De var bidragssystemet uppbyggt på det sätt du propagerar för.
+12
SilverSurfer
ericTheDog
MartinLindgren
Secrist
Thetaxpayer
R.O.F.L
Corven
Sniperace
berralarzon
RedMentalCase
redalert
ANNA2LINK
16 posters
Fiasko för jobbcoacher
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 326
Jobb
Du verkar trängd i ett hörn "secrist", vad har de "som var med på 70-80-talet med den politik och den verklighet som är NU, 2010.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 327
Sv: Fiasko för jobbcoacher
Freedom skrev:Fråga de som var med på 70-80-talet.
Du verkar trängd i ett hörn "secrist", vad har de "som var med på 70-80-talet med den politik och den verklighet som är NU, 2010.
Självinsikten tycks vara obefintlig!
Freedom- Antal inlägg : 1404
- Inlägg 328
De var bidragssystemet
menar du våra socialförsäkringar ?
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 329
Secrist skrev:Du verkar trängd i ett hörn "secrist", vad har de "som var med på 70-80-talet med den politik och den verklighet som är NU, 2010.
Och tänk, folk jobbade ändå.... Arbetslösheten var betydligt lägre än idag...
Det kanske inte är för hög ersättning från a-kassan som är orsaken till att folk är arbetslösa....
Senast ändrad av Corven den 2011-03-09, 12:33, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavfel)
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 330
Freedom skrev:Det är dock inte säkert att bidraglinjen är den bästa vägen att gå.
kan "erikTheDog" förklara för en okunnig vad "bidragslinjen" är för något ?
Är det så att med bidragslinjen avses de socialförsäkringar som svenskarna tillkämpat sig ?
Japp så är det säkert!
- Inlägg 331
Money
Och tänk, folk jobbade ändå.... Arbetslösheten var betydligt lägre än idag...
Ingen global konkurrens som idag och underskott i statsfinanserna trots mycket stark sysselsättning, tvåsiffrig inflation som tvingade fram upprepade devalveringar. Finn fem fel på den politiken..
Ingen global konkurrens som idag och underskott i statsfinanserna trots mycket stark sysselsättning, tvåsiffrig inflation som tvingade fram upprepade devalveringar. Finn fem fel på den politiken..
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 332
Klart som tusan att en hög arbetslöshetsersättning spär på arbetslösheten, om man kan få 80% av sin månadslön på 35000 , och obegränsad tid som vissa rödgröna föreslått begriper ju en troglodyt vad som händer då, man skulle i praktiken tjäna på att gå hemma.
Det är populism i nivå med SD det rödgrön röra sysslar med, försöker köpa lättingars röster på de arbetandes bekostnad, tvi vale vad S har degenererat .
Däremot anser jag att taket som det ligger nu är lite för lågt, det borde indexberäknas.
Det är populism i nivå med SD det rödgrön röra sysslar med, försöker köpa lättingars röster på de arbetandes bekostnad, tvi vale vad S har degenererat .
Däremot anser jag att taket som det ligger nu är lite för lågt, det borde indexberäknas.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 333
Freedom skrev:Det är dock inte säkert att bidraglinjen är den bästa vägen att gå.
kan "erikTheDog" förklara för en okunnig vad "bidragslinjen" är för något ?
Är det så att med bidragslinjen avses de socialförsäkringar som svenskarna tillkämpat sig ?
När försäkringarna överutnyttjas så är det egentligen försäkringsbedrägeri. När detta får pågå utan åtgärd så förvandlas försäkringarna till bidrag. Enkelt och självklart, men alla begriper inte.
- Inlägg 334
Enkelt och självklart, men alla begriper inte.
Finns inget att begripa där då det bara är svammel.
- Inlägg 335
Freedom skrev:Enkelt och självklart, men alla begriper inte.
Finns inget att begripa där då det bara är svammel.
Jasså hur tänker du då?
- Inlägg 336
Secrist skrev:Och tänk, folk jobbade ändå.... Arbetslösheten var betydligt lägre än idag...
Borgerliga regeringar?
- Inlägg 337
Regering
Borgerliga regeringar?
Dags att ta en vända i historieböckerna tror jag. Majoriteten av tiden styrdes sverige av vänstern.
Dags att ta en vända i historieböckerna tror jag. Majoriteten av tiden styrdes sverige av vänstern.
- Inlägg 338
Majoriteten av tiden styrdes sverige av vänstern.
Vänstern har aldrig styrt Sverige.
- Inlägg 339
Secrist skrev:Borgerliga regeringar?
Jo, visserligen styrde sossarna under 14 av dom 20 åren, men inflationen tog fart under Regeringen Fälldin om jag inte missminner mig....
- Inlägg 340
Sossar
Jo, visserligen styrde sossarna under 14 av dom 20 åren, men inflationen tog fart under Regeringen Fälldin om jag inte missminner mig....
Då missminner du dig. Den tog riktig fart redan 73-74. För övrigt så hade sossarna styrt sverige oavbrutet i 40 (!) år när de förlorade valet -76.
Då missminner du dig. Den tog riktig fart redan 73-74. För övrigt så hade sossarna styrt sverige oavbrutet i 40 (!) år när de förlorade valet -76.
- Inlägg 341
Secrist skrev:Jo, visserligen styrde sossarna under 14 av dom 20 åren, men inflationen tog fart under Regeringen Fälldin om jag inte missminner mig....
Det var väl 44 år?
Och jo, inflationen tog fart i samband med oljekrisen, men om du minns så tog borgarna över 1976, och regerade fram till 1982, Nog hade deras politik en del att säga i sammanhanget?
Tillägg: Och nej, jag påstår inte att sossarna skulle vara helt oskyldiga, dom gjorde också dumma saker.
- Inlägg 342
Fel
Och jo, inflationen tog fart i samband med oljekrisen, men om du minns så tog borgarna över 1976, och regerade fram till 1982, Nog hade deras politik en del att säga i sammanhanget?
Tja, jag har aldrig påstått att borgarna är några underbarn som gjorde allting rätt.
Tja, jag har aldrig påstått att borgarna är några underbarn som gjorde allting rätt.
- Inlägg 343
Freedom skrev:Majoriteten av tiden styrdes sverige av vänstern.
Vänstern har aldrig styrt Sverige.
Och du röstade på alliansen 2010?
*ASG* *flin*
Hål i huvudet är det man närmast kommer att tänka på!
- Inlägg 344
Och du röstade på alliansen 2010?
Ja, och vad det har med att (v) aldrig styrt Sverige får du gärna förklara.
Hål i huvudet är det man närmast kommer att tänka på!
Är elakhet din enda drivkraft på det här forumet ?
ytterst barnsligt i så fall.
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 345
Nej, dina inlägg visar att det kan vara helt andra egenskaper som styr.Freedom skrev:Är elakhet din enda drivkraft på det här forumet ?
- Inlägg 346
Secrist skrev:Ja det trodde jag/ hade förhoppningar på, men tyvärr så lyckades Reinfeldt lura svenskarna till att rösta på hans arbetarparti /allians...
Den bittra vänstern visar sig från sin sämsta sida. När inte vänstern vinner valet så beror det på att den andra sidan lurar och bedrar folket. Sorgligt enkelspårig inställning.
Ja men det är ju sant...
- Inlägg 347
ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Om det är 10 eller hundra pers kan kvitta Anna. Du kan inte dra slutsatser på hela befolkningen utifrån det.
Det jag gjorde var att efterfråga statistik som stöder dina påhitt. Det kunde du inte prestera. Ridå.
P.S
Jag ifrågasätter inte dina egna upplevelser. Påhitt blir det när du tror att hela Sverige ser ut som du upplever att din omgivning ser ut.
Eric bara på nätet har du en hel del fakta om människors verklighet, i nättidningar, när du googlar så kan du läsa spaltmetrar om hur samhället mår... Men stoppa huvudet i sanden du som de flesta andra blå gör och lev i eran verklighet som inte är någon annans verklighet.
Tokvänstern är bra på att få ut propaganda på nätet. Det är dock inte så många som läser tramset. Ännu färre går på det.
Hade du några källor som stöder dina påståenden, eller inte?
Allt kan inte vara trams Eric. Skärp dig!
Såklart att inte allt är trams. Vi är 10 miljoner invånare och varje dag kommer det hända dåliga saker. Det kan ingen regering i världen ändra på.
Jo man kan göra sitt bästa med en politik som sätter människors hälsa som nr ett.
Det är dock inte säkert att bidraglinjen är den bästa vägen att gå.
Det är snarare bidragslinjen idag...
- Inlägg 348
DirtyDog skrev:Nej, dina inlägg visar att det kan vara helt andra egenskaper som styr.Freedom skrev:Är elakhet din enda drivkraft på det här forumet ?
Fy vad debatten hamnar på låg nivå nu. Personangrepp i stället för debatt. Skärp er!
- Inlägg 349
ANNA2LINK skrev:DirtyDog skrev:Nej, dina inlägg visar att det kan vara helt andra egenskaper som styr.Freedom skrev:Är elakhet din enda drivkraft på det här forumet ?
Fy vad debatten hamnar på låg nivå nu. Personangrepp i stället för debatt. Skärp er!
Det är så det blir när fisten/storlögnaren är inblandad!
Senast ändrad av redalert den 2011-03-10, 16:09, ändrad totalt 1 gång
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 350
ANNA2LINK skrev:Secrist skrev:Ja det trodde jag/ hade förhoppningar på, men tyvärr så lyckades Reinfeldt lura svenskarna till att rösta på hans arbetarparti /allians...
Den bittra vänstern visar sig från sin sämsta sida. När inte vänstern vinner valet så beror det på att den andra sidan lurar och bedrar folket. Sorgligt enkelspårig inställning.
Ja men det är ju sant...
lol
Självklart är det sant.