Sniperace skrev:Infra skrev:Botten Pedalen att anklaga mig för att försvara diktaturer då jag verbalt har slagits så hårt för att de demokratiska revolutionerna skulle lyckas fullt ut. Samtliga pågående och samtliga kommande.
Välkomnar du en revolution i Iran med?
Där kom den, ja. Jag har väntat på den. Jag medger att Iran är, vad
mig ambelangar ett särskilt kapitel.
Där har jag gjort främst 2 ställningstaganden och de erkänner jag förbehållslöst.
1) Jag har hävdat att Ahmadinejad vann sin presidentur utan att fuska i valen.
Jag vidhåller denna min uppfattning. Några bevis för motsatsen har inte
presenterats.
2) Främst med anledning av israels och USA.s agressioner och krigshets mot Iran så har jag förbehållslöst tagit ställning för deras rätt att skaffa och inneha kärnvapen. Jag vidhåller i minst lika hög utsträckning denna min uppfattning än i dag.
Vad övrigt är beträffande Iran undandrar sig mitt intresse,. Naturligtvis ska folket få införa folkstyre även där.
Mitt försvar av Iran i övrigt (i den mån det allts förekommit) grundar sig främst på en avskyvärd israelisk hatpropaganda mot detta land och dess stolta folk. Denna hatpropaganda har vid tillfälle övergått i väpnade, israeliska luftangrepp mot riktate mål som jag med djupaste avsky tagit avstånd ifrån. Det är det nekluära israel som har genom IPAC har hetsat USA mot Iran. Väl att det har misslyckats.
Ska Iran förändras (vilket jag alls inte motsätter mig) så inte fan ska det vara
under bombmattor och israeliskt stöveltramp
(Duger pudeln?).