Och så trodde någon att F.I.S.T någonsin hade lämnat detta forum?
Det kan knappast finnas två individer som slösar med punkter så sjukt mycket i och efter sina inlägg och som ofta hänvisar till "Fantasigeneratorn".
Måste vara jobbigt att ständigt logga in med olika nick och byta färg (och ibland även storlek) på sin text?
Nåja, han får förvisso möjlighet att berömma sina egna inlägg.
Freedom skrev:Snyft snyft, SDs slitna underdog kort igen....de har mandat i riksdagen och kan sprida sitt hat hur mycket de vill.
Sen kan du fortsätta blunda hur mycket du vill.....
Freedom skrev:Redan där går du vilse....men SD har ju blivit judekramare nu när det inte är PK att hata dom längre, tack o lov finns ju muslimerna att hata. Så det är ju föga förvånande att di lierar dig med rasisterna.
Freedom skrev:Frihetskämpe för den ene, terrorist för den andre.....
Freedom skrev:Härligt utgångsläge för debatt.....
Btw. jag är ju spärrad...
Freedom skrev:pottkanten igen....du verkar trivas där....
Freedom skrev:JAG kan svaren, forumhögern verkar inte kunna, dock är jag inte förvånad....
Freedom skrev:tssss, fortsätt blunda du Secrist så kanske det känns bättre....
Var och varannan vecka avslöjas nya Sverigedemokrater som tvättäkta rasister...och du leker "vatten under broarna"
Freedom skrev:Ja se dessa höger"debattörer", vilka skämt.....
Freedom skrev:Secrist verkar inte veta om det iaf....
Freedom skrev:3 år sedan....och på den tiden har alltså SD fått bort den bruna stanken ?
Gapflabb över din oskuldsfullhet secrist.....
F.I.S.T skrev:V är snart det enda ICKE extremistiska partiet tillsammans med MP.....
Freedom skrev:Hade du varit det minsta seriös hade du skrivit rasistiskt med rötterna i ren nazism....
F.I.S.T skrev:egenhändigt höjda löner.... och lurat i folket att de fått det sämre pga att vi tar emot invandrare.....
fylla-börsen-politik från borgerligt håll, som pengarna gått till....SD är rasistiska, och det är Alliansen som banat väg för dem, precis som Bildts regeringen banade väg för Ny demokrati
Lite lustigt påstående då ND uppstod INNAN Bildt blev statsminister och i praktiken upphörde att existera under hans regering.
Ny Demokrati fick 6,7 procent av rösterna i riksdagsvalet 1991 och valet 1994 blev ett fiasko för partiet som bara fick 1,4 procent av rösterna.
3 min senare kommer
Freedom skrev: SD är rasistiska, och det är Alliansen som banat väg för dem
klockrent....
F.I.S.T skrev:svårare att hitta dem i blå lägret, .... King Edward möjligtvis, och V-rix..... där kan det nog finnas spår av medmänsklighet kvar
[/color]
F.I.S.T skrev:En klockren analys !
F.I.S.T skrev:och den är inte konstant .... som du kräver utav vänstern.... och fortfarande är det korkat att låsa fast en skattesats
Freedom skrev:Inget kan bekymra mig mindre...
Freedom skrev:inte då....
Freedom skrev:Ganska så usel debatteknik....men du verkar ha fastnat där.
F.I.S.T skrev:Japp... det visar tex att "Nya moderaterna" är ett namn med föga förnyels
Freedom skrev:Men Fist då, högra laget har ju alldeles speciella spelregler härinne....
Freedom skrev:Det gjorde ju inte det heller....det var ju som vanligt stoff från fantasigeneratorn.
F.I.S.T skrev:PÅ vilket sätt ser du mitt inlägg som att besudla Winstons uttalande ?... jag håller ju med honom.... Däremot besudlar jag gärna Moderaternas politik
F.I.S.T skrev:nja .... du involverar mig i detta oxå .... och gör nåt konstigt uttalande om hbtfrågor.
F.I.S.T skrev:
Mitt namn var involverat i någon slags diffus frågeställning, jag reagerade inte, jag bara undrar vad personen vill ha reda på om mina åsikter kring rasism....
Det finns många duiskussionasområden som inte är så enkla och entydiga, och ganska komplicerade ur diskussionssynpunkt..... och som därför är svårt att entydigt ha rätt på, iom att de innehåller många variabler och prioriteringar ...
Ehuru när det kommer till diskussionsämnet rasism, så är det betydligt enklare... Rasister är okunniga, och rasism är oförlåtlig !
F.I.S.T skrev:
Nej så var det inte skrivet.... stäng av fantasigenreratorn, jag skrev att sayonara, och att jag skulle ta bort forumena från mina bokmärken... så nu ljög du IGEN, blir det inte tröttsamt att hitta på lögner ?
Så mannen som inte förstår begreppen demokrati "ger mig en chans till debatt" ... jag känner mig "hedrad"
Jag redogör hela tiden vart jag står ifrågan, men du kommer aldrig förstå mina svar, eftersom du ser allt i svart och vitt.....
F.I.S.T skrev:
Jag redogör hela tiden vart jag står ifrågan, men du kommer aldrig förstå mina svar, eftersom du ser allt i svart och vitt.....Nu är det inte så att "ingen" förstår mina resonemang.... det är DU som har problem att förstå och några till som är utan empatisk förmåga
F.I.S.T skrev:Sayonara beyder "Adjö"... det andra kom till i högerns fantasigenerator.
F.I.S.T skrev:Jag håller inte med om detta..... Jag anser att rasister och smygrasister använder detta för att legitimera sin främlingsfientlighet/rasism som "Invandrar-politiks-åsikter".
Det finns både rasism, främlingsfientlighet och exkluderande människor inom SD och Alliansen. En del är värre, en del är mindre extrema......
F.I.S.T skrev:Jag anser att det är ett problem på vilket sätt vi behandlar invandrare.... men vi kommer alltid behöva dem. Och Svenskar har givetvis jättestor del i Sveriges framgång.... Men Svenskarna hade ur en historisk synvinkel inte varit de svenskar vi är idag utan invandring, varken i uppfinngar, industri, hantverk.
Sedan kan diskuteras hur svenska vi är ??... och vad som är svenskt ???... och vilka som kan räknas som Svenskar...... själv anser jag bara att det är en fråga om medborgarskap, och inte något annat.
F.I.S.T skrev:PÅ vilket sätt anser du att jag drar fram "rasistkortet". Du bevisar ju bara min tes genom att skriva så..... Jag diskuterar vad jag tycker kring invandrarfrågor integrering och rasism....... och då drar DU fram "rasist-kort-kortet"
F.I.S.T skrev:Blandar inte bort nånting, men du verkaer ha svårt för att stå för vad du tycker... inte ovanligt i blå kretsar .... heller inte ovanligt inom bruna kretsar.
Här gör du antaganden i detta uttalande om att invandrare inte "vill" acklimatisera sig.... en fördom ! .... det finns nog en hel del som inte kan, och JO VISST, det ÄR oxå svenskars ansvar att se till att det går smidigt att acklimatisera sig för invandrarna.... OCH invandrarnas ansvar !
F.I.S.T skrev:
Nej definitivt inte !.... ALLA är ju oliktänkande, JAG har då inte hävdat detta jallafall, har missat om nån annan hävdat detta.
Däremot så är det viktigt att veta VARFÖR man är emot invandring ???
Många är det pga av rasism, andra är det pga att man inte tycker att vi har nåt globalt ansvar..... det senare är inte rasism nödvändigtvis, men det är i allra högsta grad en form av egoism.... och exkluderande.
Och MIN högst subjektiva uppfattning om vad som är realistiskt i frågan om migrering, världens konflikter, miljö ... fattigdom....är att det är OREALISTISKT att tro att vi kan sitta med armarna i kors och agera exkluderande och nationalistiskt..... att inte göra något åt saken, är att låta det ske...
Det blir man inte alltid !..... hade du skrivit "invandring" istället för "invandrare" så hade det varit ett politiskt ställningstagande, nu blev det inte det, nu blev det ett kulturellt/rasuttalande, en fördom om en hel grupp människor, som dessutom består av jättemånga nationaliteter, och religioner.....
För det första är det en fråga om definition, huruvida tex Sverige inte "kan" ta hand om sina flyktingar, eller om man inte "vill".
Det är ALLTID ett val,.... man kan ha ett exkluderande samhälle om man vill, man kan öka klyftor mellar rika och fattiga om man vill, man kan stänga gränser om man vill.... MEN i Sverige handlar det INTE om huruvida vi har råd med detta eller inte.... i Sverige handlar det inte om vi har råd att ta hand om våra pensionärer, sjuka, arbetslösa och invandrare/flyktingar... det ÄR ETT VAL.... och svenska folket har iom röst på Alliansen VALT att INTE PRIORITERA DESSA OMRÅDEN !!
Vidare rimmar dessutom det protektionistiska tänkandet illa för de blåa, som vill ha ett EMU..... men detta är beroende på att man vill ha ett elitistiskt samarbete, och exkludera fattigare nationer.... helt i linje med hela borgerlighetens tänk !
Anledning att ta emot flyktingar och invandrare finns således.... humanitet och arbetskraft, samt kulturellt berikande. Däremot är det ett val om vi vi vill ha solidaritet, humanitet, mer arbetskraft eller inte .... JAG vill det jallafall