Sniperace skrev:Visst är det så, men som jag ser det så måste olika utvägar provas, och intre bara fördömas beroende på vilka som kommit med dem, för en sak är jag säker på, hade jobbcoacherna varit en vänsteridé under sossetid, jag då skulle det inte blivit samma rabiata utfall mot dessa från vänsterhållet eller hur?
Vi bör nog vara överens om att det mesta förstoras av båda parter när det gäller politik, och att det altid gnälls och skrivs illa om motparten, men sällan mot de egna även om det är exalkt samma sak som gäller båda...
Alliansen är inte ett dugg värre än sossarna i detta som gäller arbetsförmedlingen, och det som nu görs är ju försök att fixa problemet, kanske finns andra vägar att gå, tillsammans med coacherna, för ändå är 17% mer än noll procent, och det gäller ju riktiga job och inte fuskjobb som egentligen bara är att gömma...
Självklart måste nya vägar prövas. Annars hade vi fortfarande levt i grottor...
Men man måste också kunna se om saker fungerar, och om de inte fungerar måste man kunna ta nya grepp. Eftersom jobbcoacherna har funnits ett tag nu, borde man kunna se något resultat. Men resultatet är knutet till att marknaden börjar återhämta sig. Och det hade den gjort oavsett om jobbcoacherna funnits eller ej.
Vet ni vad en jobbcoach egentligen gör? coachens jobb är att hjälpa den arbetslöse med tips om hur man skriver cv, hur man förbereder sig inför en anställningsintervju, och såna saker. Jobbcoachen har inte till uppgift att leta fram jobb till arbetslösa.... På nittiotalet gick man jobbsökarkurser och fick lära sig sånt, idag går man till en jobbcoach.