasism agerande!
Har du någon fråga till mig, så vänligen ställ den då, jag kan bara redogöra för min ståndpunkt i frågor kring rasism.
Sedan varför du svamlar om genusperspektiv, kanske någon erfaren psykolog kan utreda, om du frivilligt skriver in dig under ett års tid eller liknande
- Inlägg 146
Secrist skrev:RedclownIII skrev:Skall bli intressant att höra fisten med flera förneka eller försvara centrum för rasism agerande!
Gärna lite HBT-frågor i kompotten också. Som kronan på verket. Alla kan bli kränkta!
Hur menar du nu ?
- Inlägg 147
Kränkt
Hur menar du nu ?
Påståendet är kopplat till Stig-Björns inlägg.
Påståendet är kopplat till Stig-Björns inlägg.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 148
Secrist skrev:Intressant inlägg av statsvetare Stig-Björn Ljunggren. Misstänker dock att Fritis i vanlig ordning avfärdar detta som trams.
Precis vad jag skrivit flera gånger, ordet rasism är det knappt ngn i Sverige
som vet vad det betyder längre.
- Inlägg 149
Rasism
Precis vad jag skrivit flera gånger, ordet rasism är det knappt ngn i Sverige
Troligen ett av de mest urvattnade orden i det svenska språket idag. Minsta antydan till kritik eller ifrågasättande av svenska asyl- eller integrationspolitik stämplas direkt som rasistiskt.
Troligen ett av de mest urvattnade orden i det svenska språket idag. Minsta antydan till kritik eller ifrågasättande av svenska asyl- eller integrationspolitik stämplas direkt som rasistiskt.
- Inlägg 150
F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:Skall bli intressant att höra fisten med flera förneka eller försvara centrum för rasism agerande!
Har du någon fråga till mig, så vänligen ställ den då, jag kan bara redogöra för min ståndpunkt i frågor kring rasism.
Sedan varför du svamlar om genusperspektiv, kanske någon erfaren psykolog kan utreda, om du frivilligt skriver in dig under ett års tid eller liknande
Ja, et fanns en fråga till dig, hur mycket skatt anser du att svensson ska betala, och vad ska det användas till?