Sniperace 2011-01-19, 11:33
Regndrottning skrev: Nu förstår jag inte, tror du det RÄCKER att byta turbinerna?
Dra åt helvete, Sniper!!
Eller så kan du kanske bli seriös.... det skulle vara trevligt då jag vet att du är kapabel till detta.
Men lägg, för helvete, av med att medvete misstolka, förringa och förlöjliga det jag säger!!!
Men snälla RD, vad tar det år dig?
JAG tror inte det räcker att byta ut turbinerna, och att renovera och återstarta alla våra gamla små nedlagda vattenkraftverk som finns i våra olika vattendrag, de är nedlagda av en anledning, nämligen att de aldrig kunnat göras lönsamma, dvs att de skulle ge den energi som krävs för att kunna betala kostnaderna för vad den ger, samt ett litet plus för underhåll och förnyelse..
Jag förringar inte det du säger, jag säger bara att det RÄCKER INTE, inte om vi vill ha billigare el, och en säker leverans som aldrig behöver späs på genom import.
Våra elpriser hamnat automatiskt på samma nivå som de kringliggande ländernas just för at det säljs el dit, och de säljer dit de får mest pengar, därför hamnar de svenska priserna i samma klass.
För att lösa detta bör vi bygga ut och se till att vi är till 100% självförsörjande i statlig regi, till som jag skrev låga elpriser, och att vi sedan säljer vår överkapacitet, men stryper när vi själva har stort behov.
Att vi sedan tvingas sälja till samma låga pris till övriga eu är tråkigt, men det handlar ju om likhet för alla, vi får inte ha ett pris till svenskar och ett annat till utlandet.
vari tycker du att jag har fel och djävlas med dig?
jag blev lite besviken på dig att du far ut på detta sätt mot mig, jagf har inte en enda gång gjort så mot dig.