Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
R.O.F.L
DirtyDog
RedclownIII
redalert
ericTheDog
Thetaxpayer
PE Dal
Secrist
fingubben
RedMentalCase
lazy
Infra
Dao
Sniperace
formsvackan
19 posters

Israel - laglöshetens väg

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Israel - laglöshetens väg - Sida 26 Empty Sv: Israel - laglöshetens väg

Inlägg  Infra 2011-09-05, 22:38

Sniperace skrev:
    Infra skrev:Botten Pedalen att anklaga mig för att försvara diktaturer då jag verbalt har slagits så hårt för att de demokratiska revolutionerna skulle lyckas fullt ut. Samtliga pågående och samtliga kommande.

Välkomnar du en revolution i Iran med?

Där kom den, ja. Jag har väntat på den. Jag medger att Iran är, vad
    mig ambelangar ett särskilt kapitel.

Där har jag gjort främst 2 ställningstaganden och de erkänner jag förbehållslöst.

1) Jag har hävdat att Ahmadinejad vann sin presidentur utan att fuska i valen.
    Jag vidhåller denna min uppfattning. Några bevis för motsatsen har inte
    presenterats.

2) Främst med anledning av israels och USA.s agressioner och krigshets mot Iran så har jag förbehållslöst tagit ställning för deras rätt att skaffa och inneha kärnvapen. Jag vidhåller i minst lika hög utsträckning denna min uppfattning än i dag.

Vad övrigt är beträffande Iran undandrar sig mitt intresse,. Naturligtvis ska folket få införa folkstyre även där.

Mitt försvar av Iran i övrigt (i den mån det allts förekommit) grundar sig främst på en avskyvärd israelisk hatpropaganda mot detta land och dess stolta folk. Denna hatpropaganda har vid tillfälle övergått i väpnade, israeliska luftangrepp mot riktate mål som jag med djupaste avsky tagit avstånd ifrån. Det är det nekluära israel som har genom IPAC har hetsat USA mot Iran. Väl att det har misslyckats.
    Ska Iran förändras (vilket jag alls inte motsätter mig) så inte fan ska det vara
    under bombmattor och israeliskt stöveltramp

(Duger pudeln?)
    .
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-09-05, 22:44

presenterats.

Nu fanns det kanske inte mycket at välja på, allt styrs ju av vilka det religiösa rådet anser duga, skulle du aceptera ett svensk val där du bara fick välja mellan moderaterna och moderaterna?
    dvs ett par olika moderater?

Ians är inte på något sätt en demokrati där folket fritt kan völja representatnter och ledare, eller att vem som helst kan aspirera att bli vald, allt det styr det religiösa rådet.
    så valfriheten är bara inbillaD
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-05, 22:46

Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Apropå israelkramarna: "Har någon av DEM varit ledsna över Mubarak's fall?"

Du är inte uppdaterad i den debatt du lägger dig i. Det ser illa ut.

Hela den svenska zioniströrelsen skred till verket som en man i syfte att
    baktala den Egyptiska demokratirevolutionen. Åtskilliga spöken viftades ¨
    det med för att rädda kvar den ebarmerliga tortyrpresident Mubarak vid
    makten. Sämtliga zionist3erb i Sverige. Samliga!

Jag är oerhört tillfredsställd att de högg i sten hela högen.

Skamligt att du har missat detta. Ändå ska du in efteråt och rucka
    på sanningen när du borde tiga. Kan man inte ämnet ger man sig inte
    in i debatten. Varför är det så intressant nu när du uppenbarligen
    inte följde med ett dugg medan det pågick?

Det enda jag sett i detta är att samtliga HOPPAS att revolutionen INTE kidnappas av religiös fanatism så att de går från en diktatur till en annan, ex som skedde i Iran!

Det var bara ett skenargument. Ingen av dessa zionister bekymrade sig ett skit för Egyptens väl och ve. Det var
    israels intressen de slogs för när de förordade tortyrpresident Mubaraks
    fortsatta diktatur. Alla insatta i palestinafrågan genomskådade dem omedelbart.

jag har suttit veckovis här och på andra fora och haft den här debatten medan den var aktuell. jag
    tänker fan inte ta ett nytt varv med är bara p g a er okunnighet och ignorans då saken för länge sen är klar.

Ni kan själv leta rätt på tråden grattis Egypten och en annan Egyptentråd och läsa på förast. Att sitta och undervisa er om sanningen i efterhand är verkligen pärlor för svin.
    Jag kan ju bara tala för mig själv, och vad jag sett på detta forumet, och HÄR var det just detta att vi har en förhoppning att revolutionen utmynnar i demokrati och inte i en kidnappad revolution som ger en islamitisk fanatikerdiktaur, för även du vill väl att demokrati och frihet ska gälla, där ingen tvingas in eller ur en religion osv?

En demokratisk revolution för mej är en sekulär revolution. Jag förordar inga Gudsstater varken de heter Egypten eller israel.

Hur folk sedan organiserar sin religösa liv kägger jag mig inte i. Jag
    nöjer mig med att Muklimska brödraskapet har förklarat att politiken
    ska stå fri från religionen. Jag litar på dom. Varför skulle jag misstro
    en sån tydlig deklaration. Illvilligt tal lär ingen muslim slippa undan nånsin. Mellanösterns unga garde gör inte revolutioner för att få diktatur i utbyte. De
    vill ha fritt Internet och fri porr som vi har. Trodde du nåt annat?

hur blev det i Iran?
    förhoppningarna kom väl på skam där eller hur?
    och ännu VET vi inte hur det blir i Egypten, just nu är det väl militären som sitter på makten, och hur det sedan går är det väl ingen som vet till hundra procent.

risken finns ALLTID att det inte går som man från början ville, se ex på ryska revolutionen, så välmenande från början, men vad skedde?

så visst kan man fundera och hoppas på det bästa

Jag kan inte ta ansvar för hur revolutionerna går. Frågan gällde om jag hade stöttat dom eller inte. Det hade jag. Very Happy
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-05, 22:53

Sniperace skrev:

presenterats.

Nu fanns det kanske inte mycket at välja på, allt styrs ju av vilka det religiösa rådet anser duga, skulle du aceptera ett svensk val där du bara fick välja mellan moderaterna och moderaterna?
    dvs ett par olika moderater?

Ians är inte på något sätt en demokrati där folket fritt kan völja representatnter och ledare, eller att vem som helst kan aspirera att bli vald, allt det styr det religiösa rådet.
    så valfriheten är bara inbillaD

Det där lägger jag mig inte i. Som sagt. Hela diskutionen började med anklagelser mot Ahmadinejad att han hade fuskat i valet. Jag antar att det går att fuska oavset vilket inflytande rådet har.
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Israel - laglöshetens väg - Sida 26 Empty Pedalen är imponerad

Inlägg  PE Dal 2011-09-05, 22:58

Botten Pedalen att anklaga mig för att försvara diktaturer då jag verbalt har slagits så hårt för att de demokratiska revolutionerna skulle lyckas fullt ut. Samtliga pågående och samtliga kommande.

Bli inte så upprörd nu Infra,,,jag är bara fascinerad och uppriktigt avundsjuk!!! över Ditt aldrig sinande engagemang i Palestinafrågan, trots alla slags mothugg,,, ger Du aldrig upp!
    Det finns numera i Iphoneåldern väldigt få som Dig,,,tappa bara inte bort Dig o Dina egna behov.

En sådan kämpe som Dig Infra, kan till sist förflytta berg!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-05, 23:09

PE Dal skrev:Botten Pedalen att anklaga mig för att försvara diktaturer då jag verbalt har slagits så hårt för att de demokratiska revolutionerna skulle lyckas fullt ut. Samtliga pågående och samtliga kommande.

Bli inte så upprörd nu Infra,,,jag är bara fascinerad och uppriktigt avundsjuk!!! över Ditt aldrig sinande engagemang i Palestinafrågan, trots alla slags mothugg,,, ger Du aldrig upp!
    Det finns numera i Iphoneåldern väldigt få som Dig,,,tappa bara inte bort Dig o Dina egna behov.

En sådan kämpe som Dig Infra, kan till sist förflytta berg!

Ja ja. Jag tror vi blev överens till slut. Du är aldrig omöjlig. Jag är medveten om att fördomarna runt mig som ickedemokrat är vitt utbredda. Men faktum är att jag är både demokrati- och fredsälskande, jag också.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-09-05, 23:14

Infra skrev:Apropå israelkramarna: "Har någon av DEM varit ledsna över Mubarak's fall?"

makten. Sämtliga zionister i Sverige. Samliga! De var så djävla rädda
    att Egypten skulle bli demokratiskt att nästan sket på sig.

Lika skamligt som de saker du själv har missat?

Men den största faran ligger utan tvekan i alliansens utvidgning till en ännu mäktigare aktör: det Muslimska Brödraskapet. Till skillnad från salafiterna anslöt sig Brödraskapet till januarirevolutionen när den väl rullat igång, spelade en avgörande roll på Tahrir-torget – inte minst i försvaret mot Baltagiyya – och betygar fortfarande sin trohet till idealen.

Men efter Mubaraks avgång har Brödraskapets ledare motsatt sig varje nytt revolutionärt initiativ. De stöder kriminaliseringen av strejker. De motsätter sig all konfrontation med den militärjunta som alltjämt styr landet. De bröt den revolutionära fronten genom att plädera för tilläggen till konstitutionen i folkomröstningen den 19 mars – nejsidan krävde en helt ny konstitution – och gjorde i stället gemensam sak med salafiterna och resterna av NDP.

Sedan dess har Brödraskapet och salafiterna ingått en intim allians; den 10 maj förklarade de i ett gemensamt uttalande att ”de islamiska rörelserna nu förenas, för vi upplever att islam är hotat”. De krävde en islamisk stat som fullt ut tillämpar sharia. De lovade att arbeta tillsammans i höstens val.

Andreas Malm: Från bröder till fiender

Snudd på otroligt att det faktiskt är Andreas Malm som skrivit den här artikeln.

PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Israel - laglöshetens väg - Sida 26 Empty Infra

Inlägg  PE Dal 2011-09-05, 23:57

"""Ja ja. Jag tror vi blev överens till slut. Du är aldrig omöjlig. Jag är medveten om att fördomarna runt mig som ickedemokrat är vitt utbredda. Men faktum är att jag är både demokrati- och fredsälskande, jag också."""

Infra, en demokratisk fredsälskare ? Mycket intressant,,,Men framförallt en aldrig sinande källa till partiskt ställningstagande?!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-06, 00:00

Koppla av Lazy. Det är över men inte klart. Mubarak föll.
    USA har den reella makten fortfarande då miljardbidragen
    i dollar till egyptiska armén består.

Här är hotet inför framtiden. Vem tror att armén frivilligt
    kommer att avstå från många sköna dollar. Förhoppningen är
    att de tar slut.

Hur som helst duger armén bättre än tortyrpresidenten, så länge.
    Brödraskapet är nog det minsta hotet just nu. Salafisterna?
    Skämtar du?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-09-06, 00:26

Infra skrev:
    Salafisterna?
    Skämtar du?

Det är väl i så fall Andreas Malm och egyptisk media som skämtar.

A number of religious leaders representing Muslim movements have announce that the recent cooperation between various religious trends points to a common desire for a religious state that applies God’s laws.

They also said that they would form a coalition at the next parliamentary elections in order to combat the secular political forces in the country.

“It was the recent attacks on the Islamic groups that brought us together,” said leading Muslim Brotherhood member Sobhi Saleh.

For his part, Salafi spokesman Abdel Moneim al-Shahat said Islamic movements are uniting in order to preserve the Islamic nature of Egypt.

Al-Masry Al-Youm

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-09-06, 08:42

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:

makten. Sämtliga zionist3erb i Sverige. Samliga!

Det enda jag sett i detta är att samtliga HOPPAS att revolutionen INTE kidnappas av religiös fanatism så att de går från en diktatur till en annan, ex som skedde i Iran!

Det var bara ett skenargument. Ingen av dessa zionister bekymrade sig ett skit för Egyptens väl och ve. Det var
    israels intressen de slogs för när de förordade tortyrpresident Mubaraks
    fortsatta diktatur. Alla insatta i palestinafrågan genomskådade dem omedelbart.

jag har suttit veckovis här och på andra fora och haft den här debatten medan den var aktuell. jag
    tänker fan inte ta ett nytt varv med är bara p g a er okunnighet och ignorans då saken för länge sen är klar.

Ni kan själv leta rätt på tråden grattis Egypten och en annan Egyptentråd och läsa på förast. Att sitta och undervisa er om sanningen i efterhand är verkligen pärlor för svin.
    Jag kan ju bara tala för mig själv, och vad jag sett på detta forumet, och HÄR var det just detta att vi har en förhoppning att revolutionen utmynnar i demokrati och inte i en kidnappad revolution som ger en islamitisk fanatikerdiktaur, för även du vill väl att demokrati och frihet ska gälla, där ingen tvingas in eller ur en religion osv?

En demokratisk revolution för mej är en sekulär revolution. Jag förordar inga Gudsstater varken de heter Egypten eller israel.

Hur folk sedan organiserar sin religösa liv kägger jag mig inte i. Jag
    nöjer mig med att Muklimska brödraskapet har förklarat att politiken
    ska stå fri från religionen. Jag litar på dom. Varför skulle jag misstro
    en sån tydlig deklaration. Illvilligt tal lär ingen muslim slippa undan nånsin. Mellanösterns unga garde gör inte revolutioner för att få diktatur i utbyte. De
    vill ha fritt Internet och fri porr som vi har. Trodde du nåt annat?

hur blev det i Iran?
    förhoppningarna kom väl på skam där eller hur?
    och ännu VET vi inte hur det blir i Egypten, just nu är det väl militären som sitter på makten, och hur det sedan går är det väl ingen som vet till hundra procent.

risken finns ALLTID att det inte går som man från början ville, se ex på ryska revolutionen, så välmenande från början, men vad skedde?

så visst kan man fundera och hoppas på det bästa

Jag kan inte ta ansvar för hur revolutionerna går. Frågan gällde om jag hade stöttat dom eller inte. Det hade jag. Very Happy

Det har jag heller inte krävt, det enda jag påpekat här är ju att jag HOPPAS att de olika revolutionerna i mellanöstewrn nu inte kidnappas av islamister med extrem fanatism som det blev ex i Iran, eller som det var med Talibanerna i Afhganistan, för dessa är väl inga föredömen eller hur?

Så kan vi vara överens om hoppet att dessa nu utmynnar i demokrati och religionsfrihet, där ingen straffas för att denne inte vill tillhöra en viss religion, där ingen straffas för sin sexuella läggning och ingen straffas för att ha umgåtts med någon av det motsatta könet utanför äktenskapet
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-09-06, 12:33

Infra skrev:
    USA har den reella makten fortfarande då miljardbidragen
    i dollar till egyptiska armén består.

Så du missade att den provisoriska regeringen tackade nej till det amerikanska dollarpaketet? 150 miljoner dollar sa de nej till eftersom det följde med krav som inte gillades.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-06, 13:46

Kära vän: den jordiska makten är en sak - den reella makten en annan.
    I Egyptens fall är det armén som håller den reella makten. Har du inte
    lärt dig från exemplet israel att makten sitter i en gevärspipa?

Så här skriver jag i inledningen till tråden "israel - likt Titanic
    innan det sjönk":

"Chocken har ännu inte släppt sitt grepp om Herrefolket i USA-protektoratet, sedan deras främste allierade, tortyrpresident Mubarak föll.

Just nu är herrefolkets största mardröm att Muslimska Brödraskapet dessutom ska komma i nån slags politisk beslutandeposition i Egypten och därmed säga upp det livsavgörande fredsavtalet med israel,

Liksom på Titanic finns allt för ett bekvämt liv i terrorstaten israel. Frysen är fylld, dansen runt Guldkalven pågår, deras otäcka armé avvaktar i kasernerna inför nästa massmord, USA-relationerna har satts på plats, maten smakar bra och musiken klingar smäktande, inga fredsförhandlingar irriterar, samarbetsavtalet mellan Hamas och Fatah negligeras alltmedan mördarregimen i Telalaviv framhärdar i påståendet att det inte finns nån palestinsk part att förhandla med
    - det mesta verkar järnhårt stabilt och lidandet runt sina sladdriga gränser ser man inte ty det finns ingen israel lång nog att titta ut över den höga muren.

Dock kommer en Palestinsk stat strax att bildas och erkännas och det kommer
    att skaka om chackbrädet så ingen inom Herrefolket känner igen sig. Detta låtsas inte israel om liksom de inte vill se sin förestående undergång.

Snart dags att börja sjunga psalmer. Den kristna högern i USA och Sverige kanske kan klämma i och förstärka i avgörande textpartier.

Sitt still i båten, tyck vara det tysta samförstånd som alla är enade om."

Sedan dess har vi sett hundratusentals demonstrera i Telaviv som protest.
    Så det där om att sitta still i båten får jag väl ta tillbaks.

Så här skrev jag i inlägg nr 2 i samma tråd:

"Zionisterna däremot, som fortfarande är hårt tagna efter tortyrpresident Mubaraks fall,
    ger gärna Brödraskapet en stor del av skulden till att de mist en av sina käraste vänner i närområdet.

Jag håller med professorerna Gardell och Järpe då de betecknar Brödraskapet
    "ungefär som Göran Hägglunds parti". Mycket värre än så
    är det faktiskt inte. Kanske är de mer folkligt tillvända än vad KD
    kan sägas vara.

Att demonisera genom att varna för en framtida teokrati a lá Iran är ju
    rena skämtet - ja, att skjuta över målet. Vad jag vet finns inga folkliga
    krav på att institutionalisera islam som nån slags statsreligion. Tvärtom
    har demokratirörelsen inga som helst religösa krav.

Det kanske finns de inom Brödraskapet som vill, men Brödraskapet har
    förklarat sig beredda att underordna sig folkviljan på denna och alla
    andra politiska punkter.

Varje demoniseringsförsök får därför ett löjets skimmer över sig.
    Brödraskapet blir snarare en vitaliserande kraft i ett
    framtida demokratisk Egypten."

Kom sen och säg att jag inte sagt mitt i den här frågan. Very Happy
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-09-06, 20:47

Infra skrev:

innan det sjönk":

"Chocken har ännu inte släppt sitt grepp om Herrefolket i USA-protektoratet, sedan deras främste allierade, tortyrpresident Mubarak föll.

Just nu är herrefolkets största mardröm att Muslimska Brödraskapet dessutom ska komma i nån slags politisk beslutandeposition i Egypten och därmed säga upp det livsavgörande fredsavtalet med israel,

kan sägas vara.

Det kanske finns de inom Brödraskapet som vill, men Brödraskapet har
    andra politiska punkter.

Mitt svar:Du borde tänka ett varv till och inse att det är inget som de ursprungliga
    revoltörerna vill heller, de flesta fullt normala säger nej till en teokrati á la Iran.

Och varför? Kanske man för en gångs skull får tro på Andreas Malm när han ev. ser ytterligare en hypotetisk socialistisk stat gå åt h-e.

Kamal Khalil, karismatisk ledare för det nybildade Demokratiska Arbetarpartiet, skräder inte orden:

”Vi står bara i början av kampen. Brödraskapet och salafiterna vill nu skapa en religiös stat, men det är rasistiskt och kontrarevolutionärt. Vi vill ha en civil medborgarstat, en stat för alla, som inte gör skillnad på folk utifrån religion. Förut sade Brödraskapet att även de strävade efter en sådan stat, men nu ser vi att de har ljugit hela tiden. Vi står inför en ny strid. Om så krävs kommer vi att ta till vapen för att försvara vår demokrati. ”

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-06, 21:24

lazy skrev:
    Infra skrev:

innan det sjönk":

kan sägas vara.

Det kanske finns de inom Brödraskapet som vill, men
    Brödraskapet har
    andra politiska punkter.

Mitt svar:Du borde tänka ett varv till och inse att det är inget som de ursprungliga
    revoltörerna vill heller, de flesta fullt normala säger nej till en teokrati á la Iran.

Och varför? Kanske man för en gångs skull får tro på Andreas Malm när han ev. ser ytterligare en hypotetisk socialistisk stat gå åt h-e.

Kamal Khalil, karismatisk ledare för det nybildade Demokratiska Arbetarpartiet, skräder inte orden:

”Vi står bara i början av kampen. Brödraskapet och salafiterna vill nu skapa en religiös stat, men det är rasistiskt och kontrarevolutionärt. Vi vill ha en civil medborgarstat, en stat för alla, som inte gör skillnad på folk utifrån religion. Förut sade Brödraskapet att även de strävade efter en sådan stat, men nu ser vi att de har ljugit hela tiden. Vi står inför en ny strid. Om så krävs kommer vi att ta till vapen för att försvara vår demokrati. ”

Ja men du hörde väl vad jag sa: "Det kanske finns de inom Brödraskapet som vill, men
    Brödraskapet har förklarat sig beredda att underordna sig folkviljan på
    denna och alla andra politiska punkter.

Varje demoniseringsförsök får därför ett löjets skimmer över sig."

Försöker du övertyga oss andra om att Brödraskapet
    ska kuppa till sig makten lär du få det svettigt de
    närmaste åren? Lycka till.
    Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-09-06, 21:34

hoppet är det sista som dör....

som sagt, de flesta önskar nog att det blir bra demokratier av revolutionerna, men man kan aldrig vara helt säker eller hur?
    det kan alltid gå åt helvete som vi ju sett så många gånger när det gäller allt
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-09-06, 22:17

Infra skrev:[b

närmaste åren? Lycka till.[/b]
    Laughing

Nej, jag försöker som Sniper påminna om hur det gick till när Khomeini gick under den demokratiska banderollen för att få det iranska folket med sig, samma folk som var de första att arresteras och avrättas när ayatollahn fick makten.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-07, 10:14

lazy skrev:

Laughing

Nej, jag försöker som Sniper påminna om hur det gick till när Khomeini gick under den demokratiska banderollen för att få det iranska folket med sig, samma folk som var de första att arresteras och avrättas när ayatollahn fick makten.
    Det finns inga som helt såna jämförelser att göra.
    Alla försök att försöka göra detta troligt speglar ren och skär illvilja -
    - för att inte säga hämndlystnad.

Därför säger jag än en gång: Grattis Egypten.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-09-07, 11:34

Därför säger jag än en gång: Grattis Egypten.[/b]

48.5 percent of rural residents support an Islamic state.

Egyptians were also asked what state they would like to see Egypt resemble. Saudi Arabia was the most quoted model with support from 48.9 of rural Egyptians and 31.5 percent of urban residents.

Political parties were also a subject of the study. The Muslim Brotherhood’s Freedom and Justice Party came in first place with 32 percent, followed by the Coalition of the Revolution with 16 percent.

English Youm7

Den här undersökningen har diskuterats flitigt på nätet den senaste tiden och många egyptier vill inte tro att den stämmer, det vill säga, de egyptier som hoppats på demokrati.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-09-07, 14:57

Infra skrev:
    lazy skrev:

Laughing

Nej, vare sig Lazys eller mina inlägg speglar illvilja eller hämndlystnad, de speglar HOPP om att revolutionen utmynnar i ´demokrati och frihet för egyptierna, för du måste väl ändå märkt att vi mhela tiden skrivit att vi HOPPAS att den inte kidnappas av fanatiker som sedaqn binder folkewt under ett religiös ok i diktatur...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-09-07, 21:40

Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:

Laughing

Nej, vare sig Lazys eller mina inlägg speglar illvilja eller hämndlystnad, de speglar HOPP om att revolutionen utmynnar i ´demokrati och frihet för egyptierna, för du måste väl ändå märkt att vi mhela tiden skrivit att vi HOPPAS att den inte kidnappas av fanatiker som sedaqn binder folkewt under ett religiös ok i diktatur...

Infra är antingen en "nyttig idiot" eller så spelar han helt medvetet på den islamistiska planhalvan, en islamisk stat är staten i den betydelsen att det är islam som gäller, politiskt, det finns inget mellanting.

Att The Muslim Brotherhood's är ett bihang till Iran tycks ha gått honom spårlöst förbi el. så välkomnar han det.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-07, 21:55

lazy skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:

Laughing

Infra är antingen en "nyttig idiot" eller så spelar han helt medvetet på den islamistiska planhalvan, en islamisk stat är staten i den betydelsen att det är islam som gäller, politiskt, det finns inget mellanting.

Att The Muslim Brotherhood's är ett bihang till Iran tycks ha gått honom spårlöst förbi el. så välkomnar han det.
    Bästa Lazy. Du spelar dummare och tafattare än du är; Du vet mycket väl
    att de unga i Egypten som gjort revolution
    inte accepterar att den kidnappas av bokstavstrogna. Du vet förmodligen också,
    bättre än några andra av oss,
    att de låtsade och högljudda fundamentalister som uppträdde på Tharirtorget
    vid en demonstation i juli hade skickats ut av revolutionens fiender för
    att stjäla föreställningen. Hur många av dessa som kom utklädda
    över gränsen från israel för att svärta revolutionens rykte, låter jag vara osagt
    i dagsläget, men både
    du och jag vet att det var åtskilliga, kanske samtliga.
    Israel står först i ledet bland revolutionens fiender. Inte sant? Wink
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-09-07, 23:06

[color=white]Infra"

Bästa Lazy. Du spelar dummare och tafattare än du är; Du vet mycket väl
    att de unga i Egypten som gjort revolution
    inte accepterar att den kidnappas av bokstavstrogna. Du vet förmodligen också,
    bättre än några andra av oss,
    att de låtsade och högljudda fundamentalister som uppträdde på Tharirtorget
    vid en demonstation i juli hade skickats ut av revolutionens fiender för
    att stjäla föreställningen. Hur många av dessa som kom utklädda
    över gränsen från israel för att svärta revolutionens rykte, låter jag vara osagt
    i dagsläget, men både
    du och jag vet att det var åtskilliga, kanske samtliga.
    Israel står först i ledet bland revolutionens fiender. Inte sant? Wink
    [/quote]

Du menar att alla de som nu på fredag, bortsett från The Muslim Brotherhood och Al-Jamaa Al-Islamiya, ska demonstrera på Friday of Anger egentligen är israeler som smyger sig igenom tunnlarna från Gaza till Rafah?

Nej, det var ju inte riktigt, de skulle demonstrera med de som vill utplåna dem. Smile
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-09-08, 01:56

I dag har israeliska demonstranter slagits tillbaka sedan de försökt
    storma stadshuset i Telaviv. De unga demonstrantena fattade humör
    sedan polisen rivit ner ett tältläger på torget i närheten.

Demokratirevolutionen har äntligen nått israel.
    I love you
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-09-08, 11:43

Infra skrev:I dag har israeliska demonstranter slagits tillbaka sedan de försökt
    storma stadshuset i Telaviv. De unga demonstrantena fattade humör
    sedan polisen rivit ner ett tältläger på torget i närheten.

Demokratirevolutionen har äntligen nått israel.
    I love you

Det är väl det vanliga vänsterslöddret som bråkar. De finns i alla demokratier. De får finnas just pga att det är en demokrati.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:26