Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
redalert
ericTheDog
6 posters

Vänsterns livslögn

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Vänsterns livslögn Empty Vänsterns livslögn

Inlägg  ericTheDog 2010-12-29, 01:48

Vänsterns livslögn lever inte längre. Det ska vi vara väldigt glada för. Kanske kan vi tacka våra invandrare för detta?

Vänsterns livslögn gick ut på att lura i folk att det är en god idé att leva på bidrag (d.v.s andras arbete). Budskapet paketerades med floskler om "rättvisa" och annat trams. Vidare hade man mage att kalla sig arbetarparti.

I ett demokratiskt samhälle tenderar de flesta val att bli ganska så jämna huvudalternativen emellan. För att över tiden vinna nästan varje gång krävs egentligeen bara att man säkerställer sisådär 10-20% av rösterna. Detta var precis vad sosseriet lyckades med. Genom att göra folk bidragsberoende så blev de också beroende av sosseriet. Man fick dessa röster gratis. Övriga väljare fördelade sig lika mellan blocken. På så sätt kunde sosseriet härska i generationer.

Sen kom Fredrik Reinfeldt. Fredrik talade på ett pedagogiskt sätt om för arbetarna att de förtjänar bättre. Fredrik riktade rätt så stora skattesänkningar direkt i handen på den vanlige arbetaren. Avundsjukan trycktes tillbaka genom att i kronor ge lika mycket till medelinkomsttagare som till höginkomsttagare. Jobbskatteavdraget kan beskrivas med ett enda ord: Succé.

Under tiden har Alliansen satsat hårt på att driva folk ut ur bidragsberoendet. Det har inte varit en lätt uppgift. Mycket arbete återstår, men man har kommit en bit på väg. Folk börjar begripa att bidrag inte är en långsiktig lösning. Därmed tappar också sosseriet sina kärnväljare. Den bidragstagare som börjar arbeta vill ju inte skatta bort hela sin inkomst. Talet om empati är helt glömt.

Mycket talar för att vi står inför många många år med Allians för Sverige i regeringen. Detta märks inte minst på hur tokvänstern tappat konceptet. De är så lata att de t.o.m slutat gnälla. Inte undra på det. De har ju haft fel i 4,5 år om allt de yttrat sig om. De förutspådde att Sverige skulle bli helvetet på jorden under Alliansen. Istället visar det sig att Sverige kommer starkast i hela Europa ur finanskrisen. Man spådde att röran skulle vinna valet. Istället förlorade man ännu större än 2006. Man lovade att aldrig samarbeta med sd. Ett samarbete som redan tycks mer eller mindre etablerat. Man har redan övergett den politik man gick till val på.

Rödgröna röran är idag ledarlösa. Man tappar ännu fler väljare var dag. Man har inte en aning om man ska gå mot mitten eller vänsterut. Man har inte en aning om hur man ska vinna väljarnas förtroende.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Vänsterns livslögn Empty Sv: Vänsterns livslögn

Inlägg  redalert 2010-12-29, 02:03

Och äntligen fick acbladet skribenter som vet vad de talar om!
    Är tacksam så länge stollevänstern håller sig borta! cheers
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

Vänsterns livslögn Empty ....

Inlägg  SilverSurfer 2010-12-29, 02:09

Enkelt man ser till att arbetslösa och sjuka människor får en regelrätt försörjning..............så vinner man nästa val.

Nu så kastas de bara ut i misär utan nån som helst inkomst eller hjälp.
    Varför har vi dessa höga skattar om man ej ska få hjälp när man väl hamnar i botten? Man skattar för att få hjälp om man blir sjuk eller arbetslös eller hur? Hur kan man då ha en tidsgräns på tex sjukdom?

Att folk som är friska och har jobb blivit så empati lösa i vårat land är en gåta för mig iaf.

(Mitt hopp är att de som tror sig vara sjukdomsbefriade blir sjuka i 15 år och arbetslösa lika länge så får vi se vad de röstar på i nästa val......)
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-12-29, 02:18

SilverSurfer skrev:Enkelt man ser till att arbetslösa och sjuka människor får en regelrätt försörjning..............så vinner man nästa val.

Varför har vi dessa höga skattar om man ej ska få hjälp när man väl hamnar i botten? Man skattar för att få hjälp om man blir sjuk eller arbetslös eller hur? Hur kan man då ha en tidsgräns på tex sjukdom?

Att folk som är friska och har jobb blivit så empati lösa i vårat land är en gåta för mig iaf.

(Mitt hopp är att de som tror sig vara sjukdomsbefriade blir sjuka i 15 år och arbetslösa lika länge så får vi se vad de röstar på i nästa val......)

Du tror verkligen på det där att du skall bli försörjd av andra och på vad politiker lovar va? Basketball
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2010-12-29, 02:27

Nej jag vill bara ha tillbaka det jag skattar för om olyckan skulle vara framme.....OM.

Jag jobbar och är frisk men JAG tänker på de som inte kan och inte har jobb.........Med tanke på skatterna vi betalar i vårt land. JAG är inte empati lös som många andra är....Jag betalar gärna dessa skatter om vi och andra får nåt för det med om olyckan skulle hända. Jag vet att jag inte är odödlig....Tyvärr vet inte alla det verkar det som.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-12-29, 02:32

SilverSurfer skrev:Nej jag vill bara ha tillbaka det jag skattar för om olyckan skulle vara framme.....OM.

Jag jobbar och är frisk men JAG tänker på de som inte kan och inte har jobb.........Med tanke på skatterna vi betalar i vårt land. JAG är inte empati lös som många andra är....Jag betalar gärna dessa skatter om vi och andra får nåt för det med om olyckan skulle hända. Jag vet att jag inte är odödlig....Tyvärr vet inte alla det verkar det som.

Men även du kan väl konstatera att de höga skatterna inte ger det som den sägs göra?

För höga skatter leder till att för många människor helt enkelt inte gör sitt bästa därför att incitamenten till att så göra urholkas med skattesatsen! Basketball
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2010-12-29, 02:35

Men varför är inte skatterna sänkta då?????????????????????????? Det skulle väl gjorts för många år sen eller hur? Nu får ju vi inte tillbaka nåt av det som vi betalar för. Vad ska vi ha så höga skatter för då? Du kan ju för fan inte bibehålla världens högaste skatter och rikta dem till de som redan har det bra och klarar sig.............

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-12-29, 02:39

SilverSurfer skrev:Enkelt man ser till att arbetslösa och sjuka människor får en regelrätt försörjning..............så vinner man nästa val.

Tack för ditt svar. Tyvärr tyder allt på att du sitter fast i det gamla träsket. Där vinner man inga val. I valet 2010 fick sosseriet bara 22% av arbetarnas röster. I storstäderna ännu mindre. Arbetarna går inte på det där. Det är gammal bidragspolitik. Vi vet att det inte fungerar. Arbetslösa ska ha jobb. Inte "försörjning".

Det verkar inte som du känner till att vi i Alliansens Sverige har både a-kassa och sjukförsäkring. Var vänlig, läs på.

Tidsgräns för sjukdom är intressant. Tycker du det är rimligt med 18 månaders sjukskrivning för en förkylning? Eller borde det finnas gränser?

redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-12-29, 02:42

SilverSurfer skrev:Men varför är inte skatterna sänkta då?????????????????????????? Det skulle väl gjorts för många år sen eller hur? Nu får ju vi inte tillbaka nåt av det som vi betalar för. Vad ska vi ha så höga skatter för då? Du kan ju för fan inte bibehålla världens högaste skatter och rikta dem till de som redan har det bra och klarar sig.............

Man håller så sakteliga på att sänka skatterna och ta oss ur den skada sossarna gjorde med den svenska ekonomin under många år! Basketball
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-12-29, 02:45

SilverSurfer skrev:Men varför är inte skatterna sänkta då?????????????????????????? Det skulle väl gjorts för många år sen eller hur? Nu får ju vi inte tillbaka nåt av det som vi betalar för. Vad ska vi ha så höga skatter för då? Du kan ju för fan inte bibehålla världens högaste skatter och rikta dem till de som redan har det bra och klarar sig.............

Håller med om att skatterna fortfarande är höga. Detta trots att jag personligen fått en hel del i skattesänkning. Förhoppningsvis blir det ytterligare skattesänkningar under mandatperioden ska du se.

Sen är det ju så att pensioner, skolan, äldreomsorgen, sjukvården, försvarsmakten o.s.v fortfarande kostar mycket pengar. Går säkert att effektivisera, men man vill ju inte att kvalitén ska bli lidande.

Vidare tar det lång tid innan vi får ner kostnaderna för a-kassa och sjukförsäkringen. Men det kommer under denna mandatperiod. Mycket talar för staten får ett gigantiskt överskott under 2011.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-12-29, 14:37

Det är nog så att en hel del som faktiskt inte är sjuka/arbetsoförmögna ändå propsar på att bli behandlade så, därav folkets förändrade attityd.

Förresten, varför envisas du med att kalla alla som inte delar din syn på hur samhället ska funka för empatilösa, har det inte gått upp för dig att redclown-vägen är körd ?
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-12-29, 15:54

RedMentalCase skrev:

Förresten, varför envisas du med att kalla alla som inte delar din syn på hur samhället ska funka för empatilösa, har det inte gått upp för dig att redclown-vägen är körd ?

Ja jävligt tröttsamt faktiskt att höra detta ständiga tes-tuggande!
    Kör man den stilen så får man räkna med tilltuffsat anseende och att man får igen.
    Men det är väl som vanligt empati det är något som någon annan skall bidraga med ungefär som med skatterna, gärna höjd skatt för någon annan bara jag slipper.
    No
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-12-29, 23:43

redalert skrev:
    RedMentalCase skrev:

Ja jävligt tröttsamt faktiskt att höra detta ständiga tes-tuggande!
    Kör man den stilen så får man räkna med tilltuffsat anseende och att man får igen.
    Men det är väl som vanligt empati det är något som någon annan skall bidraga med ungefär som med skatterna, gärna höjd skatt för någon annan bara jag slipper.
    No

Varför visar ni tre eTd/rmc/blueheaven andra oss normala människor hur korkade ni är detta forum är ju dött att jag finns på fridebatt som vem det har ni uns av chans att räkna ut så bortgjorda så..
    //berra
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-12-30, 01:13

hehe, berra undrar om han är lennart...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-12-30, 19:03

ericTheDog skrev:hehe, berra undrar om han är lennart...

Stackars silver som måste ha dessa sinnessjuka dårar som svarar för honom.....
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-01-02, 11:48

Lika kladdigt och unket som den andra onanikojan ni hade.

Usch vad små ni är....
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-01-02, 14:25

Svenska forums störste clown gör tydligen ett inhopp här efter sitt bittra försök att spamma sönder forumet vid valförlusten.

Tycker clownen ska stanna på "freespeech" (fniss) och sitta där med sina sinnesjuka kompisar fist dao med flera och "omvärldsanalysera.." (gapskratt)

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-01-02, 14:41

RedMentalCase skrev:Svenska forums störste clown gör tydligen ett inhopp här efter sitt bittra försök att spamma sönder forumet vid valförlusten.

Tycker clownen ska stanna på "freespeech" (fniss) och sitta där med sina sinnesjuka kompisar fist dao med flera och "omvärldsanalysera.." (gapskratt)

och du påstår på fullt allvar att du är fullt frisk ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-01-02, 14:49

RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Svenska forums störste clown gör tydligen ett inhopp här efter sitt bittra försök att spamma sönder forumet vid valförlusten.

och du påstår på fullt allvar att du är fullt frisk ?

Har aldrig påstått det, lider av svår allegi mot efterblivna kommunskiter, de är värre än kackerlackor kvalster och pestloppor tillsammans.

Själv ?Smile

( varför kliar det alltid på foten när man ser dina inlägg )?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-01-02, 14:54

Har aldrig påstått det

Du kommer heller aldrig att kunna göra det, utan att ljuga.

lider av svår allegi mot efterblivna kommunskiter

Du kan ju alltid börja med att gå en svensk stavningskurs....

"de är värre än kackerlackor kvalster och pestloppor tillsammans.

du har erfarenhet av detta då förstår jag ?

varför kliar det alltid på foten när man ser dina inlägg

Antagligen är det där dina få kvarvarande hjärnceller är placerade....
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-01-02, 17:46

Röd clown what a SICKO! What a Face affraid
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-01-02, 18:18

Röd clown what a SICKO

Du borde faktiskt göra något åt ditt mindervärdeskomplex, det är det lilla du har kvar av din själ.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2011-01-02, 18:23

RedCloud skrev:
    Röd clown what a SICKO

Du borde faktiskt göra något åt ditt mindervärdeskomplex, det är det lilla du har kvar av din själ.

Men det är ju verkligen ingen överdrift när man påstår att du är skallskadad, kan väl inte jag hjälpa? clown
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2011-01-02, 19:55

Men det är ju verkligen ingen överdrift när man påstår att du är skallskadad

Nej det är ingen överdrift, det är en lögn....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-01-02, 21:31

Undrar om rc kommer posta sina egna alster i någon av skräpavdelningarna på freespeech.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:24