Helt överens.Sniperace skrev:som JAG tidigare skrev, järnväg, el och va bör vara statens/allmännhetens ansvar, och borde inte drivas av privata intressen
+8
RedMentalCase
Secrist
redalert
ANNA2LINK
lazy
Sniperace
ericTheDog
R.O.F.L
12 posters
NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
RedMentalCase skrev:Sniperace skrev:på 60 och början på sjuttiotalety stannade iallafall tågen på stationerna i småorterna samtidigty som det fanns bustrafik, sedan avreglerades det, tågen slutade stanna på småstationerna och det blev marginellt fler bussturer, perronger revs, stationerna förföll eller såldes som bostäder eler annat, nu ska de åter stanna på några av såorterna här, samtidigt lägger de då ner nästan alla bussturer.
vilket blir följden, JO, tågan stranna på ett par av småorterna, men alla de andra susar det förbi utan stopp, och bussturerna är borta vilket ställer dem i de andra orterna utan kollektivtrafik.
och på järnvägen slåss olika företag om att få köra den enkelspåriga sträckan med nyplanderad mötesplats.
istället för en aktör slåss nu flera om tiden, med bara kaos som följd
Vad ???
Din beskrivning av vad som skedde är inte ett dugg sann, du har inte koll på tidsaxeln.
Det var under SJs envälde som tågtrafiken fullständigt havererade både vad det gäller nedläggning av tågtrafik service och tillgänglighet.
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
ofta förseningar och eller inställda tåg,,,,
och sedan tåg med olika aktörer och olika biljetter för att resa någonstans
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Vad har ni att komma med ( form och sniper) förutom en önskan om en återgång till 50 talet?
Hur ska ni realisera era fantasier?
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
(sniper)
Du beskriver den tidens järnväg i ett rosenrött skimmer som den inte förtjänar, på 60 talet inleddes ju den totala degenereringen av järnvägen i Sverige både vad det gåller sträckning och service.
Vad har ni att komma med ( form och sniper) förutom en önskan om en återgång till 50 talet?
Hur ska ni realisera era fantasier?
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
(sniper)
Du beskriver den tidens järnväg i ett rosenrött skimmer som den inte förtjänar, på 60 talet inleddes ju den totala degenereringen av järnvägen i Sverige både vad det gåller sträckning och service.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Vad har ni att komma med ( form och sniper) förutom en önskan om en återgång till 50 talet?
Hur ska ni realisera era fantasier?
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
(sniper)
Du beskriver den tidens järnväg i ett rosenrött skimmer som den inte förtjänar, på 60 talet inleddes ju den totala degenereringen av järnvägen i Sverige både vad det gåller sträckning och service.
ok, tycker du då att järnvägen ska delas upp mellan de som ägde marken då denna expropierades?
och JO, järnvägen fnakde då bättre eftersom det inte var en massa olika intressen som skulle slåss om bantid och lönsamma sträckor, där ingen vill ha olönsamma, just därför försvinne de allmänna kommunikationerna mellan småbyar och centralorter.
Det kvittar nog hur många privata aktörer det finns det blir ändå ingen trafik mellan knohult och olletorp eftersom det inte går att få den linjen lönsam fastän de boende behöver denna
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Menar du att det svenska järnvägsnätet är "expropierade och tvångsinlösta egendomar" ?RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Du är fasiken obetalbar
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
formsvackan skrev:Menar du att det svenska järnvägsnätet är "expropierade och tvångsinlösta egendomar" ?RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Du är fasiken obetalbar
DU är fasiken obetalbar i ditt psykotiska fantiserande, är du helt sinnessjuk?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
"då tycker du... då tycker du..." lolSniperace skrev:RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Vad har ni att komma med ( form och sniper) förutom en önskan om en återgång till 50 talet?
Hur ska ni realisera era fantasier?
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
(sniper)
Du beskriver den tidens järnväg i ett rosenrött skimmer som den inte förtjänar, på 60 talet inleddes ju den totala degenereringen av järnvägen i Sverige både vad det gåller sträckning och service.
ok, tycker du då att järnvägen ska delas upp mellan de som ägde marken då denna expropierades?
och JO, järnvägen fnakde då bättre eftersom det inte var en massa olika intressen som skulle slåss om bantid och lönsamma sträckor, där ingen vill ha olönsamma, just därför försvinne de allmänna kommunikationerna mellan småbyar och centralorter.
Det kvittar nog hur många privata aktörer det finns det blir ändå ingen trafik mellan knohult och olletorp eftersom det inte går att få den linjen lönsam fastän de boende behöver denna
Jag tycker du ska försöka hålla ordning på vad du själv skriver om innan du försöker lägga åsikter på nån annan.
Jag ställde en befogad fråga till dig och form ( form lämnar vi färhän då han inte är vid sina sinnes fulla bruk) , men du kanske kan svara på den befogade frågan??
Hur ska du få till stånd förstatligandet? Hur ska du realisera dina önskningar?
vem ska betala järnvägen för 50 personer mellan knohult och ollentorp?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
RedMentalCase skrev:"då tycker du... då tycker du..." lolSniperace skrev:RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Vad har ni att komma med ( form och sniper) förutom en önskan om en återgång till 50 talet?
Hur ska ni realisera era fantasier?
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
(sniper)
Du beskriver den tidens järnväg i ett rosenrött skimmer som den inte förtjänar, på 60 talet inleddes ju den totala degenereringen av järnvägen i Sverige både vad det gåller sträckning och service.
ok, tycker du då att järnvägen ska delas upp mellan de som ägde marken då denna expropierades?
och JO, järnvägen fnakde då bättre eftersom det inte var en massa olika intressen som skulle slåss om bantid och lönsamma sträckor, där ingen vill ha olönsamma, just därför försvinne de allmänna kommunikationerna mellan småbyar och centralorter.
Det kvittar nog hur många privata aktörer det finns det blir ändå ingen trafik mellan knohult och olletorp eftersom det inte går att få den linjen lönsam fastän de boende behöver denna
Jag tycker du ska försöka hålla ordning på vad du själv skriver om innan du försöker lägga åsikter på nån annan.
Jag ställde en befogad fråga till dig och form ( form lämnar vi färhän då han inte är vid sina sinnes fulla bruk) , men du kanske kan svara på den befogade frågan??
Hur ska du få till stånd förstatligandet? Hur ska du realisera dina önskningar?
vem ska betala järnvägen för 50 personer mellan knohult och ollentorp?
JAdu, järnvägven finns redan där ochdelar på samhällena, men se stanna där vill de inte pga att de anser inte det lönsamt....
och när de återstartade stoppen i de lite större samhällena så drog de in busslinjerna där de faktiskt stannade i knohult och ollentorp...
för tyvärr anser det att eftersom detta är en emkelsårig järnväg så ska det kunna passa med möten på platser där detta görs möjligt osv osv...
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
formsvackan skrev:Menar du att det svenska järnvägsnätet är "expropierade och tvångsinlösta egendomar" ?RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Du är fasiken obetalbar
Nästan varje meter av järnvägen består av expropierade och tvångsinlösta egendomar, där bönders marker delats av järnvägen osv för du tror väl inte att den är byggd enbart på statens mark och att ingen markägare drabbats av förlustr av en bit mark?
det är samma sak med våra vägar, nya motorvägar drabbar ofta människor hårt som blir av med sitt älskade hus som vägen dras rakt över osv...
Men det är ju samhällsnyttan man måste se till sådana fall
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:"då tycker du... då tycker du..." lolSniperace skrev:RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Vad har ni att komma med ( form och sniper) förutom en önskan om en återgång till 50 talet?
Hur ska ni realisera era fantasier?
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
(sniper)
Du beskriver den tidens järnväg i ett rosenrött skimmer som den inte förtjänar, på 60 talet inleddes ju den totala degenereringen av järnvägen i Sverige både vad det gåller sträckning och service.
ok, tycker du då att järnvägen ska delas upp mellan de som ägde marken då denna expropierades?
och JO, järnvägen fnakde då bättre eftersom det inte var en massa olika intressen som skulle slåss om bantid och lönsamma sträckor, där ingen vill ha olönsamma, just därför försvinne de allmänna kommunikationerna mellan småbyar och centralorter.
Det kvittar nog hur många privata aktörer det finns det blir ändå ingen trafik mellan knohult och olletorp eftersom det inte går att få den linjen lönsam fastän de boende behöver denna
Jag tycker du ska försöka hålla ordning på vad du själv skriver om innan du försöker lägga åsikter på nån annan.
Jag ställde en befogad fråga till dig och form ( form lämnar vi färhän då han inte är vid sina sinnes fulla bruk) , men du kanske kan svara på den befogade frågan??
Hur ska du få till stånd förstatligandet? Hur ska du realisera dina önskningar?
vem ska betala järnvägen för 50 personer mellan knohult och ollentorp?
JAdu, järnvägven finns redan där ochdelar på samhällena, men se stanna där vill de inte pga att de anser inte det lönsamt....
och när de återstartade stoppen i de lite större samhällena så drog de in busslinjerna där de faktiskt stannade i knohult och ollentorp...
för tyvärr anser det att eftersom detta är en emkelsårig järnväg så ska det kunna passa med möten på platser där detta görs möjligt osv osv...
Jag ser inget svar på den centrala frågan.
Hur vill du förverkliga ett förstatligande?
Vem ska betala de många miljarder det skulle kosta för att bygga en järnväg för de i ollentorp?
Freedom- Antal inlägg : 1404
Join date : 11-03-04
Age : 62
Ort : Malmö
Jag ser inget svar på den centrala frågan.
Själv ser jag att du undviker frågan varför vissa stater tar tillbaka sin avreglerade järnväg.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Finns inte järnvägen redan där ?RedMentalCase skrev:Vem ska betala de många miljarder det skulle kosta för att bygga en järnväg för de i ollentorp?
Du kanske istället kan svara på vem som ska betala nedanstående.
Inte ens tågen och vagnarna äger man själva. Förre SJ-chefen Stig Larsson sålde ut tillgångar för åtta miljarder, bland annat företagen Swebus och ASG, men också fastigheter, hotellverksamhet - och tåg. Dessutom såldes alla lok, vagnar och X2000-tåg genom avancerade sell-leaseback affärer med amerikanska företag som i sin tur skatteplanerade med tillgångarna. Så lurar man sig själv att finansiera upprustningen av järnvägen genom att sälja egna tillgångar. Miljardräkningen kommer om några år.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
formsvackan skrev:Finns inte järnvägen redan där ?RedMentalCase skrev:Vem ska betala de många miljarder det skulle kosta för att bygga en järnväg för de i ollentorp?
Du kanske istället kan svara på vem som ska betala nedanstående.
Inte ens tågen och vagnarna äger man själva. Förre SJ-chefen Stig Larsson sålde ut tillgångar för åtta miljarder, bland annat företagen Swebus och ASG, men också fastigheter, hotellverksamhet - och tåg. Dessutom såldes alla lok, vagnar och X2000-tåg genom avancerade sell-leaseback affärer med amerikanska företag som i sin tur skatteplanerade med tillgångarna. Så lurar man sig själv att finansiera upprustningen av järnvägen genom att sälja egna tillgångar. Miljardräkningen kommer om några år.
Järnvägen är idag redan delvis privatiserad och det finns mängder av regionala lokalnät.
Så frågan måste ställas till dig/er, hur ska du göra för att förstatliga ?
Jag kan inte svara på det du klistrat in, ser ingen fråga.
Freedom- Antal inlägg : 1404
Join date : 11-03-04
Age : 62
Ort : Malmö
Jag kan inte svara på det du klistrat in, ser ingen fråga.
Du kanske istället kan svara på vem som ska betala nedanstående.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Vad sägs om att för samtliga aktörer införa nya banavgifter och straffavgifter för försumlighet, samtidigt som de ekonomiska kraven på SJ sänks.RedMentalCase skrev:Järnvägen är idag redan delvis privatiserad och det finns mängder av regionala lokalnät.
Så frågan måste ställas till dig/er, hur ska du göra för att förstatliga ?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
RedMentalCase skrev:Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:"då tycker du... då tycker du..." lolSniperace skrev:RedMentalCase skrev:Men nu är ju flertalet av både folk och styrande överens om att privata lösningar på tidigare expropierade och tvångsinlösta egendomar ska åter bli privata och man önskar privata alternativ till alltmer av tidigare offentliga monopol.
Vad har ni att komma med ( form och sniper) förutom en önskan om en återgång till 50 talet?
Hur ska ni realisera era fantasier?
men nu är det så att jag under den tiden flitigt använde just tågen, tills delades ner på vår ort i första halvan på 70talet, vad gäller resa då så hade jag sällan problem, det funkade riktigt bra om man jämför med dagens trafik....
på dem tiden kunde jag resa härifrån till göteborg utan byten, och gå på tågen vid stationen i den lilla by jag bor i.
nu måste jag först åka buss till centralorten, ta tåget därifrån och sedan byrta en gång...
(sniper)
Du beskriver den tidens järnväg i ett rosenrött skimmer som den inte förtjänar, på 60 talet inleddes ju den totala degenereringen av järnvägen i Sverige både vad det gåller sträckning och service.
ok, tycker du då att järnvägen ska delas upp mellan de som ägde marken då denna expropierades?
och JO, järnvägen fnakde då bättre eftersom det inte var en massa olika intressen som skulle slåss om bantid och lönsamma sträckor, där ingen vill ha olönsamma, just därför försvinne de allmänna kommunikationerna mellan småbyar och centralorter.
Det kvittar nog hur många privata aktörer det finns det blir ändå ingen trafik mellan knohult och olletorp eftersom det inte går att få den linjen lönsam fastän de boende behöver denna
Jag tycker du ska försöka hålla ordning på vad du själv skriver om innan du försöker lägga åsikter på nån annan.
Jag ställde en befogad fråga till dig och form ( form lämnar vi färhän då han inte är vid sina sinnes fulla bruk) , men du kanske kan svara på den befogade frågan??
Hur ska du få till stånd förstatligandet? Hur ska du realisera dina önskningar?
vem ska betala järnvägen för 50 personer mellan knohult och ollentorp?
JAdu, järnvägven finns redan där ochdelar på samhällena, men se stanna där vill de inte pga att de anser inte det lönsamt....
och när de återstartade stoppen i de lite större samhällena så drog de in busslinjerna där de faktiskt stannade i knohult och ollentorp...
för tyvärr anser det att eftersom detta är en emkelsårig järnväg så ska det kunna passa med möten på platser där detta görs möjligt osv osv...
Jag ser inget svar på den centrala frågan.
Hur vill du förverkliga ett förstatligande?
Vem ska betala de många miljarder det skulle kosta för att bygga en järnväg för de i ollentorp?
som jag skrev, den finns redan bggd och delar ollentorp i två delar.... men stanna INGA tåg där pga för dålig lönsamhet...
så vilka miljarder är det du dillar om?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
formsvackan skrev:Vad sägs om att för samtliga aktörer införa nya banavgifter och straffavgifter för försumlighet, samtidigt som de ekonomiska kraven på SJ sänks.RedMentalCase skrev:Järnvägen är idag redan delvis privatiserad och det finns mängder av regionala lokalnät.
Så frågan måste ställas till dig/er, hur ska du göra för att förstatliga ?
Så SJ ska inte behöva betala för sina groteska försumligheter, men andra ska?
Varför ska det inte finnas ekonomiska krav på SJ, vid förlust ska alltså skattebetalarna betala för tågresor de inte gjort eller tänkt göra?
Är det röd rättvisa?
Tror du att några andra ledamöter än de yttersta kommunisterna röstar för detta förslag i riskdan?
Det är ett ärligt förslag men i praktiken finns det inte en chans, fler förslag?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Finns inte järnvägen redan där ?RedMentalCase skrev:Vem ska betala de många miljarder det skulle kosta för att bygga en järnväg för de i ollentorp?
Du kanske istället kan svara på vem som ska betala nedanstående.
Inte ens tågen och vagnarna äger man själva. Förre SJ-chefen Stig Larsson sålde ut tillgångar för åtta miljarder, bland annat företagen Swebus och ASG, men också fastigheter, hotellverksamhet - och tåg. Dessutom såldes alla lok, vagnar och X2000-tåg genom avancerade sell-leaseback affärer med amerikanska företag som i sin tur skatteplanerade med tillgångarna. Så lurar man sig själv att finansiera upprustningen av järnvägen genom att sälja egna tillgångar. Miljardräkningen kommer om några år.
Järnvägen är idag redan delvis privatiserad och det finns mängder av regionala lokalnät.
Så frågan måste ställas till dig/er, hur ska du göra för att förstatliga ?
Jag kan inte svara på det du klistrat in, ser ingen fråga.
vilka järnvägar är privatiserade?
ägs inte all järnväg av banverket? som sedan hyr ut sträckor till privata intressen med krav på vinst?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Ja, det är ett förslag från CenternRedMentalCase skrev:Tror du att några andra ledamöter än de yttersta kommunisterna röstar för detta förslag i riskdan?
Det känns dessutom bra att du insett att riksdagen numera kan betraktas som riskdagen
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
som jag skrev, den finns redan bggd och delar ollentorp i två delar.... men stanna INGA tåg där pga för dålig lönsamhet...
så vilka miljarder är det du dillar om? (sniper)
Nu vet jag inget om ollentorp i detalj, och det gör väl ingen annan heller.
Men om inte tågen stannar där så beror det väl på att det inte finns lönsamhet, och en station kostar väl?
Menar du att jag , och andra , ska betala ollenbornas tågbiljetter, och varför?, det får väl ni betala själv.
Miljarderna jag pratar om lär nog bli hundratals miljarder om alla "ollenbor" i Sverige kräver järnväg och stationer.
Vem ska betala det? Skattsedeln? biljettpriserna ? Ska resan mellan ollenbo och rövhult kosta 800 spänn?
så vilka miljarder är det du dillar om? (sniper)
Nu vet jag inget om ollentorp i detalj, och det gör väl ingen annan heller.
Men om inte tågen stannar där så beror det väl på att det inte finns lönsamhet, och en station kostar väl?
Menar du att jag , och andra , ska betala ollenbornas tågbiljetter, och varför?, det får väl ni betala själv.
Miljarderna jag pratar om lär nog bli hundratals miljarder om alla "ollenbor" i Sverige kräver järnväg och stationer.
Vem ska betala det? Skattsedeln? biljettpriserna ? Ska resan mellan ollenbo och rövhult kosta 800 spänn?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
formsvackan skrev:Ja, det är ett förslag från CenternRedMentalCase skrev:Tror du att några andra ledamöter än de yttersta kommunisterna röstar för detta förslag i riskdan?
Det känns dessutom bra att du insett att riksdagen numera kan betraktas som riskdagen
OK... kan du visa upp detta förslag så vi kan se att du inte helt talar sanning, som alltid.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
RedMentalCase skrev:som jag skrev, den finns redan bggd och delar ollentorp i två delar.... men stanna INGA tåg där pga för dålig lönsamhet...
så vilka miljarder är det du dillar om? (sniper)
Nu vet jag inget om ollentorp i detalj, och det gör väl ingen annan heller.
Men om inte tågen stannar där så beror det väl på att det inte finns lönsamhet, och en station kostar väl?
Menar du att jag , och andra , ska betala ollenbornas tågbiljetter, och varför?, det får väl ni betala själv.
Miljarderna jag pratar om lär nog bli hundratals miljarder om alla "ollenbor" i Sverige kräver järnväg och stationer.
Vem ska betala det? Skattsedeln? biljettpriserna ? Ska resan mellan ollenbo och rövhult kosta 800 spänn?
MEN HUR ÄR DET DÅ, SKA VI SOM BOR I OLLENTORP där tågen tidigare stannbade acceptera att denna järnväg delar vårt samhälle i två delar, acceptera att tågen far förbi i hög hastighet och med ett jäkla väsen?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Det hindrar dig dock inte att hitta på nya dumheterRedMentalCase skrev:Nu vet jag inget om ollentorp i detalj
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
Kan formsvackan visa upp centerförslaget så vi kan se att du inte helt är sanningsenlig som alltid,
istället för att bli en pajas igen kan vi för 100e gången istället se att du är en oärlig socialskit.
istället för att bli en pajas igen kan vi för 100e gången istället se att du är en oärlig socialskit.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Join date : 10-04-22
Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:som jag skrev, den finns redan bggd och delar ollentorp i två delar.... men stanna INGA tåg där pga för dålig lönsamhet...
så vilka miljarder är det du dillar om? (sniper)
Nu vet jag inget om ollentorp i detalj, och det gör väl ingen annan heller.
Men om inte tågen stannar där så beror det väl på att det inte finns lönsamhet, och en station kostar väl?
Menar du att jag , och andra , ska betala ollenbornas tågbiljetter, och varför?, det får väl ni betala själv.
Miljarderna jag pratar om lär nog bli hundratals miljarder om alla "ollenbor" i Sverige kräver järnväg och stationer.
Vem ska betala det? Skattsedeln? biljettpriserna ? Ska resan mellan ollenbo och rövhult kosta 800 spänn?
MEN HUR ÄR DET DÅ, SKA VI SOM BOR I OLLENTORP där tågen tidigare stannbade acceptera att denna järnväg delar vårt samhälle i två delar, acceptera att tågen far förbi i hög hastighet och med ett jäkla väsen?
Du kan ju alltid stå där och skrika ut dina önskningar om att de ska stanna ....lol
Det kostar ju inget att resa mellan ollenballe och rövhult om skattsedeln ska betala?