Och du kan ju sitta här och försöka inbilla nån att det är arbete åt folket du vill ha,
Högerskribenterna på detta forumet verkar har en intressant argumentationsteknik: de talar om för en vad man tycker.
Roande, men knappast meningsfullt.
Och du kan ju sitta här och försöka inbilla nån att det är arbete åt folket du vill ha,
Du kommer att vänja dig. Taktiken är att fantisera ihop något angripbart och sedan förolämpa utpekade innehavare av fantasifostrenFreedom skrev:
Högerskribenterna på detta forumet verkar har en intressant argumentationsteknik: de talar om för en vad man tycker.
formsvackan skrev:Att besluta om lönehöjnigar som innebär nedläggning av företaget tror jag inte sker alltför ofta, gör du verkligen det ?ericTheDog skrev:En del företag har råd, andra inte. De som har råd anställer. Andra får kanske lägga ner/minska -> färre jobb.Det bor nog en liten smygkommunist i digericTheDog skrev:Det är inte bara företagen som bestämmer lönen. Arbetarna är ju inte tvingade att jobba på ett speciellt företag.
MartinLindgren skrev:
Lotta Gröning hälsar...
MartinLindgren skrev:Doggen är kanske inte lika glad idag:
www.expressen.se/nyheter/1.2355439
Lotta Gröning hälsar...
Lite omfördelning inom Alliansen bara.
Freedom skrev:MartinLindgren skrev:
Lotta Gröning hälsar...
Det är inte så kul när det går bra för bara en del av befolkningen! Jag känner igen stolthet, ingen glädje. Jag och många andra är uppfostrad med en samhällssolidaritet som var självklar och viktig, med den solidariteten glömde Moderaterna när de övertog den socialdemokratiska politiken.
När Reinfeldt nu störtdyker i väljaropinionen förstår jag att många delar min åsikt.
L.G.
Det är inte svårt att hålla med henne.
Freedom skrev:
Freedom skrev:Lite omfördelning inom Alliansen bara.
Inte enligt Demoskop då....
V 5,2 (+0,7)
S 29,3 (-0,8 )
MP 10,6 (+1,3)
C 4,6 (+0,6)
FP 7,3 (+1,4)
KD 3,5 (+0,8 )
M 32,4 (-4,4)
SD 5,7 (+0,6)
Alliansen 47,8 (-1,6)
Rödgröna 45,1 (+1,2)
du äö ju helt körd redan efetr dina 20 inlägg här
Börjar första inlägget med en massa fetlögner om att du röstade på alliansen i höstas.
Det stora är omfördelningen inom Alliansen. Resten är mätbrus.
Vilket då knappast kan leda till ökad arbetslöshet pga ökade löner, om nu inte "marknaden" är galen förstås.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Att besluta om lönehöjnigar som innebär nedläggning av företaget tror jag inte sker alltför ofta, gör du verkligen det ?ericTheDog skrev:En del företag har råd, andra inte. De som har råd anställer. Andra får kanske lägga ner/minska -> färre jobb.Det bor nog en liten smygkommunist i digericTheDog skrev:Det är inte bara företagen som bestämmer lönen. Arbetarna är ju inte tvingade att jobba på ett speciellt företag.
Lönerna bestäms av marknaden.
formsvackan skrev:Vilket då knappast kan leda till ökad arbetslöshet pga ökade löner, om nu inte "marknaden" är galen förstås.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Att besluta om lönehöjnigar som innebär nedläggning av företaget tror jag inte sker alltför ofta, gör du verkligen det ?ericTheDog skrev:En del företag har råd, andra inte. De som har råd anställer. Andra får kanske lägga ner/minska -> färre jobb.Det bor nog en liten smygkommunist i digericTheDog skrev:Det är inte bara företagen som bestämmer lönen. Arbetarna är ju inte tvingade att jobba på ett speciellt företag.
formsvackan skrev:Vilket då knappast kan leda till ökad arbetslöshet pga ökade löner, om nu inte "marknaden" är galen förstås.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Att besluta om lönehöjnigar som innebär nedläggning av företaget tror jag inte sker alltför ofta, gör du verkligen det ?ericTheDog skrev:En del företag har råd, andra inte. De som har råd anställer. Andra får kanske lägga ner/minska -> färre jobb.Det bor nog en liten smygkommunist i digericTheDog skrev:Det är inte bara företagen som bestämmer lönen. Arbetarna är ju inte tvingade att jobba på ett speciellt företag.
Freedom skrev:
Såvida du inte stod bakom min axel och tjuvkikade vid valbåset så har du ju inte den minsta aning om vilka som fick min röst eller inte.
Så varför lägger du inte ner denna destruktiva argumentationstekniken att tala om för andra vad tycker och vad de gjort ?
Freedom skrev:Det stora är omfördelningen inom Alliansen. Resten är mätbrus.
Du har redan bevisat att nationalekonomi och arbetsmarknadspolitik inte tillhör dina bästa grenar,
nu visar det sig att enkel matematik inte heller är det.
Behöver inte MUF:are gå i skolan längre
Om du tror att jag diskuterar nationalekonomi och/eller arbetsmarknadspolitik med en pajas som dig
Min matematik är det inget fel på.
Secrist skrev:Det sura äpplet närmar sig helt säkert RoffarReinfeldt och hans kumpaner,
Stackars martin har tjatat om samma sak i flera år nu utan att någonsin få rätt. Två svidande valnederlag på raken borde väl få vänstern att tänka till?
redalert skrev:Secrist skrev:Det sura äpplet närmar sig helt säkert RoffarReinfeldt och hans kumpaner,
Stackars martin har tjatat om samma sak i flera år nu utan att någonsin få rätt. Två svidande valnederlag på raken borde väl få vänstern att tänka till?
Tror inte det......
Never ending story.....
ANNA2LINK skrev:redalert skrev:Secrist skrev:Det sura äpplet närmar sig helt säkert RoffarReinfeldt och hans kumpaner,
Tror inte det......
Never ending story.....
Ja vi får väl se hur länge vår "kära" allians får sitta kvar... Jag tror att de kan "tappa mark" snabbt när folk upptäcker hur politiken fungerar t ex att Moderaterna inte är ett arbetarparti...
Freedom skrev:
Såvida du inte stod bakom min axel och tjuvkikade vid valbåset så har du ju inte den minsta aning om vilka som fick min röst eller inte.
RedMentalCase skrev:Oopps, jag som trodde att alliansen nu har den bästa av tider framför sig
Och kopplingen till alliansens "ofärdspolitik" är vad då ?RedMentalCase skrev:ekonomin är bland de bästa i Europa och arbetslösheten är på väg ner.